موضوعات داغ

نوستالژی به سبک اوپل، بررسی اوپل آسترای 2014 در تهران

30 آذر 1396

مقدمه

نام و لوگوی کمپانی اوپل برای متولدین دهه ی شصت و ابتدای هفتاد یادآور خاطرات دوران کودکی است. به یاد دارم حدود دو دهه ی پیش و زمانی که 6 یا 7 سال سن داشتم 4 محصول اوپل با نام های امگا، کالیبرا، کورسا و در آخر آسترا به بازار تشنه ی کشور وارد شدند و به دلیل نبود خودروهای لوکس با استقبال نسبتا مناسبی توسط شهروندان رو به رو شدند.

اواسط دهه ی 70 بود که یکی از دوستان نزدیک پدر به خرید یک دستگاه اوپل آسترای مدل 1994 اقدام نمودند که در آن زمان خودروی قشر مرفه آن زمان کشور بود و با هر بار سوار شدن به این خودرو حس خاصی را تجربه می کردیم و در ردیف دوم صندلی ها به داشبورد جلو،ساعت ها خیره می ماندیم و در این فکر فرو می رفتیم که این همه دکمه برای چه منظوری تعبیه شده است،چقدر علاقه مند بودم سوار آن خودرو شوم و با آن رانندگی کنم اما افسوس که سن و سالم به گونه ای بود که هرگز امکان این کار وجود نداشت.

خلاصه باید گفت اکثر کسانی که بین 20 تا 30 سال سن دارند و علاقه ای هرچند مختصر به خودرو دارند با نام اوپل خاطرات زیادی دارند.

با توجه به کارنامه ی خوبی که در ذهن مردم از برند اوپل در کشور وجود داشت شرکت بازرگانی توان خودرو جی چند سالی بود که اقدام به واردات محصولات اوپل به کشور می کرد که البته این تلاش نافرجام ماند و تنها به ورود چند دستگاه اوپل ختم شد.

با نگاهی در سطح شهر می توان دریافت که محصولات اوپل از فروش بالایی در کشور برخوردار نبوده اند، البته نباید فراموش کرد که شرکت وارد کننده استراتژی خاصی برای بازاریابی و فروش محصولاتش در نظر نگرفته بود و صد در صد رقبای کره ای پرآپشن که در این روزها در بازار کشور پادشاهی می کنند نیز در عدم استقبال از محصولات اوپل بی تاثیر نبودند.

به پیشنهاد یکی از دوستان موفق شدیم در یکی از آلوده ترین روزهای پایتخت به ملاقات یک دستگاه اوپل آسترای مدل 2014 برویم تا ضمن بررسی ظاهری آن از نظر فنی آن را به چالش بکشیم، با خودروبانک همراه باشید.

طراحی ظاهری

این نسل از اوپل آسترا که نسل چهارم آن محسوب می شود برای اولین بار در در سال 2009 و در جریان نمایشگاه فرانکفورت معرفی شد و البته در سال 2012 فیس لیفت مختصری را تجربه کرد. با نگاهی کلی به ظاهر خودرو متوجه می شویم برخلاف محصولات کره ای که طی چند سال گذشته با خطوط برجسته و با طراحی هایی اغراق شده طرح ریزی می شوند در این محصول از این خبرها نیست.

چراغ های اصلی با طرحی هندسی طراحی شده اند که در میانه ی آن ها جلوپنجره در حالی که با خطی U شکل پهن تزئین شده، که در میانه ی آن نشان اوپل خودنمایی می کند.

سپر با ورودی بزرگی در میانه چهره ای لبخند زن به نمای جلو داده است،همچنین در دو طرف سپر پروژکتورهای گرد مه شکن دیده می شود که بالای آن ها چراغ های راهنما قرار دارند،این قسمت درون قابی قرار گرفته است که با کروم تزئین شده است.

کاپوت به گونه ای است که انگار ستون A ادامه یافته و تا روی سپر امتداد داشته است، همچنین خطی عمودی در میانه ی کاپوت دیده می شود که این قسمت را به دو نیمه تقسیم می کند.

وجود شیشه شور چراغ های جلو و سنسور در این قسمت جالب توجه است. چهره ی خودرو با کروم کاری متعدد و خطوطی که روی کاپوت دیده می شوند نشان می دهد طراحان علاوه بر این که تلاش کرده اند ظاهر خودرو را اسپرت جلوه دهند به لوکس بودن نیز توجه ویژه ای داشته اند.

به نمای جانبی خودرو می رویم در این قسمت به دلیل حالت خاص ستون C و خطوطی که روی درها اعمال شده و صد البته رینگ های 10 پره زیبا، اسپرت و جذاب جلوه می کند.

خط شانه ی برجسته از گلگیر جلو آغاز و تا چراغ های عقب امتداد یافته است،همچنین خطی L شکل در پایین درها دیده می شوند که در اکثر محصولات اوپل قابل شناسایی است که در اینسیگنیا برخلاف آسترا در قسمت جلو با انحنایی حالت L پیدا کرده است.

لچکی هایی که در قسمت جلو و عقب شیشه های جانبی دیده می شوند علاوه بر زیبایی،باعث می شوند نور بیشتری به داخل کابین نفوذ کرده و نمای داخلی دلبازتر به نظر برسد، نباید فراموش کرد که این شیشه های کوچک چه کمکی در هنگام رانندگی به راننده می کنند و باعث می شوند هیچگونه نقطه ی کوری در دور زدن ها برای راننده ایجاد نشود.

به نمای عقب خودرو می رسیم در این قسمت چراغ های برجسته دو تکه که قسمتی از آن روی در صندوق بار قرار دارد و مابقی آن با افزایش عرض تا گلگیرها امتداد یافته اند زیبا به نظر می رسند. لبه ی صندوق بار با حالتی برآمده به گونه ای است که انگار در این قسمت از بالچه استفاده شده است و کمک زیادی به اسپرت جلوه دادن اوپل آسترای مورد نظر دارد.

خروجی اگزوز نیز آبکاری شده و بهتر بود از دو خروجی اگزوز در این قسمت استفاده می شد تا اسپرت بودن این قسمت تکمیل شود.

در یک جمع بندی کلی از نظر ظاهری اوپل آسترا جایگاه قابل قبولی دارد که با طراحی زیبا با آن که شاید به رقبای پرفروش کره ای خود نرسد اما خودرویی آلمانی آمریکایی است که خاص تر از هم کلاسانش به نظر می آید.

طراحی داخلی

همانند نمای بیرونی که شرح آن رفت،کابین این مدل نیز اسپرت طراحی شده است. فرمان سه پایه با نوارهایی آلومینیومی تزئین شده اند تا اسپرت تر جلوه کنند،همچنین کلیدهایی برای تنظیمات مختلف بر روی فرمان دیده می شوند تا در زمان رانندگی مانع حواس پرتی راننده شوند.

در پشت فرمان کیلومتر شمار و دور شمار موتور با فرمی دوار دیده می شوند که در میانه ی آن ها دو نشان دهنده ی دوار کوچک تر وجود دارد که یکی از آن ها نشانگر بنزین و دیگری درجه ی آب است،همچنین صفحه ای کوچک در این قسمت قرار گرفته است که زمان مراجعه ی شما به پمپ بنزین و میزانی که می توانید با حجم باک خود طی طریق کنید را یادآور می شود.

در وسط داشبورد کلیدهای تنظیم سیستم صوتی و تهویه مطبوع به چشم می آیند که زیبا طراحی شده اند. دریچه های تهویه مطبوع در حالی که با فرمی متفاوت در وسط و کناره های داشبورد دیده می شوند به زیبایی در گوشه ها و کنار سیستم صوتی و تهویه جا خوش کرده اند. مانیتور کوچکی روی داشبورد دیده می شود که این قسمت را تکمیل می کند. به طور کلی کابین این مدل از طراحی اسپرت و زیبایی برخوردار است و می تواند برای جوانان جذاب باشد.

قوای فنی

پیشرانه این مدل 4 سیلندر 16 سوپاپه است و دقیقاً 1598 سی‌سی حجم دارد ولی حجم کم آن شما را مایوس نمی‌کند زیرا این پیشرانه توربو است و توانایی تولید قدرت 177 اسب‌بخار در 5500 دور در دقیقه و 230 نیوتن‌متر در 2200 تا 5500 دور در دقیقه را دارد که قدرت نسبتا خوبی برای یک خودروی شهری محسوب می‌شود. این پیشرانه می‌تواند آسترای 4 درب 1405 کیلوگرمی را در 9.2 ثانیه به مرز صد کیلومتر در ساعت برساند و این سرعت را تا 212 کیلومتر در ساعت ادامه دهد.

تجربه رانندگی

از زمانی که اوپل زیر چتر کمپانی جنرال موتورز قرار گرفت می توان از این دو به عنوان برندی مشترک یاد کرد و جالب است که این پلت فرم در انگلستان با برند واکسهال و در استرالیا و نیوزلند با برند هولدن و در آخر در بازار پرفروش چین با نام بیوک به مشتریان عرضه می شود.

پس از سوار شدن به خودرو اولین نکاتی که به چشم می آید دید اطراف عالی و صندلی اسپرتی است که به خوبی شما را در برمی‌گیرد. کلیدهای زیاد روی داشبورد مرکزی به گونه ای ارگونومیک طراحی شده اند که بعد از چند دقیقه با آن ها ارتباط گرفته و می توانید به راحتی از آن ها بهره ببرید.

ماشین را روشن می کنیم و در حالی که خودرو در حالت سکون به شدت بی صداست، دنده را با فشار دکمه ای روی آن در حالت D قرار می دهیم و ترمز دستی را که اتوماتیک می باشد غیرفعال و شروع به حرکت می کنیم. ترمز دستی پایین تر از دسته دنده و در جای مناسبی قرار گرفته است.

با مقداری بازی با پدال گاز سعی در به چالش کشیدن اوپل آسترای مورد تست داریم که برخلاف تصور شاهد شتاب گیری مناسبی نیستیم و هر بار با وجود وارد شدن توربوشارژر باز هم اوپل آسترا چندان موفق عمل نمی کند، البته باید به این نکته اشاره کرد که سیستم توربوشارژر که سیستم کمکی موتور می باشد تاثیر زیادی از بنزین مصرفی می گیرد و از آن جایی که در زمان بررسی از بنزین معمولی استفاده شده بود شتاب گیری با کندی همراه بود و در صورت استفاده از بنزین سوپر شرایط بهتری را شاهد خواهیم بود.

پشت فرمان اوپل آسترا بود که به یاد بررسی لکسوس NX افتادم که با آن طراحی اسپرت و جسورانه با قلبی گنجشکی شتاب گیری مناسبی را رقم نمی زند، موردی که در این اوپل هم البته نه با آن غلظت دیده می شود.

دنده ها با نرمی خاصی و بدون تکان تعویض می شوند،لازم به ذکر است گیربکس تیپ ترونیک بوده و می توان روی حالت دستی نیز اقدام به تویض دنده کرد که همانند تمامی خودروها در این حالت شتاب گیری بهتری را شاهد بودیم که البته خبری از شیفترهای پشت فرمان نیست و باید از طریق گیربکس تعویض دنده صورت گیرد. خودرو با بهره بردن از سامانه ی ESP در پیچ ها مطمئن و پایدار عمل می کرد.

سیستم تعلیق خودرو به خوبی از پس دست اندازهای مرسوم شهری همانند تهران برآمده و خبری از تکان های شدید در حین حرکت نیست.

اوپل برای آسترا سیستم های رانندگی متفاوتی را تعریف کرده که به عنوان مثال می توانید خودرو را روی حالتSPORT قرار داده و از رانندگی هیجان انگیزتری بهره ببرید.

در حالت اسپرت علاوه بر کمک فنرها که سفت تر از حالت عادی عمل می کردند واکنش پدال گاز سریعتر و تعویض دنده ها دیرتر صورت می گرفت تا بتوان شتابگیری بهتری را تجربه کرد.

