موضوعات داغ

تویوتا پیکسس مگا، خودروی شهری عجیب!

عکس مطلب اول
این یک اسباب بازی نیست، بلکه مدلی جدید از پیکسس مگا (Pixis Mega) است که به تازگی توسط تویوتا معرفی شده است.
قوطی کبریت، ساده‌ترین چیز برای تشبیه ظاهر تویوتا پیکسس است، البته فقط برای طراحی ظاهری آن، چون فضای داخلی مناسب و نسبتا بزرگی دارد. طراحی مربع مستطیل گونه و صاف و ساده که چهره‌ای معصوم و آرام را از پیکسس به نمایش گذاشته است، به هر حال، این نسخه از پیکسس مگا، مدلی جدید از این سری است که در طراحی خود تغییرات زیادی را تجربه کرده است. پیش از این در بخش جلویی خودرو، چراغ‌های نسبتاً مستطیلی با چراغی گردی شکل در پایین آن و جلوپنجره‌ای مشبک با دو ستون افقی، سپری بزرگ با دو مه شکن بزرگ در دو گوشه پایین آن و همچنین یک ورودی هوا در میان سپر را داشتیم که حالا چراغ گردی شکل آن به مجموعه قاب اصلی منتقل شده و شکلی یکپارچه مستطیلی به خود گرفته است. جلوپنجره خودرو هم به شکل تقریباً لانه زنبوری طراحی شده که به شخصه جلوپنجره قبلی را بیشتر ترجیح می‌دادیم، مجموعه سپر هم به طور کامل عوض شده و از مه شکن‌های بزرگ مربعی شکل و ورودی‌های بزرگ‌تر هوا بر روی آن استفاده شده است. درب‌های ورود به داخل کابین هم در نسخه قبل به شکل سنتی و مرسوم بود، ولی حالا درب جلو ثابت مانده و درب عقبی همچون خودروهای ون به صورت کشویی ساخته شده است. یک نکته جالب در طراحی این خودرو هم قالب گیری باله‌هایی کوچک در اطراف آینه‌ها بر روی ستون اصلی پنجره و بر روی بدنه قاب چراغ‌های عقبی خودروست که بر اساس ادعای تویوتا، تا حدودی از مشکل آیرودینامیکی و بی‌ثباتی این خودرو کاسته است!
در محدوده قدرتی این خودرو هم یک پیشرانه 660 سی سی با دو خروجی قدرت 52 اسب بخاری و 64 اسب بخاری، یکی بدون توربوشارژر و دیگری با توربوشارژر قرار می‌گیرد.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/4/15
سلااااام ....
نظری ندارم فقط یادتون باشه ....عجیب ترین خودروی شهری دنیا ....مال ماااسسسسسسس.......پراید نامطمئن که از سال 71 داره طراحی و اسالتشو همچنااان (!!!!!!!) حفظ میکنه////
1394/4/15
سلام
پراید اشغال ترین خودرو شهری دنیا