موضوعات داغ

جگوار XE، برترین خودروی دیزلی

عکس مطلب اول
مجله آوارد امسال مدل جدید جگوار XE را به عنوان بهترین خودروی دیزلی انتخاب کرد. در این رقابت، خودروهایی نظیر فورد موندئو و بی‌ام‌و سری 3 هم وجود داشتند که هر کدام همانند جگوار XE یک پیشرانه دیزلی را در زیر کاپوت خود حمل می‌کردند، البته نه هر پیشرانه دیزلی، بلکه پاک‌ترین خودروی دیزلی نسبت به میزان قدرت تولیدی که در این بین جگوار XE با تولید 99 گرمی گازهای آلاینده CO2 توانست مقاوم نخست این رده بندی را به دست آورد. در ادامه بیشتر با این خودروی دیزلی انگلیسی آشنا خواهید شد.
در زیر کاپوت این خودروی انگلیسی که به عنوان برترین خودروی دیزلی سال در سگمنت خود شناخته شده است، به طور طبیعی یک پیشرانه 2 لیتری دیزلی 161 اسب بخاری ( 120 کیلووات ) با حداکثر گشتاور تولیدی 380 نیوتن متری قرار گرفته که تنها 99 گرم گازهای آلاینده تولید می‌کند. البته ناگفته نماند که بخشی از این موفقیت را باید مدیون ساختار این خودرو بود که با استفاده از مواد آلومینیمی در ساخت آن، وزن XE به طور چشمگیری کاهش پیدا کرده و باعث بهره‌وری بهتر موتور شده است.
سیستم تعلیق و سیستم فرمان هم اجزایی هستند که بر اساس اطلاع جگوار بروزرسانی شده و بهبود قابل توجه‌ای هم از لحاظ عملکرد و هم از نظر وزنی پیدا کرده‌اند. تاریخ عرضه این محصول هم ماه آینده میلادی تعیین شده که با برچسب قیمتی 26 هزار و 990 پوندی در نمایندگی‌های مجاز این شرکت قرار داده می‌شود.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/2/26
سلام. چرا تو هیچ یک از مطالب راجع به xe نمای داخلش نیست؟