موضوعات داغ

رکورد شتاب الکتریکی‌ها شکسته شد

عکس مطلب اول
در این مقاله به دنبال اسم‌های مطرح شرکت‌های خودروسازی نباشید، چون این خودروی تمام الکتریکی که موجب ثبت رسیدن رکورد جدید شتاب حتی در میان ابرقدرت‌های دنیای خودرو شده است، توسط یک تیم دانشجویی آلمانی تحت عنوان گرین تیم (GreenTeam) و در دانشگاه اشتوتگارت آلمان ساخته شده که تماما الکتریکی بوده و بر روی هرچهار خود از موتورهای الکتریکی قدرتمند استفاده می‌کند.
مهم‌ترین و اصلی‌ترین فاکتوری که این خودرو را تبدیل به سریع‌ترین خودروی الکتریکی جهان تا به اینجای کار کرده است، چهار موتور الکتریکی مجزا با قدرت خروجی 100 کیلوواتی است که نیروی مورد نیاز خود را از باتری‌های 6.62 کیلووات بر ساعتی تامین می‌کند که می‌تواند در عرض تنها 1.77 ثانیه، خودرو را از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت برساند.
علاوه بر پیشرانه‌های محرک الکتریکی خودرو، دیگر مولفه‌ای هم که در این زمینه تاثیر بسزایی داشته است، حداکثر وزن کلی 160 کیلوگرمی خودروست که نسبت وزن به قدرت 1.6 کیلوگرم/کیلووات را به وجود آورده است و این در حالی است که پورشه 918 اسپایدر توازن وزن به قدرت 2.5 کیلوگرمی به کیلووات دارد.
البته لازم می‌دانیم به این نکته اشاره کنیم که این رکورد شتاب گیری هنوز به صورت رسمی در رکوردهای گینس ثبت نشده است و هفته آینده، تیمی از گینس برای تست و ثبت همچین رکوردی به محل تست گیری اعزام خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد