موضوعات داغ

نگاهی مختصر به برلیانس H330

عکس مطلب اول
برلیانس H330، خودروی چینی مجهول و نسبتاً ناآشنا در بازار که چند وقتی است مهمان بازار داخلی کشور شده و توسط شرکت پارس خودرو در کشور عرضه می‌شود. البته این مجهولیت و ناآشنایی شاید فقط برای بنده باشد، چون به شخصه تا قبل از نگارش این مطلب، چندان اطلاعی از آن نداشته‌ام و فقط میدانستم که چینی بوده و توسط پارس خودرو در دو مدل مختلف با جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک و 5 سرعته دستی عرضه می‌شود، به همین خاطر تصمیم به ارائه اطلاعاتی در خصوص این محصول خاص در سایت خودروبانک کرده‌ایم.
معمولاً این قسمت را برای آخر کار می‌گذارند، ولی ما می‌خواهیم همین اول کار در مورد مشخصات فنی و پیشرانه این سوگولی چینی صحبت کنیم. پیشرانه اصلی یا قلب تپنده این برلیانس H330، از یک موتور 1498 سی سی چهار سیلندر 16 سوپاپه با استانداردهای آلایندگی یورو 5 تشکیل شده که با پمپاژ حداقل 6.7 لیتر سوخت از مخزن سوخت 55 لیتری آن به انژکتورها، می‌تواند حداکثر 103 اسب بخار قدرت را در دور موتور 5800 دور بر دقیقه و همچنین حداکثر 138 نیوتن متر گشتاور را در دور موتور 3800 دور بر دقیقه تولید کرده و برای ثبت حداکثر سرعتی 170 کیلومتر بر ساعتی برای این اتومبیل 1250 کیلوگرمی، این نیروی تولیدی را توسط یک جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک یا 5 سرعت دستی به چرخ‌های جلویی H330 ارسال می‌کند.
برای طراحی و توسعه این اتومبیل هم برلیانس از یک شاسی و پلتفرم 4510 میلی متری در طول، 1758 میلی متری در عرض و ارتفاع 1460 میلی متری با فاصله بین دو محور 2580 میلی متری استفاده کرده و مابقی قطعات را برای شکل گیری H330 بر روی آن نصب کرده‌اند. طراحی ظاهری خودرو هم از نظر بنده نسبتاً قابل قبول است. اما طراحی جلو در مقایسه با سایر چینی‌های اصیل بازار خیلی بهتر است، ولی به طور کل در حد خودروهای چینی، یک طراحی کاملا جدید و انحصاری دارد. قسمت عقبی خودرو را هم نمی‌توان گفت که جذاب و بی‌نقص است، چون نسبت به طراحی جلو و هیکل کلی خودرو، کمی پُف کرده و بزرگ دیده می‌شود، ولی از نمای نیم‌ رخ، طراحی خوب و دلنشینی دارد. در زیر شاسی خودرو نیز به طور استاندارد از چهار عدد رینگ 15 اینچی 5 پره استفاده شده که هرچهارتای آن‌ها از آلومینیوم ساخته شده‌اند.
از سایر امکانات این محصول در نسخه گیربکس دستی هم می‌توان به صورت چکیده و گلچین به رینگ 15 اینچی آلومینیومی، شیشه‌های بالابر برقی، تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو، باز شدن خودکار قفل درب‌ها هنگام تصادف و همچنین در مدل اتوماتیک به علاوه امکانات ذکر شده، به سیستم تهویه مطبوع خودکار، سانروف، سنسور دنده عقب، بسته شدن پنجره‌ها با ریموت، قابلیت تنظیم صندلی راننده در 8 جهت، آینه‌های جانبی برقی، چراغ مه شکن جلو، سیستم ورود بدون کلید و دکمه استارت، روکش چرمی غربیلک فرمان با دکمه تنظیم صدا، سیستم صوتی با قابلیت پخش MP3، ورودی USB، 4 عدد بلندگو در مدل دستی و 6 عدد بلندگو در مدل اتوماتیک اشاره کرد و از امکانات و تجهیزات ایمنی هم می‌توان مواردی همچون کیسه‌های هوای جلویی، ترمزهای جلو دیسکی و عقب کاسه‌ای در مدل گیربکس دستی و ترمزهای جلو و عقب دیسکی در نسخه اتوماتیک مجهز شده به سیستم‌های ABS و EBD را معرفی کرد.
در آخر هم لازم به ذکر است که برلیاس H330 بر اساس آخرین قیمت بازار در دو مدل دستی و اتوماتیک بین قیمت‌های 44 تا 55 میلیون تومان عرضه می‌شود.
برای مشاهده مشخصات فنی و لیست تجهیزات و امکانات به صفحه مشخصات فنی برلیانس H330 مراجعه کنید.

حال سوال آخر ما اینجاست که این محصول جدید با این قیمت مخصوصاً در مدل اتوماتیک رقیب جک J5 اتوماتیک خواهد شد و به نظر شما آیا می تواند با پشتوانه پارس خودرو اما با موتوری ضعیف تر از پس این هموطنی خود برآید یا خیر؟

نظرات کاربران

72 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/7/6
چيني = شكستني
1394/7/6
بهنام = ...
1394/7/6
جک 5 یه چیز دیگه اس اصلا قابل مقایسه نیست
1394/7/6
به هیچکدوم از جملات غیر علمی و نه چندان عقلانی در مورد این زباله چینی کاری ندارم ولی واقعا طراحی انحصاری دیگه صدای ادمو در میاره بابا من تو تبلیغ این ماشین دیدم که نوشته بود شبیه ترین ماشین به بی ام و که البنه به خاطر اون جلوپنجره مزخرفش میگن درسته که مقایسه این ارابه شترسواری با بی ام و گناهی است بس نابخشودنی ولی قبول کنید طراحی انحصاری به هیچ برند چینی نمیچسبه.
1394/7/6
آره خدایی نمای جلوش رو انگار از ترکیب سری ۶ و کوالا بدست آوردن!
1394/7/6
به شخصه نظرم اينكه:
١)اگه آدم داره و مشكل مالي و پول براش مهم نيست بره از الماني ها ماشين بگيره
٢)اگه بودجه ادم نمي رسه به المانيا بره سراغ ژاپني ها در مرحله اول تويوتا نيسان ميتسو و هوندا در مرحله دوم سوزوكي و مزدا
٣)اگه ديگه اينارم ادم زورش نرسه بخره به نظره من بايد بياد سراغ توليدات داخل كه به نظرم توي توليدات داخل بازم مي گم به نظر خودم ٢٠٦ هاچ بك و sd و بعد إز اونا تندر إز لحاظ كيفيتي بهترن نسبت به بقيه و در أولويت اول خريد هستند حداقل برأي من
إز نظر من خريد ماشين كره اي و چيني إز هيچ لحاظ قابل توجيح و قبول نيست
البته أين نظر شخصي من.... و اولويت بندي من برأي خريد خودرو أين خواهد بود
يا علي....
1394/7/6
جناب کاکا،می تونم بپرسم ماشین خودتون چیه؟شما از محصولات ژاپنی یهو پریدید محصولات وطنی!!یعنی کیفیت 206 و تندر از سوناتا و اسپورتیج و سانتافه نیو بهتره؟!!!!من خودم اسپورتیج دارم و خیلی هم ازش راضیم.
1394/7/6
همه جای دنیا مزدا رو خیلی بهتر از میتسوبیشی میدونن و قیمت و نظر کارشناس ها هم تایید میکنه که مزدا تو هر کلاسی در بین خودروهای نیمه لوکس جز بهترین های ژاپن و حتی دنیاست. ضمناٌ خدایی چینی از ایرانی خیلی بهتره هم کیفیت مونتاژ و هم ایمنی ولی خب اولویت های افراد متفاوت هست. در مورد محصولات کره هم باید بگم که حداقل در بازار ایران و این قیمت های نجومی ارزش خرید ندارن.
1394/7/6
باشه حتما خوبه که گفتی وگرنه میرفتم بوگاتی ساخت فرانسه رو میگرفتم یا ولوو یا جگوار انگلیسو.
