موضوعات داغ

تویوتا کمری 2016 به زودی در بازار

عکس مطلب اول
چندان کار ساده‌ای نیست که بتوان 12 سال پیاپی عنوان پرفروش‌ترین خودرو در صنعت خودروسازی را در سگمنت خود کسب کرد، بله! کمری، خودروی سدان و نسبتاً لوکس شرکت ژاپنی تویوتاست که حدود 12 سالی می‌شود به طور مستمر عنوان پرفروش‌ترین سدان را به نام خود ثبت می‌کند تا اینکه در اوایل سال جاری میلادی 2015 نسل جدید این محصول با بیش از 1200 نوع تغییر مختلف از جمله تغییرات اساسی ظاهری معرفی شد و حالا هم نمایندگی رسمی این شرکت خودروسازی ژاپنی در ایران یعنی شرکت ایرتویا اقدام به واردات و عرضه گسترده این محصول در بازار کشور کرده که در ادامه بیشتر به آن‌ها خواهیم پرداخت. البته چندی پیش هم نمونه هیبریدی کمری یعنی تویوتا کمری هیبریدی LE توسط این شرکت وارد خاک کشور شده بود که موفق به بررسی آن شدیم که گزارش مفصل و جامع آن در اختیار شما مخاطبان عزیز خودروبانک قرار داده شد (تجربه رانندگی با تویوتا کمری هیبریدی 2015).
از نظر طراحی ظاهری به غیر از طراحی چراغ‌های پیشانی نسبتاً ساده ولی تمام LED که بحثی کاملاً سلیقه‌ای است، نمی‌توان خرده‌ای به طراحی آن گرفت و حتی برعکس، طراحی نسل جدید از طراحی نسبتاً یکنواخت و خشک نسل‌های قبلی خارج شده و حالا چهره‌ای اسپرت‌تر و دلنشین‌تر به خود گرفته که علاوه بر خانواده‌ها و مشتریان سنگین و رسمی، توانسه نظر قشر جوان را هم به سمت خود جلب کند. در قسمت جلویی خودرو همانطور که می‌بینید، چراغ‌های اصلی پیشانی و جلوپنجره‌ای بسیار گسترده و شبیه به نسخه هیبریدی طراحی شده است، ولی طراحی و الگوهای داخلی جلوپنجره با نسخه هیبریدی فرق داشته و به جای استفاده از ستون‌های موازی افقی شکل از بالا تا پایین، تنها از دو ستون اصلی عمودی قوس‌دار استفاده شده که در لابه‌لای آن توری‌های لانه زنبوری نصب شده است. طراحی عقب به نسبت طراحی جلویی خودرو شامل تغییرات بسیار زیادی شده که شباهت اندکی به هیوندای سوناتا در نگاه اول پیدا کرده است که دلیل اصلی آن فرم و طراحی خاص چراغ‌ها و درب صندوق عقب خودرو است. طراحی داخلی این نسل نیز نسبت به نسل قبل، فوق العاده بهتر و پیشرفته‌تر شده که با نگاهی اجمالی به آن قادر به تشخیص تغییرات و پیشرفت‌های آن خواهید بود.


در زیر کاپوت این مدل از کمری هم یک پیشرانه 2.5 لیتری چهار سیلندر مورد استفاده قرار گرفته که تنها به یک جعبه دنده اتوماتیک شش سرعته استپ ترونیک مجهز شده و در دور موتور 6000 دور بر دقیقه قادر به تولید 181 اسب بخار قدرت و در دور موتور 4100 دور بر دقیقه نیز توانایی تولید حداکثر 235 نیوتن متر گشتاور را دارد که توسط جعبه دنده شش سرعته مذکور از بخش انتهایی پیشرانه دریافت شده و پس از تبدیل دور نهایی به رینگ‌های 18 اینچی خودرو ارسال می‌شود. برای مهار این نیروی تزریق شده به چرخ‌ها، تویوتا بر روی هر چهار چرخ خودرو از سیستم ترمز دیسکی استفاده کرده تا شتاب منفی مطلوب‌تری برای بازدارندگی خودرو ایجاد کند. از دیگر ویژگی‌های فنی خودرو هم می‌توان به فرمان برقی از نوع تلسکوپی، سیستم تعلیق مک فرسون بر روی هر دو محور و... اشاره کرد.
در آخر هم واحد بازاریابی ایرتویا اعلام کرد که در جشنواره فروش تابستانه، تیپ فول تویوتا کمری 2016، با طراحی کاملا جدید و با امكانات كاملي نظير سانروف، سنسور‌هاي پارك، دوربين ديد عقب، مانيتور نويگيشن، كروز كنترل، سيستم تهويه مطبوع تمام اتوماتيك با قابليت تنظيم دوگانه دما، سيستم ورود بدون كليد با استارت دكمه‌اي، 6 ایربگ ایمنی، سیستم‌های ایمنی TRC، VSC، BA، EBD، ABS و ... با تحویل 60 روزه و قیمت قطعی 190 میلیون تومانی به فروش می‌رسد که این قیمت برای چنین خورویی در بازار ایران خیلی خوب به نظر میرسد و از طرف دیگر هم با وجود اینکه مدل‌های جدید هیوندای سوناتا و هوندا آکورد نتواستند آنطور که باید و شاید حضور موفقی در بازارهای داخلی داشته باشند و فروش رضایت بخشی همچون مدل‌‌های قبل خود را تجربه کنند، می توان حدس زد که راه برای فتح این سگمنت توسط کمری 2016 بسیار هموار شده است.

نظرات کاربران

16 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/5/12
احمقانه ترین قیمت گذاری بازارو ایر تویا اوله بعد هوندا
1394/5/12
armin جان
نمی دونم چرا میگی احمقانه است!
الان وقتی قیمت آکورد نزدیک 200 تومنه، معلومه که کمری هم میشه 190 دیگه
این که کلاً ماشین توی بازار ما گرونه البته یک بحث جداست ولی به نسبت رقیبان قیمت معقولانه ای داره به نظر من
1394/5/12
هیچ نباید گفت فقط از کیفیتش لذت ببرید
1394/5/12
به این قسمت توجه کنید " این قیمت برای چنین خورویی در بازار ایران خیلی خوب به نظر میرسد!!!!!!!!!!!! " یعنی چی؟؟؟؟ من نمی دونم ایرتویا چه جوری و با چه فرمولی به قیمت 190 تومان رسیده!!!! با این قیمت ها هیچ ماشینی تو ایران ارزش خرید نداره!
1394/5/12
اقای ایمان بله این ماشین ،ماشینی فوق العادس فقط کافی امار فروش این ماشین درامریکا راببینید
1394/5/14
چه ربطی داشت آخه!!! من اصلا در مورد خود ماشین صحبت نکردم. گفتم قیمتش مسخرست!!! البته همه ماشین ها هم همینن! ولی ایرتویا دیگه شورشو درآورده! یارس 2016 114 تومن قیمت گذاشته!!!!!!!!!!!!
1394/5/12
واقعا ماشین فوق العاده ایه رقیب نداره لامصب فقط یکم گرونه.
1394/5/12
آیا کسی مطمئن وجود دارد که تعرفه ی خودرو های معمولی و هیبریدی رو بدونه
1394/5/12
تعرفه ماشین های معمولی 40 درصد هست. در مورد ماشین های هیبریدی هم تا اونجاییکه من میدونم تعرفه ش فرقی نداره ولی مالیات و عوارض کمتری نسبت به خودروهای معمولی داره
1394/5/13
نمیدونم چرا هیچ کمری برام جذابیت سری 2007 رو نداره!
1394/5/13
تویوتاواقعاماشینه سگ جونه براادم عمرمی کنه ولی هیوندافقط قیافه داره
1394/5/13
سلام .نمی دونم چی بگم.ملت ایران کی می رسه که مثل بقیه کشورهای حتی هممسایه بتونن ماشینهای دلخواهشون تمام قسط بدون بهره خریداری کنن.واقعا کی قرار بساط پیش فروشهای 120و150و180 روز کاری از این مملکت جمع بشه.همه این شرکتهای به اصطلاح نمایینده انحصاری دارن پول مردم جولان می دن.همین شرکت تا به امروز 2600 دستگاه ماشین لکسوس NX پیش فروش کرده با تحویل 120 روزه کاری. از اولین روز ثبت نام 7 ماه می گذره . جالب خدمت همه هموطنان عزیزم عرض کنم شما اگه به سایت ثبت سفرش مراجعه کنید http://sabtaresh.tpo.ir/sys/rpts00ListMachinesImport.asp
هنوز این خودرو موفق دریافت مجوز ورود نشد0.چه سرمایه زیادی از هر نفر بابت پیش پرداخت 150 میلیون تومن دریافت کردن.
امید وارم خودرو بانک مطلب حذ ف نکنی چون همیشه شما طرف دار دو شرکت ایرتویا و نگین خودرو هستی و از قضا این دو شرکت خیلی بد قول تشریف دارن
1394/5/13
به اطلاع هموطنان عزیزم برسونم بالاخره امروز لکسوس NX مجوز گرفت
1394/6/9
سلام دوستان
مواظب نیش نمایندگان رسمی!!!!!! باشید که بسیار زهر آگین تر از نیش بنگاهها و نمایندگان غیر رسمی است.
بنده برای اولین بار در بهمن 93 تویوتا کمری هیبریدی ثبت نام کردم با تحویل 90 روزه(ایرتویا) بعد از 7 ماه با توجه به عدم تحویل خودرو انصراف دادم. که پول خود با سود بسیار ناچیز پس گرفتم.دوباره در یکی از نمایندگی های ایرتویا در اصفهان کمری هیبریدی با تحویل 15 روزه ثبت نام کردم . این دفعه هم پس گذشت 40 روز وعدم تحویل خودرو ، نمایندگی چک 15 روزه بدون سود به بنده داد. کلاهبرداری در روز روشن .با پول شما کار میکنند.
1394/10/11
كمري ماشين خيلي خوبيه فقط تنها مشكل اون روي سرعت گير همه جا ميگيره
1395/2/6
با سلام ، بنده یکدستگاه کمری 2014 دارم ، آیاامیدی هست شرکت تویویوتا سیستم نویگیشن کمری را راه اندازی کند ودرغیراینصورت راه دیگری برای راه اندازی آن وجوددارد ؟