موضوعات داغ

هیوندای کرتا به زودی بازارهای جهانی

عکس مطلب اول
شعبه هندی شرکت خودروسازی هیوندای به طور رسمی از محصول جدید این کمپانی با نام کرتا ( Creta ) پرده برداری کرده است.
خودرویی کراس اوور انحصاری بازار چین که حالا با نام کرتا خط تولید آن در هند آغاز شده و برای عرضه در بازارهای اروپا و سایر نقاط جهان، مونتاژ می‌شود.
هیوندای کرتا با طول کلی 4.3 متری و پیشرانه‌هایی دیزلی 1.6 و 1.4 لیتری، قطعاً در بازار کار راحتی نخواهد داشت، چون در کلاس هیوندای کرتا، محصولاتی همچون رنو داستر، سوزوکی S-Cross، ماهیندرا اسکروپیو و فورد اکواسپرت هم وجود دارند که به هیچ وجه رقیبانی دست و پا بسته به حساب نمی‌آیند. علاوه بر این‌ها، هیوندای کرتا بر پایه پلتفرم و شاسی کیا سئول و با طراحی چروکیده هیوندای سانتافه توسعه پیدا کرده که برخلاف کیا سئول تنها در نسخه‌ای محور عقب محرک تولید می‌شود که شانس این خودرو در بازار را کمی تضعیف می‌کند، ولی در عوض از پیشرانه‌های نسبتاً مدرن هیوندای در محدوده قدرتی آن استفاده شده است.
برای تولید قوای محرکه کرتا، شرکت سازنده از سه پیشرانه دیزلی کمک گرفته که شامل یک موتور 1.6 لیتری VTVT با حداکثر قدرت 123 اسب بخاری، پیشرانه‌ای 1.6 لیتری CRDI با قدرت تولیدی 128 اسب بخاری به همراه جعبه دنده‌ای شش سرعته اتوماتیک و در نهایت هم موتوری 1.4 لیتری 90 اسب بخاری با گشتاور 220 نیوتن متری می‌شود.
برای عرضه این محصول هم باید تا اواسط سال 2016 میلادی صبر کرد.

نظرات کاربران

7 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/4/9
شبیه سانتافه هست ولی سانتافه خوشکل تره
1394/4/9
رقیبش همون فورد اکو اسپورته.بقیه همچین چیز درستو حسابی نیستن
1394/4/9
ظاهر زیبایی داره،،خطوطش خیلی سنجیده و به جا هستن،، از لحاظ زیبایی قابل رقابت هست ولی از لحاظ پیشرانه جای فکرکردن داره
1394/4/9
اسکی روی طراحی سانتافه!! :)
1394/4/10
نیسان جوک تو این کلاسه با ظاهر متفاوت کیفیت بالا هندلینگ عالی
1394/4/10
نیسان جوک بد قیافست و ایراد های زیادی داره
1394/4/10
نیسان جوک پر فروش ترین خودرو در مناطق ازاده ماست و کمترین خرابیو داره من به شخصه پشت خودرو نشستم بهترین هندلینگو داره و فکر نکنم از نیسان بشه ایرادی گرفت