موضوعات داغ

عملکرد ضعیف پورشه ماکان در تست Moose

عکس مطلب اول
تا به حال تمامی بررسی های انجام شده روی خودروی جدید پورشه ماکان (Macan) خوب بوده و همگی از آن تعریف و تمجید کرده اند. اما اخیرا مجله معروف سوئدی به نام Teknikens Värld در حین تست این خودرو به نتایج نا مناسبی رسیده و نتایج آن را منتشر کرده است.
اگر فیلم زیر را مشاهده کنید، متوجه می شوید که در حین تست این خودرو که برای چندین بار نیز انجام شده، یکی از چرخ های جلوی ماکان قفل می شود(!) راننده ای که پشت این خودرو نشسته یعنی آقای Linus Pröjtz می گوید که این تست با مدل S Diesel برای چندین بار پیاپی انجام شده و هر بار همین نتیجه بدست آمده است. اگر این تست در شرایط واقعی انجام شود مدت زیادی طول می کشد که خودرو به حالت عادی بازگردد که ممکن است برای دیگر خودروها در جاده خطرناک باشد.
برای یک یادآوری باید بگوییم که تست Moose برای تست مانور خودرو است. به طور مثال اگر در خیابان در حال رانندگی باشید و به صورت ناگهانی یک حیوان جلو خودرو باشد، این تست نشان می دهد که خودرو با چه مانوری می تواند حیوان را رد کند و به سرعت به حالت عادی رانندگی بازگردد. لازم به ذکر است که این تست در سرعت 70 کیلومتر در ساعت انجام می شود.
در ماه می گذشته نیز همین نتیجه بر روی خودروی هیوندای i30 هاچ بک بدست آمد که باعث شد هیوندای یک بروزرسانی نرم افزاری را بر روی این مدل انجام دهد.
البته پورشه به صورت رسمی به مقاله ای که در این مجله منتشر شده پاسخ داده و گفته که این چرخ به دلیل سیستم ARP قفل شده است. به نظر می رسد که این پاسخ آنچنان قانع کننده نباشد و ما را به یاد آتش سوزی های مدل های 911 GT3 در سال های اخیر می اندازد.
این موضوع را نیز باید مدنظر داشت که پورشه در بین خودروسازان جزو بهترین ها است و معمولا بهترین کیفیت ها را ارایه می دهد. ممکن است چنین نتیجه ای در بسیاری از خودروهای وجود داشته باشد ولی با توجه به اینکه توقع ها از پورشه بسیار بالا است، اگر چنین عملکردی از آن دیده شود باعث عکس العمل رانندگان و نویسندگان خودرویی خواهد شد.
در زیر می توانید فیلم تست انجام شده را مشاهده کنید:

نظرات کاربران

6 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1393/7/22
پورشه با معرفی ماکان کمی از اعتماد افتاد این مایه شرم برای بهترین خودرو ساز جهان
1393/7/23
ببین اینا کترخونه پورشه و هیوندا و هر کارخونه ماشین سازی دیگه یه ماشین میسازن بعد همه نوع تستیش میکنن بعد نگرانیشون اینه که یه چرخ برا یه زمان صدم ثانیه ای قفل کرده و اونو یه مشکل خیلی بزرگ میدونن بعد سریع برطرفش میکنن حالا بیاید ایران (میدونم با این جملم کلا حس خوبتون رو خراب کردم!!!!) ماشین پراید میسازن می نویسن abs داره همین حتی ebd هم نداره ببین چی شده وضعمون // به کجا ما داریم میریم ???
1393/7/23
آهای مردم دنيا
آهای مردم دنيا
گله دارم گله دارم
من از مدير اين سايت گله دارم، گله دارم
آهای مردم دنيا
گله دارم گله دارم... من از دست خودرو بانک گله دارم،گله دارم

شما که حرمت سايت و شکستين
کمر به کشتن بررسی بستين
شما که روی اخبار قيمت گذاشتين
که ديگه پست جديد اصلاً نذاشتين

فرياد من شکايت يه روح بی قراره
روحی که منتظره خودروی آينده ی بازاره
گلايه من از شما حکايت خودم نيست
برای من و از شما تجربه رانندگی کم شدن نيست

اگه مطلب نباشه آدمی نيست
اگه آدم نباشه سايتکی نيست
نپرس از من چه آمد بر سر سايت
کم کار شدين و اين به جز شرمندگی نيست
1393/7/24
درود بر تو محسن زیبا بود
1393/7/26
محسن عالی بود پسر like
1393/8/2
این ترمزش قفل نکر خودش ترمز گرفت اگه دقت کنید میفهمید