موضوعات داغ

توليد نسخه نهایی رنو تالیسمن

عکس مطلب اول
نسخه نهایی رنو تالیسمن همراه با اطلاعات تکمیلی فنی معرفی شد. پیش از این، رنو تالیسمن در جولای همین سال و در دو نسخه سدان و استیشن معرفی شده بود، ولی حالا نسخه‌های نهایی این دو مدل از تالیسمن با فضای بیشتر داخل کابین و همچنین موتورهای کارآمدتر معرفی شد.
پیش از این و در زمان معرفی اولیه این محصول، به طراحی آن‌ها پرداخته بودیم، به همین دلیل در این مقاله تنها به بررسی و ارائه اطلاعات فنی آن‌ها می‌پردازیم.
در قدم اول و برای استارت زدن پروژه رنو تالیسمن، شرکت سازنده و طراحان از یک چهارچوب فلزی 4.86 متری در طول، 1.87 میلی متری در عرض، ارتفاع 1.46 متری در ارتفاع و همچنین فاصله بین دو محور جلو و عقب 2.81 متری نسبت به یکدیگر استفاده کرده‌اند. این دو اندازه برای هر دو مدل از تالیسمن مشترک است، ولی در نسخه استیشن، انتهای کابین بلند و سقف آن یک تکه تا انتهای شاسی در نظر گرفته شده است، در غیر این صورت تمامی ابعاد با یکدیگر برابر است. از ابعاد و سایزبندی در نظر گرفته شده هم برای مدل استیشن با خواباندن صندلی‌های عقب، حجم بار 1700 لیتری بدست می‌آید که می‌توان تعداد زیادی وسیله را با آن حمل کرد. در ضمن، در داخل کابین هم صندلی‌های برقی مجهز به ماساژور و قابل تنظیم در 14 جهت و همچنین از سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، صفحه نمایشگر 7 و 8.7 اینچی کنسول مرکزی، سیستم صوتی Bose و... استفاده شده است.
در محدوده قدرتی این دو محصول فرانسوی هم پنج پیشرانه دیزلی و بنزینی در نظر گرفته شده که موتورهای بنزینی حداکثر 150 و 200 اسب بخار قدرت و پیشرانه‌های دیزلی هم نهایتا 110 اسب بخار، 130 اسب بخار و 160 اسب بخار قدرت تولید می‌کنند و این نیروی تولیدی را توسط جعبه دنده‌ای شش سرعته دستی و یا شش سرعته و هفت سرعته اتوماتیک دوکلاچه به چرخ‌های خودرو ارسال می‌کنند.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/6/6
با هیوندا i40 میتونن به خوبی رقابت کنن
1394/6/31
سایت نگین خودرو:
رنو با انتشار تصاویری، چهره نهایی مدل استیشن رنو تالیزمان را آشکار کرد. این خودرو که برای رقابت با خودروهایی نظیر پاسات، فورد موندئو و مزدا۶ تولید شده است، در مدل استیشن جایگزین مدل Laguna Estate در طیف محصولات رنو خواهد شد
در ماه جولای که رنو از مدل جدید خود با نام "تالیزمن" پرده برداری کرد توانست نظر خیلی‌ها را به خود جلب کند تا اینکه چندی پیش رنو از نسخه نهایی و تایید شده برای تولید همراه با جزییات فنی پرده‌برداری کرد.

در مرحله اول برای به حرکت درآوردن این دو نسخه از رنو تالیسمن یعنی سدان و استیشن، شرکت سازنده رنو از پنج پیشرانه مختلف بنزینی و دیزلی استفاده کرده که در نوع‌های بنزینی شامل یک موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر در دو نسخه TCe150 و TCe200 می‌شود که فقط با جعبه دنده هفت سرعته دوکلاچه عرضه شده و قدرتی 150 و 200 اسب بخاری تولید می‌کند. در نوع دیزلی هم سه پیشرانه به خدمت گرفته شده که همه از خانواده DCI بوده و با جعبه دنده‌ای شش سرعته دستی یا شش سرعت اتوماتیک دوکلاچه، حداکثر قدرتی 110 اسب بخاری، 130 اسب بخاری و 160 اسب بخاری تولید می‌کنند
1394/6/6
من فلوعنس دنده دستی دارم شتاب سرعت و کیفیت عالی هست . ببین این چی میشه . خیلی طراحییش خوبه.
1394/6/6
داداش یه فلوئنس دنده دستی گرفتی مارو بیچاره کردی هر سایتی میرم زیر اکثر پستا نوشتی من فلوئنس دنده دستی دارم ! شتابش 8.5 نمیدونم لذت رانندگیش فیلانه ! از بس این نظرتو خوندم حفظ شدم ! مبارکت باشه ! همه فهمیدیم ! بیخیال شو دیگه