موضوعات داغ

آئودی Q5، به زودی در بازار ایران

عکس مطلب اول
بهار خودرو و کولاک موتور، شرکت‌هایی که در چند ماه گذشته ادعای نمایندگی آئودی در ایران کرده‌اند و هر کدام توانسته‌اند مجوز واردات دو مدل مختلف از این شرکت آلمانی معروف را بگیرند. در یکی از مقالات، آئودی Q3، خودرویی که کولاک موتور قرار است به ایران وارد کند را معرفی کردیم (مطالعه معرفی آئودی Q3) و حال به سراغ آئودی Q5 می‌رویم، خودرویی که چندی پس از آئودی Q3 به لیست خودروهای مجاز به واردات اضافه شد و خود را به عنوان دومین خودروی آئودی که قرار است به زودی به بازار عرضه شود معرفی کرد.
مدلی که توانسته مجوز واردات را بگیرد دارای پیشرانه 2 لیتری است که دقیقاً 1984 سی‌سی حجم دارد و می‌تواند حداکثر 224 اسب‌بخار در 4500 دور در دقیقه و 350 نیوتن متر در 1500 دور در دقیقه را تولید کند که البته مشخص است که با این توان یاری توربوشارژ در کنار این پیشرانه وجود دارد.
این آلمانی سنگین وزن 1830 کیلوگرمی می‌تواند در تنها 7.1 ثانیه به مرز صد کیلومتر در ساعت برسد و این سرعت را تا 222 کیلومتر در ساعت ادامه دهد. مصرف سوخت Q5 نیز در شهر 9.6 لیتر، در خارج از شهر 6.9 لیتر و به صورت ترکیبی 7.9 لیتر است که برای چنین جثه‌ای خیلی خوب به نظر می‌رسد.
آئودی Q5 در سگمنت بی ام و X3 و لکسوس NX قرار می‌گیرد و از نظر قیمتی ما بین این دو قرار می‌گیرد لذا باید انتظار محدوده قیمتی 300 میلیون تومانی را برای Q5 داشته باشیم. در نهایت باید گفت که گرفتن مجوز واردت یک خودرو توسط یک شرکت و چند ماه بعد گرفتن مجوز خودرویی دیگر از همان برند توسط شرکتی دیگر داستان جالبی است و باید دید انتهای این داستان پر پیچ و خم چگونه خواهد بود ولی در هر صورت امیدواریم بتوانیم با بهتر شدن شرایط بازار محصولات مختلف آئودی را با خدمات پس از فروش گسترده در ایران داشته باشیم.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد