موضوعات داغ

الیو P5، آمریکایی بی‌ادعا

عکس مطلب اول
الیو موتورز ( Elio Motors )، شرکت مستقل آمریکایی تولید کننده محصولاتی کوچک و اقتصادی در قالب خودرویی سه چرخ است که به تازگی پروتوتایپ یا طرح اولیه نسل پنجم محصولاتش را با نام P5 معرفی کرد.
در کنار طراحی جدید با بروزرسانی‌های زیاد آیرودینامیکی، مهم‌ترین ویژگی نسل پنجم P5 پیشرانه محرک آن و جعبه دنده بکار رفته در این خودروست که کاملا نسبت به قبل جدید شده و بهبودهای قابل توجه‌ای پیدا کرده اند. جعبه دنده این خودرو به دستان بزرگ‌ترین شرکت گیربکس سازی جهان یعنی Aisin توسعه و ساخته شده است و پیشرانه خودرو هم در سه سیلندر با حجم 0.9 لیتری ساخته شده که براساس ادعای شرکت سازنده تنها 2.8 لیتر سوخت در هر صد کیلومتر مسافت پیموده شده مصرف می‌کند، البته شرکت سازنده تنها به میزان سوخت مصرفی خودرو اشاره داشته و صحبتی از مقدار قدرت تولیدی آن نکرده است، ولی می‌توان انتظار قدرتی بیش از 65 اسب بخار را با توجه به تکنولوژی‌های پیشرفته بکار رفته در آن داشت.
با توجه به معرفی شدن نسل پنجم الیو P5، شرکت سازنده اعلام کرده که هنوز در حال کار بر روی این خودرو و رفع نواقص آن است، پس همچنان نسل چهارم الیو یعنی P4 به طور طبیعی تولید می‌شود و براساس ادعای شرکت سازنده نیز حدود 43 هزار نفر تاکنون در لیست انتظار برای تولید و تحویل این محصول هستند.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/3/20
چقدر زشته!
45 هزار نفر ثبت نام کردن!!!
1394/3/20
باز از تیبا خوشگل تره چیه آخه هر دفعه تو خيابون میبینمش گلاب به روتون....آخه کی تیبا رو طراحی کرده😐
1394/3/24
به نظر من ماشینی خوبی.برا شهرررررر.چون برای شهر ماشین کم مصرف وکوچک مهمه