موضوعات داغ

جیلی امگرند 8

عکس مطلب اول
شاید بیش از یک سال باشد که خودروی جیلی امگرند 8 در لیست خودروهای مجاز به واردات قرار دارد ولی تا بحال جیلران‌موتور نه قصدی بر معرفی آن داشت و نه عرضه آن را در دستور کاری خود قرار داده بود. ولی با شروع سال 94، زمزمه‌هایی از معرفی و رونمایی این خودرو در ماه‌های آتی به گوش می‌رسد و بعضی مجلات خودرویی اقدام به معرفی این خودرو کرده‌اند. به همین مناسبت و با قوت گرفتن ورود این خودرو، قصد داریم تا معرفی مختصری از این خودروی چینی داشته باشیم تا متوجه شویم چه خودرویی قرار است بعد از جیلی امگرند 7 و جیلی X7، نام این کمپانی معروف چینی را به دوش بکشد.
بی‌شک جیلی از موفق‌ترین خودروهای چینی است و توانسته با مدل امگرند 7، عنوان پرفروش‌ترین خودروی چینی در بازار چین را بدست آورد. در ایران نیز اوضاع به همین منوال بوده و امگرند 7 با ورود خود توانست به فروش بسیار خوبی دست پیدا کند و سطح تجهیزات و کیفیت نسبتاً خوب آن، بسیاری را راضی به پرداخت قیمتی نزدیک به 80 میلیون تومان برای آن کرد. در ادامه مدل شاسی‌بلند آن یعنی X7 به بازار آمد که اگرچه با وجود رقیبان جدی و سرسختی مانند رنو داستر به هیچ وجه نتوانست موفقیت مدل امگرند 7 را تکرار کند، اما با اعتمادی که آن مدل در بازار ایجاد کرده بود توانست جایی نسبتاً خوب در این رده قیمتی برای خود دست و پا کند. اما حال نوبت به جیلی امگرند 8 است. خودرویی طویل و بزرگ که قطعاً گران قیمت‌ترین محصول جیلی در ایران خواهد بود و به همان نسبت نیز از نظر سطح تجهیزات و امکانات، کامل‌ترین نمونه این برند چینی است.
چهره جیلی امگرند 8 بسیار ساده، بدور از حجم‌های اغراق شده و در عین حال شکیل و کلاسیک است. در داخل نیز همین روند ادامه پیدا کرده و نوع طراحی داشبورد میانی و غربیلک فرمان مرتب و بدون هیجان است و هر دکمه و قسمتی به خوبی سرجای خود قرار گرفته است.


بگذارید ابتدا با پیشرانه شروع کنیم. کسانیکه معمولاً قصد دارند چنین خودرویی را خریداری کنند، انتظار موتوری با حجم بالا و قدرتی فراوان را دارند اما با بالا زدن درپوش موتور کمی ناامید خواهند شد زیرا با یک پیشرانه 4 سیلندر 2.4 لیتری مواجه می‌شوند که دقیقاً 2375 سی‌سی حجم دارد و می‌تواند حداکثر 150 اسب‌بخار (112 کیلووات) در 5700 دور در دقیقه و 210 نیوتن‌متر در 4500 دور در دقیقه را تولید کند. با خواندن این اعداد بلافاصله به وزن این خودرو در لیست مشخصات فنی نگاه می‌کنیم تا متوجه شویم این 150 اسب چشم بادامی چه وزنی را باید تحمل کنند. جیلی امگرند 8 دقیقاً 1540 کیلوگرم وزن دارد و لذا جای تعجب نیست که شتابی نزدیک به 13 ثانیه (طبق اعلام رسمی کارخانه) و حداکثر سرعت 180 کیلومتر در ساعت داشته باشد که برای خودرویی در این سگمنت کمی کند به نظر می‌رسد (البته جای شکرش باقی است که موتور 2 لیتری روی آن نصب نشده وگرنه شتاب آن به 18 ثانیه نیز می‌رسید!). بگذریم(!) ابعاد جیلی امگرند 8 دقیقاً 4905 میلیمتر طول، 1830 میلیمتر عرض و 1495 میلیمتر ارتفاع دارد و باید گفت در بازار ما خودروی بزرگی محسوب می‌شود. از دیگر مشخصات قابل ذکر باید به حجم باک بنزین 63 لیتر، مصرف سوخت ترکیبی 9.7 لیتر و گیربکس 6 سرعته خودکار نیز اشاره کنیم.
از تجهیزاتی که روی این خودرو نصب شده می‌توانیم به آینه‌های جانبی مجهز به گرمکن، سانروف، رینگ‌های آلومینیومی، کروز کنترل، پرده شیشه عقب، تنظیم برقی صندلی جلو، روکش چرمی صندلی‌ها، سیستم صوتی مجهز به نویگیشن، صفحه نمایش 8 اینچی و بلوتوث، سیستم تهویه مطبوع دوگانه و خودکار و سنسور پارک در عقب و جلو اشاره کنیم. البته باید منتظر بمانیم و ببینیم تا مدل‌هایی که جیلران‌موتور عرضه خواهد کرد با چه سطح امکاناتی خواهد بود.
به موضوع قیمت می‌رسیم. حدس زدن در مورد قیمت احتمالی این خودرو کار بسیار سختی است زیرا نسبت به تجهیزات بکار رفته روی آن قیمت امگرند 8 بسیار متفاوت خواهد بود و لذا باید کمی بیشتر صبور باشیم! اما موضوعی که مشخص است این است که به راحتی قیمت امگرند 8 به بالای 100 میلیون تومان خواهد رسید و اینجاست که رقیبانی کره‌ای و ژاپنی اگرچه در سگمنتی پایین‌تر، خودنمایی خواهند کرد و شاید با هر چه بالارفتن قیمت این خودرو و دور شدن از مرز 100 میلیون تومان، حاشیه امنیت نیز برای آن کمتر شود و باید دید جیلران‌موتور چه تدبیری برای این رقیبان اندیشیده است. البته نباید این موضوع را نیز فراموش کنیم که در حال حاضی اعتمادی نسبت به برند جیلی بین مشتریان بوجود آمده که همین موضوع می‌تواند کار را کمی برای محصول جدید این شرکت روان‌تر کرده و فروش آن را آسان‌تر کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد