موضوعات داغ

بی ام و X6 از زیر تیغ هامان گذشت

عکس مطلب اول
هامان، شرکتی فعال و با سابقه در حوزه تیونینگ صنعت خودرو که جزو اولین شرکت‌های تقویت کننده اتومبیل‌ها هم به شمار می‌رود، از آخرین پروژه کاری خود که بر روی بی ام و X6 M صورت گرفته است، پرده برداری کرد.
از لحاظ ظاهری با کمی دقت متوجه تغییرات اعمال شده بر روی ظاهر خودرو خواهید شد، اول از همه کاپوت خودرو جبهه‌ای جدید به خود گرفته و به طور کامل از فیبرکربن ساخته شده است و در عقب خودرو هم سیستم اگزوز اسپرت تیتانیومی که توسط خود هامان ساخته شده است، به صورت چهارتایی و جفت در دو گوشه سپر عقب نصب شده است. در چهار گوشه خودرو رینگ‌های بزرگ و پهن 18 پره‌ای سرمه‌ای رنگ نصب شده که اندازه آن‌ها در متن خبر ذکر نشده است، ولی برای جبران افزایش سایز رینگ و لاستیک، قطعه‌ای کوچک بر روی لبه گلگیرها نصب شده است. تغییرات اعمال شده بر روی ظاهر خودرو در همین چند قلم ذکر شده خلاصه می‌شود، ولی اصل کار هامان مربوط به پیشرانه خودروست که حدود 10 درصد به قدرت تولیدی موتور و حدود 8 درصد هم به گشتاور تولیدی موتور افزوده که در ادامه بیشتر به آن خواهیم پرداخت.
در زیر کاپوت بالاترین مدل شاسی بلند بی ام و یعنی X6 M، همان پیشرانه استاندارد 4.4 لیتری هشت سیلندر V8 قرار گرفته که پیش از این با بسته تقویتی M، حداکثر قدرتی 575 اسب بخاری و حداکثر گشتاوری 750 نیوتن متری تولید می‌کرد، ولی با ارائه یک بسته تقویتی دیگر از سوی هامان برای پیشرانه این شاسی بلند، حداکثر قدرت تولیدی آن به 640 اسب بخار و حداکثر گشتاور تولیدی آن هم به 800 نیوتن متر افزایش پیدا کرده است. نیروی تولیدی پیشرانه توسط یک جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک استپ ترونیک دریافت و تبدیل شده و در نهایت توسط سیستم چهار چرخ محرک XDrive به تمامی چرخ‌های خودرو فرستاده می‌شود.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/5/9
موندم این شاسی بلند برای کجا طراحی شده؟
آفرود یا شهری؟!
آخه شاسی بلند رو برای آفرود می ذارن نه این ماشین مثلا میلیون دلاری!!!!!!!
1394/5/10
میلیو ن دلاری؟!؟!؟!
قیمت این ماشین تقریبا 60.000 دلار در مدل معمولیشه(غیر هامان)
http://www.bmwusa.com
وقیمت مدل هامان تقریبا 100.000 دلار
1394/5/10
توشهرما ایلام یکیش هست وقتی حرکت میکنه صداش وحشتناکه
1394/7/29
راست میگه تو شهر ما یکی هست 2015 آدم کر میشه.