موضوعات داغ

جگوار بریتانیایی قد کشید

عکس مطلب اول
با یک حساب سرانگشتی، بیش از 20 باری می‌شود که وبسایت‌های مرتبط با صنعت خودروسازی در لابه‌لای اخبار منتشر شده خود به ارائه تصاویری جاسوسی یا شایعاتی در خصوص شاسی بلند F-PACE جگوار پرداخته‌اند، ولی در نهایت پس از اینهمه شایعه و انتشار تصاویر مختلف از این شاسی بلند، شرکت خودروسازی بریتانیایی جگوار در برگزاری نمایشگاه بین المللی اتومبیل فرانکفورت 2015 از اولین شاسی بلند یا به طور صحیح‌تر اولین کراس اوور خود رونمایی کرد و به ارائه اطلاعاتی تکمیلی از مشخصات فنی آن پرداخت، پس بدون مقدمه چینی بیشتر می‌رویم تا با اولین شاسی بلند جگوار آشنا شویم.
پیش از هرچیز گفتنی است که شاسی بلند F-PACE خیلی قبل‌تر از امروز اگر یادتان باشد، به عنوان یک طرح کانسپت و با نام C-X17 توسط جگوار معرفی شده بود و حالا با طول کلی 4731 میلی متری و فاصله‌ای بین دو محور 2874 میلی متری به مرحله نهایی طراحی و تحقیقات رسیده و سرجمع حدود 650 لیتر فضای ذخیر سازی را از این ابعاد برای کاربران خود مهیا کرده است. درضمن این محصول با ابعادی بزرگ‌تر بر روی همان پلتفرم آلومینیومی جگوار XE و XF توسعه پیدا کرده که باعث سبکی و چابکی آن شده است.
در زیر کاپوت این بلند قامت جگور هم چهار پیشرانه اصلی قرار گرفته که به ترتیب شامل یک موتور 2 لیتری دیزلی 180 اسب بخاری، 2 لیتری بنزینی 240 اسب بخاری، 3 لیتری دیزلی 300 اسب بخاری و در نهایت 3 لیتری بنزینی 340 و 380 اسب بخاری می‌شود.
در آخر هم جگوار اعلام کرد که شاسی بلند خود را در چند نسخه مختلف با نام‌های "پور، پرستیژ، پورتفولیو، R- اسپرت، S و فرست ادیشن" عرضه خواهد کرد.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/6/28
رقیب جدید کراس اوورها ......
ولی خدایی خیلی با کیفیت و جذابه !
داشبوردش با آدم میحرفه
1394/6/28
چي ميگه؟؟؟
1394/6/28
اولین شاسی بلندیه که واقعا خوشم اومد ازش و نتونستم ایرادی بگیرم ! طراحی داخلی و بیرونیش واقعا عالیه .
به امید ورود این پلنگ تیز دندان به ایران
1394/6/28
داخلش ساده هست ولی جذاب و باکیفیته.
1394/6/30
در یک کلام شاهکار!