موضوعات داغ

CTS-V، سریع‌ترین خودروی کادیلاک

عکس مطلب اول
کادیلاک نسل بعدی CTS-V را به صورت ویژه و با پیشرانه‌ای 640 اسب بخاری برای بازار ایالت متحده آمریکا آماده کرده است. خودروسازی که با دقت تمام سه فاکتور مهم قدرت و زیبایی و عملکرد را با هم ترکیب کرده و از دل آن سریع‌ترین خودروی لوکس سدان کادیلاک طی 112 سال فعالیت این شرکت یعنی کادیلاک 640 اسب بخاری CTS-V را بیرون کشیده است.
در زیر کاپوت کادیلاک CTS-V ویژه یک پیشرانه 6.2 لیتری هشت سیلندر V شکل مجهز به یک جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک آرام گرفته که با روشن کردن آن حداکثر 640 اسب بخار (477 کیلووات) قدرت و 855 نیوتن متر گشتاور را از احتراق مخلوط سوخت و هوا در اتاق احتراق در اختیار خودرو قرار می‌دهد که به واسطه آن حداکثر سرعت بالای 360 کیلومتر بر ساعتی و حداقل شتاب صفر تا صد 3.7 ثانیه‌ای بدست می‌آید. ولی کار کادیلاک با سری V همینجا ختم نمی‌شود. کادیلاک پیشرانه‌ای ضعیف‌تر شش سیلندر V شکل توربو دقلویی را هم برای مدل ATS-V در نظر گرفته حداکثر 646 اسب بخار قدرت را برای رسیدن به شتاب صفر تا صد 3.9 ثانیه ای تولید و به رینگ‌های 19 اینچی آلیاژی چرخ‌ها ارسال می‌کند.
علاوه بر این‌ها، کادیلاک برای پاسخگویی بهتر به ضربات وارده به چرخ‌ها و میرا کردن آن‌ها در کابین، از نسل سوم سیستم تعلیق کنترل مغناطیسی استفاده کرده است و برای متوقف کردن خودرو به بهترین شکل هم بر روی چرخ‌های خودرو از ترمزهای قدرتمند برمبو استفاده کرده است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/2/12
زیباترین خاطره ام از کادیلاک ماله فیلم ماتریکس قسمت دو ئه اون سکانسی که با یه کادیلاک سی تی اس از پارکینگ میرن توی اتوبان و صحنه تعقیب و گریز و بقیه ماجرا انصافا هر وقت حوصله ندارم یه دور اون سکانس طولانی رو میبینم انصافا موزیک متنش مو به تن ادم سیخ میکنه اون ماشین برای سال 2003 انصافا یه دهه از نظر طراحی از بقیه ماشین ها جلوتر بود فکرشو بکنید نه سوناتایی نه سانتافه ای نه...