موضوعات داغ

ون‌های دوست دار محیط زیست اپل در راهند

عکس مطلب اول
ویوارو، مُوانو و کمبو، سه عضو از خانواده ون‌های تولیدی شرکت خودروسازی اُپل هستند که به تازگی یک سری بروزرسانی برای آن‌ها عرضه شده که بیشتر مربوط به پیشرانه‌های بکار رفته در قسمت مولد قدرتی آن‌ها می‌شود.
اول از همه برای بزرگ‌ترین و به قولی های‌کلاس‌ترین ون‌های تولیدی اپل یعنی ویوارو، یک موتور 1.6 لیتری در دو نسخه بدون توربوشارژر و توربوشارژردار در نظر گرفته شده که نسخه اولی آن یعنی بدون توربوشارژر، می‌تواند حداکثر 95 اسب بخار قدرت و 260 نیوتن متر گشتاور را تولید کند، ولی با نصب توربوشارژر بر روی این پیشرانه، قادر خواهد بود تا مرز 125 اسب بخار قدرت و تا حداکثر 320 نیوتن متر گشتاور را تولید کند. در صورت نیاز به یک پیشرانه قدرتمندتر هم شرکت سازنده از همین نوع پیشرانه، یک نسخه 145 اسب بخاری با گشتاور 340 نیوتن متری را هم آماده کرده که با پرداخت هزینه بیشتر می‌توان بر روی ون خود نصب کرد. علاوه بر این‌ها، هر دو پیشرانه هم به سیستم روشن و خاموش کردن خودکار پیشرانه مجز شده‌اند که باعث سازگاری این نوع پیشرانه با استانداردهای آلایندگی یورو 6 شده است.
برای دومین عضو خانواده ون‌های اپل یعنی مُوانو هم تنها یک پیشرانه 2.3 لیتری BiTurbo ارائه شده است، ولی چهار خروجی قدرت از آن گرفته شده که دو قدرت خروجی 145 اسب بخاری و 170 اسب بخاری آن در کنار گشتاور 320 و 380 نیوتن متری بر روی نسخه کمبی مُوانو بدست آمده و دو خروجی قدرت 145 و 163 اسب بخاری در کنار گشتاور 360 و 380 نیوتن متری هم از پیشرانه مورد استفاده بر روی مُوانو باس، بدست آمده است.
در آخر هم کوچک‌ترین عضو ون‌های اپل یعنی ون کمبو باقی می‌ماند که شرکت خودروسازی اپل برای محدوده قدرتی آن یک پیشرانه 1.6 لیتری CDTI یورو 6 را در نظر گرفته که بدون استفاده از توربو شارژر، می‌تواند دو خروجی قدرت 95 اسب بخاری و 120 اسب بخاری را بسته به نیاز مشتری ارائه دهد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد