موضوعات داغ

پیشرانه جدید هیبریدی برای سری 3

عکس مطلب اول
پیشرانه‌ای جدید محرک پلاگین هیبریدی برای بی ام و سری 3 در راه است، این حرف را یکی دو روز پیش، یکی از مقامات شرکت خودروسازی بی ام و اعلام کرد و در ادامه خاطر نشان کرد که در این سیستم نهایت دانش فنی مهندسان بی‌ام‌و به کار گرفته شده است.
این پیشرانه محرک پلاگین هیبریدی طبق گفته‌های وبسایت منبع، از یک موتور درون سوز 3 لیتری شش سیلندر از نوع TwinPower و یک موتور الکتریکی مجزا بر روی محورهای جلو تشکیل شده است، ولی تا به الان هیچگونه اطلاعاتی رسمی از میزان قدرت و گشتاور تولیدی این پیشرانه ارائه نشده است. در ضمن براساس اطلاعات منتشر شده از این سیستم محرک، گفته شده که برای جبران افزایش وزن باتری‌های لیتیوم یونی، در ساختار این خودرو از قطعات جدید فیبرکربنی استفاده شده و همچنین برای جبران بخشی از انرژی مصرف شده باتری‌ها، از سیستم بازیابی انرژی بر روی ترمزهای چرخ‌ها استفاده شده است.
جهت یادآوری، پیش از این پیشرانه پلاگین هیبریدی برای سری 3 ب.ام.و نیز چند عدد موتور بنزینی و دیزلی یورو 6 برای به حرکت درآوردن ب.ام.و سری 3 در نظر گرفته شده که قدرتی از 136 اسب بخار تا 326 اسب بخار در واحد بنزینی و 116 اسب بخار الی 313 اسب بخار هم در موتورهای دیزلی تولید می‌شود که بعضی از مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر است.
موتور 2 لیتری چهار سیلندر با 182 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور
موتور 2 لیتری چهار سیلندر با 250 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور
موتور 3 لیتری تمام آلومینیمی شش سیلندر با خروجی قدرت 324 اسب بخاری و گشتاور 450 نیوتن متری
پیشرانه پلاگین هیبریدی با قدرت 250 اسب بخاری و گشتاور 420 نیوتن متری
پیشرانه‌ای سه سیلندر توربوشارژر 1.5 لیتری 134 اسب بخاری با گشتاور 220 نیوتن متری

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد