موضوعات داغ

ix35، شاسی بلند دوست دار محیط زیست

عکس مطلب اول
سلول‌های سوختی یا به بیان ساده‌تر هیدروژن، سوخت جایگزینی است که در آینده‌ای نه چندان دور فراگیر خواهد شد و از این رو بعضی از خودروسازان مطرح جهان هم در تلاش برای ساخت خودروهایی با سوخت مصرفی هیدروژن برای هوایی پاک برای تنفس هستند. در این میان هیوندای هم دست به کار شده و نسخه‌ای ویژه از هیوندای ix35 را با سوخت مصرفی هیدروژن آماده کرده که به عنوان یکی از پاک‌‌ترین خودروهای شاسی بلند جهان هم شناخته می‌شود.
دلیل انتخاب این خودرو به عنوان یکی از پاک‌ترین شاسی بلندهای جهان تنها یک چیز است و آن هم میزان تولید 0 گرمی گازهای آلاینده CO2 آن است، بله! صفر گرم! گازهایی که به لطف پیشرانه‌ای هیدروژنی/الکتریکی به کمترین میزان خود رسیده‌اند یعنی 0 گرم رسیده‌اند و در عوض این دو پیشرانه با یکدیگر قدرتی برابر با 135 اسب بخار ( 100 کیلووات ) تولید می‌کند که حداکثر سرعتی بیش از 160 کیلومتر را برای این شاسی بلند دوست‌دار محیط زیست به ثبت می‌رساند که در خصوص خودروهای هیدروژنی/هیبریدی چندان عجیب به نظر نمی‌رسد.
نیروی مورد نیاز موتور الکتریکی از یک باتری 24 کیلوواتی یون لیتیوم پلیمری با همکاری در ساخت شرکت "ال جی" و سوخت مصرفی موتور هیدروژنی هم از دو مخزن سوخت 5.6 کیلوگرمی هیدروژن تامین می‌شود که این دو مخزن با پر کردن آن‌ها حداکثر تا 594 کیلومتر خودرو را همراهی کرده و میزان مقاومتی هم تا دمای منفی 25 درجه سانتی گراد در برابر یخ زدگی دارند.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/2/19
تویوتا داره عقب می مونه!
1394/2/20
برای دوستانی که الانه که بیان بگن از خوبیا و گل و بلبل بودن تویوتا باید به عرضتون برسونم چند سالی هست این آی ایکس 35 سوخت هیدروژنی تولید میشه.کاش نویسنده مطلب اینو ذکر میکرد که این خودرو چند ساله که داره تولید میشه
1394/2/20
الان یه عده میان میگن کرو ای اشغال.تو اروپا اینجوری به کره بی احترامی نمیشه اره زاپن کیغیت بالاتره شکی نیست ولی بعضی ها هستن دنباله اپشن ظاهر خودرو اند هم خدمات خوبی داره هم فروش راحت بی ضرر میرن دنباله کره ای سلیقست دیگه وقتی اسپانسر تنیس 2000 امتیازیه استرالیا کلش کیا هست وقتی چند فصل اسپانسر تیم مادریدی کیا هست وقتی سریاله امریکایی walkingdead دو فصل داره داره توسانو تبلیغ میکنه حتما برندیه که تو دنیا قابل احترامهه و داره پیشرفت میکنه
1394/2/21
عزيزم ماشين ژاپني بهتر از كره اي هستش