موضوعات داغ

سربروس، هنر ام‌ای‌سی دیزاین

عکس مطلب اول
MEC دیزاین در نهایت از کیت بدنه خود با نام سربروس (Cerberus) برای مرسدس‌بنز E کلاس کوپه کروکی پرده برداری کرد. در اساطیر یونانی، "سربروس" معنای یک سگ سه سر که نگهبان دروازه ورود به عالم اموات و مرگ و تاریکی ابدی است را می‌دهد. انتخاب چنین نامی توسط ام‌ای‌سی در درک بهتر طراحی و توانایی آن کمک می‌کند.
اگر چه سربروس ام‌ای‌سی بر روی E کلاس کوپه کروکی سه سر ندارد، اما به جای آن چهار گلگیر بزرگ بر روی چرخ‌های خود دارد که چهره‌ای عضلانی را از ماشین‌های آرام آلمانی ساخته است. در جلو خودرو هم یک سپر بزرگ با سه ورودی بزرگ هوا در نظر گرفته شده که در قسمت زیرین آن یک اسپویلر برای افزایش نیروی پایین برنده و چسبندگی خودرو استفاده شده و در اطراف آن هم دو هدایت کننده هوا قرار گرفته که جریان هوا را به اطراف بدنه هدایت می‌کند. از دیگر لوازم و بخش‌های مورد بازبینی ام‌ای‌سی هم به طور خلاصه می‌توان هود یا کاپوت جدید با خطوط شکسته متعدد، دیفیوزر عقب و یک اسپویلر کوچک نصب شده بر روی درب صندوق عقب را نام برد.
برای قوی‌تر و تهاجمی‌تر نشان دادن ظاهر خودرو هم ام‌ای‌سی چهار عدد رینگ 20 اینچی پنج پره‌ای دوبل با لاستیک‌های 245 و 325 در جلو و عقب را بر روی چرخ‌ها سوار کرده است. در داخل خودرو هم چرم آلکانترا به دور فرمان پیچیده شده و روکش‌های چرمی نوباک هم بر روی صندلی‌ها کشیده شده است.
گفتنی است که MEC پروژه کاری خود را تنها به طراحی ظاهری معطوف کرده و کاری به کار پیشرانه خودرو نداشته است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1393/10/29
اینم خوبه ولی منصوری خودمونا عشقه