موضوعات داغ

آئودی SQ5 قوی‌تر شد

عکس مطلب اول
نسخه 2016 آئودی SQ5 TDI با پسوند جدید "پلاس (Plus)" و به تعداد محدود 100 دستگاهی معرفی شد. البته این پسوند بی دلیل و به خاطر تغییرات جزیی در انتهای نام آئودی SQ5 TDI استفاده نشده است، بلکه برای اضافه کردن این لقب، شرکت سازنده یک سری بروزرسانی ‌های ظاهری و همچنین تغییراتی اساسی را در بخش مولد قدرتی این آئودی پیاده کرده که در ادامه بیشتر به آن‌ها خواهیم پرداخت، ولی در ابتدا صحبتی در مورد اصلاحات طراحی این محصول خواهیم داشت.
بگذارید مقداری ساده‌تر به بررسی این قسمت بپردازیم، برای طراحی این محصول، شرکت سازنده تغییراتی آنچنانی و فیزیکی را در نظر نگرفته است. دفعه اول هم فکر کردیم که آئودی تغییراتی اساسی را برای طراحی این برند خاص در نظر گرفته است، ولی گویا این تغییرات تنها در مشکی شدن برخی قطعات از جمله مشکی شدن قاب پشت آینه‌ها، مشکی شدن تمامی قسمت‌های جلوپنجره، مشکی شدن قاب 2 مه شکن‌ها و همچنین در عقب خودرو منجر به مشکی شدن سینی و دیفیوزر زیر سپر و مشکی شدن اسپویلر نصب شده در امتداد سقف خودرو شده که به قولی چهره‌ای اسپرت‌تر را از SQ5 به نمایش گذاشته است. البته ناگفته نماند که به غیر از تغییرات سطحی ظاهری، آئودی رینگ‌های جدید 21 اینچی 40/255، سیستم درایو چهارچرخ محرک کواترو و همچنین یک دیفرانسیل لغزش محدود اسپرت مجهز به سیستم توزیع نیروی الکترونیکی را هم برای نسخه 2016 آئودی SQ5 TDI ارائه کرده است.
بزرگ‌ترین تغییرات مدل جدید SQ5 هم مربوط به پیشرانه مولد قدرتی آن می‌شود، البته سازنده از همان پیشرانه 3 لیتری دیزلی قبل استفاده کرده است، ولی حالا با افزایش تقریباً 30 اسب بخاری قدرت و افزایش 50 نیوتن متری گشتاور، حداکثر قدرت تولیدی آن را به 340 اسب بخار و گشتاور تولیدی آن را هم به 700 نیوتن متر افزایش داده که موجب بدست آمدن شتابی صفر تا صد 6.6 ثانیه‌ای شده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد