موضوعات داغ

ماشین سمند سورن ELX

(4.5/5) 204,780 رای

مشتقات پژو 405 در کشورما به اندازه‌ای زیاد هستند که شاید از تصورات خود فرانسوی‌ها نیز خارج باشد. مثلاً پژو 405 GLX، GLi، RD، ROA، انواع پارس، سمند، سریر، سورن، دنا و.. که تازه هر کدامشان چندین پسوند هم دارند در نسخه‌های مختلف از نظر فنی و سطح آپشن طبقه‌بندی میشوند. در این بین اما برخی از نوادگان 405 تفاوت بیشتری با جد بزرگشان دارند. یکی از آنها همین سورن ELX است که هرچند از نظر پلتفرم، تفاوت چندانی با مدل‌های قدیمی ندارد اما با تغییرات ظاهری و داخلی گسترده و پیشرانه متفاوت و اصلاحات جزئی و کلی روی سایر مشخصات فنی، توانسته اندکی از مدل قدیمی فاصله بگیرد و به خودروهای جدیدتر نزدیک شود؛ هرچند این مسیر پیشرفت به قدری آهسته طی می‌گردد که گویا هرگز به مقصد نخواهیم رسید! سورن اندکی از سمند LX شکیل‌تر و مجهزتر شده و به همان نسبت گران‌تر هم ارزش‌گذاری می‌گردد. در واقع سورن در این بخش از بازار حاضر است تا فاصله میان سمند LX با دنا را پر نماید. یعنی اگر خودرویی مجهزتر و مقداری به روزتر از LX میخواهید اما قصد ندارید به اندازه خرید دنا هزینه کنید، سورن می‌تواند به عنوان یک جایگزین مناسب و حدواسط میان این دو مطرح باشد.

190 km/h
حداکثر سرعت
7.49 liter/100km
مصرف سوخت
1650 cc
حجم موتور

مشخصات سمند سورن ELX

کلاس بدنه
سدان
انتقال نیرو
دیفرانسیل جلو
نوع جعبه دنده
5 دنده دستی
حداکثر توان
115 اسب بخار
تنفس موتور
تنفس طبیعی
تعداد سیلندر
4 سیلندر

مزایا و معایب سمند سورن ELX

مزایا

دسترسی آسان به شبکه خدماتی و قطعات یدکی، فضای جادار کابین و صندوق، سواری قابل قبول

معایب

کیفیت ساخت پایین، قدیمی بودن پلتفرم، ایمنی نامشخص

بررسی سمند سورن ELX

سورن به نوعی نسل سوم از خانواده سمند محسوب می‌شود که پس از مدل اولیه و LX روی خط تولید قرار گرفت. عرضه این محصول از سال 1386 به عنوان نسخه‌ای مجهزتر و بهتر از سمند LX آغاز شد و چند سال بعد با پیشرانه EF7 و امکانات بیشتر تحت نام ELX ادامه یافت. فیس لیفت اجرا شده روی سورن آنقدر شدید نیست که نتوان آن را با سمند ساده متمایز دانست؛ با این وجود تغییرات صورت‌گرفته روی جلوپنجره، چراغها و سپرها و برخی جزئیات دیگر، ظاهر اتومبیل را ارتقاء بخشیده‌اند. کابین سورن ELX نیز با الهام‌گیری از محصول وارداتی ایران‌خودرو یعنی پژو 407 طراحی شده که ظاهری زیبا و دلنشین و تا حدودی ارگونومیک دارد. ویژگی‌های مثبت همیشگی سمند نظیر فضای جادار کابین و صندوق، صندلی‌های راحت و کیفیت سواری قابل‌قبول در این محصول هم روئیت می‌شوند تا سورن همچون سایر اعضاء خانواده‌اش برای استفاده‌های خانوادگی گزینه مناسبی باشد. بخصوص که پیشرانه تنفس طبیعی EF7 هم قدرت کافی را ارائه خواهد کرد و گستردگی مناسب شبکه خدماتی ایران‌خودرو اجازه نمیدهد بابت کمبود قطعات یدکی دچار استرس و نگرانی شوید. البته در این بین مشکلاتی مثل کیفیت ساخت پایین، قدیمی بودن پلتفرم و ایمنی نامشخص هم وجود دارند که ممکن است شما را از خرید این محصول منصرف کنند. هرچند متاسفانه در این رده قیمتی خودرو کامل و ایده‌آلی نداریم و در نتیجه مجبوریم با این مشکلات کنار بیائیم و به همین ارتقاء اندک ظاهری و چند آپشن اضافه مثل تهویه اتومات، دلخوش کنیم.

داخل سمند سورن ELX

فضای داخلی سورن در قیاس با ظاهر ماشین از طراحی اصولی‌تر و هارمونی بهتر خطوط بهره می‌برد. در واقع تنها مشکل اصلی کابین این محصول در بحث کیفیت پایین متریال و مونتاژ خلاصه شده و در سایر موارد اوضاع به نسبت قیمت راضی‌کننده است. ستون‌های ماشین مقداری جلوی دید را گرفته‌اند اما در عوض جایگذاری کلیدها و ادوات مناسب در نظر گرفته شده و نشانگرهای پشت‌آمپر هم خوانا به نظر می‌رسند.

داخل سورن ELX

در خصوص فضای داخلی نیز اوضاع روبه‌راه است و سورن به لطف ابعاد مناسب بدنه و فاصله میان محورهای جلو و عقب 2671 میلیمتری، جای پا و سر کافی را در اختیار تمامی سرنشینان قرار خواهد داد؛ این نکته در کنار صندلی‌های راحت و صندوق عقب بزرگ ماشین باعث شده سورن به یکی از گزینه‌های مناسب برای خانواده و مسافرت بدل گردد.

طراحی سمند سورن ELX

سورن نسخه فیس‌لیفت شده سمند LX محسوب می‌شود و با تغییر در سپرها، جلوپنجره، چراغها و جزئیات دیگر نظیر آینه‌های جانبی و مه‌شکن‌ها سعی کرده به ظاهر خودروهای مدرن‌تر نزدیک گردد. تلاش ایران‌خودرو برای ساخت محصولی لوکس‌تر و کمی اسپرت‌تر از سمند تا حدودی موفقیت‌آمیز بوده اما در این مسیر بخشی از هارمونی خطوط نسخه‌های اولیه خدشه‌دار شده است و ناهماهنگی‌هایی در ظاهر سورن دیده می‌شوند. با این وجود می‌توان از طراحی متفاوت این محصول به عنوان گامی هرچند کوچک اما رو به جلو یاد کرد.

سورن ELX

بخصوص که تیراژ تولید کمتر سورن باعث شده ظاهرش کمی خاص‌تر از برادرانش جلوه کند و به اندازه آنها تکراری نباشد. البته اگر بخواهیم چهره سورن را با خودروهای روز جهان مقایسه کنیم، قطعاً نمره مناسبی به آن تعلق نخواهد گرفت ولی بواسطه قرار داشتن در رده قیمتی ارزان که در آن حتی چینی‌ها نیز حضور چندانی ندارند، می‌بایست سخت‌گیری را کنار بگذاریم و از همین ظاهر ساده و تا حدودی از مدافتاده لذت ببریم.

مشخصات سمند سورن ELX

در اوایل سورن با دو نوع پیشرانه XU7 و EF7 به بازار عرضه میشد که اولی همان موتور 8 سوپاپ 1.8 لیتری قدیمی پژو 405 را در سینه داشت و دومی از ساختار جدیدتر 16 سوپاپ با حجم 1.65 لیتر (که به موتور ملی شهرت یافته بود) استفاده می‌کرد. اما در حال حاضر سورن ELX تنها با پیشرانه EF7 (نسخه تنفس طبیعی) به بازار عرضه می‌شود. این موتور قادر است در بهترین حالت 115 اسب بخار قدرت (دور موتور 6000) و 159 نیوتن‌متر گشتاور (دور موتور 3500 الی 4500) را تولید و از طریق یک گیربکس 5 سرعته دستی روانه چرخ‌های جلوئی کند.

موتور سورن ELX

ماحصل تلاش این مجموعه به شتاب صفر تا صد رسمی 12 ثانیه منتهی شده که برای یک سدان خانوادگی نسبتاً ارزان‌قیمت کافی به نظر می‌رسد. مصرف سوخت استاندارد اعلامی هم در شرایط ترکیبی عدد 7.49 لیتر در هر صد کیلومتر را نشان میدهد که البته این عدد در عمل و با توجه به کیفیت سوخت و ارتفاع شهری مثل تهران، حدود 10 درصد افزایش را تجربه خواهد نمود.

مشخصات فنی سمند سورن ELX

نام خودرو
سمند سورن ELX
کشور سازنده
پرچم کشورایران
سال (طراحی)
1388
موتور
4 سیلندر 8 سوپاپه
حجم موتور
1650 سی سی
تنفس موتور
تنفس طبیعی
انتقال نیرو
دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت
115 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
159 نیوتن متر در 3500 دور در دقیقه
جعبه دنده
5 دنده دستی
شتاب 0 تا 100
12 ثانیه
حداکثر سرعت
190 کیلومتر در ساعت
وزن
1257 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
4534 طول - 1944 عرض - 1460 ارتفاع
فاصله بین دو محور
2671 میلیمتر

مصرف سوخت ماشین سمند سورن ELX

  • داخل شهر
  • خارج از شهر
  • ترکیبی
  • حجم باک
  • استاندارد آلایندگی
  • میزان تولید CO2
  • استاندارد امنیت
  • -
  • 5.8 لیتر در هر صد کیلومتر
  • 7.49 لیتر در هر صد کیلومتر
  • 66 لیتر
  • یورو 3
  • -

امکانات و تجهیزات سمند سورن ELX

سورن از نظر سطح امکانات جانبی شرایط کاملاً متوسطی دارد و با ارائه گزینه‌هایی مثل: کیسه هوا برای راننده و سرنشین کناری، ترمزهای مجهز به ABS و EBD، فرمان هیدرولیک با کلیدهای کنترلی، تهویه خودکار بهمراه دریچه جداگانه برای سرنشینان عقب، چراغ‌های مه‌شکن جلو و عقب، چراغ مشایعت، تنظیم ارتفاع نوع چراغ‌های جلو از داخل، آینه‌های جانبی برقی تاشونده، شیشه‌های برقی مجهز به پاور ویندوز، ایموبلایزر، سنسورهای دنده عقب، تنظیم برقی پشتی صندلی‌های جلو و مواردی از این دست، به زحمت میتواند مشتریان علاقه‌مند به آپشن را راضی نگاه دارد. بخصوص که امکانات ساده‌ای مثل ترمزهای دیسکی عقب و رینگ‌های آلومینیومی در این محصول به شکل سفارشی درآمده‌اند و دیگر بصورت استاندارد روی خودرو نصب نمی‌شوند. با این حال بدلیل کمبود رقیب قدر در این سطح از بازار می‌شود تا حدودی با این کمبودها کنار آمد چراکه اکثر ماشین‌های این رده قیمتی همین تهویه اتومات و پشتی صندلی برقی را هم ندارند.

امکانات سمند سورن ELX

کیسه هوا
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
سیستم صوتی
دستگاه پخش DVD سامر قابل سفارش
ترمز و پایداری
سیستم ترمز ضد قفل (ABS و EBD)، ترمز جلو دیسكی با سیستم خنک شونده، ترمز عقب دیسكی، ترمز عقب کاسه ای
دیگر امکانات
فرمان هیدرولیک - تجهیزات قابل سفارش: قفل عصایی دنده و ترمز دستی - رینگ چرخ آلومینیومی - لاستیک کف صندوق عقب سمند - روکش صندلی طرح نسترن - رینگ چرخ آلومینیومی طرح شهاب - فیلتر هوای استاندارد - کوئیک شیفتر - آنتن سقفی اسپرت - پارکابی سمند نقره‌ای - لوگو رینگ بورل - رینگ چرخ آلومینیومی 5 پره دوبل رونال - رینگ چرخ آلومینیومی 10 پره رونال - جاروبرقی فندکی خودرو - قفل عصایی فرمان مدل 6008HSP - کاهش مصرف سوخت - رینگ چرخ IK008 و مدل IK009 - محافظ ECU - قاب محافظ پلاک خودرو - رینگ چرخ آلومینیومی سالسا - هندزفری موتورولا - مجموعه آینه برقی تاشو - لوگو آلومینیومی طرح رونال - رینگ چرخ آلومینیومی اروند - پارکابی چرمی مدل سیلور - جک و آچار الکتریکی - پک مسافرتی - سامانه افزایش قدرت - موبایل هندزفری فندکی - موکت رو داشبورد پلی‌آمید

رقبای سمند سورن ELX در بازار

شاید در ابتدا تصور کنید، خودرویی با این سن و سال و شرایط کیفی متوسط، به راحتی از هر رقیبی شکست خواهد خورد، اما واقعیت این است که سورن از نظر قیمتی حریف خاصی در مقابل نمیبیند و تمامی رقبایش هم به نوعی از خانواده خودش به حساب می‌آیند. مثلاً پژو پارس، سورن توربو یا دیگر اعضا گروه ایران‌خودرو مثل پژو 206 صندوقدار و رانا پلاس که همگی از نظر کیفیت و شبکه خدماتی شرایط نزدیکی بهم دارند. البته اگر جادار بودن کابین (بخصوص روی صندلی عقب) برای شما مهم باشد مجبورید قید خانواده 206 را بزنید؛ بخصوص که در میان فرزندان پلتفرم 405، سورن یکی از راحت‌ترین اتاق‌ها را دارد که حتی از دنا هم اندکی بزرگ‌تر است. اما اگر احساس می‌کنید موتور 16 سوپاپ EF7 اتمسفریک از نظر توانایی‌های حرکتی شما را ارضا نمی‌کند می‌توانید به سراغ نسخه توربو سورن بروید که البته مقداری گران‌تر است و از نظر استهلاک و هزینه نگهداری هم دردسرهای بیشتری برایتان درست خواهد کرد، اما در عوض با شتاب بسیار خوب خود می‌تواند تمامی رقبا (و حتی برخی از خودروهای گران‌تر) را به چالش بکشاند.

قیمت و نمایندگی

  • قیمت
  • نمایندگی
  • 235,000,000 تومان - بروز رسانی در چهارشنبه 29 فروردین
  • ایران خودرو

سوالات متداول

پیشرانه سورن ELX چه مشخصاتی دارد؟

با گشودن درب موتور سورن با پیشرانه تنفس‌طبیعی EF7 مواجه میشویم. این موتور در واقع همان انجین 4 سیلندر 1.65 لیتری 16 سوپاپ به اصطلاح ملی است که در بهترین حالت 115 اسب بخار قدرت (دور موتور 6000) و 159 نیوتن‌متر گشتاور (دور موتور 3500 الی 4500) تولید میکند

موتور تنفس‌طبیعی سورن ELX چقدر ضعیف‌تر از نسخه توربو است؟

پیشرانه تنفس‌طبیعی EF7 سورن چیزی در حدود 35 اسب‌بخار قدرت و 56 نیوتن‌متر گشتاور کمتر از مدل توربو ارائه می‌کند که اختلاف معناداری است؛ اما در عوض استهلاک و هزینه نگهداری و حساسیت به کیفیت سوخت در این پیشرانه پایین‌تر می‌باشد

سورن ELX از چه امکانات رفاهی و ایمنی برخوردار است؟

سورن از نظر سطح امکانات جانبی شرایط کاملاً متوسطی دارد و با ارائه گزینه‌هایی مثل: کیسه هوا برای راننده و سرنشین کناری، ترمزهای مجهز به ABS و EBD، فرمان هیدرولیک با کلیدهای کنترلی، تهویه خودکار بهمراه دریچه جداگانه برای سرنشینان عقب، چراغ‌های مه‌شکن جلو و عقب، چراغ مشایعت، تنظیم ارتفاع نوع چراغ‌های جلو از داخل، آینه‌های جانبی برقی تاشونده، شیشه‌های برقی مجهز به پاور ویندوز، ایموبلایزر، سنسورهای دنده عقب، تنظیم برقی پشتی صندلی‌های جلو و مواردی از این دست، به زحمت میتواند مشتریان علاقه‌مند به آپشن را راضی نگاه دارد. بخصوص که امکانات ساده‌ای مثل ترمزهای دیسکی عقب و رینگ‌های آلومینیومی در این محصول به شکل سفارشی درآمده‌اند و دیگر بصورت استاندارد روی خودرو نصب نمی‌شوند. با این حال بدلیل کمبود رقیب قدر در این سطح از بازار می‌شود تا حدودی با این کمبودها کنار آمد چراکه اکثر ماشین‌های این رده قیمتی همین تهویه اتومات و پشتی صندلی برقی را هم ندارند.

سیستم انتقال قدرت سورن ELX از چه نوعی است؟

سورن ELX نیروی حاصل از موتور را از طریق یک گیربکس 5 سرعته دستی راهی چرخ‌های جلوئی می‌کند

مصرف سوخت سورن ELX چقدر است؟

طبق اعلام ایران‌خودرو، سورن ELX در شرایط ترکیبی در هر 100 کیلومتر به 7.49 لیتر بنزین نیاز خواهد داشت که البته این عدد در عمل و با توجه به کیفیت سوخت و ارتفاع شهری مثل تهران، حدود 10 درصد افزایش خواهد داشت

نظرات کاربران

181 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1389/6/26
ye sali mishe montazere tolidr khodro hastam fekram nakonam besazan hala halaha dar kol tarahi to mashin kili ghashange 25/06/1389
1389/8/15
چرت ترین ماشین دنیاست نه شتاب داره نه سرعت و نه استاندارد من دارمش می خوام بفروشمش
1398/6/25
آقا من ۲۰۶داشتم خر شدم سورن خریدم رینگ آلومینیومی که نداشت مصرفشم که بالاست فقط قدرت داره که تو شهر مگه میخوام چه کنم یه بارون زد بلبرینگ چرخ ها به صدا در اومد لنت های تکستار شرکتی هم شیشه کردن چراغ هاشم که یکی عقب با راهنمای جلو سوخت از وقتی بارون زده صبح های زود که روشن میکنم بعضی وقتا قفل می‌کنه که رفتم برقکار از تعویض شمع و ریمپ و دیاگ تا چک کردن برق کشی انجام دادم لعنت به بوشی که این سیستم برقش باشه منکه میفروشمش یه ۲۰۶میخرم که حداقل طراحی این بی سوادای ایران‌خودرو نباشه یا حق
1398/7/16
میخرم چند؟
1399/7/11
امروز 11/7/99
گذاشتمش 210
رنگ نوکمدادی کارکرد22هزار مدل 97
1401/10/3
سالها پیش این کامنت فیک رو گذاشتم
بخرید🤣🤣🤣
1390/1/21
rio ke maaale sale 2004 e korast az in behtare.vaghean vase khodemun moteasefam./ye nokte heundai ba irankhodro to 1 sal tasis shod ..una kojan ma kojaaa?afsoooos.
1390/3/28
سورنELXبا همون موتور مسخرهXU7 بیست سال پیشه قرار بود با موتورF7 بیاد بابا تور رو قرآن دست از سر این موتور بردار ایران خودرو چقدر مگه تولید کردن از این موتور
1390/4/12
بهترین ماشین ایران در این رنج قیمت است.ایمنی بسیار خوبی دارد
1390/8/7
با نظر اقای هاشمی صد در صد موافقم
1390/10/23
منم رفیقم یه سورن داره ازش راضیه
تازه بهتر از پژوهای آشغاله
توی این ماشن و صندوقش خیلی جادارو
و شکیله
1390/11/24
ميخام سورن اي ال ايكس ثبت نام كنم..موتورش چند سوپاپه؟پرشيا اتومات بخرم يا اينو؟
1399/3/21
به نظرم سورن بخر. البته این سوالات واسه ۹ ساله پیشه ولی خب می خواستم پیگیری کنم بالاخره چی خریدی؟؟
1390/12/2
سلام من 3 ساله که سورن 1800 سی سی بنزینی دارم نسبت به قیمتش خیلی ماشین خوبیه فقط در ناهمواری اسفالت ترمز abs+ebd خوب کار نمیکنه که اکثر ماشینهای داخلی مشکل دارن
1390/12/24
ماشین خیلی خوشکلیه دارمش شتابشم خوبه نسبت پژو پارس داشبردش هم تغییر کرده نست به سمند lx خيلي بهتره
1390/12/29
با سلام و تشکر از مدیریت سایت که امکان نظر سنجی در این سایت فراهم کردن.به نظر من از خودروهای دیگه بهتره مثلا ال90 ... هرچی باشه اسم فرانسه کمتر توشه تلاش کنن کیفیت قطعاتش بالا بره قول میدم همه سوار بشن امکاناتش خوبه صندلی برقی طراحی داشبرد جدید ایمنیش هم خوبه یه روخی هم داره
1391/1/3
اینایی که میگن ماشین خوبیه و امنیت داره بد نیست یه بار اپل یا میتسوبیشی 18-19 سل قبلو سوار بشن یا در موردش مطالعه کنند. بد بختی ما همینه که هیچوقت نمیخوایم دور و برمونو درست و حسابی نگاه کنیم .این مسئولای شرکتای خودرو سازی حق دارن این ماشینای آشغالو بدرد نخورو با این قیمتایه سنگین بهمون بندازن .
1391/1/11
با سلام .من خودم جزء خریداران اولیه این خودرو بودم.در مقایسه با خودروهای داخلی و هم قیمت خودش با توجه به قیمتش ایمنی خوبی داره اما در مقابل خودروهای هم تراز خارجی ضعفهای فراوانی داره. در ضمن 2 ایربگ داره .رینگ آلومینیومی ضعیفی داره . رنگ سپرش هم داغونه .
1391/1/14
اگه ميخوايين سمند يا 405 بخرين
فعلا دستنگه داريد آخه ايران خودرو يه موتور جديد به نام xu m
با حجم 1900 cc
جايگزين كنه
قدرتش خيلي بالاتر ميره
از 31 خرداد با موتور جديد ميشه خريد
1391/1/18
ظاهرا سورن سابقه بدی داشته تو بازار اما من یک سورن ELX مدل 91 خریدم که واقعا خیلی خوبه-موتور-اتاق-تجهیزات وامکانات-ایمنی و... و با این رنج قیمت در ماشینهای داخلی من راضی هستم
1391/2/4
سلام سورن پایه گاز سوز تولید نمیشه؟ مثل Lx.ممنون میشم جوابمو بدین
1391/3/2
خودرو حتی خارجی ها هم 3 سال یا 100000 کیلومتر عمر مفیدش هست بعد هر روز باید یک چیزیش رو درست کنی من خودرو صفر کیلومتر داخلی رو ترجیح می دهم به خدرو کارکرده خارجی
1397/8/13
باسلام، دوست عزيز اين عمر مفيد خودرو رو از كجا و با استناد به كدوم منبع ذكر كردين؟ شما خودت ايراني رو ده برابر عمر مفيد ازش سواري ميگيريد؟ ميشه بگيد مثلا مزدا٣٢٣ سلامت رو بخري و نصف تفاوت قيمتشو وسيله بريزي داخلش تا چند وقت راحتي؟ يا اصلا ساده تر ميگم همين پژو هاي قديمي رو سوار شيد و با صفر مقايسه كنيد، ولله برادر من پارس٨١ داره با اون همه كاركرد اتاق و متورش و گيربكسش يه صداي اضافه نداره ! چه برسه قياس ماشين خارجي مثل مزدا و گالانت و فولكس و اپل و غيره ... با ايراني
1391/3/9
من يك هفته پيش ثبت نام كردم و 8ساله انواع سمند رو دارم و خيلي راضيم
1391/4/28
حیف مصرفش بالاست وگرنه همین الان(ساعت چهار صبح) یکیشو میخریدم
1391/5/2
ارزوناش از گروناشون بهتره!!
1391/5/4
مصرف بالا قدرت پایین شتاب افتضاح
تندر بهتره
1391/5/27
من از سال 87 تا حالا سورن معمولی با همین موتور دارم.قبلش هم سمند.شبیه هم اند ولی با یکم امکانات بیشتر. وافعا عالیه.میگم عالی نه نسبت به ماشینای خارجی.آقایونی که نظر دادن بهتره یه فرقی بین ماشینای ایرانی وخارجی بزارن.نسبت به x33 که قیمتش 33 میلیونه که بهتره؟اینو من نمیگم رتبه بندی های هفنگی که نوسایتها زدن..از پارس که حتی 2 میلیون بالاتر از اینه که بهتره!!!البته تو این رنج قیمت تندر90 و 206 هم هست.تندر90 از لحاظ موتوری عالیه فقط بدنه نداره و یقوره..206 هم هاچ بکش میشه گفت ماشینه 2نفرست..میمونه sd که اونم عالیه ولی همه با نمای زشت پشتش مشکل دارن...البته این سورن ELX اصلی نیست.اون موتورش ی چیزه دیکست که توربوشارژه و طرح داخلش کاملا کرم و خوشدسته..اینایی که توبازار هست فعلا سر کاریه..بزارین چند ماه دیگه بگذره...
1391/5/27
در مورد امنیتش هم خوبه..ترمزش و مانوردهی خوبه..در واقع همون سمنده دیگه..ولی در کل اونایی که میگن آشغاله و اینا بهتره سوار ماشینای دیگه هم تو این رنج بشن!
1391/5/27
اینم بگم که گفتم از x33بهتره تجربه شخصیه..از نطر سواری و امکانات
1391/6/12
iran forghon nemikhad az in motore teraktorie xu7 das bekeshe)baraye 100 sal pishe
1391/6/29
به نظر من این بهترین ماشین تو این رنج قیمت هست امکانات خوبی هم داره
1391/7/1
خیلی خیلی ماشین خوبی است
1391/7/1
اخه چرا پولتونرو میریزین تو جوب برین ریو بخرین
1391/7/19
loftan az khodro e melimun bad nagin,ma enghelab kardim va keshvare eslami mikhastim ke behamdelah darim mirim be samte pishraft,pas bekharid hatta age gerun bud ke hemayatemuno neshun bedim,ba tashakor az nazare dustan va site,man karam tejarate tala va gavaherate,be hamdelah az karam raziam,asheghe gomhurie azize eslamimunam,man sali hade aghal 6 bar be mamaleke gharbi gahate kar va .. miram,mercedes S baraye khanoom gereftam ke rahat bashe,vali khodam baraye hemayet az samand va nissan teana estefade mikonam,agar hade aghal emsal ra az tolid va sarmayeye meli defa konim ghol midam adamha zendeghie behtari khahand dasht,ba tashakkor
1391/7/22
>ماشین خوبیه یکی از اشنا ها خریده.راضی هم هست
1391/12/7
عاشقشم
1392/3/4
خوبه ولی در حد ماشینای دهه 80 اروپا است...
1392/3/7
با سلام لطفا راهنمايي كنيد كجا مي شه دزدگير روش نصب كرد
1392/3/10
کاچی بعض هیچی
1392/4/20
ماشین خوب با امکاناتی هست فعلا از تاریخ ورودش یکی از بهترین خودرو هاس که داخل تولید میکنه
1392/4/21
سورن elx تولید های اولیش علی بود خدایی من به مگان ترجیحش میدادم اما حالا خیلی از کیفیت این ماشین با محصولات دیگه ایران خودرو زدن
1392/5/1
سلام دوستان من خودم در نمایندگی کار میکنم اگر مشکلی یا سوالی داشتین میتونم کمکتون بکنم
فقط رد زمان اداری تماس بگیرید
09368664489
1392/6/19
جالبه تو تجهیزات سفارشی داده فیلتر هوای استاندارد،یا خدا پول استاندارد های اروپایی رو میگیرن اونوقت ....،افتضاحه
1392/6/21
سلام خدمت دوستان, من میخوام سورن elx با موتور EF7 دست دو بگیرم ، میخواستم بدونم یه گانه است یا دو گانه سوز؟؟ اصلا از ماشین دوگانه خوشم نمیاد
1392/8/1
از خودرو بانک درخواست بروز رسانی اطلاعاتش هستم
خودروی سورن ELX با موتور EF7 بنزینی و سیستم مالتی پلکس به بازار عرضه میشه داری داشبورد و طراحی کاملا متفاوت با دیگر سمند ها هستش تقریبا شبیه ویتارا دارای دو ایربگ هم راننده و هم سرنشین داری دزدگیر و ترمز های ABS-EBD چهار چرخ دیسکی و جلو مجهز به سیستم خنک کاری دارای سیستم تهویه ی هوای اتوماتیک و امکانات دیگر جدید حدود قیمت 37میلیون تومان
1392/9/8
اطلاعاتتون به شدت قدیمیه الان سورن با موتور ef7شونزده سوپاپ تولد میشه
1392/9/26
سلام
آقا به جای این ماشینای ایرانی یه MVM530 بخرید مطمئن باشید که خیلی بهتره.
1392/11/5
به اندازه ی 1ملیون بیشتر ارزش ندارد
1392/11/7
بهترین ماشین لوکس ایرانی از هر نظر عالیه Soren Elx Ef7
1392/11/20
سلام به نظر من بهترین خودرو ارزان قیمت پیکان مدل84 هستش من به شخصه خیلی وسوسه شدم پیکان رو بفروشم و سمند بگیرم ولی تاکنون هیچ ایراد موتوری و تعمیری با 200 هزار کیلومتر مسافت طی شده ازش ندیدم و با مقایسه مصرف سوخت که با سمند برابره و لوازم ارزان قیمت جانبی پیکان منصرف شدم طراحی ظاهرش هم کافیه یک لاستیک پهن و دور سفید به پاش بندازید از سورن هم خوشگلتر میشه
1392/12/27
سورن ELX EF7 قیمتش در بازار 39 ملیونه وبا پارس LXو SD V8برابری میکنه به نظر شما کدومش بهتره من دو ماه پیش سمندLX EF7داشتم ماشین عالیی بود فروختمش میخام سورن ELX EF7بخرم
1393/5/14
مصرف سورن اشتباه نوشتین . مصرف اسمی با مصرف واقعیش فرق داره. توی شهر صدی 12 لیتر مثل نوشابه می خوره !
1393/5/31
در یک کلام آشغاله آشغاله
2 میلیون بیشتر نمی ارزه حالا خودتون مقایسه کنید
1394/3/14
شاید شما سوار این ماشین نشدید نسبت به قیمت خوبه
1394/4/2
بی ربطه
1393/6/3
تورو خدا حیف 39 میلیون پول بی زبون نیست.ماشین خوبیه ولی خداییش 39 تومن هم پول کمی نیس.من یه 405 دوهزار دارم خیـــــــــــــــلی از دستش راضیم
1393/9/3
آخه چجوری 4 سیلندر 8 سوپاپ
اشتباه نوشتین.
باید مینوشتین 4 سیلندر 16 سوپاپ
1393/9/7
با سلام خدمت نویسندگان عزیز سایت
در قسمت نوع موتور و حجم موتور مشخصات موتور قدیمی xu7/jpl3 نوشته شده در حالی که اعداد درج شده در قسمت قدرت و گشتاور مربوط به موتور ef7 است.موضوعی که عرض کردم بر اساس اطلاعات سایت ایرانخودرو است.لطفا در صورت امکان اصلاح فرمایید.سپاس
1393/9/27
یکم گرونه ولی ماشین خوبیه
1393/10/17
ماشىن خوبى به نظر مىرسه البه باىد دنا راهم دىد و با اىن مقاىسه کرد
1393/10/20
چهارماه که سورن دارم .واقعا نسبت به قیمت ماشی های دیگه عالیه .فقط یه کمی شتاب اولیه اش کمه . سواریش نسبت به پژو پارس وال نود خیلی نرمتر وراحتتره
1393/12/16
عزیزان خودرو بانک با سبام از همه زحماتتون یم پیشنهاد داشتم . خواستم بگم اگه میشه یکم بروز باشید و مشخصات بعضی از خودرهای جدید رو از آینده های بازار به برند هاشون منتقل کنید مخصوصا دنا که دیگه وارد بازار شده و یا خودروهای جید سانگ یانگ مثل نیو کورنادو و ایدو و زوتی و ..... با تشکر
1394/3/21
سلام
در مورد موتور
موتور EF7 دارای حجم 1645 سی سی یا همون 1700 سی سی دارای 16 سوپاپ است و ضمنا سمند محسوب نمی شه.
سمند یه چی دیگه است سورن هم یه چیز دیگه . اگه اینم سمنده پس باید بگیم سمند دنا. خود ایارن خودرو هم سمند نمی گه می گه سورن.
درسته شاسی سمند هست ولی سمند که نیست.اصلاعات موتور : موتور ای اف سون 1645 سی سی 16 سوپاپه دارای 114 اسب
1394/3/22
دوستان نخرید آشغاله.مخصوصا ترمزاش
1394/5/17
حسن آقا ی عزیز من سورن 93 دارم. با بام ال نود و داداشم پارس هیچ کدوم ترمز های سورن را ندارند. حالا نمیدونم شما رو چه حساب میگی
1395/1/10
سلام به همه عزیزان، رسول اقای گل شما چون سورن دارید تعصب دارید ماشینهای ایرانی همشون اشغالن با چه حسابی براتون توضیح بدم از ابشنهای خوبشون یا از امکانت عالیشون خوت بگو چی داره مال 20 سال پیشه که هر بار تغیرش دادن تا به سورن رسیده
1394/3/29
من یه زانتيا دارم میخواهم بفروشم سورن جدید بخرم
میارزه؟؟؟
1394/4/5
مگر اینکه دیوانه باشی بخوای رخش رو بفروشی و خر بخری.
مرد حسابی زانتیا رو ماشین های 1800 هم نمی تونن بگیرنش. اونوقت فروش زانتیا و خرید سورن؟
1394/8/21
سلام. ما با سمند EF7 بنزینی مدل 88 -220 تا
پا به پای زانتیا میرفتیم.حالا سورن نمیدونم چجوره.
1394/10/21
زانتیا از نظر ایمنی یکی از بدترین خودرو هاست باور نداری تو اینترنت بزن نگا کن همش که سرعت نیست یکم به فکر جون هم باشیم
1394/4/5
من میخوام سورن بخرم ولی خیلی بدموتورef7میگند بنظر شما بین 3تا 40میلیون چی بخرم
1394/7/3
۴0تومنوبده207بگیر.صفرنگیری بهتره
1394/8/21
سلام. سورن ای ال ایکس جدید بهترین گزینه هست.
1395/1/12
ما هم همین رو به یه تعمیر کار خوب گفتیم گفت
یا glxبگیرید یا هم تندر 90 پارش خودرو
1394/4/10
2000 تابیشتر نرفتم روغن ریزی داره بردم نمایندگی گفتن تو کارخونه اضافه میزنن وا کرده یکم رفته میگه روغن گیربکس,بعد چند روز بازم همون ابو همون کاسه ممنون میشم راهنمایی کنین
1394/4/12
موتورef7خودش خیلی موتورحساسیه هم به روغن وهم به آب ودرکل اصلن نبایدبهش فشاربیاری.....اما موتورهای xu7 وtu5 خیلی کمترحساسن
1394/4/15
206و پرشیا از سورن سر ترن
1394/8/21
سلام- کاملا در اشتباهی دوست من.
سورن EF7 اگه خوب دربیاد حرف نداره.
به لطف ایرانخودرو همه ماشینها شانسی هستن دیگه
1394/6/7
من موندم چرا ملت میگن موتورEF7 مشکل داره!!این مشکل مال سال90 و 91 بود که قطعه چینی گذاشته بودن که باز عوض کردن آلمانی رو گذاشتن که حل شده...میگن تعمیرکار نیست نمیدونم نمیتونن تعمیرش کنن این حرفا چیه آخه تاکسی های الان همه سمنده پس همه موندن!!!پژو پارس و 206 هم که این یکی دوسه سال همش تعمیرگاست خصوصا پژو پارس
1394/7/5
منم دارم خیلی هم راضیم ازش ولی اطلاعاتی که بالا هست اشتباهه
1394/8/4
سلام به دوستان. من تمام ماشینهای ایران خودرو رو داشتم پس از پارس ای ال ایکس موتور ۲۰۰۰ جدید سمند سورن بهترین انتخاب هست از نظر تعلیق و استعلاک و مصرف. خودم مکانیک خودرو هستم و سورن جز خودروهایی هست که بعضی از قطعات رو ایران خودرو اجباری میبنده و نمیتونه بد کیفیت بندازه.
1394/8/10
میخوام کلاس 11 جدید بگیرم با موتور ef7 آیا کار درستی هست بین ال نود و206 تیپ 5 وسورن کدوم بهتره 1394/08/10
1394/9/3
سلام .ما سورن کلاس 11 داریم. وقتی بخاری رو روشن میکنید و ماشین گرم میشه بعد خاموش میکنید یه صدای تپس تپس میده .کسی راه حلی داره ؟ خواهش میکنم کمک کنید
1394/9/15
سلام
من خرداد 94 یه سورن elx کلاس 7 رنگ آبی کبود از کارخونه تحویل گرفتم. میخوام همه چیز رو که تا الان ازش دیدم بدون تعصب براتون بگم. اول اینکه رنگ ماشین واقعا عالیه هم خوش رنگه هم کیفیت رنگش خوبه. کیفیت مونتاژ واقعا عالیه اصلا نیازی به رگلاژ هیچکدوم از درها نشد. قبلا 206 و 405 و پارس داشتم سواریش با همه ماشین های داخلی فرق داره. داخلش خیلی نرم و بی سر و صداست. توی جاده واقعا آدم احساس امنیت میکنه و همراه خوبیه مخصوصا برای خانواده. موتورش خیلی خوبه و مصرفش کمه. تا الان نیازی به استفاده از گارانتی نشده البته این درسته که ماشین های ایرانی شانسی هستن. شتابش خوبه مخصوصا توی دنده 3 به بالا. یکم توی دور موتور 2500 تا 3000 صدای بم توی اتاق شنیده میشه و بعد از بین میره که میگن بخاطر گیربکسشه ولی مشکلی نداره و قابل هضمه. یکم کیفیت پنل داشبوردش پایینه ولی قابل قبوله و روی داشبورد هم از فوم نرم استفاده شده این در حالیه که روی داشبورد جدید 405 و پارس و حتی دنا پلاستیک خشک به کار رفته. ظاهر ماشین هم هم سنگینه هم به روز و به نظر من از دنا چشم نواز تره مخصوصا با رینگ طرح شهاب که به طور شانسی روی ماشین بود. نسبت به قیمتش آپشن های خوبی داره مخصوصا سیستم مالتی پلکس با کاربردهای خوبش که سیستم برقی ماشین رو حرفه ای کرده. در کل باید بگم نسبت به قیمتش توی این بازار انتخاب خیلی خوبیه.
1394/10/14
سلام من ال90 داشتم هم ای یک وهم فول. حالا سورن کلاس 11 ثبت نام کردم هرکدوم سورن ef7 کلاس 11 دارین منو از نگرانی دربیارین. آخه شش سال ال90 سوار شدم هیچ وقت مکانیک نرفتم الان میترسم اشتباه کرده باشم. لطفا راهنماییم کنین
1394/9/18
ادامه...
این رو هم باید اضافه کنم که این ماشین نسبت به ماشین های داخلی دیگه ترمزش عالیه و با وجود چرخ های دیسکی عقب خیلی قوی عمل میکنه تنها با وارد کرد فشار کمی به پدال ترمز ماشین متوقف میشه. سیستم تهویه هوا هم خیلی خوب عمل میکنه برعکس سورن کلاس 11 که شخصا دیدم توی چند مورد بخاری هاشون خیلی زود از کار افتاده.
1394/10/23
من سورن مدل ۹۳ دارم، واقعا فوق العادس، رنگ مشکی با شیشه دودی محشره. موتورشم تا الان عالی بوده، مطمئنا اگه الان ماشینمو بخوام عوض کنم بازم سورن میگیرم
1394/10/5
سلام.
بین دنا و سورن ELX جدید کدوم بهتره؟
1394/10/12
به نظر من سورن جدید چون تمام آپشن های دنا (غیر از مانیتور) داره و نظر شخصی من اینه که دنا اشکالات طراحی زیادی داره و ناموزونه که ظاهرا دارن توی دنا جدید اصلاحش میکنن. سورن elx کلاس 11 آبی کبود بگیر ببین چه رکابی داره.
1394/10/13
س،سورن بهتره.
1394/10/7
سلام
من که میگم دنا با این اختلاف قیمت با سورن نمی اررزه سورن بهتره همون امکانات دنا رو هم داره قیافه ماشین هم بستگی به سلیقه شخص داره
1394/12/13
سلام
دوستان مدل توربو شارژش رسید من 206 اس دی وی 9 داشتم فروختم اینو ثبت نام کردم.
فکرشو بکن شتاب صفر تا صد ده ثانیه از هر ماشین چینی حتی خارجی هام بیشتره 148 اسب بخااااااااررررر
باید بگم شاهکاره تو ماشینای ایرانی
1395/1/11
انتخاب صحیحی انجام دادید در سورن توربو باز هم ترمزها تقویت شده ومصرف سوخت پایینتر امده گشتاور این موتور215نیوتن متر شده ولاستیکها به صورت فابریک 195 می باشد از دور موتور 2000به بعد توربو وارد می شود و هیچ گونه صدای ازار دهنده ای احساس نمی شود
1395/3/6
سلام وحید جان
منم مثل تو ام
و باید بگم با تغیررات عظیمی که ایران خودرو همراه با یه شرکت المانی (احتمالا بوش) اعم از :
1- تغییر الیاژ موتور و مخصوصا سیلندر و سوپاپ ها
2- تغییر ئر منیفویلد خروجی دود
3- تغییر درگیربکس خودرو و تغییر ضریب دنده ها (بجز 1) برای بازدهی هرچه بهتر موتور
4-اضافه کردن توربو و اینتر کولر
حتما از مدل ef7 معمولی خیلی خیلی بهتر خواهد بود
من دو نفر رو میشناسم اسفند تحویل گرفتن و خیلی راضین
یکیشون هیوندا داشته (نمیدونم چ مدلی !!!) و میگه پا به پاش میره
1395/1/12
دوستان چرا اين سورن توربو داشبوردش قديمي تره نسبت به سورن كلاس 11
1395/3/6
به این دلیل که اختلاف قیمت زیاد نشه !!!
1395/1/17
با عرض سلام ،سورن توربو کسی گرفته؟ چه جور ماشینیه؟من ثبت نام کردم
1395/1/21
سلام میخوام یه سورن elxمدل 91 بخرم سفید بدون رنگ بنظرتون 23 تومن می ارزه
1395/1/27
من سورن کلاس 11 مدل 94 دارم.اینو بدون تعلق خاطر میگم.واقعا از ماشینم راضیم.قبل از این پژو206 صندوقدار داشتم.اصلا قابل مقایسه با 206 نیست.بخاطر کوچیک بودن و صدای بدنه داخل ماشین فروختمش.سورن من موتور ای اف سون هست.نه مشکل کم کردن روغن داره و نه مشکل خاص دیگه.فقط مشکلی که هست کیفیت پایین پلاستیکهای داخل ماشین و رو دریهاست.وگرنه من کلاس 11 رو به همه توصیه میکنم.حتی پرشیا سوارها.
1395/2/13
سورن نه تنها هيچ برتري نسبت به پرشيا نداره بلكه اصلا قابل قياس باهاش نيست
شما ماشيني با اصول مهندسي و طراحي بدنه پينين فارينا و ضريب آيروديناميك فوق العاده (اتاق 405) كه در سال 1988 مقام خودروي سال اروپا را آورد و بنز و بي ام و را مبهوت كرد داري با ماشين بي اصل و نسب سورن با اون طراحي غير اصولي و زشت مقايسه ميكني؟!
چراغهاي گريان جلو، آيروديناميك افتضاح با طراحي جلو به شكل ديوار صاف!
موتور مشكل دار ef7 كه حتي خود شركت طراحش يعني FEV هم هيچ اسمي از اون در سايتش نبرده و در دور موتور زير 3000 اصلا جون نداره
1395/3/30
سلام نمیدونی از خودت چیزی نگو خواهشا
1395/4/7
خخخخخ
1395/4/24
تو خودت را ناراحت نکن خون خودت را کثیف نکن تو برو همون پارس را بخر به ضمن خودت بهتر از سورن lex سال است (آن کس که نداند که نداند که نداند در جهل مرکب ابد الهب بماند.)
1395/5/2
سورن فقط یکم نرمه، ولی بقییش پشمه!!!
1398/2/30
سلام برادر اولا تنها خودروي ايروديناميك و با ايمن تو خانواده پژو فقط 206 و206sd هست به جز 2008 و508 دوما اپشن پارس با سورن نميرسه و سوما ef7 تكنولوژيش بهتر ازxu7 هست🙂
1395/2/26
سلام دوستان. سمتد سورن کلاس ۱۱ کدوم رنگش زیباتره مشکی یا آبی کبود؟ کاری به بورس بودنش ندارم زیبایی محمه برای من. ممنون میشم جواب بدید
1395/2/26
مشکی بخر و حتما کلاس 11 باشه ولی سفید دردسرش کمتره
1395/3/19
سلام. رنگ مشکی برای سورن خیلی عالیه مخصوصا رینگ طلایی بندازی با لاستیک 205. اما رنگ مشکی تو ماشین رو بد میخرن.
1395/2/28
زيبايي ميخواي فقط پژو پارس
آخه سورن چه زيبايي داره؟ آدم چراغهاي جلوش را ميبينه كه داره گريه ميكنه ياد بدهكارياش مي افته
1395/3/2
تارخ خان اصلا تو گواهینامه داری
1395/4/8
من عاشق پیام امیرم...در مورد گواهینامه تارخ...خخخخ
1395/6/9
چرا بدون حب و بغز ویژگی سورن رو نمیگید اگر داشتین تجربشو .....اینجا جای حرفای خاله زنکی نیست......
1395/3/2
اولین سری داشبورد جدید موتور ef7 را سال 91 خریدم
بزرگترین مشکل سورن اینه که بازار دست دومش نسبت به بقیه محصولات ایرانخودرو خیلی بدتره
واسه فروشش باید صبر و حوصله زیادی داشته باشی
چراغای جلو سورن گریه نمیکنه داره التماس میکنه "تو رو خدا یکی بیاد منو بخره"
1395/3/19
با سلام به عزیزان من دوسالی هست که سمند سورن موتور پژو دارم انواع ماشینم داشتم نمیگم از اونا خیلی بهتر ویا بدتر هولی در کل ماشینه خوبیه کیفیتش خوبه برای مسافرت عالیه امکانات خوبی داره دیر خودشو میبازه در مقایسه نسبت به پژو 405 سورن نرمتره ارومتره تو جاده بهتره درمقایسه با 206 جاش بیشتره صندلیاش بهتره در مقایسه با سمند ال اکس تجهیزاتش بیشتره صدای موتورش کمتره کیفیت داخلش بهتره اما برای توی شهر یکم رانندگی باهاش سنگینه نه برای شتابش اتفاقان شتابش خوبه در کل میگم من پژو 206 رو برای تو شهر بیشتر ترجیح میدم و در کل ماشینه با کیفیتیه سورنو با سمند مقایسه نکنید از نظر کیفیت فرق دارن جفتشو داشتم که میگم.با تشکر
1395/3/24
سلام
کسی قیمت دقیق سورن توربو داره؟
هر سایتی یه قیمتی زده
1395/3/25
سمند و سورن و دنا تو شهر ماشينهاي لش و تنبلي هستن تو جاده يكمقدار بهترن ولي واسه شهر افتضاح هستن ماشين چابك و تيز واسه شهر اول 206 بعد پارس
1395/4/7
اینجوری که پراید از همه بهتره
1395/4/8
سلام
موتور EF7 که روی این ماشینه 16 سوپاپه که به اشتباه نوشتید 8 سوپاپ (منبع سایت ایرانخودرو)
لطفا اصلاحش کنین
1395/4/9
ef7 آشغال را همه ميشناسند جزو 10 موتور آشغال جهانه تعداد سوپاپ را 100 تا هم بنويسند فرقي به حالش نميكنه
1395/4/12
چند وقته میخام سورن توربو ثبت نام کنم ولی هرچی فکر میکنم نمیتونم با طرح زشت جلوی ماشین خصوصا چراغهاش کنار بیام اگه دنا را با موتور توربو تولید میکردن فوری میخریدم
1395/5/1
عزیزان توجه داشته باشید خودرویی تهیه کنید که بعدها در صورت خرابی هفته ها منتظر سرویس و تعمیر نباشید.ما الان تو تامین قطعات اصلی خودروهایی که چندین ساله تو خیابونن موندیم چه برسه به توربو اونم رو ای اف سون.البته من خودم کلاس 11 دارم و راضیم ازش ولی به نظرم ریسک خرید توربو فعلا کمی بالاست.در ضمن شنیدم ترمزهاش توان کافی برای وزن و قدرت جدیده سورن رو نداره پس کمی میتونه خطرناک باشه.فکر خرابی هم باشید چرا که خرابی فقط مال همساده نیست
1395/4/24
آقا حسین ما چندین بار داریم خواهش میکنیم به تست سورن تورو بارید. ممنون میشم ازتون
1395/5/3
سلام.دوستان من میخوام ماشین بخرم.زیر چهل و پنج تومن.موندم چی بخرم.خودم از سورن خیلی خوشم میاد.ولی امکانات دنا و 207 بیشتره.شما چه ماشینی توصیه میکنید؟؟؟
اگه من سورن بخرم میتونم توی قسمته تجهیزاتش خودم به شرکت ایرانخودرو سفارش بدم؟؟مثله مانیتور و GPS و رینگه پهن و دوربینه عقب و کروز کنترل؟؟اگه میشه سفارش داد میشه روی سورن توربو شارژ هم سفارش داد؟؟در مورد کلاسهای مختلف سورن هم توضیح بدین لطفا،چه کلاسهایی داره؟مثله همین کلاس 11 که دوستان گفتن.لطفا کامل توضیح بدین.
1395/6/11
برو یه زانتیا87/88بخر حال رانندگیو ببر/فقط مصرفش یه خورده بالاست تو شهر حدود صدی 10مسیوزونه تقریبا
1395/6/14
سلام ایکاش قبل از خرید سورن که الان دارم کسی راهنمایی میکرد من قبلا پرشیا داشتم اصلا قابل مقایسه با سورن نبس سورن دنا یا هر ماشینی غیر از پرشیا تو این رنج قیمت سخت پشیمون میشی اگه پول بیشتر میتونی هزینه کنی جک بخر اتوماتیک62تومن حرف ندتره والا تو این قیمته فقط پرشیا
1395/12/10
سلام من سال 88 یه سورن از نمایندگی خریدم و تا هفته پیش که به بیست تومان فروختمش 5 سال هم دستی گازسوزش کردم و تمام مدت با گاز راه میرفتم و الان از فروختنش پشیمونم واقعا ماشین خوبی بود مخصوصا جاده اش ، بیش از ده بار مسافرتهای مختلف طولانی رفتم حیوونی آخ هم نگفت.
1395/5/7
سلام دوستان گرامی ... خوب یا بد ... اشتباه یا درست ... من یه خودرو سورن ای اف 7 ای ال ایکس کلاس 11 خریداری کردم ... بنظر خودم ماشین خوبیه ... 4 روز تحویل گرفتم ... جسارتا اگر براتون مقدور در مورد اب بندی این ماشین راهنماییم کنید .... بعضی جاها خوندم که تو 1000 کیلومتر اول نزار دور موتور از 3000 رد بشه و نهایت سرعتم 80 کیلومتر باشه ... یکی از دوستان میگفت سرعتت زیر 110 کیلومتر نیاد وگرنه موتور زورشو از دست میده ... واقعا ممنون میشم اگر راهنماییم کنید . مرسی
1395/12/10
من بیست ساله راننده ام و ماشینهای مختلف داشتم ، بنظرم با ماشین هر جور از اول رفتار کنی تا آخر همونجوره ، اکه کند بری ،موتورش کند و قوی میمونه ، تند بری ، پرشتاب میمونه ،مهم اینه که زور بیجا بهش وارد نکنی و با گاز مرده راه نری
1395/5/13
پنج ساله سمند سورنxu7داریم ماشینه کم مصرف جادار و پرقدرتیه شتابشم خیلی خوبه بابام توی این پنج سال فقط بنزین و روغن ریخته توش البته قطعات مصرفیشم عوض کرده. ماکه خیلی راضی بودیم و لااقل از پژو پارس قبلیمون خیلی بهتر بوده
1395/5/17
سلام..من تا حالا چندتا ماشین گرفتم .ماشینی مثل سورن ندیدم خیلی راضیم ازش خیلیم دوسش دارم...شتابش عالی...بدنه عالی ...نرم...
1395/5/22
کسی ما رو راهنمایی نمیکنه؟؟!!!؟؟
1395/6/14
باصدای وحشتناک موتور داخل اتاق تو سرعت بالای110چکار میکنی
1395/5/30
سلام خدمت دوستان اگه خواستید سورن بخرید فقط موتور ef7اون رو بخرید موتورمعمولیش هیچ به درد. نمی خوره
1395/6/14
سلام دوستان من چند ماهی هست سورنef7مشکی خریدم قبلا پرشیا داشتم تنها مزیتش رخ زیبا و تعدادی اپشن و راحتی اتاق و صندلی نسبت به پرشیا است ولی قدرت پرشیا رو نداره واقعا جون نداره در سرعت 100به بالا صدای مونور وحشتناک داخل اتاقه و کلافه کننده هست هفته پیش مسافرت رفتم برای تست سرعتو تا170 رسوندم البته نصف شب بود باین حال جریمه هم شدم در هر صورت تو این سرعت داشت ماشین میترکید ولی تست سرعت بت پرشیا خیلی خوب بود بعد تینکه رسیدم تهران دیدم گیربکس تو جرکت اروم به صدا افتاده من که به نوبه خودم از خریدم راضی نیستم موفق باشید
1395/6/14
قصد خرید توربو دارم راهنمایی کنید
1395/6/17
سلام آقا نیما.توربو یه سیستم جدیده که تازه اومده رو یه خودروی داختی و به این دلیل ممکنه اگر بعدا خرابی برات پیش بیاد نمایندگی ها نتونن درست و حسابی عیب یابی یا تعمیرش کنن.از طرف دیکه تعمیرکارای معمولی خودمونم که هیچ.به خاطر اون قبل از خرید توربوريا،برو دقیق از نمایندگیاشون بپرس یا چند جا تعمیرگاه معتبر سوال کن ببین میتونن تعمیرات
و عیب یابیش رو انجام بدن یا نه
1395/6/17
دوستان سورن بهتره یا پارسLX ???
1395/10/9
بدون شک پارس ال ایکس من الان یک ماهه پارس تی یو فایو خریدم شتابش وحشتناک بالاست مخصوصا دنده دو و سه که جرات نمیکنی گاز بدی
1396/5/10
فقط سورن....
1395/9/2
دوستان سلام
برای کسب اعتماد عزیزان بگم که بنده دکترای مکانیک دارم (از دانشگاه امیرکبیر)
نظراتی که در مورد ماشین ها داده میشه عمدتا تجربه شخصی افراد هست. بچه ها هر خودرویی حتی برندهای مطرح اروپایی هم ممکنه بعد از یک مدتی ایراداتی پیدا کنه. مهم اینه که با توجه به بودجه خودمون بهترین و کم ایرادترین رو انتخاب کنیم.
اگر یک ایرادی رو همه کسانی که یک خورو رو داشتن ذکر کنن، معنیش اینه که تو اون قسمت مشکل طراحی یا کیفیت قطعه وجود داره نه اینکه مشکل مطرح شده توسط یک یا دو نفر ملاک قضاوت باشه.
متاسفانه عدم وجود یک سیستم کنترل کیفی درست تو خودروسازان ایرانی باعث نارضایتی اغلب مردم شده. با این حال منصفانه نظر بدیم.
پیشنهاد بنده تو موتورهای فعلی ایران EF7 هست. تو خودروهای داخلی هم سورن elx رو ترجیح میدم.
(البته منکر برخی مشکلات این خودروها هم نیستم)
البته با نهایت احترام به همه عزیزانی که خودروهای دیگه رو می پسندند.
1396/6/19
سلام.تشکر مهندس از پستتون.وبا شما موافقم..
1395/11/3
من یکی خریدم دوماه نشد موتور سوزوند
1396/1/27
خداقوت پهلوون ... کسی که توی دو ماه بتونه موتور هر ماشینی رو بسوزونه خیلی کارش درسته. یعنی دو ماه آمپر روغن یا آب و بقیه رو نتونستی جلو چشمت ببینی
1395/11/14
من که دوساله یه پارس ال ایکس دارم .اقد صداش زیاده که پشیمون شدم از خریدم.گیربکسش که داغونه....
میخوام بفروشم سورن بگیرم
1395/11/16
رک بهت بگم سورن یا هرچی دیگه هم بگیری به همون روزگار پژو پارسه میندازیش. من الان دوماهه ال ایکس خریدم اینقدر بی صداست که وقتی روشنه متوجه نمیشه ادم دور موتورم تا 6000 میبرم اتفاقا صداش خیلی دلنشینه. حالا جرات دارید دور موتو سورن و دنا رو از سه هزار بالاتر ببرید انگار بولدوزر رو پاهاتونه.
1396/6/25
نخری پشیمون میشی
1395/11/20
الان حدود چهل روزه که کلاس ۱۱ را تحویل گرفتم. دايم نمایندگی بودم برای رفع عیب. یکبار تعویض دیسک و صفحه، بار دیگه جلوبندی، یکبار دیگه تعویض سرپولوسها، یک بار دیگه مشکلات سنسور گاز و موتور که دایم چراغ چک روشن می شد، بار دیگه مشکل دزدگیر که یک مرتبه شروع می کرد به بوق زدن و با کلید هم قطع نمی شد و باید باطری را جدا می کردی، یکبار دیگه مشکل قفل درها . خلاصه این مدت فقط مسیر نمایندگی را طی کردم و هیچ جا نتونستم باهاش برم. حقیقتش جرأت‌نمی کنم. میترسم یک مسیر کمی طولانی برم‌ یکهو موتورش بیفته وسط جاده یا کلا ماشین منفجر بشه.
آشغال به‌ تمام‌ معنا. ۳۷ میلیون بابت یک جنس کاملا بنجل.
1396/5/10
خخخخخخخ...اخه چرا مردم رو گمراه میکنی داداچ...شما یه سر برو دکتر مغز و اعصاب....سورن خیلی ماشین خوبیه..هم خوشکل هم شیک
1396/5/17
رو ماشین های ایرانی نباید زیادی حساس شد مثلا به کوچکترین صدا حساسیت نشون بدی وگرنه دائم باید بری نمایندگی ، کیفیت گیربکس و جلوبندی ماشین های داخل پایینه و سروصدا دارن ، باید یه مکانیک خوب پیدا کنی که بهت بگه مثلا این چیزی نیست میتونی فعلا کار کنی اصلا اینو بگم قطعات ماشین های داخلی این روزا اینطورین تا داغون نشه و ماشین از کار نیوفته باید بکشی از قطعه فقط مواظب باش اب کم نکنه و قطعات حیاتی که تعویض به موقع(نه تا صدا بیاد عوض کنی مثلا لنت های امروزی با رنج قیمت متوسط تا میبندی یه ماهه صدا میوفتن ولی درحالی که هنوز کار میکنه) خوب خودروی داخلی ما هستش دیگه وگرنه قدرتشو دارین ماشین خارجی خوب بگیرین وگرنه داخلی همینه تا وقتی جنس سری دوم و سوم از چین بیاد و کارگر ما موقع کار کردن فکرش جای دیگه است و تولید کننده به فکر سود بیشتر نه کیفیت و خدمات پس از فروش وضع همینه
1395/11/21
من بیست روزی میشه که سورن توربو را تحویل گرفتم و‌حدود ۳۰۰ تا باهش رفتم. ماشین نرم وبی صداییه.پخش سونی روی ماشین گذاشتند. شتاب خیلی خوبی داره و‌ لذت خاصی در رانندگی به آدم دست میده. البته همون هفته اول دیسک و صفحه اش مشکل داشت که بعد از یک هفته خوابیدن در نمایندگی تعویض شد. الان هم به سمت چپ که‌می پیچم چرخ همین سمت صدای تق تق داره که بردم‌نمایندگی یک آچار کشی و تنطیم فرمان کردند اما مشکل این صدا رفع نشد. قراره یکی دو روز دیگه ببرمش نمایندگی تا چرخ را باز کنند . به‌نظرم‌مشکل از سر پولوس باید باشه.
رینگ چرخها آلومینیومی و‌ خیلی خوش طرحه. تا الان صدایی اضافه از بدنه در اتاق ماشین نشنیدم. درها خوب ریگلاژ شده. یک‌مقدار صدای موتور توی اتاق میاد اما صدا اصلا آزار دهنده نیست.یراق الات داخل هم بد نیست.داشبورد زیبایی داره خیلی بهتر از سمند معمولیه. کولر خیلی خوبی داره با پرتاب باد عالی.
1395/12/10
آقا محسن اگه ماشینت پر صدایه عیب فنی داره
1395/12/22
سلام دوستانن ما سورن توربو کلاس 2 ثبت نام کردیم میدونید چرا تحویل نمیدن؟امروز تازه اس ام اس دادن جهت تسریع و تبدیل خودرو به نمایندگی مراجعه کنید بنظرتون مشکلشون چیه؟؟؟میشه پولو ازشون گرفت یا باید ماشین دیگه ای انتخاب کنی؟؟ماشینای دیگه خوب نیستن عمرا تعویض کنم
1396/2/8
سلام دوستان اميدوارم كسي باشي راهنماييم بكنه
با بررسي هايي كه انجام دادم تو رنج ٣٦ تا ٣٩ بهترين خودرويي كه ميتونم بخرم سورن elx هستش ولي متاسفانه خيلي دو دل هستم چند مشكل باهاش دارم يكي تفاوت قيمت ٥ ميليوني با دنا هستش چون من آخر پولم به سورن ميرسه آيا ارزششو داره خودمو تو قرض بندازم يكي ديگه بازار فروش دست دوم سورن هستش چون نميخوام به مشكل بر بخورم بعدش من جوون هستم بنظر دوستان ٢٠٦ تيپ ٥ برام جوون پسندتره يا سورن ممنون ميشم اگه كسي راهنمااي بكنه
1396/3/4
سلام.
من هم مثل شما دو دل بودم ولي سرانجام سورن كلاس ١١ خريدم و از انتخابم هم نسبتا راضيم.
من چون قدم بلنده تو سورن راحتترم چون دنا هم داخلش كم جاتر هست و هم بيرونش بزرگتر. ضمن اينكه طراحي ظاهري سورن به نظرم بهتره. جديدن هم كه ٢ ستاره شده از نظر كيفيت.
1396/3/19
206فوق العادس عالي بي صدا اسپرت ديوانه اي بري حلب بخري
1396/3/21
سلام دوستانی که میگن 206 فکر ما قد بلند هارو هم بکنن که داخلش جا نمیشیم در ضمن 206 فرانسه خوبه نه این ایرانیا که هم مصرفش بیشتره هم قدرتش کمتره
1396/7/22
اشغال تر از اینا تو بازار گیر نمیاد
1396/9/25
داداشم تو این یه موردو جون بودنو فراموش کن ویه ماشینو انتخاب کن که توجاده ومسافرت پابه پات بیاد.من دوساله سمنداف۷دارم کاملاازش راضی هستم.حالاکه دیگه سورن یاتوربوشارژ یه سروگردن ازماشین من سرترن دیگه عالیه.بنظرمن سمند تواین سری ازماشینهای داخل ایران سالار جاده هستش.
1396/11/9
سلام، من الان سه ماهه كه سورن خريدم، به طور خلاصه بهت ميگم كه واقعن اين ماشين تو ماشينهاي ايران فوق العاده ست، بدنه ي بسيار محكم و قرص، بسيار پرشتاب و كم صدا، داشبورد شيك و خلاصه رينگش صد شرف داره تا پژو پارس كه يه تيكه قوطي حلبي بهت ميدن و بعد از يه ماه تمام اتاقش صدا ميده، من الان سه ماهه دارم همه جور مسير هم باش ميرم و هيج صدايي تو اتاقش نيست واقعن عاليه
1396/3/28
با سلام دو سوال داشتم ایا سنسور باران و سنسور نور رو میشه رو خودروی سورن نصب کرد یا اینکه قبل از خرید این امکانات روی خودرو باید سفارش داد ؟
سوال دوم ایا برای خودروی سورن کوئیک فیشتر هم وجود دارد یا خیر ؟
1396/9/9
دوست عزیز این امکانات که شما فرمودین باید در کامپیوتر یا ای سی یو ماشین این کانفیگ ها تعریف شده باشه . و امکان اضافه کردن بصورت دستی امکان پذیر نیست . اگر شرکت چنین چیزی رو گذاشته برای خودرویی پس در برنامه ای سی یو این سنسور تعریف شده و هملکردش پردازش میشه ...
1396/4/3
سلام دوستان. من هم مثل بعضیا موقع خرید ماشین بین پارس و سورن کلاس 11 دودل بودم. آخر سورن رو انتخاب کردم. از آخر دیماه 95 این ماشین دستمه و تا الان 6000 تا باهاش رفتم. حس می کنم خیلی از ایراداتی که دوستان میگن رو حل کردن چون من هیچکدوم رو ندارم. هم دوتا مسافرت رفتم، هم 170 کیلومتر در ساعت سرعت توی مسافت زیاد باهاش رفتم(تقریبا 20 کیلومتر ممتد) در یک کلام میگم اصلا با ماشینای دیگه تولید داخل قابل مقایسه نیست. فقط کافیه یه لاستیک خوب بندازین زیرش تا از یه رانندگی نرم و پرشتاب و پر قدرت لذت ببرین. خب هر ماشین داخلی ایراداتی داره اما سورن یه سر و گردن از همه بالاتره. چون خودم تجربه رانندگی با پارس و 206 رو خیلی دارم. همچنین سمند معمولی.
1397/4/1
موافقم. منم دقیقا مثل شما سال ۹۴ بین پارس جدید و سورن کلاس ۱۱ ، سورن رو انتخاب کردم و تاکنون ۱۳۴۰۰۰ کیلومتر باهاش راه رفتم. قبلش هم سمند و ال نود داشتم. تاکنون هیچ مشکلی و هیچ هزینه ای نداشته. پارس هم سوار شدم. نسبت به پارس هم شتاب بهتری داره و هم نرمی و هندلینگ بهتر. تنها ایرادش اینه که بازار دست دوم خوبی نداره که ناشی از سیاستهای غلط ایرانخودرو در عرضه نسل قبلی سورن هست.
1396/4/15
اقا کلا اونایی ک میگن من گرفتم خوب در امد یا من گرفتم موتور سوزوند سریع اینا همش ماشینایه ایرانیه رو هواس شانسیه واس یکی خوب در میاد واس یکی بد
1396/5/12
سلام.سمند سورن توی خانواده ی سمند ماشین خوبیه از همه نظر.نسبت به 405 که فوق العاده س.نسبت به پارس هم با تجربه ای که دارم سورن نرم تره.ظاهر ماشین هم که خوبه.کلا ازش راضی ام
1396/5/13
داداش اسم این ماشین سورن هست ..خواهشن نگید سمند سورن......درسته که فیس لیفت سمنده ولی اسمش سورن هست...اگه اینجوریه خوب به دنا هم بگیم سمند دنا
1396/5/27
ماشین خوب میخوای برو۴۰۵ ۱۸۰۰‌بخر.من خودم مدل ۹۵نوک مدادی رودارم.درسته پژوقیافه نداره ولی وزپارس وسورن قدرتش بیشتره.پژو۴۰۵عالیه.پارسم که معلومه.چرت.
1396/6/3
سلام دوستان بزرگوار
درسته میگن سورن با موتور ef7زود داغ میکنه.لطفا اگه کسی خودش داره و تجربه کرده راهنمایی بکنه.ممنون
1396/6/13
سمند سورن ELX کروز دارد کارکرده از چه قیمتی دارد
1396/6/23
با سلام خدمت کلیه کاربرهایی که پست رو میخونن و میخوان تصمیم بگیرن
خودم قبل انتخاب ماشین چنتا ایتم برام بسیار مهم بود
امنیت و کیفیت و امکانات و خصوصا در دسترس بودن خدمات لوازم و نمایندگی های پس از فروش پاسخگو
خوشبختانه ایران خودرو نسبت به سایپا در خصوص پاسخگویی و ارباب رجوع مداری بسیار امتیاز بالایی داره
بنده حدود 6 ماهه سورن ال ایکس جدید کلاس 11 دارم و 11هزار تا هم کار کردم و 2 تا مسافرت هم باهاش رفتم
قبلا ال 90 داشتم
یه مزیت هایی نسبت به ال 90 داره و یک سری مزایا ال 90 داشت
سیستم تعلیق و کیربکس ال 90 بسیار عالی ولی سیستم تعلیق سورن ضعیف تره
ال 90 کم صدا تر و نرمتر بود اما سورن کمی پر صدا تر و خشک تر
اما سورن قدرت بیشتر و تسلط بهتر راننده در کنترل خودرو و جادار تر و صندلی های بسیار راحت تری نسبت به ال 90 داره
و سایر موارد از لحاظ شتاب و قدرت و ایمنی و ..... در یک حد هستند
البته بازم ماشینهای ایرانی شانسیه
من از تجربه خودم از خودرو زیر پای خودم میگم
در کل بین خودروهای ایرانی میشه به جرات گفت سورن حرفی برای گفتن داره
تو مسافرت که حرف نداره
تو کوه و جاده های ناهموار هم واقعا ارم اسبش بهش میاد
اما یه ایراد هم که داره و من اصلا نمیتونم بی خیالش بشم اینه که گاها ستونها و دربهاش تو خاکی و دست اندازها صدا میده
امکاناتشم قابل قبوله و طراحی داخلیشم که نسبت به سمند بسیار زیباتر شده
در مجموع میشه گفت با شرایط فعلی صنعت خودرو کشور و امکانات و لوازم ماشینیه که میشه بهش نمره قبولی داد
1396/8/30
با سلام به همه عزیزان
سه ماهه سورن توربو خریدم از هر نظر ماشین خیلی خوبیه،شتاب عالی قدرت عالی امکانات ماشین در حد خیلی خوب ظاهر شیک و محکم. ماشین خارجی هم داشتم اما بدون اغراق میگم با توجه به پولی که میدید خیلی سرتر از الانترا و سراتو و اپتیما و ….. هستش.
1396/9/3
آقا دیگه جو زده نشو تو هم از تانترا و آپتیما هم سر تره شما اصلا سوار این ماشینا شدین یا فقط اسمشو شنیدین. به قول مجید دلبندم که می گفت مجید اون پرایده نه پرادو یا مجید دلبندم اون سورنه نه پرشیا نه اپتیما
1396/9/6
دوست عزیزمون گفتن به نسبت قیمت!
دوستان برای سورن elx مانیتور پیشنهاد میدین؟ اگه اره چه شرکتی. اگر نه بگین باعث چه مشکلاتی خواهد شد؟ مثل مشکلات برقی یار فشار روی باطری.
به شخصه به دوربین دنده عقب برای پارک عللاقمندم وهمینطور نقشه و جی پی اس هم خیلی خوبه. موزیک و فیلم و تلویزیون رو نمایشگر لمسی هم که لذت خاصش خودشو داره. ممنون میشم صاحبنظرا یه پیشنهاد خوب بهم بدن
1396/9/20
خب مسلمون برو دنا بخر که خودش داشته باشه
یه مانیتور و کروز کنترل بخوای بزاری رو سورن کمتر از 4 تومن باید خرج کنی؟ اختلاف قیمت سورن و دنا بیشتر از 4 تومن نیس دیگه بقیه امکاناتش بماند
1396/11/3
بابا بی خیال دیگه.
1396/9/25
باسلام من میخوام سمند سورن توربو اقساطی بخرم خواهشن میشه ایرانخودرو معرفی کنید که شرایطی داشته باشن ۱۹ تا ۲۰ پیش مابقی هر ۵ یا۶ماهی قسطی ..ممنونم
1396/10/22
باسلام خدمت دوستان
من تجربه 20 هزار کیلومتر با سورن توربو رو بگم.
2000 تا اول خیلی خیلی اذیتم کرد مشکلشم روشن شدن چراغ چک موتور بود که وقتی روشن میشد ماشین 30 کیلومترم زور نداشت راه بره.جالب تر از اینکه هیچ نمایندگی سر درنمیورد و میگفت پایلوت نیستیم.
اما بعد 2000 تا وبردن مداوم به نمایندگی خیلی راضی ام ازش، از قدرت خوب ماشین ،ترمزهای خیلی خوب ،رانندگی نرم پرشتاب،بنظر من اگه شانستون خوب باشه وماشین مشکل فنی نداشته باشه واقعا تو تولیدات داخل یک هست.من قبلش تجربه رانندگی با پژو جی ال ایکس، اس ال ایکس،ال 90 داشتم.به پای این نمیرسن.
یه نقطه ی ضعفش اینه سیستم سیمکشی ماشین طوری طراحی شده که اصلا نمیشه دزدگیر روش نصب کرد .من خود آپکو ،ماجیکار بردم گفتن نمیشه.
1396/11/21
من الان سورن صدفی و قبلا 206 اتومات بژ نقره ای وارداتی، 405 خاکستری و پراید سفید کره ای داشتم. همیشه قیمت و کیفیت رو در کنار هم در نظر می گیرم.
سورن از سال 87 صفر (سری اول) تحویل گرفتم و تا الان که پایان 96 هست صد و بیست هزار باهاش رفتم (ایران و ترکیه) و فقط آب و روغن عوض کردم. به جهت حساسیت و توصیه رفقا کیلومتر 80 چهارتالاستیک (بارز) و تسمه تایم (اورجینال فرانسه) و دیسک و صفحه کلاچ (والو اصل) را عوض کردم. عالی است و کوچکترین صدایی نمی دهد. عایق گذاری صوتی داخل کابین هم عالی است. چون بلند قد هستم فضای کابین برام عالیه. پایداری اون در جاده بالاست. بارها توی اتوبان تهران اصفهان (شب) سرعتم 180 تا 200 بوده (توصیه نمی شود!) و این ماشین 220 تاشو پر کرده است. تا سه چهار سال اول وقتی از جایی رد می شدم سرها رو برمی گردوند. واقعا اگر ایران خودرو بخواهد خودرو خوب بزند نمونه اش همینه. مطمئنا الان که سری های جدید اومده باید بهتر هم باشد و واقعا برای خانواده ایرانی توصیه می شود. رنگ سفیدش قبلا کم بود و عالی بود. کاش اتوماتش هم بود اگرچه شخصا با دنده ای دوست دارم به ماشین شتاب بدهم و از صدای زوزه موتور پژو خوشم میاد.
206 هم که داشتم زیبا و چالاک بود و جوان پسند بود. از داشبوردش هم خوشم میامد. چون بژ نقره ای بود توی آفتاب خیره کننده می درخشید و زیبایی اش دوچندان می شد. اتومات بودنش بزرگترین مزیت برای ترافیک تهران بود. ماشین روز هم تقریبا هنوز هست (اخیراً هم که فرانسه بودم زیاد دیدمش تو خیابون های پاریس.) تنها ایرادش فضای کم کابین برای سرنشین های عقب بود.
405 هم که داشتم خاکستری بود. ماشین زیبا، کلاسیک و چابک هستش. معمولا افرادی که لباس ساده ولی شیک و تمیز می پوشند طرفدارش هستند. شیشه اش رو دودی کردم و واقعا ماشین دیپلمات شد (اگر به کیفیت رنگ ایران خودرو مطمئن بودم حتما رنگ مشکی اش رو می گرفتم) خوش دست هست. دید خوبی داره. البته سری جدیدش داشبورد زیبایی دارد ولی کیفیت قطعاتش بعد سال 87 کم شده است و به نظرم صدای موتور کمی داخل کابین شنیده می شود که فک کنم بخاطر ضعف عایق صوتی فضای بین اونها باشد. خوبیش اینه که برای قطعه معطل نمی مونید و قطعاتش حتی توی بقالی محل هم پیدا می شود!!
پراید سفید هم اولین ماشینم بود زمانی که فقط پیکان توی خیابون ها بودکه اواخر رنگش سفید نفتی می زد. روزی که خریدم بهم گفتند فرمانش تیز هست (گرچه بعدش هیدرولیک اومد و بهتر هم شد) و واقعا اون موقع عالی بود. نصف ایران رو باهاش رفتم. همین الان هم ماشین جمع و جور خوبی برای داخل شهر هست. دید و چراغای جلوش عالی بود. اگر مثل ما جزو قشر متوسط جامعه هستید برای خودتان یا خانم عالی است/
1396/11/21
من الان سورن صدفی و قبلا 206 اتومات بژ نقره ای وارداتی، 405 خاکستری و پراید سفید کره ای داشتم. همیشه قیمت و کیفیت رو در کنار هم در نظر می گیرم.
سورن از سال 87 صفر (سری اول) تحویل گرفتم و تا الان که پایان 96 هست صد و بیست هزار باهاش رفتم (ایران و ترکیه) و فقط آب و روغن عوض کردم. به جهت حساسیت و توصیه رفقا کیلومتر 80 چهارتالاستیک (بارز) و تسمه تایم (اورجینال فرانسه) و دیسک و صفحه کلاچ (والو اصل) را عوض کردم. عالی است و کوچکترین صدایی نمی دهد. عایق گذاری صوتی داخل کابین هم عالی است. چون بلند قد هستم فضای کابین برام عالیه. پایداری اون در جاده بالاست. بارها توی اتوبان تهران اصفهان (شب) سرعتم 180 تا 200 بوده (توصیه نمی شود!) و این ماشین 220 تاشو پر کرده است. تا سه چهار سال اول وقتی از جایی رد می شدم سرها رو برمی گردوند. واقعا اگر ایران خودرو بخواهد خودرو خوب بزند نمونه اش همینه. مطمئنا الان که سری های جدید اومده باید بهتر هم باشد و واقعا برای خانواده ایرانی توصیه می شود. رنگ سفیدش قبلا کم بود و عالی بود. کاش اتوماتش هم بود اگرچه شخصا با دنده ای دوست دارم به ماشین شتاب بدهم و از صدای زوزه موتور پژو خوشم میاد.
206 هم که داشتم زیبا و چالاک بود و جوان پسند بود. از داشبوردش هم خوشم میامد. چون بژ نقره ای بود توی آفتاب خیره کننده می درخشید و زیبایی اش دوچندان می شد. اتومات بودنش بزرگترین مزیت برای ترافیک تهران بود. ماشین روز هم تقریبا هنوز هست (اخیراً هم که فرانسه بودم زیاد دیدمش تو خیابون های پاریس.) تنها ایرادش فضای کم کابین برای سرنشین های عقب بود.
405 هم که داشتم خاکستری بود. ماشین زیبا، کلاسیک و چابک هستش. معمولا افرادی که لباس ساده ولی شیک و تمیز می پوشند طرفدارش هستند. شیشه اش رو دودی کردم و واقعا ماشین دیپلمات شد (اگر به کیفیت رنگ ایران خودرو مطمئن بودم حتما رنگ مشکی اش رو می گرفتم) خوش دست هست. دید خوبی داره. البته سری جدیدش داشبورد زیبایی دارد ولی کیفیت قطعاتش بعد سال 87 کم شده است و به نظرم صدای موتور کمی داخل کابین شنیده می شود که فک کنم بخاطر ضعف عایق صوتی فضای بین اونها باشد. خوبیش اینه که برای قطعه معطل نمی مونید و قطعاتش حتی توی بقالی محل هم پیدا می شود!!
پراید سفید هم اولین ماشینم بود زمانی که فقط پیکان توی خیابون ها بودکه اواخر رنگش سفید نفتی می زد. روزی که خریدم بهم گفتند فرمانش تیز هست (گرچه بعدش هیدرولیک اومد و بهتر هم شد) و واقعا اون موقع عالی بود. نصف ایران رو باهاش رفتم. همین الان هم ماشین جمع و جور خوبی برای داخل شهر هست. دید و چراغای جلوش عالی بود. اگر مثل ما جزو قشر متوسط جامعه هستید برای خودتان یا خانم عالی است/
1396/12/4
ایا مصرف سوختش بالاست
1397/2/28
سلام دوستان من می خواستم یه ماشین بین سورن و دنا پلاس یکی رو انتخاب کنم ولی میگن توی دنا پلاس صدای باد میاد میخواستم بدونم توی سورن هم صدای باد زیاد است یا نه؟چون دراشون شبیه هم است
1397/3/12
سلام خدمت دوستان بنده تقریبا 20تومن پول نقدی دارم ایا کارکرده سورن میتونم بخرم سالم وخوبشو یا خیر اگر نمیتونم چی بخرم بهتره وچرا؟ممنونم
1397/4/15
سلام و عرض ادب خدمت مهندسین ایران خودرو من یه خواهشی داشتم شما با این تغیرات عالی و مدرن که روی ماشین های ایران خودرو انجام میدین شکی نیس که هیچ شرکت خودرو سازی در جهان توان رقابت با شما رو نداره و این مهندسی شما باعث بسته شدن خیلی از خودرو سازی های دنیا میشه لطفا نزارید کارگران و مهندسین شرکت بنز تویوتا بی ام و هیوندا هوندا و . . . بیکار بشن ممنون
1397/4/24
سلام میخواستم بدونم که سورن ef7 بازار قطعه ش خوبه یانه پیدا می شه یا نه
1397/6/3
من 206 تیپ پنج مدل نودو سه دارم خیلی ازش راضی هستم سورن هم ثبت نام کردم به نظرتون کدوم رو نگه دارم بهتره
1397/7/26
صد در صد سورن نگه دار
1397/8/16
من برج هشت نود و شش خریدم سورنef7بنزینی ال ایکس
الان یکساله دارمش
پژو پارس هم قبلش داشتم و قبلتر ریو
واقعاً جفتشون آشغاله
رو هم ی چرخ ریو نمی ارزه
تو کشور ما هرچه خوب باشه از رده خارج میشه
کاش ریو هنوز بود
امروز بارون زده پرش آب شده کل سیستم برقش بهم ریخته
1397/10/20
سلام
ببخشید من میخوام ماشین بگیرم
بین ۲۰۶ اس دی و سمند سورن کدوم بهتره بگیرم ؟؟
یا مثلا با ۵۰تا ۶۰ میلیون شما باشین چه ماشینی میگیرین؟؟؟
1398/4/25
سلام خدمت تمامی دوستان بنده 2 هفته ای هست که سورن توربو مدل 97 خریدم قبل از خرید بین دنا پلاس و سورن توربو خیلی تحقیق کردم دنا توربو قیمتش خیلی بالاتر بود واسه همین از خریدش منصرف شدم و بین دنا پلاس و سورن توربو تحقیق کردم هم از چند تا مکانیک و اهل فن و هم از چند تا بورسی و آخر به این نتیجه رسیدم که سورن توربو بخرم دلایلش اینهاست که خدمتتون عرض میکنم
1. موتور قویتر سورن بخاطر توربو شارز
2. فضای داخل کابین چه جلو و چه عقب
3.هندلینگ خوب نسبت به دنا البته نه خیلی زیاد ولی با اختلاف کم بهتره
4.تعادل بهتر سورن در پیچ تجربه شخصی خودم
5.امکانات رفاهی نسبتا خوب ولی کمتر ازدنا یعنی همون کیفیت بهتر نسبت به کمییت
6.شتاب و کشش عای نسبت به موتور معمولی ef7
7. هزینه کمتر قطعات بدنه نسبت به دنا
در پایان قصد من درمیان گذاشتن تجربه شخصی و نظر شخصی خودم بود که با شما دوستان در میان گذاشتم
امیدوارم روزی برسه که دیگه نخواهیم از بد و بدتر انتخاب داشته باشیم ولی در کل دوست دارم ماشین تولید شده وطن خودم را سوار بشم تا خارجی چون خودم تولید کننده هستم و میفهمم رقابت با کشورهای دیگه چقدر سخته البته بخاطر شرایط کشورمون و دست تولید کننده خیلی بسته شده باید با مواد اولیه آشغال بهترین کیفیت را ارایه بده که چیزی است نشدنی ولی من اصلا ایران خودرو و سایپا را نمیگم چون قیمت واقعی این خودروها این نیست
1398/7/7
سورن elx توربو داشتیم، خریت کردیم فروختیم 😞
1398/7/11
داداش سورن ای ال ایکس با موتور ملی عرضه میشه که شانزده (۱۶) سوپاپ هست اشتباهی زدین هشت سوپاپ.
1399/3/18
عزیزم تاریخ این مطلب رو هم ببین که مال ده سال پیش هستش
1398/8/19
من سورن داشتم فروختم ۲۰۶خریدم الانم پشیمونم سورن خیلی بهتره
1398/9/17
سورن بهترین انتخاب هست برای خانواده ی پرجمعیت
من یک سال هست سورن کلاس۱۱دارم
ماشین نرم و کم صدا و پرقدرتیه که چون ترمزهای عقبش دیسکی هست ایمنی بیشتری نسبت به سمند ال ایکس داره و فضای داخلیش هم زیباست
امتیازش نسبت به دنا فضای داخلی بزرگتر و شتاب بهتر
نسبت به ال نود فضای داخلی بزرگتر و قدرت بیشتر و هزینه نگهداری پایین تر
نسبت به پارس معمولی ترمز عقب دیسکی و موتور قدرتمند و شتاب بهتر
نسبت به پارس tu5 موتور قویتر و شتاب بهتر

من همه ماشینهای ال نود و سمند و پارس داشتم تنها ماشینی که نسبت به سورن کلاس ۱۱ موتور قویتری داشت پارس XUM بود.
1398/11/28
اقا یه سوال داخل کابین سورن بالای دریچه های کولر یه در هست این برای چیه؟ کاربردش چیه؟
1398/12/27
سلام ، من حدوداً ۵ سال میشه که دارم از ماشین های ایران خودرو استفاده میکنم تقریباً اکثر تولید هاش رو خریدم و سوارشدن به جرات میگم سورن جزو ۳ تولید برتر ایرانخودرو هستش چون هم تیپ خوبی داره وهم کلاس خوبی من که راضیم ازش
1399/9/18
سلام
مزایا خودرو سورن
1 طراحی زیبا
2 کابین زیبا
3 رینگ های زیبا
4 کیفیت خودرو نسبت به سمند های دیگر
5 قوی بودن موتور
معایب خودرو سورن
1 مصرف بالا سوخت
2 رینگ های خودرو نسبت به جثه کوچک تر است
1402/1/1
از سال 94 تا الان سورن کلاس 11 را دارم در زمان گارانتی سنسورهای هوا و سنسور میل بادامک خراب شدند که با گارانتی تعویض شدند که پس از اتمام دوره گارانتی باز هم سنسورهای شرکتی پس از مدت کوتاهی خراب شدند که به ناچار با جایگزینی سنسورهای اصل کروز که قیمتش نسبتا" بالاتر از جنس های متفرقه چینی است تا کنون مشکلی به جهت بد کار کردن موتور نداشته ام و جالب تر اینکه پس از جایگزینی این قطعات تازه قدرت و شتاب این موتور را فهمیدم این موتور بسیار قدرتمند و با دوام است.. دوستان من از سال 85 سمند معمولی خریدم . هنوز هم آن ماشین را با کارکرد 420000 کیلومتر و پنج بار واشر زدن و چهار سال پیش تعویض رینگ و یاتاقان هنوز دارم. اگر سورن گرفتم در درجه اول به بخاطر تیپ و اتاق این ماشین برای سفر طولانی بود . ولی از زمانی که سورن را خریدم بخصوص با تعویض سنسورها و بخصوص تعویض دسته موتورهای بی کیفیتی که ایران خودرو روی آن نصب کرده بود تا کنون با طی مسافت 180000 کیلومتر هیچ مشکلی نه به جهت موتوری و برقی با این ماشین نداشته ام در حالی که سمند قدیمی ام راحت هر دو تا سه سال واشر می زند. واقعا اگر ایران خودرو قدری سر کیسه را شل تر کند و با نظارت بیشتر نسبت به خرید قطعات جانبی با کیفیت برای این خودرو با موتور (ملی ) انصاف به خرج دهد قطعا" مناسبترین و بی درد سرترین خودرو خواهد بود نظر همه هموطنان را خواندم برخی درست است ولی برخی هم مقایسه کردن هایشان بی انصافی محض است . مقایسه باید با تولید داخلی باشد . مقایسه باید با خودروهای تولید داخلی که اکثر اقشار متوسط قادر به خرید آن. هستند باشد. برخی این خودرو را با ال 90 مقایسه می کنند که بنا بر نظر اهل فن نه بنده
تنها مزیت ال 90 دوام موتور و قطعات جانبی موتور است و دیگر هیچ مزیت دیگری در این خودرو وجود ندارد و دارندگان آن به اتفاق به دوام آن می نازند و دو آتیشه طرفدارش هستند . ولی حالا عمری از این ماشین ها گذشته و فرسوده تر شده اند اکثرا" دارندگان فروشنده شده اند چرا که هزینه های قطعات و تعمیرات آن بسیار بالاست همه از آن آگاهند آن هم با چه قیمت هایی. صادقانه می گویم نفعی که خودروی ال 90 برای شرکت ها دارد سورن و دنا اصلا" ندارند بی دلیل نیست در همان سال 94 تا کنون بسیاری از آپشن ها را از روی سورن حذف و با نام پلاس با افزایش قیمت دو باره وارد بازار کردند. باور کنید آپشن ها را حذف کنند ولی به جایش قطعات جانبی موتور مانند محورها و سنسورها و لوازم تعلیق را مانند ال 90 با کیفیت کنند سورن خودرویی است که در بین اقشار متوسط نخواهد رقیبی نخواهد داشت.
1400/7/15
سلام کی گفته ماشین بدیه من خودم ۸۸ دارم
از idi اسپانیا ۳ ستاره گرفته
یه آخ نگفته شتابشم عالی
ببین ماشین رو دستش نیومده ۱۷۴ تا کر کرده قد وانت ازش کار کشیدم بخدا اگه ۴۰۵ یا پارس بود الان دیگه جون داده بودن
تازه ۱۸۰ تا باش رفتم فرمون پذیری عالی
خوشگل هم که هست
ماشین خوبیه خدایی هر کی خوُشِش نمیاد حتما پرشیا داره
آخه یه رینگ سورن می ارزه کل پرشیا رو
1400/10/7
مدل 95 رو دارم. ماشین خوب و راحتیه. سنگینه و شتابش کمه ولی خیلی قویه و جادار. هنوز نتونستم ضبطشو اوکی کنم. کسی میدونه بلوتوث ضبطش چطور کار میکنه و فعال میشه ؟ اصلا وصل نمیشه به موبایلم. آیا فلش هم میخوره ضبطش ؟
1401/4/20
سلام با نظرتون موافقم، ولی من هم این مشکلو دارم و بلوتوثش به گوشیم وصل نمیشه ولی یه بار تو شهر شانسی بلوتوث گوشی ماشینای نزدیکمو کانکت کردم صدای اهنگشون وصل شد رو ماشینم!!! بعد بلوتوث ضبط ماشین رو قطع کردم تا صدای آهنگ اون ماشین قطع شد😊 ولی نمیدونم چرا نه رو گوشیم و نه گوشی خانمم کانکت میشه بلوتوثش!!
1401/9/25
سلام، وقت بخیر. لطفا به این سؤال من پاسخ دهید، برایم بسیار مهم است.
شما و برخی سایتها عرض سمند سورن را ۱۹۴۴ اعلام میکنید، اما بسیاری سایتهای دیگر آن را ۱۷۲۰ اعلام میکنند و این فوق العاده حیرت انگیز است!!!!!
این مقدار اختلاف به چه دلیل است و مقدار دقیق و واقعی عرض خودروی سورن یا سورن ELX چقدر است؟ سپاسگزارم.
1402/8/15
سلام سمند سورن ۲۳۵قیمت زدین ؟