موضوعات داغ

دی اس 6 ، خوش استیل فرانسوی به ایران آمد

عکس مطلب اول
دی اس، برند لوکس سیتروئن که سال 2009 از خیابان پرزرق و برق شانزلیزه چشم به جهان گشود و بعد از حضوری متفاوت در بازارهای جهانی، حال چند وقتی است خیابان های ایران را نیز لمس کرده است. در ابتدا به سرعت پرچمدار این برند یعنی دی اس 5 به خاک ایران آمد تا نشان از جدیت این شرکت برای حضور در بازار کشورمان باشد. اما پس از دی اس 5، امشب سوم مردادماه دومین سرباز برند محبوب فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه، طی مراسمی رونمایی شد.
دی اس 6 شاسی بلند متوسط این برند که در سال 2014 به بازارهای جهانی معرفی شد و روی پلتفرم PS2 سیتروئن طراحی شده است. دی اس 6 قطعاً چهره ای بسیار متفاوت و لوکس دارد که توانسته معنای متفاوتی از لوکس بودن را ارایه دهد. نمای جلو کاملا خشن و مدرن است و می تواند به راحتی نظر هر بیننده ای را به سوی خود جلب کند.

رونمایی دی اس 6

پیشرانه نصب شده روی دی اس 6 مدل 1.6 لیتری 4 سیلندر است که به کمک توربوهای نصب شده روی آن می تواند حداکثر 165 اسب بخار و 240 نیوتن متر را در دور 1400 تولید کند. نکته قابل توجه در مورد این خودرو این است که طبق گفته مهندس بی ریا، مدیر عامل شرکت آرین موتور تابان، این خودرو مخصوص بازار ایران تنظیم شده و مشخصات و پیشرانه آن مخصوص آب و هوا و شرایط کشورمان منطبق شده است.
مصرف سوخت ترکیبی دی اس 6 با گیربکس شش سرعته خودکار 6.7 لیتر در هر صد کیلومتر به صورت ترکیبی است و می تواند تنها 155 گرم دی اکسید کربن در هر کیلومتر تولید کند. حداکثر سرعت آن 210 کیلومتر در ساعت است و شتاب رسمی اعلام شده از سوی کارخانه برای DS6 دقیقاً 9.5 ثانیه است که نشان از یک خودرو چابک با وجود موتور کم حجم دارد.

رونمایی دی اس 6

تجهیزات نصب شده روی این خودرو از کامل ترین ها در رده قیمتی خود است و روی آن امکاناتی همچون ترمزها و سیستم های پایداری ABS ، ESP ، ASR ، HSA کروز کنترل، ترمز پارک الکترونیکی، سنسورهای پارک در جلو و عقب، آینه میانی الکتروکرومیک، رینگ های 18 اینچی آلیاژی طرح الماس، سقف پانوراما، صفحه نمایش لمسی 7 اینچی و ... نصب شده است.
معمولاً دی اس در هر سگمنتی خودروی لوکسی محسوب می شود که در دسته بندی دیگر برندهای لوکس همچون مرسدس بنز، آئودی و بی ام و قرار می گیرد و سعی دارد فاصله 17 درصدی را از مدل مشابه آئودی نگه دارد. با توجه به اینکه خوشبختانه پس از برجام، DS به صورت مستقیم در ایران حضور داشته و باعث شده به صورت کاملاً حرفه ای در بازار شروع به فعالیت کند، حال شاهد کمتر بودن هزینه واردات و قیمتی متعادل تر نسبت به رقبای واقعی هستیم و دی اس 6 با شرایط خرید نقدی 214 میلیون تومان قیمت خورده است و شرایط فروش بسیار متنوعی برای آن در نظر گرفته شده است.
برای خدمات پس از فروش به غیر از خدمات سیاری که در محل به مشتریان خدمت رسانی می کنند، به زودی در مجموعه البرز تهران تعمیرگاه تخصصی DS نیز راه اندازی می شود که به صورت تخصصی تنها به خودروهای DS خدمات می دهد.
در زیر می توانید قسمت هایی از مراسم رونمایی دی اس 6 در خانه دی اس تهران (بلوار اندرزگو) را مشاهده کنید:

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد