موضوعات داغ

با آلپاین، آینده را حالا تجربه کنید

عکس مطلب اول
رنو چشم انداز آینده محصولات خود را با رنو آلپاین مسابقه‌ای کانسپت در بازی انحصاری گرن توریزمو پلی استیشن به نمایش گذاشت.
طرح پیشرو آلپاین مسابقه‌ای، طرح برگزیده از میان 15 طرح دیگر است که توسط چندین طراح مجرب خودروهای کانسپت این شرکت توسعه داده شده است. با توجه به تصاویر منتشر شده از سوی رنو، بدنه این کانسپت کاملا از فیبرکربن روکش دار ساخته شده که موجب به دست آمدن وزن 900 کیلویی برای کانسپت آلپاین رنو شده است. در جلو اتومبیل با توجه به تصاویر، چراغ‌ها نواری شکل و کشیده طراحی شده و در مجموعه سپر هم دو مجرای بزرگ هدایت کننده هوا در نظر گرفته شده و در اطراف سپر هم دو تیغه یا باله کوچک فیبرکربنی نصب شده است. در کنار چراغ‌های جلو هم به اصطلاح دو ورودی هوای رادیاتور با چراغ‌های ضربه‌دری داخلی طراحی شده که بیشتر از کاربردی، تمسخر آمیز به نظر می‌رسد ولی در عوض آن یک کانال ورودی هوا در کنار راننده به سبک خودروهای فرمول یک تعبیه شده است. شاسی و بدنه اتومبیل هم تا حد امکان کوچک و پایین در نظر گرفته شده که تاثیر بسزایی در افزایش ضریب آیرودینامیکی خودرو گذاشته است. عقب خودرو هم شکوفه مانند یا همچون دهانه پسته طراحی شده‌ که در میان آن خروجی‌های اگزوز و اسپویلرهای میانی و دو اسپویلر کوچک در پایین قرار گرفته‌اند و در انتهای بدنه هم چراغ‌های عقب به صورت یک خط باریک عمودی نصب شده است. یکی از ویژگی‌های جالب این محصول هم وجود دو باله متحرک در اطراف بدنه و در انتهای اتومبیل است که در هنگام ترمزگیری باز شده و عمل توقف را تسریع می‌بخشد.
برای به حرکت در آوردن این خودرو هم رنو به صورت پیش فرض یک پیشرانه 4.5 لیتری V8 را به صورت موتورمیانی در نظر گرفته که با قدرت 444 اسب بخاری استخراج شده در دور موتور 6500 دور بر دقیقه و گشتاور 580 نیوتن متری در دور موتور 200 دور بر دقیقه توانایی رساندن خودرو به حداکثر سرعت 320 کیلومتر بر ساعت را دارد که این نیرو توسط یک جعبه دنده 7 سرعته پدل شیفت سازمان دهی شده و به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.
گفتنی است که رنو طرح کانسپت آلپاین را به عنوان یک مقدمه برای معرفی آن در سال 2016 به نمایش گذاشته که از ماه مارس و همزمان با آغاز هشتاد و پنجمین دوره نمایشگاه خورویی ژنو می‌توان این خودرو را در بازی گرن توریزمو تجربه کرد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1393/11/10
شبیه اون تخت خواب های فراری بچه هاست