موضوعات داغ

MG6 را با امکان بیشتر و قیمت کمتر بخرید!

عکس مطلب اول
MG مدل MG6 را با سطح بالاتری از امکانات و بهبود ارزش خرید نسبت به پول پرداختی آماده کرده است که از قیمت پایه 13 هزار و 995 پوندی آغاز می‌شود. در حقیقت MG6 متناسب با پول شما در سه سطح و آپشن مختلف از جمله MG6 S با قیمت 13 هزار و 995 پوندی و مدل TS با برچسب قیمتی 16 هزار و 195 پوندی و مدل TL با قیمت 17 هزار و 995 پوندی تولید خواهد شد.
از لحاظ فنی، MG6 جدید به یک پیشرانه دیزلی DTI-TECH 2015 توسعه یافته توسط MG مجهز شده که تنها در دور موتور 1800 دور بر دقیقه حداکثر 150 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور را با مصرف سوخت 4.6 لیتری در صد کیلومتر مسافت پیموده شده و تولید 119 گرمی گازهای گلخانه‌ای تولید می‌کند که به لطف کاهش وزن 75 کیلوگرمی و دیفرانسیل الکترونیکی، شتاب 0 تا 96 آن 0.5 ثانیه سریع‌تر شده و از 8.9 ثانیه به 8.4 ثانیه رسیده است.
از امکانات مورد استفاده بر روی MG6 هم می‌توان به صفحه نمایشگر لمسی 7 اینچی با قابلیت پخش سی دی و مجهز به سیستم ناوبری و ورودی‌های USB و بلوتوث، چراغ‌های تمام LED مجهز به چراغ‌های مخصوص روز و لامپ‌های زنون، سیستم برقراری تماس NNG، سیستم کنترل آب و هوا، صندلی‌های چرم لوکس، چراغ‌های زنون، سنسور پارک عقب، کروز کنترل، گرمکن صندلی‌های جلو، رینگ‌های 16 اینچی آلیاژی، ترمز پارک الکترونیکی و... اشاره کرد.

نظرات کاربران

48 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/1/20
وافعا عالیه.ایول
1394/1/20
چه فایده که اینجا ارزونتر نمیشه تازه به بهانه ی اپشن های جدید 10 میلیون هم میره روش و قدیمی هاشم چون این ها 10 گرون شده یکی 5 میلیون میره روش و ... این داستان ادامه دارد.!
1394/1/20
ام جی 6 خیلی خوب بود. حالا دیگه عالی شده. مهندسی به این میگن: امکانات بیشتر و موتور قوی تر و گیربکس پیشرفته تر اما با قیمت کمتر!
1394/1/20
خودروی چینی هر چقدر هم آپشن داشته باشه مفتش گرونه! هر کی خریده صاحب اول و آخر این چینی هستش!!
امیدوارم با برداشتن تحریمها راه خودروهای معتبر به ایران باز بشه و ملت ایران از شر این خودروهای چینی ام و ام، ام جی، جک و جیلی راحت بشن.
1394/1/20
وقتی یه نفر به برند 90 ساله انگلیسی میگه چینی و اونو هم ردیف جک و جیلی میکنه دیگه در جوابش چی میشه گفت!
اونایی که این ماشینو دارن کاملا راضین و اصلا هم اونو شر نمیدونن. این طرز صحبت کردن بیشتر در شان چاله میدون و اون طرفاس، نه سایت تخصصی خودرو!
1394/1/21
وقتی در مورد این برند اطلاعاتی ندارید لطفا اظهار نظر نکنید دوست عزیز :)
1394/1/21
من یه جیلی هاچ بک اتومات داشتم ک ۷۳ تومن خریدم ، ده هزارتا هم کار کردم ، ۷۵ تومن فروختم ، الانم جک اتومات دارم ، از جفتشونم راضی بودم و هستم ، در واقع هیچ کس نیس ک ماشین چینی داشته باشه و ناراضی باشه ، فقط کسایی ک دستشون ب پراید هم نمیرسه از این نظرات میدن. یا سنشون زیره پونزده ساله.
1394/1/21
این ام جی دیگه باید یواش یواش باید جمع کنه از ایران بره!
خودروی کاملا تولید چین با آمار فروش بسیار پایین!!
این خودروهای چینی رو تو آمریکا اصلا راه نمی دن، ایران هم باید راه نده این بنجل رو!
امیدوارم به زودی مسئولین این کار و عملی کنن.
1394/1/21
با این حرفت ثابت کردی حتی دستت به دستگیره ام وی ام هم نخورده چه برسه به ام جی، نظر نداری نظر نده برادر من
1394/4/4
من واقعا متاسفم که هر کسی راجبه این شرکت 90 ساله انگلیسی نظر میده و یه خودروی قابل قبوله اروپا رو زیر سوال میبره که اکسپرس کار به اون نمره عالی میده اون وقت کسی که چیزی از کیفیت برند و تجربه دانایی نداره نظر میده و این خودرویی که تو ایران هم اقتصادی ترین خودرو نام گرفت زیر سوال میبره واقعا متاسفم برای اطلاعات کم بعضی افراد
1394/1/21
درود خدمت همه دوستان


برخی افراد همیشه سعی دارند تحت عنوان نظر ، بحث هایی ایجاد کنند که تنها دو هدف از این کار می توانند داشته باشند.

1- لذت بردن از اشفتگی ذهنی و عصبانی کردن عده ای از طرفداران و هواداران (اگر دقت کنید در هر پستی که مربوط به ام جی است در این سایت و برخی سایت های دیگر این پیام ها ظاهر می شوند.)

2-نشانه گرفتن عده ای از مردم که اطلاعات کاملی راجب خودرو ندارند و این افراد قصد تخریب و تغییر افکار چنین افرادی را نسبت به این برند دارند. (این افراد معمولا هیچ دلیل و مدرک مستندی در خصوص حرف هایی که می زنند ندارند، هیچگاه در بخش ام جی پاسخ سوالات پرسیده شده را ندادند، جز طرز فکر خودشان هیچ صحبت و مدرکی را قبول نمی کنند و در واقع می توان گفت نمی خواهند قبول کنند، صحبت های انها کلی و خلاف نظر دارندگان است و...)


من خواهش می کنم سایر دوستان در صورت مشاهده چنین نظرات و کامنت هایی حساسیت نشان ندهند و با اینگونه افراد بحث نکنند. کسانی که دنبال اطلاعات در خصوص این برند می گردند می توانند به اخبار مربوطه سایت های معتبر ،مستندات و مدارکی که موجوده و مربوط به سایت های جهانی، دارندگان خودرو و حتی در بخش های قبلی نظرات کاربران در این سایت و سایت های دیگر که با مستندات و مدارک مهم می باشند مراجعه کنند.


این روی صحبت من هم با افرادی است که تماما سعی بر بدنام کردن این برند دارند و جناب بابک.


.
.

ایا بهتر نیست به جای نظرات پوچ و بی دلیل خود وقت خودتان را صرف کارهای بهتری کنید!!

شما تا به حال دقت کردید که کلی از مهندسان، تحصیلکرده ها و کسانی که در خارج از کشور در دانشگاه های معتبر تحصیل کردند،به استخدام کمپانی های بزرگ درامدند، سرمایه دارانی که پول های بسیاری را سرمایه گذاری کردند، سایت های معتبر جهانی و.... را زیر سوال می برید ،صحبت های انها،حتی خود شرکت ام جی را قبول ندارید و دائما بر روی حرف های خودتان تاکید دارید، فقط خودتان را مورد تمسخر دیگران قرار می دهید؟!!! ایا باید باور کنیم که شما دلسوز مردم هستید!!!

یک نگاه به همین عکس ها کنید از یک سایت معتبر جهانی گذاشته شده ،چطور این برند موجوده اما برندهای چینی دیگر نیستند؟

فیلم تبلیغاتی در بخش ام جی 6 تیزر رسمی تبلیغ این خودرو برای تلویزیون بریتانیا است که اگر دقت کنید از محصولات قدیم تا جدید مشخص هستند. اگر به زبان انگلیسی هم مسلط هستید می توانید هم به سایت رسمی ام جی انگلستان و هم به سایت رسمی شرکت سایک چین مراجعه کنید و درباره این برند مطالعه کنید.

جناب بابک، ام جی تا 5 سال دیگر نمایندگی های خودش را در خارج از انگلستان و در تمام اروپا گسترش خواهد داد و این خودرو در سخت ترین و رقابتی ترین بازار اروپا مجوز ورود دارد و حتی تولید می شود چرا که یک برند اروپایی به حساب می اید و از موسسه تست و ایمنی اروپا موفق به دریافت 4 ستاره شد. در حال حاضر هم هدف ام جی پس از توافق رسمی سایک و جنرال موتورز و ایجاد گروه سایک امریکا، تولید و صادرات رووی و برند ام جی برای امریکا است و از یکی دو سال پیش دو نمونه از محصولات ام جی در حال تست و ارزیابی برای این بازار می باشند.

این هم اخرین اخبار از زبان Matthew Cheyne مدیر بازاریابی ام جی *انگلســــــــــــــــــتان*
محصول جدید ام جی 6 در کارخانه سابق لانگبریج در بیرمنگهام تولید خواهد شد و سال دیگر محصول جدید شاسی بلند ام جی در انگلستان معرفی و تولید خواهد شد،همچنین امیدواریم امسال 600 خودرو از مدل 6 به فروش برسانیم و تا سال 2020 هر سال یک محصول جدید به بازار خواهیم داد.


http://www.itv.com/news/central/2015-04-08/mg-motor-reveals-new-model-to-be-assembled-in-birmingham/
1394/1/21
خیلی خلاصه میگم چون نمی خوام وقت دیگر خوانندهای محترم رو بگیرم، این لینک به طور واضح برندهایی رو که در حال حاظر چینی هستن (کاری هم به صد سال گذشته ندارن) و در چین تولید میشوند رو معرفی کرد که ام جی واضحا جزو اونهاست . در قسمت Foreign Brands (بالا) میتونید برندهای خارجی و غیر چینی رو ببینید.
http://chinaautoweb.com/chinese-brands/
اینجا هم اگه حرفی زده میشه دلیلش اینه مردم اطلاعاتی هم از دیگران بشنوند نه فقط طرفدارای خودروی چینی! و این دلیل نیست چون حقیقت مخالف حرف شماست غلط باشه!
این که در ۱۰ سال آینده چه برنامه ای دارد مهم نیست مهم اینه که نه ام جی و نه هیچ خودروی چینی دیگری در حال حاضر در بازار بزرگ آمریکا حق ورود ندارد!
شمایی که تسلط کامل به انگلیسی داری همون لینکی که گذاشتی رو فقط بخون میبینی که نوشته assembled in birmingham یعنی مونتاژ میشه و کاملا تولیدش در چین هست.
1394/1/22
آقا بابک بهتون توصیه می کنم معنی کلمه "برند" رو توی دیکشنری ها و مراجع مختلف نگاه کنین. چون توی ذهن شما کلمه برند با معنی غلطی قرار گرفته. اصلا شما می دونین چرا سایک موتور چین برند ام جی رو خرید؟ مگه سایک نمی تونست با استفاده از مهندسای انگلیسی این ماشینا رو خودش درسته کنه؟ (یعنی همین کاری که توی برند ROEWE انجام میده.) پس چرا "برند" ام جی رو خرید؟ به نظر شما سایک پول اضافه داشت که بده و این برند رو بخره؟ نخیر! دلیلش این بود که می خواست از سابقه درخشان و اسم ام جی استفاده کنه. ام جی یه برند هستش. این که محصولاتش کجای دنیا تولید میشه و مالکاش مال کدوم کشور هستند کلا یه قضیه جداس.
ضمنا کی به شما گفته که ام جی توی بازار آمریکا حق فروش نداره؟ سندی دارین که ام جی سعی کرده باشه وارد بازار آمریکا بشه و بهش این حق رو نداده باشن؟ اصلا شما فکر می کنین اگه یه برند بخواد وارد آمریکا بشه، قوانین اقتصاد آزاد آمریکا می تونه جلوی اون رو بگیره؟ فکر کردین اونجا مثل ایرانه که یه نفر تصمیم بگیره که فلان چیز رو راه بده یا نده؟
محض اطلاع شما سایک موتور چین دو سال قبل مرکز تحقیق و توسعه خودش توی آمریکا رو فعال کرد و توی مراسم افتتاح اون مقامات ارشد جنرال موتورز و فرماندار ایالت حضور داشتن و خیلی از این اتفاق استقبال کردن. برند ام جی هم سالها توی آمریکا حضور داشته و ام جی 5 اولین محصول از نسل جدید محصولات ام جی هستش که در حال انجام تست های مختلف توی آمریکاس.
اما دوست عزیز چون میدونم که "نرود میخ آهنین در سنگ" و با همه این حرف ها بازم شما به موضع خودتون اصرار می کنین پس بهتره اصلا فرض کنین ام جی صد در صد چینیه و سابقش هم همین چند سالیه که تحت مالکیت سایک موتور بوده. اگه اینطور باشه باید واقعا به چینیا آفرین گفت که یه ماشینی ساختن که از همه نظر از همه رقباش بهتره. هم شتابش بیشتره، هم هندلینگ فوق العاده ای داره، هم امکانات بالاتری داره و هم کیفیت ساخت بسیار بالایی داره. واقعا دم ام جی گرم که منتقدانش تنها ایرادی که می تونن ازش بگیرن اینه که توی چین مونتاژ میشه! نمیدونم اگه این نبود دوستان ام جی ستیز چی می خواستن بگن! به جای این حرفا یکم بحث فنی بکنین. کدوم ماشین توی این رنج قیمت با موتور 1800 سی سی و مصرف سوخت خیلی خوب، صفر تا صد 8.4 ثانیه و این هندلینگ فوق العاده رو داره؟ کدوم ماشین توی این رنج قیمت این همه سیستم پایداری و ایمنی و این کیفیت ساخت رو داره؟
البته از کسی که میگه "چون فلان چیز رو توی آمریکا راه نمیدن، ما هم نباید راه بدیم!!!!" نباید توقع داشت که این مسائل رو هضم کنه! این استدلال به نظر من اونقدر منطقیه که دیگه لازم نیست بحث رو ادامه بدیم! اصلا به نظر من باید این استدلال رو به اشتراک بذاریم تا به دست آقای روحانی و تیم اقتصادی دولت برسه تا این سیاست رو از همین الان توی کشور اجرایی کنن!
1394/1/22
جناب بابک، ببینید کسی نگفته است ام جی در انگلستان ساخته می شود، بحث شما هم بر سر برند چینی بوده، در همان لینکی که من قرار داده ام به وضوح نوشته شده قطعات ساخته شده در چین با کشتی به کارخانه بیرمنگهام فرستاده می شوند و در انجا به قول شما مونتاژ می شوند. هیچ کس منکر این موضوع نیست. اما بحث در جای دیگری است ،تمام مراحل مهندسی،طراحی این خودرو در دفتر ام جی انگلستان شکل می گیرد، دقیقا نمونه ساده گوشی های اپل،کامپیوترهای سونی که همگی در چین ساخته می شوند اما دفتر اصلی، مهندسی و طراحی با شرکت های اصلی است. تمام مراحل ساخت هم طبق نظارت و کنترل خود ام جی انگلستان است.
اگر به قول شما ام جی یک برند چینی بی کیفیت بود چطور وارد انگلستان شده؟ چطور در مسابقات اتوموبیلرانی محلی انگلستان در کنار برندهای تاپ دنیا مسابقه می دهد و چطور برندی که به قول شما دیگه یک برند چینی است ،در انگلستان زیر نظر خود شرکت ام جی و به عنوان محصولات جدید این کمپانی معرفی شده و در کنار مدل های قدیمی به نمایش در می ایند!!!!

در حال حاضر من تا به حال از کسی خارج از کشور نشنیده ام بگوید ام جی چینی است. من در صفحه فیس بوک با بسیاری از کاربران کشورهای دیگر از جمله ترکیه،ایتالیا،اسپانیاو... در ارتباط هستم که به بنده پیام می دهند و سوال می کنند چه زمان فروش ام جی در این کشورها شروع می شود، اما فقط در ایران اینطور صحبت ها را میبینم و می شنوم. حرف شما دقیقا مانند این می ماند ایرانخودرو سهام مزدا را بخرد واما تمام مراحل تولید (مهنسی و طراحی) در خود ژاپن انجام گیرد بعد یک نفر پیدا شود و بگوید سابقه و گذشته مزدا مهم نیست،این یک برند ایرانی و بی کیفیت است که باید سریع از کشور خارج شود!!......

یعنی بازار خودروی ایران به جایگاهی رسیده که با بازار امریکا مقایسه شود و اروپا به خصوص انگلستان هم در جایگاه پایینتری قرار بگیرند.
شما طبق سایتی که دادی ،اولا سایت انچنان معتبری نیست و گاها همانند بسیاری از سایت های ایران همه اطلاعات را ندارند اما اگر دقت کنید ام جی به صورت مجزا از رووی تحت نام سایک ام جی است،چرا که مالکیت سهام این برند در اختیار سایک چین است.اما برندهای خارجی دیگر سهام انها واگذار به شرکت دیگر نشده و تنها در چین تولید می شوند.


در ضمن من خوشحال می شوم بدانم شما بر چه اساس این نظر را بیان می کنید و با چه خودروهایی سنجیده اید که به چنین نتیجه ای رسیده اید؟

این هم باید بگم جناب بابک عزیز ام جی بعد از یک دوره چندساله توسط گروه سایک جان دوباره گرفت و اولین محصول خودش را در سال 2011 وارد بازار کرد،شما و دیگر دوستان نباید توقع داشته باشید سریعا اولین محصول در تمام دنیا به فروش برسد! و این طرز فکر اصلا درست نیست که نه به گذشته نگاه می کنید نه به اینده فقط همین حال حاضر و چون در چین است پس حتما بی کیفیت و .... است.
شما ببینید سایت های اروپایی چقدر ام جی را مورد ارزیابی قرار داده اند،چقدر در بدو ورود موفقیت کسب کرده،با چه خودروهایی سنجییده و مقایسه می شود،حتی در سایت درایو عربیا باز رقیبان ام جی خودروهای روز دنیا در این کلاس هستند،اما در ایران و طبق نظر کارشناسان متخصص خودجوش کشور تنها رقیب محصولات چینی است، حتی همین سایت در حال حاضر هیچ اسمی از ام جی در کنار رقبا نبرده اما به احتمال زیاد در بخش فیلم بررسی بسترن حتما نام ام جی حضور خواهد داشت.

به قول شما مردم خودشان باید تحقیق و جست و جو کنند.

کشوری که خودروهای بی استاندارد در صدر پرفروش ترین ها هستند، صنعت خودرو در بدترین وضعیت دارد،اوضاع اقتصادی نابسامان،ارزانترین خودروها حکم خودروهای لوکس دارند ،اکثریت جامعه توان خرید که هیچ حتی سوار بسیاری از خودروها نشدند نظرات ایننگونه می دهند ،اما سایر کشورها بر خلاف این عمل می کنند.
اگر در سایت ام جی و خود سایک هم بروید توضیحات کامل در خصوص این دو برند نوشته شده.

ایران هم در وضعیت تحریم ها است،مطمئنا باید پیرو گروه چینی باشد تا انگلیسی،چرا که مطمئن باشید اگر ام جی در خود انگلستان روی خط تولید قرار می گرفت نه به ایران حق ورود داشت نه با این قیمت به دست مشتری می رسید.
1394/1/21
دوستان خواهشمند است اگر تجربه کردید نظر بدهید.چینی ها در خودرو بسیار پیشرفت کردند من هفته پیش خیلی اتفاقی سوار یه بسترن b50f شدم واقعا ماشی بی نظیر از همه لحاظ بود و خودم النترا دارم به جرات میتونم بگم در سطح النترا شایدم بالاتر بود البته در دراز مدت نمیدانم.
1394/1/22
بابک جان پس با این حساب مزدا۳ ایرانی جگوار هندی و ولوو چینی هست :)
1394/1/22
همین جملات کودکانه و کینه توزانه نسبت به ام جی نشون میده که کره ای سوارها و دلالان حریص اش احساس خطر کردن
در مورد آمریکا باید به دوستان دانشمند خاطر شنان کنم که گاهی خودروسازان بزرگی تصمیم میگیرن بازار آمریکا رو ترک کنن چون بازاریست با وضعیتی خاص.توجه داشته باشین که آمریکا صاحب پر تیراژ ترین کمپانی های خودروسازیست
در مورد چینی بودن هم کافیست نظر صاحبنظران عرصه خودرو رو جویا شد تا مطمئن شد که ام جی انگلیسی هست.مثلاً مجله ماشین در بررسی ام جی6 نوشته بود فقط سهام ام جی به نام سایک موتور چین هست و لاغیر
در ثانی ما داریم در مورد ماشین ام جی 6 در مقایسه با رنج قیمتی خودش بحث میکنیم.با کمی تخصص و دانش میتوان فهمید که خرید ام جی6 عاقلانه و به صرفه هست
کافیست در اطراف خود وضعیت سلامت کره ای های مدل 2012 رو با ام جی 2012 بررسی کرد
1394/1/22
من نمی دونم شماها واقعا متوجه نمیشین یا اینکه تظاهر میکنین! خیلی عجیب!! اولا من گفتم اون لینکی که هی میزارین میگین انگلیس! داره میگه تو انگلیس قراره مونتاژ بشه! مونتاژژژژژژژ!
تولیدش در چین هستش!!

در ضمن خیلی خنده داره که میگی اجازه ورود به آمریکا رو دارن ام جی و خودروهای چینی ولی خودشون نمیخوان برنن!!!

واقعا چه استدلالهای دارین شما مالکلین خودروی چینی!!! قضاوت با خود خوانندهای سایت!!
1394/1/22
خیلی باحالی
1394/1/23
آقا بابک من احساس می کنم که شما اصلا پیام های ما رو نمی خونین و فقط قصد دارین که کامنت خودتون رو تکرار کنین.
اولا من از شما خواستم که یه مدرک به من بدین که هر برند چینی خواسته وارد بازار آمریکا یا اروپا بشه، ولی به هر دلیلی بهش اجازه داده نشده. شما حتما میدونین که خیلی از برند ها از جمله رنو، فیات، پژو و ... با وجود فروش بسیار زیاد در اروپا، در بازار شدیدا رقابتی آمریکا جایی ندارند و این فقط به مسائل اقتصادی مربوطه. بازار آمریکا بازار به شدت رقابتیه و با هیچ برندی شوخی نداره. توی این بازاره که جنرال موتورز، فورد و کرایسلر چند سال قبل اعلام ورشکستگی کردن. پس رقابت توی این بازار برای برند های کوچیکتر واقعا دشواره. هر شرکتی که میخواد وارد این بازار بشه باید سطح بسیار بالایی از خدمات فروش و پس از فروش رو ارائه کنه، نمایندگی های گسترده ای داشته باشه و در عین حال در زمینه فنی حرف زیادی برای گفتن در برابر حریفانش داشته باشه. در نتیجه حضور توی این بازار برای هر تازه واردی یه ریسک بزرگه و قطعا شرکتا ترجیح میدن اول به سراغ بازار های راحت تر برن و پس از جا انداختن خودشون، به آمریکا وارد بشن. در نتیجه به دلیل این ریسک بالا، کاملا طبیعیه که خیلی از خودروسازا نخوان که وارد بازار آمریکا بشن.
اگر هم شما نگران ورود ام جی به بازار آمریکا هستین همونطور که در بالا من و دوستان توضیح دادیم انشاالله به زودی ام جی پس از غیبتی چند ساله به بازار آمریکا برخواهد گشت.
1394/4/4
جناب بابک این خودرو تو چین تحت نظر مهندسای مادر مونتاژ میشه یادش بخیر تو ایران هم مرسدس بنز سری ای مونتاژ میشد ولی با حضور مهندسای آلمانی و شرکت مرسدس بنز آلمان دقیقا مثل ام جی که مهندسای مادر در روی خط نظارت دارند عذر میخوام ولی این نشان دهنده اطلاعات غلط شماست
1394/1/22
دوستان عزیز من بدن هیچ نگاه جانب دارانه ای عرض می کنم که ام . جی یه برند قدیمی که تحت مالکیت چینی هاست همونطور که جگوار مال هندی هاست ویا حتی رولزرویس که مال آلماناست ...
این داستانها فقط هم مربوط به صنایع خودرو سازی نیست
در بعضی موارد هم کمپانی ها تلفیق می شن و..
من اصلا کیفیت خودروهای چینی رو تایید نمی کنم ولی به سرعت در حال پیشرفتن
ولی ام جی یه برند انگلیسیه و بسیار خودرو با کیفیت و مرغوبی هستش که در تملک چینی هاست
1394/1/22
گویا جناب بابک 30 سال از دنیای صنعتی عقب هستن و توجه ندارن که اصالت محصول مربوط به فکر و طراحی محصول هست و نه محل ساخت.کمپانی تویوتا محصولاتش رو در تایلند و حتی پاکستان میسازه بنابراین محصولات تویوتا بی ارزش هست؟؟؟
در مورد بازار آمریکا باید خدمت برادر دانشمند جناب بابک بگم که چند سال قبل حتی پژو تصمیم گرفت بازار آمریکا رو ترک کنه.و نکته قابل توجه اینکه استانداردهای اتحادیه اروپا که ام جی مجوز اون رو داراست کم از استانداردهای آمریکا نیست
ضمناً ما داریم در مورد ام جی 6 صحبت میکنیم و اینکه آیا کیفیت و ارزش داره یا نه؟؟قیمت ام جی6 در رنج کره ای هاست بنابراین قیمت پایین نمیتونه دلیل اقبال خریداراران باشه
1394/1/22
هه هه، آقای صنعت دان و جلو افتاده!!! بدان که ام جی از وقتی که چینی شد یعنی هم یک برند چینی! هم تولید در چین مجوز و حق ورود به کشورهای اروپایی ( اروپایی شینگن) را ندارددد!!! نکته قابل توجه!!!
شمایی که بدان هستی یه چیزی نگو که خوانندها بیشتر بهت اعتمادشون و از دست بدن!!
اینکه اقبال خریداران در اون رنج قیمت از کره ای های بازار بیشتره یا ام جی ، مردم قضاوت کنن و آمار فروش!!
1394/1/23
جناب بابک شما فکر می کنم یک بار دیگر این بحث ها را راه انداخته بودید من هم جواب شما را دادم،چراکه بحث اروپا و کشورهای شینگن فقط مخصوص خود شما است ظاهرا.

پس خواهشا کامنت نگذارید که حرف شما حق است، این جا کسی تبلیغات برای ام جی راه ننداخته ولی کاملا مشخص است شما فقط قصد گمراه کردن و تخریب دارید. این حرکت ها واقعا جای تاسف دارد. باور کنید زشته، شما یا امثالی مانند شما فقط به صورت خودجوش با اسامی مختلف نظرات تخریب کننده می گذارید و در هرجا که پیامی در خصوص ام جی است ظاهر می شوید، اگر تمایلی به این برند ندارید خواهشا وارد این بخش یا اخبار مربوط به این برند نشوید بگذارید دیگران از مطالب استفاده کنند.
شما چه اسراری بر این دارید دائما تخریب کنید و به مردم اطلاعات نادرست بدهید.
با عرض پوزش ،اما باور کنید سنگ هم اگر بود الان اب شده بود.
1394/1/22
سلام به همه عزیزان و سال نو مبارک ،

آقا بابک ، اول از همه خدمت شما عرض کنم که نقل مکان برندها به کشورهای ارزان قیمت همانند چین یک روال عادی شده ، چطور توجیح اقتصادی دارد که محصولی در چین ساخته شود و بعد برود در کشور گران انگلیس اسمبل شود ؟!

در ادامه ، مالکیت مالی یک برند ، اصالت اون برند رو تحت شعاع قرار نمیدهد ، بطور مثال قبل از سایک ، BMW مالک برند MG بود ولی کسی نمیگفت آلمانی هست کمااینکه الان کسی نمیگوید که رولز رویس آلمانی هست ، سرمایه گذاری بر روی برندهای با اصالت یک رویه تعریف شده تجاری هست ، همچنان که مالک امروز جگوار شرکت تاتا هند و ولوو شرکت جیلی چین هست ،

بحث سوم من ، خاص بودن نام برند میباشد و لینکی که دادید ( فکر کنم در همین سایت در اوایل بحثها ، یکی از مستندات بنده بود ) نشان میدهد که برند ام جی یک شرکت اقماری زیرمجموعه سایک هست نه جزیی از سایک .

مبحث چهارم ، عدم امکان کتمان دفتر اصلی برند ام جی هست که در لانگبریج بیرمنگام قرار دارد و کلیه طراحیها و مهندسی خودروهای ام جی توسط این دفتر انجام و حتی مراحل ساخت و مونتاژ آن در سایک چین تحت نظر بازرسان انگلیسی انجام میشود . حال سوال آنستکه دیگر خودروها که در لینک زیر در چین مونتاژ میشوند و به اصطلاح میگوییم تحت لیسانس هستند ، مگر همین شرایط را طی نمیکنند ؟!!!
http://chinaautoweb.com/foreign-brands

مبحث پنجم ، در حال حاضر برندهایی از قبیل رنو ، پژو ، اشکودا ، سانگ یانگ ، سامسونگ نیز فروش در آمریکا ندارند ، داستان ام جی به دهه 80 میلادی بر میگردد ، زمانی که با حضور MGB در آمریکا توانست بازار 3 میلیونی فروش خودرو آنزمان آمریکا را با فروش 650 هزار دستگاه در سال 1978 قبظه کند و با اعتراض فورد و جنرال موتورز به دادگاه فدرال مواجه و دولت در جهت حمایت از تولید داخلی به محصولات ام جی 20 درصد مالیات اضافه کرد ، از آن به بعد دیگر کمپانی ام جی صادراتی را به آمریکا نداشته تا سال 2011 که سایک 40 درصد جنرال موتورز را خرید و این شرکت درخواست فرجام داده ، به نظر میرسد که فورد هم از شکایتش صرفنظر کرده و قرار هست برند ام جی از سال 2018 با محصول جدید بر پایه کانسپت ام جی آیکون وارد بازار آمریکا شود
( نقل قول از بلومبرگ ، اتوترند و همینگز ) . اخیرا هم ام جی 5 در کلوریدای آمریکا درایو تست شده . توجه شود حتی زمانی که ام جی زیر نظر بی ام دبلیو هم بود یعنی دهه 90 ، صادراتی به آمریکا نداشته . بنابراین بحث ها رو عامدانه به سمت تخریب پیش نبرید.

هر چند که میدانم شما یا IP که با چند اسم کامنت میگذارد ، دانسته عمل مینمایید ( فکر نکنم کسی تخصص خودروی اش به حد سایت تخصصی اتوکار ، کاربایر و اتواکسپرس که تو کشور انگلیس با حضور انواع خودروها میباشند ، باشد و اگر چنین ادعایی داره ، حتما نظرش رو اونجا ثبت کنه !!!! ) وگرنه همه میدانند که وجود برخی جنس های بنجول چینی در ایران بخاطر سود جویی برخی دلالان و تاجران حریص بوده وگرنه کشوری که سالانه 700 میلیارد دلار صادرات به آمریکا و 500 میلیارد یورو به اروپا دارد و دومین قدرت اقتصادی دنیا ، سومین دارند ایستگاه فضایی ، توانایی تولید جنسهای بسیار باکیفیت را هم دارد .
همین شرکت سایک چین که مالک 40 درصد جنرال موتورز و 25 درصد فولکس واگن هست ، وقتی انواع خودروهای آمریکایی و آلمانی را برای کشور مقصد اصلی تولید میکند از جایگاه ویژه ای برخورداره :
http://chinaautoweb.com/auto-companies/saic-shanghai-automotive-industry-corporation
http://khabarkhodro.com/detail.asp?id=212316

خوب از این مسایل که مدام تکرار میشود بگذریم و برویم رو اصل مطلب :

تعریف بسیار زیاد کاربایر از نیو ام جی 6 :

MG has introduced a new MG6 that features significant changes inside and out.

The new car is more efficient, features a new design and more equipment, plus an upgraded interior compared to the original MG6, which first hit the road in 2011

به نظر میاد انگلیسیها از دوباره زنده شدن برند ام جی و روند رو به بهبود آن خوشحال هستند . از طرف دیگه ، در کنار افزایش کیفیت و راندومان و کاهش مصرف سوخت ، ارزان سازی نقش مهمی در ایجاد رضایت در سایت های معتبر خودرویی ایجاد کرده .

http://www.carbuyer.co.uk/news/147809/details-of-new-mg6-released

در اولین بررسی اون تعریف های غیر معمولی میکنند ، در همین راستا سایت معتبر و حرفه ای اتواکسپرس با بررسی نیو ام جی ۶ قرمز رنگ با موتور دیزل ، اون رو با فورد مندو مقایسه کرده و با توجه به قیمتش ، بهترین خودرو در کلاس خودروهای خانوادگی معرفیش کرده :
important changes have been made meaning it’s nicer to live with, and thanks to a £3,000 price cut, cheaper too


• Best family cars to buy now

Most importantly MG has repositioned the 6 so that it now takes on the Ford Focus and Vauxhall Astra rather than larger cars like the Mondeo. It benefits from a healthy price cut with the entry-level car now wearing a no-discount £13,995 price tag – that’s £3,000 less than the old car. The range has been simplified too – the petrol has been dropped, meaning a 1.9-litre turbodiesel is the only option, while the awkward-looking Magnette saloon has also been axed leaving just the five-door hatch. Along with the price cut, the line-up has been rebadged so now there’s S, TS (with sat-nav as standard) and TL (which adds leather trim
http://www.autoexpress.co.uk/mg/mg6/61477/new-mg6-2015-review

اولین بررسی سایت بسیار معتبر و سختگیرانه اتوکار بهمراه تعریف و تمجید :

http://www.autocar.co.uk/car-review/mg-motor/mg6/first-drives/2015-mg-motor-mg-6-ts-uk-review

امیدوارم شرکت مدیاموتور با همین فرهنگ ام جی ، ام جی ۶ نیو را با قیمت مناسب همانند گذشته به دست مشتری برسونه هرچند که با شناخته شدن بیشتر این برند انگلیسی در ایران ضریب دامپینگ کم رنگ تر میشه .
جالب هست که بدانید وزن ماشین ۵۰ کیلو سنگین تر شده ، کیفیت داخل خیلی خوب شده ( به گواه اتوکار و اتواکسپرس ) ، مصرف سوخت کمتر شده ، گیربکس ۶ دنده دوکلاچه و موتور بنزینی ۱۸۰ اسب بخار .
مطابق نقطه نظر این دو سایت ، ام جی ۶ نیو ، از همه جهت به مدل قبلی برتری داره ولی قیمتش کاهش یافته ، این یعنی خدمت واقعی پیشرفت تکنولوژی به بشر.


1394/1/23
دوست عزیز alireza-r
با سلام
فرموده بودید با این قیمت چی میشه خرید؟
میشه میتسوبیشی لنسر ژاپنی خرید (عرض کردم ژاپنی ها نه کره ای)
موتور:1800cc و هر امکاناتی ام جی دارد را لنسر هم دارد چه بسا بیشتر، البته با کیفیت ژاپنی
1- موتور 1800cc
2- سانروف
3- دنده پشت فرمان
4- گریبکس پیشرفته cvt
5- سیستم صوتی فوق العاده rockford که روی bmw هم بسته میشه و هیچ جای بحثی نمیذاره
6- 7 ایربگ (تنها ماشینی تواین رنج قیمت که ایربگ زانوئی برای راننده هم دارد)
7- سیستم فرمان صوتی (یعنی میتونی با سیستم صوتی ماشین صحبت کنی و احتیاجی به حتی لمس صفحه تاچش نیست (البته در صورت تسلط به زبان انگلیسی)
8- سیستم مکالمه تلفنی روی فرمان
9- دوربین دنده عقب و سنسور دنده عقب
10- گرمکن صندلی های جلو
11-سنسور نور و سنسور باران
12- شیشه شور چراغهای جلو
13- رینگ 18 اینچ فابریک
14-صندلی چرمی
15- سیستم کنترل پایداری و ترمزهای abs و tcl و asc
16-و از همه مهمتر برند میتسوبیشی با اون سابقه در تولید لنسر اوو و پاجرو
راستی لنتهاش هم سوت نمیکشه و ساعتش هم ریست نمیشه
تنها نقطه ضعفش نسبت به mg شتابش هست که اون هم به خاطر گریبکس cvt هستش ولی همین گریبکس باعث میشه مصرف سوختش به شدت پایین بیاد. فکر هم میکنم تو شرایط اقتصادی فعلی ما ایرانی ها مصرف سوخت برای ما خیلی مهمتر باشه تا این که حدود 2 ثانیه زودتر به سرعت 100 کیلومتر برسیم. درسته؟؟؟؟؟ راستی در مورد هندلینگ فرموده بودین . شما رو ارجاع میدم به بررسی تخصصی همین سایت درباره بررسی لنسر. خواهش میکنم ببینید. جمله شخص تست کننده:
میتسوبیشی در لنسر دنبال آپشن نبوده (هرچند همونطور که ذکر کردم از نظر آپشن هم چیزی کم نداره) بلکه دنبال هندلینگ و لذت رانندگی هست که واقعا عالیه و وقتی توش میشینین و باهاش رانندگی میکنین متوجه میشین که چقدر با بقیه فرق میکنه.
دوست عزیز اینها رو نگفتم که بگم mg بده. شما شاید این ماشین رو از نظر آپشن با کرولا مقایسه کردی و به این نتیجه رسیدی که وای mg رو دسن نداره چون کرولا هیچ آپشنی نداره. خواستم بگم نه دوست عزیز وجود داره. البته اگه شما نمیخوای ببینیش دیگه ...
لازم به ذکر هستش بنده تیبا 2 دارم فکر نکنی میتسو لنسر دارم. البته از زمان need for spped عاشق میتسو لنسر بودم
1394/1/23
اریان عزیز در کیفیت خوب و سابقه درخشان میتسوبیشی حرفی نیست،حتی خودروهای کره ای هم از کیفیت مناسب و امکانات خوب بهره می برند.
اما بیان چند نکته خالی از لطف نیست

1-به علت محدود بودن انتخاب خودرو در این کلاس نباید توقع داشت همه فقط دنبال ژاپنی مثل لنسر یا مزدا بروند.

2-بحث سلیقه افراد است که من بارها شنیده ام کسانی که سادگی و طراحی لنسر را دوست ندارند. البته در خصوص ام جی و هر خودرویی صدق می کند اما چهره لنسر تکراری و مسن به نظر می رسد،(جز مدل اوو)

3-در سالهای اخیر اختلاف کیفیت بسیار کم شده و همانند سالهای دور نیست که خودروها از کیفیت متفاوت برخورد باشند و اختلاف زیادی داشته باشند. حتی اگر شما سوار گالانت یا لنسرهای قدیمی یا خودروهای خارجی ان زمان شوید متوجه حرف بنده می شوید.

4-خودرویی که شما نام بردید فکر می کنم نزدیک به 130 میلیون تومان قیمت داشته باشد که حد اقل 10 میلیون گرانتر از ام جی است.

از نظر من حرف شما درست است و خودروی لنسر هم یکی از گزینه های بسیار خوب در این کلاس است، اما با توجه به ارزش قیمتی خودرو ،تعداد نمایندگی،خدمات پس از فروش بهتر ام جی نسبت به لنسر باز یک نمره مثبت برای ام جی است.

اما در اخر بسته به سلیقه و انتخاب خریدار دارد.
1394/1/23
با این اوصاف خواهشن پراید رو مسخره نکنین چون کاملا آمریکاییه (فورد فستیوا) :-)
1394/1/23
یعنی از تمام صحبتهای بالا شما تمام برداشتت همین جمله بود نه!!!

ایول داری
1394/1/23
حق با mhmd هستش، پراید هم مربوط به فورد بوده الان هم داره در امریکا تو دفتر فورد طراحی میشن محصولاتش هم مثل 111,121,141........با محصولا روز امریکا رقابت می کنه فقط سایپا خریدتش و تو سایپا با نظارت مستقیم فورد روی خط تولید میره

دقیقا مثل ام جی 😃
1394/1/23
آریان عزیز

لنسر ماشین بدی نیست ولی اون کیفیتی که در خودروهای تویوتا وهوندا میبینی دیگه تو لنسر نمیبینی ، تفاوت عمده ام جی 6 یا لنسر ، در مواردی که گفتید نیست بللکه :
1- ام جی 6 - سگمنت D اسپورت و لنسر سگمنت C کامپکت
2- شاسی ام جی 6 ، داینامیک و چند محوره هست که بهترین هندلینگ سال 2014 اروپا رو اخذ کرد و لنسر شاسی صلب
3- تکنولوژی توربو شارژ و کنترل سوخت هوشمند که لنسر از آن بی بهره هست
4- سیستم تعلیق با مدیریت یکپارچه 9 در 1 که در خودروهای گرانقیمت وجود دارد و لنسر از آن بی بهره هست
5- قیمت ام جی 6 ، 90000 درهم و لنسر 75000 درهم هست
اون لنسری که شما عاشقش شدی اولوشن هست که اگر با همین قیمت به فروش برود بنده حتما میخرمش چون زمین تا آسمان با لنسر موجود فرق میکنه.

mhmd عزیز

آیا پراید هنوز توسط فورد طراحی و مهندسی میشه ؟ وقتی چیزی میخوای بنویسی یکبار بهش فکر کن.

دوستان آین اقا بابک همون پیمان ، چند نقطه و یا همون سان مارتین هست ، اسم شنگن رو آورد فهمیدم خودشه .
آقا بابک تو دنده 6 ، این سوالت رو هم من و هم سپهر جان مستند جواب دادیم . یه جور میگی شنگن که هرکس ندونه میگه کل اروپا ، کلا 4 تا کشور هستند 1- آلمان 2- فرانسه 3- بلژیک 4- ایتالیا ، مابقی کشورهای درپیت مثل یونان یا استقلال یافته ها هستند.
1394/1/23
نریمان عزیز سلام
دوست عزیز جالبه به غیر از آلمان و فرانسه و بلژیک و ایتالیا بقیه کشورهای عضو شینگن در پیت هستند؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!! یعنی اتریش و دانمارک و اسپانیا و پرتغال و سوئد و هلند و لوکزامبورگ و فنلاند در پیت هستند؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!! شایدم تازه استقلال یافته هستند؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!شما لوکزامبورگ رو تاحالا تو گوگل سرچ کردی؟؟؟؟ چون mg رو تو کشورشون راه نمیدن شدن در پیت؟؟؟؟
بعد جالبه فرمودید------> تفاوت عمده ام جی 6 یا لنسر ، در مواردی که گفتید نیست بللکه :
...
یعنی تفاوتهای اصلی ماشینها در مقایسه با mg فقط در قسمتهائی هست که mg بهشون برتری داره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!هر قسمتی رو هم که نعوذبالله ماشین دیگه ای نسبت به mg برتری داشت میشه مسئله پیش پا افتاده و اصلا تو انتخاب ماشین مهم نیست. درسته!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نه دوست عزیز بنده اصلا منظورم اوولوشن نبود وگرنه اوولوشن رو که با امثال mg مقایسه نمیکنند لطفا برید یک سرچ بکنید تو آپارات کلیپ کل کل هاش با لامبورگینی و فراری و پورشه رو ببینید اوولوشن رو با اونها مقایسه میکنند.
بعد این ماشین جهانی شما که شاسیش داینامیک هست و سیستم تعلیقش یکپارچه و چه و چه به نظرتون زشت نیست به صورت فابریک لنتش سوت میکشه؟؟؟؟؟یا اینکه ساعتش ریست میشه؟؟؟؟ البته احتمالا از نظر شما این مسئائل پیش پا افتاده هستش.
دوست عزیز جالبه حتی اگه یک وبلاگ کوچیک باشه که یک بار کلمه mg توش اومده باشه شما سریعا حضور به هم میرسونید و در کمتر از 2 ساعت جوابهای دندان شکن میدید (البته با نهایت پرستیژ و مودبانه) شما احیانا کارمند نمایندگی mg نیستید؟؟؟ آخه همیشه هستید
1394/1/24
دوستان عزیز ام جی ستیز شما یک بدشانسی اوردین و اونم اینه که ام جی سواران معمولا آدم های ماشین باز و اهل تحقیق و بررسی هستند و به خاطر همین تحقیقات هم ام جی رو انتخاب کردن. در نتیجه هر حرفی رو به سادگی نمیپذیرن. معمولا ام جی سوارا خیلی خوب در مورد خودروهای رقیب و هم کلاس اطلاع دارند و در نتیجه نمیشه با حرفای سطحی نظرتون رو تحمیل کنید. من یک سال و نیمه که ام جی 6 دارم و نه لنتش سوت میکشه و نه ساعتش ریست میشه. ضمنا مصرف شهری صدی 8.5 و جاده صدی 6.5 داره که کاملا راضی کنندس.


برای دوستانی که هی لنسر لنسر می کنند باید بگم که لنسر یه افتخار خیلی بزرگ داره که ام جی صد سال دیگه هم بهش نمیرسه! اونم قرار گرفتن در لیست بدترین خودروهای سال دنیا در سال های 2013 و 2014 هستش و اونقدر توی سالهای اخیر افتخار آفرین و پرفروش بوده که میتسوبیشی رسما تصمیم گرفته قیدش رو بزنه!!!!
اینم چند تا لینک برای شما تا ببینید این میتسوبیشی چیه:

میتسوبیشی لنسر جزو بدترین خودرو های کامپکت در سال 2014 به گزارش مجله consumer reports:
http://www.autoblog.com/2014/02/27/consumer-reports-worst-cars-2014/
میتسوبیشی میراژ و i-MiEV جزو بدترین خودرو های سال:
http://www.consumerreports.org/cro/news/2014/12/worst-cars-of-2014-in-consumer-reports-tests/index.htm
میتسوبیشی لنسر و i-MIEV توی لیست بدترین خودرو های 2013:
http://goo.gl/u0I5ju
http://goo.gl/4Re2wx
بدترین خودرو در کلاس کامپکت در سال 2014 و باز هم لنسر و بدترین خودروی الکتریکی برای i-MIEV:
http://www.edmunds.com/car-reviews/features/the-17-worst-cars-you-can-buy.html
بدفروش ترین خودروهای سال به گزارش مجله فوربس و باز هم درخشش لنسر:
http://www.forbes.com/sites/jimgorzelany/2014/01/10/the-worst-selling-cars-of-2013/
لیست بدترین خودروهای تمام دوران!!! و باز هم حضور میتسوبیشی با میراژ 2014:
http://goo.gl/9s8Elx
خودروهایی که نباید پول خودتون رو براشون هدر بدین!!! و باز هم حضور میتیوبیشی میراژ و اوتلندر:
http://goo.gl/JsxggW
بدترین خودروهای جدید از دید نشریه Consumer Reports و حضور میراژ و i-MiEV :
http://goo.gl/Svt31u
اینم از پایان لنسر: خداحافظی با لنسر تا سالهای بعد:
http://goo.gl/2oJTJk
و پایان لنسر اوولوشن با جمع آوری خطوط تولید اون در ژاپن:
http://goo.gl/fhKw4D

ضمنا لنسر به عنوان یه خودروی مثلا اسپرت صفر تا صدش 12.5 ثانیس(طبق تست خودروبانک). حتما دوستان می دونن که این یعنی عددی بدتر از صفر تا صد سمند EF7!!! برای اطلاعتون بهتره بگم که صفر تا صد ام جی 8.4 ثانیه، کیا سراتو حدود 9 ثانیه، ال نود 10.2 ثانیه و سمند 12.03 ثانیه هستند. میشه دوستان لنسر دوست بگن ماشین اسپرت با صفر تا صد در حد سمند چه معنی داره؟ کسی که لنسر رو میخره با خودش بگه رفتم ماشین اسپرت خریدم یا خانوادگی؟

دوستان میتسوبیشی یه زمانی برند خوب و مطرحی بود. اما الان متاسفانه کاملا از دور خارج شده و حتی دیگه توانایی رقابت با کره ای ها رو هم نداره. چه برسه به ام جی. همین ام جی هم یه زمانی دوران خیلی بدی داشته و حتی برای چندین سال تولید نمیشده. اما الان دوباره داره به روزای اوج خودش برمیگرده. شاید میتسوبیشی هم یه زمانی دوباره بتونه همون میتسوبیشی سابق بشه. اما در حال حاضر فروش میتسوبیشی به دلیل طراحی های قدیمی و خروجی های فنی پایین روز به روز افت پیدا کرده و اگه شرکت های درجه 3 چینی نبودن که موتور های میتسوبیشی رو بخرن بعید نبود که همین روزا ورشکست بشه!
الان یه عده نیان بگن که میتسوبیشی قایق میسازه و جرثقیل میسازه و ... . مگه شما به خاطر این که میتسوبیشی کشتی و قایق میسازه ماشیناشو میخرین؟ اصلا حتی اگه میتسوبیشی شاتل هم بسازه وقتی طراحی ماشیناش مال ده سال قبله و البته مشخصات فنی ماشیناشونم در حد همون ده سال قبله، چه فایده ای برای مصرف کنندش داره؟

ضمنا دوستان میتسو سوار ناراحت نشن. من قصد توهین به کسی رو نداشتم. ایشالا هر کسی هر ماشینی که داره مبارکش باشه. خطاب صحبت من با افرادی بود که سر کل کل رو باز کردن. وگرنه من خودم نسبت به ماشینای ژاپنی احترام خیلی زیادی قائلم.
1394/1/24
دوست عزیز فدائی ام جی سلام
تو همین لینکهائی که دادی رفتم اصلا ام جی نبود که بخوام در موردش سرچ کنم گلم. یعنی این سایتهای معتبر که خودت بهشون استناد کردی اصلا ام جی رو قبول ندارند که بخواهند تو سایتشون بیارندش :)).(خودت برو ببین)
آره میتسو ورشکسته و ... همه اینها که شما میگی. اصلا چه اهمیتی داره. اصلا به من چه. لنسر هم 10 نسل ازش تولید شده و سود دهی خودش رو برای کارخانه میتسو داشته . حالا هم نداره. دیگه تولید نمیشه به همین راحتی. شما زیاد غصه میتسوبیشی رو نخور. خودشون میدونن چی رو جایگزینش کنند. اصلا مگه قراره یک مدل از یک برند 500 سال تولید بشه!!!!!!! مگه ایرانه که 100 سال پراید بزنن!!!!!!یعنی تولید bmw 2002 متوقف شد یعنی بد بود؟؟؟ میتونم خواهش کنم یک ماشین مثال بزنی که 50 ساله داره تولید میشه؟؟؟ شما به توقف تولید بعد از 30 سال میگی شکست؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!! اتفاقا این فهم میتسو از بازار رو نشون میده که وقتی فهمید دیگه باید بزاره کنار گذاشت کنار و اصراری به ادامه تولید نداره. بعد یک چیزی همین لنسر اوولوشن نسل 10 اگه الان اجازه بدن بیاد تو ایران خداوکیلی فکر میکنی شکست میخوره؟؟؟؟ قیمتش رو 500 میلیون هم بزارن خیلی ها به بنز و bmw و پورش ترجیهش میدن.
دوست عزیز اینی که تو هر سایتی شما ام جی سواران با آی دی های مختلف میاین و هی میگین آقا ام جی رو هم بررسی کن . (چون اگه واقعا تعدادتون انقدر زیاد بود ما الان بیشتر از پراید باید ام جی میدیدیم) و گروه وایبر تشکیل دادین و تا یک جایی مثل سایت تیونینگ تاک کسی میاد حرف میزنه سریع فراخوان میزارید که بیاید فلان جا جواب طرف رو بدید خود نشوندهنده این هستش که شما به زور میخواین انتخاب چینگلیسی خودتون رو توجیه کنید. نه دوست عزیز با حلوا حلوا کردن دهان شیرین نمیشود.
راستی جواب بندرو درباره کشورهای شینگن ندادید. هلند و اسپانیا و فنلاند و لوکزامبورگ و سوئد و ... شدن در پیت؟؟؟؟ یا تازه استقلال یافته؟؟؟!!!!!!!! چون ام جی رو تو خودشون راه نمیدن!!!!!!!!
ولی خوبه که باز همیشه شما دوستان ام جی سوار کارمند مدیا موتور همه جا هستید!!!!!!
1394/1/24
راستی اون قسمت که گفتی ------>میتسو دیگه توان رقابت با کره ای ها رو هم نداره چه برسه به ام جی<------------ آقا خیلی باحال بود. یعنی شما ام جی چینگلیسی رو بالاتر از هیوندای و کیا میدونی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! که برمیگردی میگی میتسو حتی توان رقابت با اونهارو نداره چه برسه به ام جی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!آقا یعنی مبسوط خندیدیم با دوستان. خدا خیرت بده با این اعتماد به نفس و روحیه طنزت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!اصلا شادمون کردی. بدجور راضیم ازت داداش ;)
1394/1/24
آقا آریان اگه کامنت من رو با دقت میخوندین میدیدن که من گفتم که این کامنت رو در جواب کسایی که همش از لنسر دم میزنن نوشتم. لینک های مربوط به ام جی رو قبلا آقا نریمان عزیز قرار داده بودن. ضمنا لازمه بگم که از حرف های شما بوی مغلطه به مشام میرسه. اولا شما گفته بودین که با این قیمت میشه لنسر رو به جای ام جی خرید. منم در جواب گفتم که لنسر چندان آش دهنسوزی نیست و به همین دلیل هم میتسوبیشی داره از دور خارجش میکنه. برای این حرفم هم کلی لینک اوردم. حالا این که لنسر در گذشته چی بوده و چه افتخاراتی داشته به این بحث اصلا مربوط نیست. چون لنسری که الان ما می تونیم بخریم طبق بررسی ها جزو بدترین خودروهای دنیاست. پس قطعا نمیتونه گزینه چندان مناسبی باشه.
دوما در بحثی که در مورد کشورای شینگن بود باید از آقا نریمان می پرسیدین نه از من. چون ایشون اون کامنت رو داده بودن و قطعا خودشون خیلی بهتر از من می تونن جواب بدن. اما میشه شما به من بگین کشورای هلند و فنلاند و لوکزامبورگ چه جایگاهی توی خودروسازی دنیا دارن و سالانه چند تا ماشین تولید می کنن؟ میدونین که از بین کشورایی که نام بردین معتبر ترینشون در زمینه خودروسازی سوئد هستش که برند های اونا هم یا تحت مالکیت چینی هاست یا آلمانی ها؟ آیا جمع تولید و فروش سالانه خودرو توی همه کشورایی که اسم بردین ( با احتساب مونتاژ خودروهای رنو و تویوتا توی اون کشورا) به اندازه بریتانیا میشه؟ آیا شما مدرکی دارین که ام جی یا هر برند چینی دیگه ای خواستن توی این کشورا به فروش برسن ولی نتونستن؟ آیا شما نمی دونین که شرکت هایی مثل گریت وال یا لندویند (که قطعا اعتبار خیلی پایینتری نسبت به ام جی دارن) محصولاتشون رو بدون هیچ مشکلی توی اروپا عرضه کردن و البته به دلیل نداشتن برند های معتبر و البته کیفیت نه چندان بالا فروش زیادی نداشتن؟
ضمنا همونطور که توی کامنت قبلی گفتم معمولا ام جی سوار ها افراد ماشین بازی هستند و خیلی از ما روزانه به سایت های خودرویی سر میزنیم. اتهام پول گرفتن از فلان شرکت دیگه خیلی قدیمی و نخ نما شده. بهتره اگه توانایی پاسخ دادن به بحث های ما رو ندارین به جای اتهام زدن و مغلطه، راههای دیگه ای رو امتحان کنین.
1394/1/24
دوست عزیز به نظر میاد شما بیشتر دنبال لودگی و مسخره بازی هستین تا بحث فنی. اگه قصد دارین با هجو و مسخره بازی بحث رو منحرف کنین رک و راست بگین تا برای ادامه این بحث وقت تلف نکنم.
منظور من از اون جمله مقایسه رقبای هم قیمت از جمله سراتو، الانترا، ام جی 6 و لنسر بود. از اونجایی که ام جی 6 از نظر قیمت در خارج از ایران خیلی گرونتر از الانترا و کرولاست در نتیجه اصلا قابل مقایسه با اونا نیست. همچنین از نظر تکنولوژی به کار رفته و کیفیت ساخت یک سر و گردن بالاتر از اونا قرار میگیره.
1394/1/24
علیرضا-r عزیز
چند نکته شفاف میگم. شفاف جواب بده تا به قول شما مغلطه نشه
فرمودید درباره کشورهای عضو شینگن از خود آقا نریمان بپرسم
این یعنی این قضیه به شما مربوط نمیشه و کس دیگه ای باید جواب بده (آقا نریمان)
بعد اومدید فرمودید که میشه بگی کشورهائی مثل لوکزامبورگ و ... در کجای صنعت خودروسازی هستند
این یعنی با نظر ایشون موافقی و داری تایید میکنی.
دوست عزیز 2 نکته آقا نریمان فرمودند 4 کشور آلمان و فرانسه و ایتالیا و------>بلژیک<------ میتونم بپرسم بلژیک در کجای صنعت خودروسازی هست؟؟؟
نکته بعدی دوست عزیز این تو ایران هستش که همه چیز رو خودمون میخوایم تولید کنیم اون هم با کیفیتی که داری میبینی . در بقیه دنیا کشورها عضو سازمانی هستند به اسم WTO که ایران هم خیلی زور زد عضوش بشه ولی شرایطش رو نداشت. دوست عزیز اگه کشورهائی مثل سوییس یا فنلاند یا نروژ یا هلند یا ... سراغ صنعت خودروسازی نمیرند دلیل بر عقب افتاده بودنشون یا نداشتن تکنولوژیش نیست عزیز.
دنیا سوییس رو به ساعت و شکلاتش میشناسه
برزیل رو به قهوه
هلند رو به گل و پنیر
ایران رو به فرش و پسته و زعفران
عراق رو به خرما
آلمان رو به ماشین
ایتالیا رو به مد و چرم
فرانسه رو به عطر و ....
درسته که فرانسه ماشین تولید میکنه ولی جایگاه چشمگیری تو صنعت خودروسازی نداره. (شما که ماشین باز و اهل مطالعه هستی)
پس هلند و فنلاند و لوکزامبورگ (که یکی از گرانترین و ثروتمند ترین کشورهای قاره اروپا هستش) دلیلی برای تولید ماشین ندارند که اگه بخوان تولید کنند همونطور که ما تولید میکنیم مطمئن باش اونها 100 برابر بهتر از ما میتونند تولید کنند پس نمیخوان نه اینکه نمیتونن. پس در پیت نیستند.
اگر هم بحث تولید خودرو بوده تو کشورهای در پیت که لطفا بگین بلژیک کجای صنعت خودرو سازی هستش.
حالا شما شانس آوردی لنتت سوت نمیکشه یا ساعتت ریست نمیشه دلیل بر این نمیشه که این ماشین این ایراد رو نداره
http://www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=244&t=65803&start=3020
لینک بالا رو ببین و کامنتهارو بخون . به نظرت برای این اعجوبه صنعت خودروسازی زشت نیست همچین ایراداتی
(ریست شدن ساعت)!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
دوست عزیز لنسر از نظر شما دوست عزیز که معیارتون برای ماشین خوب 0تا100 هستش ماشین به در نخوریه ولی میتونی از دوستانی که تو ایران لنسر دارند بپرسی راضی هستند یا نه. (شما با دوستانی که لنسر دارند صحبت کردی؟؟؟ میدونی ناراضی هستند؟؟) در ایران معیارهای جهانی صدق نمیکنه عزیزم.
1394/1/25
دوست گلم علیرضا جان. لطفا برو صفحه آخر تیونینگ تاک مربوط به mg 6 رو بخون و ببین ماشین صفر این کمپانی ابرقدرت چه بلاهائی که سر مردم نیاورده. انواع و اقسام ارور ها و ...
البته میدونم اینها مهم نیست مهم اینه که مهندسیش تو انگلیس انجام میشه و اون آرم وسط mg اش رو فقط تو چین میزنند وبقیه چیزهاش همه تو انگلیس و امریکا و آلمان و کره ماه ساخته میشه. در ضمن توربو داره و صفر تا صدش 8 هستش و گرنه مهم نیست که روشن نمیشه. اگر روشن بشه صفر تا صدش 8 هستش.
http://www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=244&t=65803&start=3060
1394/1/25
دوست عزیز در مورد کشورای شینگن همونطور که گفتم اون بحث رو آقا نریlان شروع کردن و منم توی کامنت قبلی چون شما من رو مورد خطاب قرار داده بودین نظر شخصیمو گفتم.
شما گفتین که "درسته که فرانسه ماشین تولید میکنه ولی جایگاه چشمگیری تو صنعت خودروسازی نداره. " در حالی که فرانسه یکی از بزرگترین تولید کنندگان خودروی دنیاست و محصولاتش توی اروپا فروش زیادی داره. رکورد دار سرعت و قدرت (بوگاتی) هم فرانسویه. پس جمله شما درست نیست.
شما گفتین "کشورهائی مثل سوییس یا فنلاند یا نروژ یا هلند یا ... سراغ صنعت خودروسازی نمیرند دلیل بر عقب افتاده بودنشون یا نداشتن تکنولوژیش نیست عزیز." منم نمیگم این کشورا تکنولوژی ندارن. میگم جایگاهی توی صنعت خودروسازی ندارن و توی این صنعت تعیین کننده نیستن. علاوه بر این با همین استدلال من میتونم بگم که اگه محصولات چینی خیلی کم توی اروپا و آمریکا عرضه میشن به خاطر این نیست که تکنولوژیشو ندارن. برای اینه که احساس می کنن اگه الان وارد اروپا یا آمریکا بشن نمی تونن سود زیادی بکنن.
در مورد ایرااتی که از ام جی گرفتین. اولا که مساله ریست شدن ساعت مربوط به این میشد که ساعت این ماشین با GPS کار می کنه و GPS این ماشین به دلیل تحریم ها منطقه زمانی ایران رو نداشت و در نتیجه روی ساعت ایران تنظیم نمیشد. اما پس از مدتی شرکت با یه فراخوان این مشکل رو کاملا رفع کرد. در نتیجه در حال حاضر چنین چیزی اصلا توی ام جی وجود ندارد.
در مورد مشکل اون دوستمون هم این مشکل موردی و خاصه. اگه همه ام جی ها چنین مشکلی داشتن میشد گفت ام جی بد و به درد نخوره. اما این مشکل فقط برای یک نفر اتفاق افتاده و احتمالا به خرابی یا تنظیم نبودن یک قطعه توی ماشین ایشون بر میگرده و چیز عجیبی نیست. شما اگه تاپیک هر ماشینی توی تیونینکگ تاک رو بخونین به چنین مواردی برخواهید خورد.
در مورد لنسر من خودم تاپیک های لنسر سوارا رو دنبال می کنم و میدونم که اکثرا راضی هستند. توی این رنج قیمت اگه ام جی نبود شاید من خودم هم به دلیل ارادتی که به ژاپن و ژاپنی ها دارم لنسر رو انتخاب میکردم. مطالبی هم که در بالا ذکر کردم بررسی های تخصصی خودرو بود که با نظر مالکان فرق میکنه. ممکنه یک نفر پراید بخره و ازش کاملا راضی باشه. اما آیا این دلیل میشه که پراید ماشین خوبی باشه؟
1394/1/26
علیرضا جان
چرا خودت رو خسته میکنی ، امثال ایشون یا مثل ایشون که در قالب چند اسم برای شروع راندهای مختلف بحث وارد میشود کاملا برای ما آشکار هست ، هر چقدر دلیل و برهان بیاوری ، قصد پذیرش ندارند . این بحث شنگن رو هم جایی مطرح کردند و جوابش رو گرفتند که بحث مباحث بانکی هست ، ایشون حتی نمیدونه که اقتصاد اتحادیه اروپا مخصوصا در علم و فن آوری به دوش همین ۴ کشور هست وگرنه با یه سرچ ساده میشه تعداد اعضا فضا شنگن و تفاوتش با اتحادیه اروپا رو دید و جالتر اینکه ۱۳ کشور از ۲۰ کشور عضو شنگن ، از کشورهای تازه استقلال یافته هستند یا ورشکسته اقتصادی همچون یونان . بگذریم که کم میارند سریع روی به متهم کردند که حتما کارمند مدیا و چه و چه .
برادر من در مقابل دلایل فنی ، فنی صحبت کن ، هنوز نمیدونی که تکنولوژی شاسی داینامیک چیه ؟ بعد میگی لنتش سوت میکشه ، یا ساعت ریست میشه و یا ارور میده ،
- لنت در برخی موارد سوت میکشید بخاطر سودجویی نمایندگیها که اصلی نبود و یا خشک شدن سطح رویی لنت در مدت زمان زیاد در گمرک ( آخه سیستم ترمزش خیلی با سیستم ترمز عهد بوق لنسر فرق میکنه و خشک کن و خنک کننده داره ) که پس از ورداشته شدن لایه ای از لنت در اثر ترمز خوب میشد .
- جهت اطلاع شما ساعت ام جی ۶ ، ماهواره ای تنظیم میشه و چون تو ایران زندگی میکنیم و شرکت Navteq بخاطر تحریم نقشه نویگیشن رو نمیده ، ساعت ریست میشد که مدیاموتور با یک چیپ ست موضوع رو حل کرد ( تحریمها رو دور زد به اصطلاح )
- اررو جزو جدانشدنی تمام سیستم های دیجیتالی هست ، و بعدش آمارش چندتا و چند درصد هست ، الان تو گروه ۲۰۰ نفری شاید ۳ الی ۴ نفر ، در ضمن در اکثر مواقع به نابلدی افراد برمیگرده ، مثلا طرف باطری ماشین از حالت سبز به مشکی رسیده ، قبل از شوک الکتریکی ، سیستم استارت اخطار میده ، میبینه که ماشین اجازه استارت نمیده ، باز اصرار داره و چون مدام تلاش به برق رسانی میکنه و سیستم چکاپ انجام نمیشه ارور ظاهر میشه . بنابراین داشتن اینگونه ماشینها حتما نیاز به آموزش داره که بیشتر بر میگرده به ضعف نمایندگی در ارایه دوره های آموزشی به پرسنل خود و به مشتری .
وگرنه در انگلیس هر مشتری تقریبا ۳ ساعت تحت آموزش نحوه صحیح استفاده از ماشین قرار میگیره .
به همین دلیل ما گروهی تشکیل دادیم که الان با ۲۰۰ عضو ام جی سوار ، کلیه سوالات رو بررسی و پاسخ فنی ردوبدل و حتی بعضا حضوری حل و فصل میکنیم .



1394/1/29
یادمه تو یک مقطع زمانی توی بیمارستان فاطمه زهرا بستری بودم. یک هم اتاقی داشتیم که اون بنده خدا هم از شهرستان اومده بود و اونجا بستری بود و تو یک اتاق بودیم. من اون موقع گوشی NOKIA N73 داشتم. این دوستمون بعد از اینکه با هم رفیق شده بودیم ازم پرسید گوشیت رو چند خریدی. من هم اون موقع گفتم حدود 250 تومن. خندید و به من گفت خوب من این گوشی رو خریدم 200 تومن 3 تا سیم کارت میخوره. دوربین هم داره در ضمن 8 تا بلندگو هم داره. بعد هم روشنش کرد و تو بیمارستان یک آهنگ گذاشت و صداش رو بلند کرد که خدائی مثل ضبط صوت بود و داشت اتاق رو میترکوند. همه چی هم گوشی داشت . هم تاچ بود هم ...
نمیدونم چرا یکدفعه یاد اون دوستمون افتادم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!شما میدونید چرا؟؟؟
آقا نریمان خیلی سخت بود 3 روز صبر کنی بعد بیای جواب بدی. به قولی مثلا شما دیر به دیر به نت سر میزنی و کامنتهای بندرو تازه دیدی. مثلا !!!!!!بگذریم
دوست عزیز یک لینک میدم برو ببین کشورهای عضو شینگن چه کشورهائی هستند. عرض کردم عضو شینگن نه اتحادیه اروپا. برو بخون برای افزایش اطلاعات عمومیت خیلی خیلی خوبه .
http://شنگن.com/post/2
البته جدیدا یک کشور هم ظاهرا قراره به شینگن اضافه بشه به اسم چینگلیس که محصولات انگلیسی در پایتخت این کشور به نام پکن تولید میشه و ...
بگذریم دوست عزیز در مورد لنسر هم خیلی جالبه که شما احساس میکنی با کوبیدن لنسر بنده خیلی ناراحت میشم و ... نه عزیزم. اصلا ایشالله میتسوبیشی ورشکست بشه تا شما خوشحال بشی. ولی فکر میکنم همون 3 تا لوزی میتسوبیشی اگر رو گاری سوار بشه باعث میشه کلی اون گاری قیمت پیدا بکنه.
اون قسمت لنت سود میکشه به علت سودجوئی نمایندگی ها رو میشه توضیح بدی راستی. یعنی نمایندگی میاد فقط لنت این ماشین رو تعویض میکنه و جنس متفرقه میزاره؟؟ بعد فقط با MG این کار رو میکنند؟؟ یعنی دیگه هیچ ماشینی تو این مملکت وارد نمیشه؟؟؟ بعد با لنتش این کار رو میکنند از کجا میدونید با بقیه اجزاش کاری ندارند و دستکاریشون نمیکنند؟؟یا تغییر نمیدند با جنس غیر اصلی؟؟ دوست عزیز همین میتسوبیشی عقب افتاده حتی روی قمقمه شیشه شورش MADE IN JAPAN رو زده.
1394/1/29
اریان جان،من نمی دونم بحث شما در رابطه با برند ام جی بر سر چیست؟ اما فکر می کنم این چند عکس گواه بر همه چیز است.

http://www.overpic.net/upload.php
1394/1/29
http://www.overpic.net/viewer.php?file=xmq14lgovj2y20vv6f4e.jpg



http://www.overpic.net/viewer.php?file=xx1o92ppjxg1k68zuuq9c.jpg


http://www.overpic.net/viewer.php?file=xu8o8g19xjxshza094tfn.jpg


http://www.overpic.net/viewer.php?file=xdpy7k72tupn8lwi73vgl.jpg


http://www.overpic.net/viewer.php?file=xdx3husy04xn9hsgolq.jpg
1394/1/31
آقا آریان بحث میتسوبیشی رو خود شما شروع کردین. منم فقط جواب دادم. می خواستم بگم لنسر در اون حد و اندازه ای که بالا برندش نیست. فقط همین. مشکلی هم با هیچ برندی ندارم.
اما در مورد مثالتون. اولا که شما فرض کردین ام جی چینیه که کلا غلطه و توی کامنتای بالا توضیح دادم که چرا نیست. پس اصلا قابل مقایسه با جنسای چینی نیست. اما از طرف دیگه همون نوکیا که اون زمان سروری میکرد الان کجاست؟ اونم در حالی که برندهای چینی هواوی، لنوو، ZTE و شیائومی تقریبا نصف بازار گوشی های هوشمند رو در اختیار دارن و روز به روز فروششون بیشتر میشه. من خودم هم خیلی خوب یادم میاد که چند سال پیش گوشی های چین چی بودن. اما الان فاصله خودشون با سامسونگ و ال جی و سونی که سالهای سال قدیمی تر و با سابقه تر از اونا هستند رو به حداقل رسوندن. به این میگن پیشرفت!
اما ام جی یک برند انگلیسیه که فقط چینی ها سهامش رو خریدن و این برند 90 ساله رو احیا کردن. همون کاری که تاتا موتورز با جگوار-لندروور و جیلی با ولوو کرد.
ضمنا لنتای فابریک ام جی مشکلی ندارن. مشکل نمایندگی ها هستن که به دلیل نبودن قطعه از لنت های متفرقه استفاده می کنن و باعث میشن موقع ترمز گرفتن لنت سوت بکشه.
1394/2/17
اقایون جا درگیری نداره من داداشم گرفته خودمم روندم واقعا عالی و خیلی وحشیه
حالا این نظر منه مشخصه که تکنولوژیه اسیایی نداره و اروپاییه.
برند نیست قبول ولی تو اون رنج قیمت از همشون چه از نظر اسب بخار شتاب ایمنی بهتره.
1394/4/27
با سلام
گوشی اپل مال کجاس ؟
یخچال ویر پول مال کجاس ؟
و ...
کم نیستن این برندا که به این صورت هستن
ایا میشه اصالت و کیفیت محصول رو زیر سوال برد ؟
خودرو های ژاپنی داخل ایران بسیار با کیفیت هستن
اما کره ای ها که بسیار با کیفیت وارد شدن اصلا کیفیت سابق رو ندارن اما طراحیاشون اوووف
اما بازار کره ای ها از ژاپنیا بهتره در ایران پس نمیشه گفت کره چون فروش بیشتر و بهتری داره برند بهتری هست . با توجه به افت کیفیت کره ای ها ام جی رو کاملا سر تر میدونم البته تو رنج قیمت خودش و کمی بالاتر و باید قبول کرد ام جی جایگاهش بیشتر از ایناس که اقا بابک میگن و البته شما ماشین تک سوار میشید و خیلی احساس خوبیه وقتی ادم ی ماشینی میگیره که از قیمت واقعیش ارزان تره . اگه این ماشین بصورت دامپینگ فروش نمیرفت و قیمتش بالاتر بود همه میگفتن ساخت بریتانیاس