موضوعات داغ

سیتروئن ایرکراس در راه چین

عکس مطلب اول
سیتروئن کانسپت شاسی بلند "ایرکراس" (Aircross) را به طور آنلاین معرفی کرد تا زمینه‌ای برای معرفی رسمی این محصول در نمایشگاه بین المللی شانگهای چین 2015 فراهم کند.
طراحی ایرکراس را نمی‌توان چندان دلنشین و جذاب توصیف کرد، چون خیلی شلوغ و آشفته طراحی شده و در هر قسمت چندین قطعه بزرگ نصب شده که اکثرا جنبه تزیینی داشته و علاوه بر آن همخوانی زیادی هم با هم ندارند. به طور مثال چراغ‌های جلو خیلی کوچک و باریک در نظر گرفته شده که خیلی هم خوب طراحی شده‌اند، ولی در زیر چراغ‌ها دو قطعه دیگر نصب شده که هیچ شباهتی نه به چراغ داشته و نه شباهتی هم به ورودی‌های هوا دارند و صرفاً برای قشنگی نصب شده‌اند. بر روی سپر هم ورودی‌های هوا می‌توانست بهتر از این‌ها طراحی شود، ولی به همین صورت نیز قابل قبول هستند. اطراف بدنه هم سه قطعه جدید توری مانند بر روی درب‌ها نصب شده که با باز کردن درب خودرو، در پشت آن‌ها پلکان‌هایی کوچک قرار گرفته‌اند که ورود به داخل کابین را آسان‌تر کرده‌اند. عقب خودرو هم کمی ساده و به قولی آینده نگرانه طراحی شده که جمعا در چراغ‌های کشیده تمام LED، یک سپر بزرگ، خروجی‌های تیتانیومی دوبل اگزوز بر روی سپر با یک قلاب بکسل در میان آن‌ها خلاصه می‌شود.
با وجود کانسپت بودن این اتومبیل هم شرکت سازنده اطلاعات کاملی از پیشرانه خودرو منتشر کرده است، در حقیقت پیشرانه این خودرو از نوع پلاگین هیبریدی است که موتور الکتریکی بر روی محورهای عقب نصب شده و یک پیشرانه 1.6 لیتری بنزینی TDI هم برای چرخاندن محورهای جلویی در نظر گرفته شده که حداکثر 218 اسب بخار قدرت و 275 نیوتن متر گشتاور را در کنار قدرت 95 اسب بخاری و گشتاور 200 نیوتن متری موتور الکتریکی تولید می‌کند که با مصرف سوخت ترکیبی 1.7 لیتری قادر به رساندن شتاب صفر تا صد خودرو به 4.5 ثانیه است.
ابعاد کلی خودرو هم در 4.58 متر طول، 2.10 متر عرض و ارتفاع 1.73 متری با فاصله بین دو محور 2.80 متری خلاصه می‌شود.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/1/22
بیرونش واقعا خوش قیافست
1394/1/22
واقعا عالی است. امیدوارم حداقل با ورود فرانسویها به کشور کلیه محصولات این کشور از جمله سیتروئن، رنو و پژو وارد ایران شه...
1394/1/22
فوق العادس قیافش بد نیس
جالبیش اینه شتابش 4.5 ثانیه و مصرف سوخت ترکیبی 1.7 لیتر!!!!
این ماشین اخر پاک بودنه
واقعا فنیش رو کاغذ حرف نداره
ماشین با کیفیت فرانشوی هم هستش
قیافش هم مشکلی نداره خوبه
1394/1/22
واقعا فوق العاده هستش