موضوعات داغ

تویوتا سینتا، معنی واقعی ورود به نسل جدید

عکس مطلب اول
نسل دوم تویوتا سینتا (Sienta) معرفی شد. اشتباه نکنید، اینجا در مورد ون سینا (Sienna) صحبت نمی‌کنیم، بلکه در مورد مینی ون پنج درب "سینتا" که نسل اول آن در سال 2003 میلادی معرفی شده بود و تا به الان هم به بازار عرضه می‌شود، صحبت می‌کنیم که حالا تویوتا نسل دوم آن را با چهره‌ای کاملا جدید و محدوده قدرتی بهبود یافته معرفی کرده است.
از نظر طراحی می‌توان گفت ه تویوتا طرح نسل جدید سینتا را از نو بر روی تخته طراحی پیاده کرده و ظاهر معصوم و آرام با چراغ‌های گردی شکل نسل قبل را حالا به چهره‌ای جدی و مصمم با چراغ‌های مشکی رنگ اخم کرده تبدیل کرده است. نمی‌توان در مورد طراحی و تغییرات این نسل نسبت به نسل قبلی چیزی گفت، چون نقطه به نقطه و پیچ به پیچ این خودرو نسبت به نسل قبلی خود، جدید و از نو طراحی شده است. در جلو همانطور که گفتیم، چراغ‌هایی جدید و شکیل‌تر با قاب مشکی رنگ داخلی کشیده طراحی شده که توسط قطعه‌ای مشکی رنگ از سپر رد شده و به مه شکن‌های گردی شکل اطراف سپر و از آنجا هم به مجموعه سپر متصل شده است. در اطراف کابین هم همچنان از درب‌های کشویی استفاده می‌شود که در این نسل، درب کشویی آن هم زیبا و شکیل طراحی شده است. در عقب هم به طور کلی شاهد چراغ‌های دو تکه تمام LED هستیم که همچون چراغ‌های جلو، توسط قطعه‌ای مشکی رنگ به سپر و شب نماهای روی آن متصل شده است و شکلی یکپارچه به خود گرفته است.
در قسمت مولد قدرتی هم به طور کلی دو نوع سیستم محرک، یکی معمولی با پیشرانه‌ای 1.5 لیتری بنزینی 109 اسب بخاری و دیگری هم یک سیستم محرک هیبریدی با یک موتور الکتریکی و پیشرانه‌ای 1.5 لیتری بنزینی 74 اسب بخاری در نظر گرفته شده است.
در آخر هم گفتنی است که تویوتا سینتا در سه نسخه 7 نفره، 6 نفره و 5 نفره با قیمتی پایه 14 هزار دلاری تنها در بازار ژاپن عرضه خواهد شد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/4/20
وجود یک مینی ون مثل این خودرو با کیفیت برای خانواده های ایرانی بسیار لازمه متاسفانه کشور ما خانواده های پر جمعیت که تعدادشون هم کم نیست که معمولاً از قشر متوسط یا سطح پایین جامعه هستن از خودروهایی مثل پراید یا 405 و... استفاده میکنن که علاوه بر ایمن نبودن باعث سختی سفر هم میشن اگر یکی از خودرو سازهای داخلی به سمت مونتاژ یک خودرو در این سطح و البته با قیمتی پایین تر چیزی در حدود 30 میلیون میرفتن به نظر من میتوانستن فروش خوبی کنن ولی متاسفانه کو گوش شنوا