جالب بود که صفحه ی کیلومتر شمار هم در حالت اسپرت به رنگ قرمز در می آمد. در هنگام رانندگی فرمان به خوبی در دستان راننده قرار می گیرد و صندلی ها که بیشتر حالتی اسپرت دارند مانع از تکان های اضافه می شوند،مهم ترین نکته ای که در زمان بررسی به آن برخوردم دید بسیار مناسب اطراف بود که در خودروهای امروزی که طراحی زیبا را با خطوط متعدد و بعضا عریض فدای دید کافی می کنند در این خودرو وجود نداشت.

عملکرد ترمزها نیز به خوبی صورت می گرفت تا برای راننده استرسی ایجاد نشود. لازم به ذکر است مشابه کمپانی مرسدس و بی ام و که وظیفه ی خطیر اسپرت و بهینه سازی محصولات مادر به ترتیب توسط AMG و M پاور صورت می گیرد در اوپل این مسئولیت توسط مرکزی با نام OPC لاین انجام می شود که البته خودروی مورد تست توسط این مرکز بهینه سازی نشده بود.

از نظر فضاسازی نیز اوپل آسترا به خوبی مدیریت شده است به گونه ای که کمبود فضا در قسمت جلو اصلا احساس نمی شد در ردیف عقب نیز برای افرادی با قد متوسط خبری از کمبود جا نبود، صندوق نیز از فضای مناسبی برای سفرهای برون شهری برخوردار است. اوپل آسترا در سه گونه ی سدان، هاچ بک و استیشن به بازارهای جهانی عرضه شده است.

جمع بندی

در یک نگاه کلی اوپل آسترا خودرویی خوش استیل و اسپرت می باشد که از نظر رانندگی خودرویی نرم و مناسب بوده و در سفرهای درون شهری و البته برون شهری با صندوقی جادار می تواند نیازهای شما را مرتفع کند. اما تمام این موارد در صورتی است که آن را در کنار رقبای قدرتمندش قرار ندهیم.

کیا اپتیما و هیوندای سوناتا دو رقیب بزرگ اوپل آسترا می باشند که با تبلیغات وسیع تر، سطح تجهیزات بیشتر و طراحی به روزتر، بازار فروش دست دوم بهتر و ... به بزرگان این کلاس در رنج قیمتی خود بدل شده اند.

چند هفته قبل از نگارش این مقاله با کیا اوپتیمای نسل جدید اقدام به رانندگی کردم که برخی از تجهیزات آن عبارت بودند از رادار جانبی، رادار نقاط کور، دوربین 360 درجه، اتوهلد و بسیاری دیگر که از حوصله ی این مقاله خارج است و برای مردم آپشن پسند ایران بسیار دارای اهمیت است اما در اوپل مورد بررسی کمتر به این آپشن ها پرداخته شده است.

هم اکنون اوپل آسترا در مدل 2014 در گونه ی کارکرده با توجه به تمیزی در محدوده ی 135 تا 150 میلیون به سختی خرید و فروش می شود در حالی که رقبای آن همانند وجه نقد می مانند و به محضی که مالک اراده برای فروش آن کند فروش خواهد رفت.

برخلاف تصوری که در ذهنم از خدمات پس از فروش اوپل داشتم مالک خودرو از این موضوع رضایت کامل داشت و می گفت با هربار مراجعه به نمایندگی به خوبی و در کمترین زمان سرویس ها را انجام داده و خودرو را تحویل ایشان داده اند. اگرچه این روزها هیچ شرکتی متعهد واردات اوپل در ایران نیست و همین چند دستگاه وارد شده تنها نمونه های موجود در کشور هستند که می توانند در بلندمدت مشکل قطعات و کمرنگ بودن بازار دست دوم را برای آنها پیش بینی کرد.

در پایان ضمن تشکر از مالک خودرو که ساعاتی خودرویشان را در اختیار تیم تست خودروبانک قرار دادند توجه شما را به مشخصات فنی اوپل آسترا جلب می کنیم.

مشخصات فنی
مدلاوپل آسترا سدان
پيشرانه4 سیلندر خطی توربو
حجم موتور1598
حداکثر قدرت177 اسب بخار در 5500 دور بر دقیقه
حداکثر گشتاور230 نیوتن متر در 220 تا 5500 دور بر دقیقه
شتاب رسمي۸.۷ ثانیه
مصرف سوخت ترکيبی7.2 لیتر در هر 100 کیلومتر
وزن1405 کیلوگرم
قيمت130 تا 150 میلیون تومان

64 عکس

نظرات کاربران

20 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/9/30
چقدر فوق العادست. زیبایی در عین سادگی واقعا برازنده این ماشینه. مثل این ماشینای چین و کره الکی اغراق امیز و مسخره طراحی نکرده
1396/9/30
والا دوست عزیز جدا از بحث فنی و تکنولوژی المانی ظاهر این ماشین تفاوتی با چینی ها نداره و از کره ای ها عقب مونده تره کلا از نظر طراحی ظاهری حرفی برای گفتن نداره منتها چون برند اوپله کسی تا الان فحش نداده وگرنه اگر چینی بود الان شسته بودن و رو بند اویزونش کرده بودن
1396/10/15
معراج جان شما برو ادامه ی رویای آریزو ۵ اسپورتت رو ببین! این ماشین طراحی ۲۰۰۹ هست و با توجه به سن و سالش به نظرم از مزدا ۳ ای که تو ایران مونتاژ میشه طراحی خارجی بهتری داره. در ضمن کدوم کره ای تو سال ۲۰۰۹ از یه موتور ۱۶۰۰ شتاب ۸.۷ ثانیه ای میکشید؟ چینی ها که اون موقع در حد ام وی ام ۱۱۰ بودن!!! همین الانش اپتیما ۲۰۱۷ کندتر از این پیر آلمانیه! ضمناْ اگه مشکلات واردات و نمایندگی نبود و این خودروها با قیمت واقعی وارد میشدن هیچکی سمت کره ای ها و چینی ها نمیرفت چون تو بازار آزاد خیلی ارزونتر از اروپایی ها و ژاپنی ها و آمریکایی ها نیستن
1396/9/30
خودروی مورد برسی از همه لحاظ زیباست هم از لحاظ طراحی داخلی و خارجی و هم از نظر رنگ زیبایش.
به مالک خوش سلیقه اون هم تبریک میگم که در شرایطی که اکثر مردم به دنبال خودرو های شاسی بلند و خودرو های کره ای هستند،ایشون این ماشین با اصالت رو انتخاب کردن.
در کل به نظر من این خودرو ارزش خرید بیشتری نسبت به رقبای کره ای و حتی ژاپنی خودش داره،البته نظر سایر دوستان هم قابل احترامه.
1396/9/30
اپل و سوبارو در بازار ايران حيف شدن
1396/9/30
سلام
لطفا بررسی دست دوم های حدود صد میلیون رو هم بزارید چون خیلی ها به خاطر بد نام بودن خودرو های چینی تصمیم می گیرند که خودرو های دست دوم کره ای یا آلمانی بخرند که با وجود دست دوم بودن از ماشین های چینی بهترن
ماشین هایی مثل آزرا و سوناتا2008,بنز c200و e200,کیا اپتیما یا ماشین های شاسی بلند مثل سانتافه و توسان 2008, سورنتو و اسپورتیج و ...
با تشکر از سایت خوبتون
1396/9/30
البته رقیب اپتیما و .. اوپل اینسیگنیا است نه آسترا
1396/9/30
اپل أسترا تو كلاس C هست كه با كرولا مزدا ٣ النترا و سراتو از نظر اتاق در يك اندازه هستند
البته آسترا كجا و اين ماشينها كجا ما سال ٧٤ اولين سرى اين ماشين رو به مدت ١٠ سال داشتيم
هندلينگ اين ماشين فوق العاده بود
شما نبايد آسترا رو با اپتيما مقايسه كنى اپتيما تو كلاس d هست و با اينسيگنا بايد مقايسه بشه از نظر ابعاد كه قيمتش 350 تومن هست كلا ماشيناى آلمانى گرونتر از ماشينهاى ژاپنى و كره اى هستند
1396/9/30
ای جانم این ماشینه نه اشغالای چینی و ژاپنی
1396/10/2
تو هر وقت تونستی سوار ماشین ژاپنی بشی اونوقت بیا اینجا حرف مفت بزن
ماشین چینی آشغاله ولی شک ندارم تو همون آشغال هم نداری
1396/10/3
آشغال ماشین چینی و ایرانی هست
تا الآن تو روستایی که زندگی میکنید اصلا از نزدیک ماشین ژاپنی دیدی
بنظرم آدمهایی مثل تو بهتره برن خر سوار بشن
برو هر وقت ماشین ژاپنی از نزدیک دیدی بیا اینجا زر بزن
1396/10/1
آقا چرا هر کی که مثلا تستر خودرو میشه با کره ای ها ضد میشه؟ مثل کاظم احمد نیا و نویسنده همین مقاله؟
کجای طراحی اغراق آمیز بده که به این طراحی ۲۰۰۹ ترجیحش ندیم؟ یا زیاد بودن آپشن چشه.اگه کره ای ها بدن چرا تو دنیا اینقدر خواهان دارن؟ کسی که ماشین بالای ۱۵۰ میلیون میخره پول داره که دو سه سال دیگه عوضش کنه دیگه لازم نیست مثل تویوتا ادعای ۱۰ سال کارکرد داشته باشه. همین اواخر تو رده بندی ایمنی خودرو ها تو هر سگمنتی کره ای ها دوم سوم بودن. همین اوپلی که گفتید ماشین یه بار تعمیرش ۲ میلیون خرج برداره نوستالژی یادت میره.تو این شرایط که نمایندگی های کیا و هیوندا معتبر ترن و باهاشون راحت تری تا با گلرنگ موتور و نمایندگی تویوتا که خود تویوتا تاییدش نمیکنه
1396/10/4
عزیزم اگه خواننده همیشگی خودروبانک باشی، که بعید میدونم باشی، برند باز نیستن. هر مدل رو جدا بررسی میکنن.
همون کاظم احمدی نیا که از سانتافه انتقاد کرد، فیلم هیوندای i10 رو کارگردانی کرده ، برو ببین چقد تعریف کردن، که به نظر من یکمم زیاد تعریف کردن

http://www.khodrobank.com/Video/7277/%d8%ae%d9%88%d8%af%d8%b1%d9%88%d8%a8%d8%a7%d9%86%da%a9-%d9%be%d9%84%d8%a7%d8%b3-5---%d8%aa%d8%b3%d8%aa-%d9%87%db%8c%d9%88%d9%86%d8%af%d8%a7%db%8c--i10---%d9%be%d8%b1%d8%a7%db%8c%d8%af-%db%8c%d8%a7-%d9%85%d8%aa%d8%b1%d9%88%d8%9f
1396/10/1
ماشینه خوبیه اما بنظرم دوتا ایراد اساسی داره
اول نبود لوازم یدکی و تعمیرکار تخصصی در شهرستان ها
دوم هم بازار فروش این ماشینه. یا باید به قیمت ماشین چینی بفروشیش یا مثل سگ‌وفادار تا آخر عمر باهاته. اون قیمتیم که شما میگی صد و پنجاه تومن کسی نمیخره مگه اینکه عاشق اپل باشه
کلا این ماشین بخاطر خدمات ضعیف وارد کننده حیف شده
1396/10/1
کی قراره از این فضای دلال بازی و باورهای قدیمی در مورد خودروها و برندها بیایم بیرون خدا میدونه ! حیف این ماشین نیست ک مردم ایران بهش تمایلی ندارن ! ماشینی ک نسل های قدیمیش هم همچنان خواهان داره و هنوزم سرپا و سرحالن.اولین مشکل قیمت گذاری از طرف نماینده و دومی هم تبلیغات و مانور کم روی این خودرو و سومی هم عدم تمایل جامعه شاید این برگرده به همون مورد تبلیغات !
1396/11/1
سلام آیا کسی به نام محمد جواد سلطانی در گروه است
1396/11/10
آسترا در ۲ تیپ هاچ بک و صندوق دار وارد شد که هر مدل از دو نوع موتور ۱۴۰۰ و ۱۶۰۰ سی سی بهره می بردن حالا هر کدام بسته به آپشن ها دارای توربو نیز میشدن که قوی ترین مدل ۱.۶ توربو هست که فوق الاده عمل میکنه البته ۱.۶ ساده به میزان کافی قدرت و شتاب داره ولی ۱.۴ کمی ضعیفه که البته ایت موتور رو کورسا در تیپ دنده ای به خوبی جواب داده و قدرت و شتاب فوق الاده ای به اتاق کوچیک کورسا تیپ دی داده البته در نوع دنده و در اتومات کمی تنبل هست.
1396/11/10
حدود بیش از ۵۰۰۰ دستگاه نیو اوپل وارد شد در تیپ ها و مدل های متفاوت ۵۰۰ تا ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ بودن و بیش از ۴۰۰۰ تا ۲۰۱۴ بودن و تعداد کمی ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ هستن ، مدل ها کورسا دی و ای ، آسترا جی ، موکا و موکا ایکس ، اینسیگنیا
قیمت ها از ۸۴ میلیون شروع و تا ۳۴۰ میلیون بسته به نوع و آپشن بود .
1397/1/27
این ماشین 35، 40 بیشتر نمی ارزه، خدا میدونه الان قیمتش چنده !؟ اونوقت قیمت ماشین های چینی و داخلی 40 تومن و حتی بیشتره !
خدایا این شادی ها رو از ما نگیر !
1398/5/2
رقبای یک خودرو از روی محدوده قیمت مشخص نمیشن!!! در حال حاضر هیچ خودرو ای در داخل کشور با این ماشین قابل مقایسه نیست !!! تمام قطعات این خودرو جنرال موتورز آمریکا هست ارگونومی و سواری این ماشین رو هیچ ماشین شهری و برون شهری به شما نمیده (حتی آلمانی ها) شتاب مدل هاچبک توربو این ماشین حدود ۷ ثانیه هست (به شرطی که از ماشین به خوبی مراقبت شده باشه سرویس ها و قطعات مصرفی همه اورجینال و با کیفیت بوده باشه و سوخت ماشین همیشه بنزین سوپر + مکمل و اکتان GM استفاده شده باشه که معمولا به دلیل این که هزینه کاهش پیدا کنه صاحبان این خودرو در ایران ماشین رو اذیت میکنن ) در مجموع اگه شرایط رسیدگی به ماشین عالی باشه اين ماشين به راحتي از روي سانتافه/ سورنتو/ تويوتا CHR / سوناتا/ ابتيما GTline/ بي ام وX1 -1.8/ الفا رومو جوليتا/ لكوسوزIS -NX-RX و. . . رد ميشه بدون هیچ شک و شبه ای پس نيازي به توضيح بيشتر راجعبه قابليتهاي فني اش نيست !! اگه شرایط ماشین عالی و بی عیب و نقص باشه صاحبانش کمتر از ۱۳۰۰-۱۴۰۰ این ماشین رو نمیدم ولی تا ۱۵۰۰ هم ارزش خرید داره اینو فقط کسی میفهمه که پشت این ماشین نشسته باشه !!!! البته نه پشت ماشینی که تو موتورش بجای روغن GM روغن کاسترول ریختن و تو باکش بجای اکتان و مکمل GM بنزین معمولی ریختن اونی که شما تست کردین دیگه اپل نیست همون سانتافه یا اپتیما GT line شده دیگه !!! وگرنه جنازه ی اپل آسترا ی توربو رو هم نمیشه با ماشین های کره ای و حتی فرانسوی مقایسه کرد !!!
یا حق