موضوعات داغ

نمره بیست برای رضوانی بیست!

عکس مطلب اول
رضوانی موتورز بیست ( Rezvani Motor Beast )، نام خودرویی دو سرنشینه سوپر اسپرت است که این روزها در وبسایت‌های خودرویی سر و صدای زیادی را به پا کرده است، خودرویی 500 اسب بخاری با شتابی حیرت انگیز که با چهره‌ای کاملاً جدی و پرمدعا بر روی پلتفرم و شاسی آریل اتم 3 توسعه پیدا کرده و به این مرحله رسیده است.
مهم تر از هرچیز در یک خودروی سوپر اسپرت، عملکرد بالا با ترکیبی از یک ظاهر خشن و آیرودینامیکی و حداقل وزن ممکن است که در این خودرو با استفده گسترده از فیبرکربن و همچنین استفاده از شاسی فولادی/فیبرکربنی آریل اتم 3، به حداکثر قدرتی تنها 748 کیلوگرمی دست پیدا کرده که در کنار نیروی تولیدی پیشرانه، حداقل شتابی 2.7 ثانیه‌ای را محقق ساخته است.
در محدوده قدرتی رضوانی بیست، برخلاف سایر خودروها که از تجهیزات پیشرفته بر روی پیشرانه خود استفاده می‌کنند که بسیار مفید و کارآمد هم هستند، سوپر اسپرت رضوانی بیست به جای شلوغ کاری پیشرانه، از پیشرانه‌ای ساده‌تر چهار سیلندر 2.4 لیتری متصل شده به جعبه دنده‌ای دستی انتقال پی‌در‌پی استفاده کرده که بر روی آن هم سوپرشارژر و هم توربوشارژر نصب شده که موفق به تولید حداکثر قدرتی 500 اسب بخاری از پیشرانه‌ای 2.4 لیتری و آن هم چهار سیلندر شده است که همانطور که پیش از این اشاره‌ای به آن داشتیم، حداقل شتابی 0 تا 96 کیلومتر بر ساعتی 2.7 ثانیه‌ای و حداکثر سرعتی 265 کیلومتر بر ساعتی را به ثبت می‌رساند.
در خصوص بهای این محصول هم رضوانی موتورز برچسب قیمتی 165 هزار دلاری را برای این سوپر اسپرت خود در نظر گرفته است.

نظرات کاربران

7 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/3/27
یک ایرانی دیگر باز هم خودروی سوپراسپرتی را رونمایی کرد. بعد از آرش، اینک فردیس رضوانی بر اساس زیربنای خودروی سبک وزن اسپرت آریل اتم و با طراحی سمیر سادیخف، یک خودروی اسپرت با عملکردی در حد سوپر اسپرت‌ها را معرفی کرد. فردیس همانند پدرش که یک خلبان جنگنده بود، عاشق هواپیماها مخصوصاً جنگنده F-4 است. بنابراین جای تعجب نیست که خودروی او نیز شباهت زیادی با جنگنده‌ها داشته باشد.
طراحی این خودرو بر عهده سادیخف، طراح آذربایجانی است که پیش از این خودروهای کانسپت آستون مارتین DBC و فراری Xerzi را طراحی کرده است. رضوانی موتورز نام این خودرو را Beast یا حیوان وحشی گذارده است. این خودرو با بدنه فیبر کربنی زیبا، چراغ‌های باریک و کشیده و طراحی تهاجمی و خشمگین خود می‌تواند جلب توجه زیادی کند. سقف خودرو باز است و شیشه جلو را نیز می‌توان جدا کرد تا نهایت تماس با طبیعت و باد را تجربه نمود. چرخهای 19 اینچی آلیاژی، شکافهای عمیق و تند و تیز روی بدنه و صندلی‌های فرو رفته در مجموع حس رانندگی بدون فاصله با جاده را منتقل می‌کنند که می‌تواند برای عشاق رانندگی، هیجان انگیز باشد.
1394/3/27
F-4 الان دیگه بین جنگندها پراید حساب میشه
1394/3/27
اول اینکه خودروبانک هروقت موضوع سوژه یا خبر کم میاره میره سراغ اخبار قدیمی
این ماشین حدود یکسال پیش معرفی شده (با سند مدرک) و خبرش تو سیات ها و مجلات خودرویی دنیا پیچید
....
اما ایرانی هایی که دستی در صنعت خودروی دنیا دارند کم نیستند آقای منصوری آقای نادر فقیه زاده آقای آرش و...
با وجود همچین اشخاصی و همچین تفکر و ایده هایی صنعت خودروی کشور به سرعت به سمت مونتاژ کاری پیش میره در صورتی همین افراد میتونن با سرمایه گذاری و نیروی کار متخصص ایران رو تبدیل به یکی از قطب های خودروسازی دنیا کنه با توجه به منابع ودسترسی های جغرافیایی خیلی راحت صنعت خودروسازی در ایران میتونه رشد کنه اما متاسفانه مونتاژ کاری و واردات خودرو بزرگترین لطمه ها برای صنعت خودروی کشور هستند ایران نه در خارج از کشور بلکه در خود ایران هم طراحا و سرمایه گذار های خوبی برای این کار وجود داره اما بهایی به اون ها داده نمیشه دلیلش رو واقعن نمیدونم!!!
در آخر بهتر بود خودروبانک فیلم ساخت ماکت و نمونه ی اولیه این ماشین رو در سایت قرار میداد که علاقه مندان ببینن که با چه دستگاهایی و چه سیستم هایی این ماشین طراحی شده و به کمک دستگاهی به مانند دستگاه سی ان سی اون رو شبیه سازی میکنن.
1394/3/27
شما کلاً انگار در جریان نیستین!
همین الان برو تو سایت های معروف خارجی مثل evo و motor trend همه دارن در مورد این ماشین صحبت می کنند
رونمایی که ماه ها پیش انجام شده داستانش جداست با این
الان اطلاعات تکمیلی و عکس ها و ... منتشر شده و بخاطر همین اکثر سایت ها بهش پرداختند
شما هم بهتره قبل از ثبت نظر یکم جستجو کنی :)
1394/3/27
داداش اطلاعات تکمیلیه، رونمایی که همه میدونن مال خیلی وقت پیشه
1394/3/27
یک چیزی فکر منو مشغول کرده. اونم این مساله است که این خودروهای با این قدرت موتور بالا کجا کاربرد دارند. اینطور که مشخصه تقریباً توی اکثریت کشورهای دنیا محدودیت سرعت هست. جز شاید دو سه تا کشور مثل آلمان اونم نه توی کل اتوبانهاشون. و گرنه توی بقیه کشورها نهایت سرعت دیگه از 130 یا 140 بیشتر مجاز نیست. پس این خودروها کجا کاربرد دارند؟ بعیده که هیمنجور الکی چنین خودروهایی ساخته بشن.
1394/3/28
سلام اگر اهل سرعت باشن که پیست بهترین جا برای ازاد کردن قدرت این ماشیناست البته خریداران این خودروها بیشتر برای جلب توجه در جاهایی مثل لندن و موناکو و مراسم خودرویی از اونا استفاده میکنن که طبیعت این جور جاها اروم رفتن و به اصطلاح خرامیدن ئه نه گاز دادن، اما در مورد سرعت رفتن میتونم به روسیه اشاره کنم که با وجود حضور دوربین های کنترل سرعت یه فیلم دیدم تو یوتوب که طرف با جی تی ار تیونینگ شده با پورشه 911 درگ گذاشت و اخرش تا 360 کیلومتر تو اتوبان سرعت گرفت