موضوعات داغ

راین V5

عکس مطلب اول
این روزها احتمالاً تبلیغات خودروسازی راین را در تلویزیون دیده اید یا محصول این شرکت یعنی ولکس C30 را در خیابان مشاهده کرده اید. این شرکت قصد دارد به زودی خودروی جدیدی از کمپانی فاو (FAW) را روانه بازار کند و اگرچه نام آن در بازار چین فاو ویتا V5 است ولی این شرکت آن را "راین V5" خوانده است.
اجازه دهید قیمت این خودرو را از همین ابتدا مشخص کنیم تا در ادامه و در حین صحبت در مورد پیشرانه و امکانات سطح توقع خود را تنظیم کنیم. اینطورکه از شنیده ها مشخص شده قرار است قیمت راین V5 کمتر از 40 میلیون تومان باشد و حتی بعضی مجله ها قیمت قطعی آن را 37 میلیون تومان اعلام کرده اند.
روی محصول جدید خودروسازی راین، یک پیشرانه کوچک 4 سیلندر 16 سوپاپه به حجم 1497 سی سی نصب شده که البته این حجم با جثه کل خودرو هم متناسب است. این پیشرانه می تواند حداکثر 100 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و 135 نیوتن متر در 4400 دور در دقیقه را تولید کند. شاید با خواندن این اعداد فکر کنید که موتور خیلی ضعیفی است ولی باید گفت که این موتور روی بدنه 995 کیلوگرمی نصب شده و همین موضوع باعث خواهد شد احتمالاً این موتور 1.5 لیتری بتواند راحت تر پاسخگوی انتظارات باشد.
اجازه دهید یک موضوع بد و یک موضوع خوب را در این پاراگراف توضیح دهیم. نکته بد این خودرو عملکرد ضعیف آن در تست C-NCAP است و تنها توانسته از این تست 2 ستاره ایمنی را بگیرد که واقعاً عملکرد ضعیفی محسوب می شود. اما موضوع خوب تاکید خودروسازی راین بر سطح دسترسی مشتری به خدمات پس از فروش به هنگام است و این می تواند قوت قلبی برای خریداران آن باشد.
همچنین استاندارد آلایندگی این خودرو یورو 4 است و مصرف سوخت ترکیبی آن تنها 6.1 لیتر است و حجم باک سوختش نیز 45 لیتر می باشد که می تواند آن را مناسب برای استفاده شهری و روزمره کند.
از نظر ابعاد و اندازه این خودرو دقیقاً 4290 میلیمتر طول، 1680 میلیمتر عرض و 1500 میلیمتر ارتفاع دارد و فاصله بین دو محور آن 2425 میلیمتر است یعنی از نظر طول و عرض تنها کمی بزرگ تر از تندر 90 است و از نظر ارتفاع از این خودرو کوتاهتر است.
تجهیزات نصب شده روی این خودرو نسبت به رقیبان در سطح خوب و قابل قبولی است و روی آن کولر، قفل مرکزی، سویج ریموت دار، آینه های برقی، سنسور دنده عقب، شیشه بالا بر برای تمامی پنچره ها، رینگ آلومینومی، روکش چرمی صندلی، مه شکن عقب و جلو، ایربگ برای راننده و سرنشین، سیستم ترمز ABS نصب شده است.
در انتها باید بگوییم که این خودرو اگرچه از نظر ظاهری به هیچ وجه در حد و اندازه دیگر محصول این شرکت یعنی بسترن B50f زیبا و گیرا نیست، ولی با توجه به قیمتی که دارد و با توجه به دیگر رقیبان کسل کننده و تکراری داخلی، قطعاً می تواند نظر جمعی را به سوی خود جلب کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد