موضوعات داغ

زوتی T700 یا پورشه ماکان؟

عکس مطلب اول
زوتی (Zotye)، شرکت خودروسازی چینی که Z300 یا آریو تولیدی شرکت خودروسازی سایپا را می توان از جمله محصولات تولیدی این شرکت در داخل کشور برشمرد، چندی پیش شاسی بلند جدید خود را با نام T700 معرفی کرد که راستش را بخواهید در اولین نگاه با پورشه ماکان اشتباهش گرفتیم!
بله، درست متوجه شدید، طراحان شرکت خودروسازی زوتی برای تولید این محصول به صورت گسترده از پورشه ماکان الگوبرداری یا به طور دقیق‌تر، از طراحی پورشه ماکان برای تولید T700 کپی/پیست کرده‌اند و نتیجه آن هم تولید محصولی شاسی بلند با 90 درصد شباهت به پورشه ماکان شده‌اند. البته این کار از سوی چینی‌ها چندان جدید نیست و بارها و بارها شاهد آن بوده‌ایم که چینی‌ها برای طراحی و تولید محصولات خود به سراغ خودروهای سرشناس و شناخته شده بازار برای الگوبرداری از آن‌ها می‌روند و در این بین زوتی T700 هم با پیروی از همین قاعده، با الگوبرداری از پورشه ماکان، مراحل طراحی و تولید خود را پشت سر گذاشته است.
در طراحی خودرو همانطور که مشاهده می‌کنید، در قسمت جلویی چراغ‌هایی جدید و اختصاصی به همراه جلوپنجره‌ای بزرگ به صورت اختصاصی طراحی شده است، ولی در طراحی ورودی‌های هوای اطراف سپر مشاهده خواهید کرد که به صورت کامل از ورودی‌های پورشه ماکان با نواری از چراغ‌های LED در بالای آن و تیغه‌هایی افقی در میان آن، الهام گیری شده است. در زیر ورودی‌های هوا هم مه شکن‌هایی مستطیلی شکل نصب شده است، ولی همچون پورشه ماکان در زیر ورودی‌های هوا قرار گرفته‌اند.
هرچند برای طراحی نمای جلویی خودرو از پورشه ماکان الگوبرداری شده است، ولی برای طراحی نمای عقبی نه تنها الگوبرداری شده است، بلکه کپی برداری هم شده است، بدین ترتیب که با کنار گذاشتن خروجی‌های اگزوز و محل نصب پلاک منتقل شده از روی سپر به درب پنجم، بقیه اجزا همچون چراغ‌های خطر و فرم بدنه و اسپویلر سقفی و حتی شب نماهای دو طرف سپر از پورشه ماکان کپی برداری شده است.
در زیر کاپوت زوتی T700 هم یک پیشرانه 2 لیتری تنفس طبیعی 177 اسب بخاری به خدمت گرفته شده است و این در حالی است که پورشه عرضه شده در بازار چین هم از پیشرانه‌ای 2 لیتری در زیر کاپوت خود سود می‌برد، با این تفاوت که با بهره‌مندی پیشرانه پورشه از توربوشارژر، حداکثر 237 اسب بخار قدرت را تولید می‌کند.
در آخر هم گفتنی است که زوتی قیمتی پایه 27 هزار و 400 دلاری را برای T700 در نظر گرفته که یک سوم قیمتی است که با آن می‌توان پورشه ماکان را خریداری نمود، ولی در عوض با پرداخت قیمت سه برابری ماکان، از کیفیت‌های مثال زدنی قطعات پورشه و راحتی محصولات پورشه و مهم‌تر از همه، برند معتبر و شناخته شده جهانی پورشه بهره‌مند خواهید شد.

نظرات کاربران

13 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/3/22
چقد توش زشته
1394/3/22
این کپی کاری های چین برای تمام دنیا عادی شده نه در تولید ماشین بلکه هر وسیله ایی که شما فکرش رو بکنید چین کپی ارزان قیمتش رو میزنه ولی همین کپی ها پیشرفت روزافزون بی چون و چرای کشور چین رو میرسونه که میتونه طراحی و قالب سازی خودرویی با 99 درصد شباهت به نمونه ی اصلیش رو بزنه شاید الان نه اما مطمنا چند سال دیگه محصولات خودرویی چین جز متنوع ترین و باکیفیت ترین خودروهای دنیا به شمار میره مثل گوشی های موبایلی که الان داره تولید میکنه شاید چندسال پیش کسی فکر به خرید گوشی موبایل با برند چینی الاصل نمیکرد اما الان برند های هواوی زد تی ایی و... دارن با بزرگترین قول های گوشی های هوشمند رقابت میکنن این دقیقا برای خودروهای کشور چین هم صدق میکنه به نظر من ایران اگه با چین تو خودروسازی شراکت کنه خیلی خوب میشه کیفیت ایران و سرعت در طراحی و ساخت چین میتونه خودروهای رقابتی با دیگر کشور های دنیا بسازه ... امید که روزی ایران هم محصولاتی رو تولید کنه که مردم افتخار کنن از خریدش
1394/3/22
اینکه چین از یه خودرو سرشناس کپی کنه تازگی نداره
ولی بنظر میرسه اگه چین وارد صنعت خودرو نمیشد قیمت خودرو ها بیش از اون چیزی که انتظار میره بالا میرفت و اینطور که پیداست چین تا چند سال دیگه خودروهای اسپرت قابل مقایسه با لامبورگینی و فراری وارد بازار کنه.
تاثیر چین به بازار خودرو جهان قابل انکار نیست
1394/3/22
اقا یکی بیاد اینو مونتاژ کنه ولی سوار شدن این یه جور سیری کاذب میاره
1394/3/22
طراحی بیرونیش خیلی قشنگتره ماکانه و توش افتصاحه ... آدم یاد تسلا می افته توشو که میبینه
1394/3/22
یعنی بی حیا بودن در این حد!!!
1394/3/22
دمشون گرم همینو درست کردن /
والا کپی کردن ، از تغییر چراغ و سپر سمند که بهتره تازه اونایی که پول خرید پورشه ندارنن هم با این حال می کنن ؛ دمشون گرم
1394/3/23
اگه مانیتورش بسوزه انگار پیکان سوار شدی چون اینطوری که تو عکس معلومه تمام سیستم ها تو مانیتوره از قبیل سیستم تهویه و...
1394/3/23
تازه رینگهاش هم رینگهای بی ام و است
1394/3/23
خخخخخخ.تاحالا هرکی پولش به گوشی های مدل بالا نمیرسید کپی چینیشو میخرید...حالا هم همین.پولتون به پورش نمیرسه کپی چینیشو بخرید
1394/3/24
ولی خدایی خیلی شیک و خوشکل شده نمیشه انکار کرد.هر طراحی که کپی میکنه خشکل تر میکنه لامصب اووفففف.
1394/3/26
برنامه کودکه یا اسباب بازی؟
ماجراهای زوتی قسمت 12
کارگردان :زوتی زوتی
1396/2/6
سلام ممنون از سایت خوبتون
بنظر شما قیمتش تو ایران چنده؟