1394/7/6
چطور هوندا رو تو گروه اول گذاشتید و مزدا گروه دوم؟😕😕
1394/7/6
فرامرز جان حتی اگه همه دنیا هم مزدا رو از میتسوبیشی برتر بدونن که هرگز چنین نیست باز هم دلیل بر برتری مزدا بر میتسوبیشی نبوده و به نظر من و با توجه به تجاربی که از سواری محصولات ژاپنی دارم میتسوبیشی رو رقیبی برای تویوتا و نیسان می دانم و در بعضی موارد مانند هندلینگ و فرمان پذیری میتسوبیشی واقعا فوق العاده بوده و حتی وانت های آن در این زمینه با سواری های دیگر کمپانی های ژاپن قابل رقابت بوده این مورد رو شخصا به عینه تجربه کرده ام.اگر میتسوبیشی در ایران مظلوم واقع شده دلیل ان محصولات محدود و عملکرد بسیار ضعیف نماینده انحصاری ان است.از فرصتی که برای خواندن این نظر صرف نمودید صمیمانه متشکرم
1394/7/6
در بازار امروز قیمت بسیاری از ماشین های کره ای و ژاپنی به هم نزدیک بوده و تکلیف خودروهای چینی نیز معلوم است و نیاز به بازگویی ندارد بنابراین صرف هزینه برای خرید کره ای و چینی فاقد توجیح عقلی و اقتصادی است اما متاسفانه در ایران مردم بیش از حد درگیر ظواهر و به قول معروف اپشن و از این قبیل موارد هستند و توجه کمتری به کیفیت دوام و ماندگاری دارند و دلیل جولان ماشین های کره ای و بعضی از چینی ها مطلقا همین است البته این ها همگی برداشت شخصی بوده و نظر دوستان به جای خود محترم است.
1394/7/7
ماشین کره مثل هیوندا وکیا و...بهترینهای اروپا و جهان هستندو زمانی در امریکا هیوندای تا 10 سال احتیاج به تعمیرگاه رفتن نداشته!!!!!!!!
1394/7/7
جناب 123 بنده به هیچ کدوم از این نظرات کاری ندارم اما از سپیدی روز روشن تر است که هیوندایی که برای امریکایی ها تولید و صادر میشه زمین تا اسمون با این هایی که من و شما سوار میشیم فرق داره چه به لحاظ درجه کیفی و چه امکانات و موارد دیگر!بدرود
1394/7/7
کارتون درسته
1394/7/7
جناب فیضی دقیقا به چیه اسپورتیج پول دادید؟ سرعتش؟ امکاناتش؟ کیفیتش؟ اخه من تو این ماشین هیچی ندیدم که دلمو خوش کنم پامو تا ته گذاشتم پدال استخاره کرد از بیرون نگاش کردم عینه دبس نشستم پشت پاهام رفت تو شکمم
1394/7/8
hosein.t جان میتسوبیشی تا اوایل قرن جاری از مزدا پیش بود و مدل های پرطرفداری تو کل دنیا داشت. اما پیشرفت زیادی از دهه ۹۰ نداشته و خیلی از مدل های موفق اون دوره یا آپدیت نشدن یا حضور پررنگی ندارن. مزدا بر عکس میتسوبیشی تو سال های اخیر پیشرفت های زیادی هم از نشر کیفی و طراحی و هم از نظر تنوع محصولات داشته جوری که مزدا ۳ جدید خیلی از دو نسل قبلش بهتر شده و مدل های اسپرت هم مزدا میاتا رو خیلی ها بهتر از جی تی ۸۶ میدونن و حتی با تی تی و زد۴ هم مقایسه میشه. من قریب ۳ ساله در آلمان هستم و انواع مزدا رو اینجا دیدم و تو یه مسیر یک کیلومتری شاید ۴-۵ مزدای پارک شده ببینم ولی میتسوبیشی حتی از سوزوکی هم کمیابتر هست و شاید ماهی دو سه تا ببینم که اغلب mirage یا asx هستن.
1394/7/6
خرید خودرو صفر (ایرانی چینی و...) ممنوع .

واقعا لیاقتمون همینه از این اشغالا سوار شیم ؟؟!!!
1394/7/6
میتونی ب ام و سوار شی ؟ برو بخر سوار شو
1394/7/7
جناب mro حداقل اگه پول بی ام وه هم یکی نداشت میشه مثلا با 80 میلیون یه ماکسیمای تمیز روند به جای چینی یا مزدا 3
1394/7/6
من از عملکرد و سواری این ماشین و جک جی 5 خبر ندارم در ثانی هیچ کدومشونم تا حالا یه امتحان بلند مدت پس ندادن

اما اگه فقط بخوام از نظر طراحی جی 5 رو با اچ 330 مقایسه کنیم برلیانس هیچ شانسی نداره

چون جک هنر طراحان پنین فارینا رو داره و جدا از اینکه پدر مادر دار و مهندسی شده طراحی شده بی نهایت اروپایی دیده میشه و هیچ زاویه ناراحت و چینی تو بدنه جی 5 پیدا نمی کنین در مقابل این بی ام و های فیک (برلیانس) که جلو عقبشون به هم پنالتی می زنه
1394/7/6
من خیلی نگران بودم این ماشینو بگیرم عینکمو کجا بزارم خداروشکر یه جای مخصوصی براش درست کردن ▪_▪
1394/7/6
50میلیون پول بدی چینی سوار شی چی بگم ?خدایا شکرت.
1394/7/7
یه عده سوار میشن کلاسم میزارن
1394/11/16
اخه عزیزم دستت به گوشت نمیرسه الکی نگو پیف پیف ،والا من که دارم و خیلی راضیم ،از سمند و پارس که خیلی بهترو راحت تره
1394/7/6
دیگر فکر نکنم یک نفر هم سوار این جور ماشینا بشه
1394/7/6
به ما بپیوندید __00__
1394/7/6
سلام به مخاطبان خودرو بانک. دوست دارم که این خودرو را در کلاس دستی با خودروی دنا ایران خودرو مقایسه کنم. ابتدا از طراحی شروع می کنم. کاملا مشخص است که برلیانس 330 کپی برداری شده از محصولات بی ام دبلیوو می باشد. که البته خیلی ناشیانه این طراحی مخصوصا در جلو و عقب دیده می شود. که همین طراحی ناشیانه در ادغام با ساخت و قالب گیری بی کیفیت تفاوت های زیادی را با محصولات بی ام دبلیو بوجود آورده در حالی که دنا گرچه روی پلتفرم سورن بسته شده اما در جلو و عقب کشیده تر و چهره ای اسپرت تر را دارا می باشد. البته بزرگ بودن دنا این خودرو را به عنوان خودروی خانواده معرفی کرده است. پس در طراحی خارجی به نطر من دنا عملکرد بهتری دارد. حال نوبت طراحی داخلیه که الحق در مقایسه با سایر محصولات ایران خودرو دنا مناسب تر می باشد. فضای مناسب سرنشینان عقب حتی برای افراد بلند قد هم مناسب است. که البته جادار بودن و راحتی در مسافرت نقطه عطفی در خانواده محصولات سمند و علی الخصوص دنا می باشد هرچند که فضای سرنشین جلو تا حدودی محدود شده اما در مقایسه با برلیانس بهتر می باشد . طراحی داشبورد و کیفیت نیز از دیگر برگهای برنده دنا می باشد همچنین داشتن آپشنهای کاربردی چون کروز کنترل. تنظیم صندلی به صورت برقی .تهویه مطبوع اتوماتیک و مانیتور و .... در دنا نسبت به حریف چینی سرتر می باشد. در ادامه بحث پیشرانه مطرح است که پیشرانه 1.7 لیتری دنا با وجود 114 اسب بخار از لحاظ شتاب و قدرت از برلیانس که دارای پیشرانه 1.6 لیتری با 103 اسب بخار است دیگر مزیت دنا است. پس با وجود خودروی داخلی مناسب و ایمن در این کلاس خرید خودروی چینی ریسک بزرگی را می طلبد. به فاکتورهای بالا هزینه تعمیرات و نگهداری و بازار دست دوم و افت قیمت رو هم اضافه کنید. در آخر قیمت مناسب تر دنا و خدمات پس از فروش ایران خودرو نیز مشتریان را از خرید این چینی کم نام و نشان مایوس می نمایید. به عنوان نکته نهایی خرید خودروی صفر چه داخلی و چه خارجی ممنوع. با تشکر
1394/7/7
عزیز برادر خودرو دنایی که شما می گی اولا یک خودرو جدید نیست این ماشین تنها فیس لیفت سمند هستش که طراحیش در سال 83 شروع شد و قرار بود حدودا سال 85 86 به بازار عرضه بشه شاسی این ماشین هم مشترک بین پژو 405 است که برای 40 سال پیشه اینتریور ماشین هم شباهت بسیار زیادی با سورن ELX داره موتورشم که EF7 کیفت بسیار پایین مونتاژ هم که دیگه حرفی برای گفتن نمیزاره درضمن باید به همه اینها کیفیت بسیار پایین متریال داخل خودرو را اضافه کنیم ایرنخودرو حتی به خودش زحت نداد 4تا رینگ مناسب رای این سمند جدید طراحی کنه واز نمای جانب ناهماهنگی خطوط جانبی و سایز نامناسب رینگها به شدت دل آدمو می زنه
از هر نظر که نگاه کنیم در مدل دستی خودرویی مثل لیفان حداقل از لحاظ موتوری از این گنجشک رنگ شده جای قناری سرتره
برلیانس هم کم کم مزیتش این که پلتفرمش طراحی BMW است انو از خودم نمی گم می تونید با یه سرچ مختصر این اطلاعات رو بدست بیارید
1394/7/7
والا یکی از دوستان پارس TU5 مدل 92 دارن واقعا یه بار روندم خیلی خوب بود از لحاظ سواری چینی جماعتو قشنگ میگرفت
1394/8/16
درود بر آشنای قدیمی. یقین دارم اگر یک بار برلیانس اتوماتیک سوار بشی و فقط یک کیلومتر رانندگی کنی دیگه حتی اسم دنا رو هم نمیاری. یاحق
1395/1/29
دیگه هر چی باشه از دنا خیلی خیلی خوش رخ تر هست!
شما هم مشخصه خودن دنا داری!
دنا اصلا ظاهر خوبی نداره! و کلا نا موزورن هست
1395/2/23
سلام دلاور؛نمیدونم چرا هر چی این متن رو میخونم ؛جاییش نمیبینم یک طرفه قضاوت کردی و تعصب الکی ورکولیدی !خدا وکیلی برلیانس رو از نزدیک دیدی؟یا برا اینکه شبا خواب بری برات قصشو خوندن
1395/3/16
حالا میگیم فاکتور زیبایی سلیقه ایه و آدما می تونن بد سلیقه باشن، ولی از خدمات پس از فروش ایران خودرو حرف می زنید خندم میگیره !!!!
یک سال 206 اس دی مدل 94 داشتم، با زحمت فروختمش، دیگه نمایندگی ایران خودرو و 206 می بینم حالم به هم میخوره !
1394/7/6
سلام جناب آقاي فيضي ممنون بابت وقتي كه برأي خوندن كامنت من گذاشتيد...
من كمري داشتم مدل ٢٠٠٧ اما به دليل مشكلات مالي كه برام پيش اومد متاسفانه واقعا متاسفانه مجبور به فروش اون نازنين شدم و الان ٢٠٦ تيپ ٥ دارم
جناب اقاي فيضي علي رقم احترام بسيار زيادي كه به شما و ١٠٠ البته به انتخاب شما در خريد خودرو دارم و حرفام قطعا و بدون شك به دور إز زير سوْال بردن شما و ماشينتون هست و خدايي نكرده قسط توهين هم ندارم اما...
به هيچ عنوان محصولات كره اي رو توي هيچ زمينه اي قبول ندارم به دور از كيفيت و اصالت بوده و عمر كوتاهي ( بسيار كوتاه) نسبت به محصولات مشابه ژاپني دارن...
من تجربه سوار شدن چنتا از خودروهاي كره اي كه گران قيمّت هم بودن داشتم كه بعضا حتي ٥٠ تا هم كار نكرده بودن اما بدترين تجربه هاي رانندگيم و با اونا داشتم به معناي واقعي ضعيف و بي كيفيت بودن...
البته قطعا شما هم برأي خريد خودروتون ١٠٠٪ دلايل به مراتب قانع كننده تري داريد و قطعا من به شما دلايلتون و انتخابتون احترام زيادي مي گذارم و اينجا هم فقط نظر شخصي خودمو گفتم
دليل اينكه از ماشين ژاپني ناگهان پريدم روي ماشين هاي إيراني هم اينكه كره اي ها و چيني ها به هيچ عنوان در مقابل پولي كه مي دي بازده و كيفيتي نمي بيني با اينكه أين موضوع توي ايران برأي تمام خودرو ها صدق مي كنه اما برأي كره اي ها و چيني ها بيشتر نمود داره
درسته ژاپني ها و ألماني ها بعضا تا ٤ برابر قيمّت جهاني فروخته مي شن اما حداقل مطمئني اگرم داري پول زيادي مي دي تا اخر عمر ماشينت روپاست و به خاطر كيفيتش سالها بي هيچ زحمتي برات كار مي كنه حداقل اگه أين همه پول مي دبي بازده خوبيم مي گيري(بر خلاف كره و چين) واقعا زشته واقعا زشته خدا تومن بدّي ازرا يا كادنزا بخري هنوز ماشين ٧٠تا كار نكرده از همه جاي اتاقش صدا هاي گوناگون بشنوي!!!!
ترجيح ميدم مثل الان كه پولم نمي رسه باز ماشين ژاپني سوار شم سراغ كره و چين هم نرم و ماشين ايراني بخرم كه حداقل اگرم به سر و صدا افتاد و رو دستم خرج گذاشت دلم نسوزه چون نه پول زيادي بابتش دادم و نه توقعي ازيه ماشين ايراني دارم....
اما وقتي ١٥٠-٢٠٠ ملييون مي دي و يه كره اي مي خري فكر مي كنم حداقل حداقل حداقل توقعي كه مي شه ازش داشت اينكه با بالا رفتن كيلومترش سرو صداهاي اتاقش بيشتر نشه كه متاسفانه در أرضا كردن أين نياز پيش پا افتاده هم كره عاجزه...
اميدوارم چرخ ماشينتون براتون بچرخه نمي دوني چه زجريه از پشت كمري بشيني پشت ٢٠٦ خخخخخخخخ اومن إيرانية وأي وأي .....اميدوارم اين روزا زوتر تموم شه :)
يا علي....
1394/7/7
کسی که خودروی کره ای و چینی رو به لحاظ کیفیت در یک سطح می دونه نظر شخصیشو واسه خودش نگه داره بهتره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! کادنزا 70 تا کار کنه به صدا می افته؟؟؟؟ پناه بر خدا مردم از خنده. برادر کره ای هم داشتی یا نه؟؟ اگه نداشتی کامنت الکی نذار. از سال 2008 یه سوناتا دارم و تا الان هیچ مشکلی نداشته. اگه کیا و هیوندا بی کیفیت بودن که تا حالا صد بار تو بازار جهانی ورشکسته می شدن نه این که مدام رشد کنن! برای مثال مگه آمریکای شمالی بازار انحصاری داره که مردم مجبور باشن ماشین بی کیفیت بخرن؟؟؟؟ پس چرا اینقدر اونجا ماشین کره ای و بخصوص کیا فروش می ره؟؟؟؟؟؟
1394/7/8
عزيز جان اگه دوست داري بيا سوار ماشين من بشو بد بيا نظر به ماشيناي كره اي بده من ماشينم جنسيس ٢٠٠٩ با كاركرد ٢٤٠ هزارتا اگه توش تونستي صدا گير بياري من ماشينو به نامت ميزنم كه ديگه سوار يه ماشين وطني نشي
1394/11/16
عزیزم ارزو بر جوانان عیب نیست
1394/7/6
فرامرز جان به دفعات توي كامنتم نوشتم (به نظر خودم) (نظر شخصيم...)
نظر من اينه و قطعا همون طوري كه شما مي فرماييد مزدا ماشين فوق العاده با كيفيت و عمري هست و همه جاي دنيا قطعا شناخته شده است....
گفتم كه نظر شخصيمه تجربه رانندگي هم كه با مزدا ٣ new داشتم و هم با لنسر هاي جديد به نظرم لنسر كمي مي چربيد به مزدا اين موضوع براي ميراژ و مزدا ٢هم باز هم مي گم به نظرم صدق مي كنه...به خاطر همين اول ميتسو بعد مزدا
با تشكر....
1394/7/6
سلام و رحمت ا...
این ماشین خیلی خوبیه ، فقط قیمتش کمه که مسئولین به آن رسیدگی کنند.امکاناتش هم واسه ما هم وطنان ایرانی خیلی زیاده.اون دکمه روی فرمونش چیه ؟ مگه روی فرمون هم دکمه و کلید و پریز نصب میکنن؟ چرا روی آیینه بغل لامپ نصب کردند ؟ اونهم وردارن.اگه نورش بیفته توی چش راننده ای که از جلو میآد ، کی پاسخگوست.
یرم دو سه تا بخرم تا تموم نکردن.
1395/6/28
سلام همه از این ماشین های چینی تعریف نمیکنن بلکه اونایی که دارن فقط میخوان به خودشون دل گرمی بدهند اون روزی که لیفان 1800 جک و ام وی ام و این اشغال ها وارد کشور شد همه تعریف میکردن اما خیلی ماشین های بیکیفیت شدن و تو نماینده ها صف کشیدن و همه تو نمایشگاه با قیمت 10 میلیون میفروشن اما کسی نمیخره این برلیانسم مثل اوناست بعد از چند ماه صداش در میاد میگی نه نگاه کن من که پولمو به این کار دستی نمیدم
1394/7/6
نمیدونم مدیر سایت چرا اجازه میده هر پیام دلقک بازی اینجا ثبت بشه ! نمیدونم اصلاً چک میکنن یا نه
به طور کلی کسانی که قصد خرید این خودرو رو دارن تو این قیمت ها تو ایران چیز بهتری گیرشون نمیاد
اما من فکر میکنم تمامی کسانی که اینجا کامنت ثبت کردن همه میلیاردر های تهران و ایران هستند و از خودرو های روز اروپا و آمریکا و ژاپن استفاده میکنن که خودرو های کره ای و چینی رو مشتی آشغال خطاب میکنن و به دارندگان اونها توهین میکنن ! اینطور آدما مشخصه که فقط تو دنیای مجازی خیلی حرف بلدن بزنن و تو دنیای واقعی بالاتر از ژیان سوار نشدن ، حالا هرچقدر هم با این افراد صحبت منطقی و فنی و ... انجام بدی اینها در جواب تمام منطق های شما فقط یک جواب بلدن بدن ! اونم اینه که چینیه
طرف ماشین رو نه سوار شده و نه دیده میگه آشغاله
کاری نداره که برلیانس سال 2013 شده بیست و سومین خودرو ساز بزرگ دنیا و جزو 5 خودرو ساز برتر چین و شریک بی ام دبلیو آلمان و محصولاتش همه صادراتی هستن
لیاقت یک سری افراد 206 ایرانی با ECU ساخت معلوم نیست کجا و پژو پارس 40 سال پیش
مدیران این سایت هم جدیداً از هر شرکت پول بگیرن براش تبلیغ میکنن و اون محصول رو بزرگنمایی میکنن
مثلاً در بحث معرفی این خودرو نمیان مزایا ماشین رو هم ذکر کنن و فقط به گفتن عمومات و کلیات اکتفا میکنن
همین ماشین چینی که آقایون میفرمایند از همه تولیدات داخلی به روز تره ، طراحی ماشین توسط شرکت پنین فارینا ایتالیا انجام شده ، خودرو دارای زنجیر تایم ، موتور Cvvt ، فرمان برقی و گیربکس اتوماتیک ساخت هیوندای هست
0 تا 100 این ماشین با موتور 1500 سی سی فقط 11 ثانیه هست
مصرف سوخت در مدل اتومات فقط 6.3 لیتر در هر 100 کیلومتر هست و دارای استاندارد یورو 5 هست ، چیزی که تو خودرو های داخلی تا 20 سال دیگه میبینیم تازه
به طور کلی از دوستانی که واقعاًٌ قصد بررسی یا خرید دارن تقاضا میکنم به کامنت های این جماعت توجه نکنن و خودشون دست به کار شن برای تحقیق و بررسی
1394/7/7
شمس جان دلقك چيه؟ 😳 خوبي؟
ملت دارن مثل آدم بحث مي كنند چي رو ميگي دلقك؟
1394/7/7
اون پینی مینی فارینا هارو با یورو 5 میچسبونن برای لیف کاری حرفه ای ملت
من لیاقت خودمو خیلی بالاتر از این لگنا میدونم که سوار شم
ماشینی که معلوم نیس چیه طراحی پیننی مینی همکار بی ام وه گیربکس هیوندا میگفتی ساعت IWC فرشه ایرانی لیمو جهرم خربزه مشهد هم توش بکار رفته من کاری ندارم به حرفاتون درست هس یا نه ولی ولی ولی اگه این ماشین بود چینیا خودشون میروندن خیابونای چین پره از بهترین ماشینا
1394/9/27
سلام من h 330 اتومات دارم 5000 تا باهاش راه رفتم خیلی هم ازش راضیم اقایی که دم از تولید داخل میزنی می دونی اونی ام که سوار میشی چینیه ؟ ولی بدون هیچ کنترل کیفیتی اول دوری با برلیانس بزن بعد نظر بده با ماشین های ایرانی اصلا قابل قیاس نیست نه از نظر سواری نه کیفیت و نه زیبایی به مراتب بالاتر از تولیدات داخلیه اقایی که با سمند مقایسه میکنی چند متری با برلیانس رانندگی کنین بعد نظر بدین فکر کنم بهتر باشه
1394/11/16
احسنت حرف در منو زدی
1394/7/7
برلیانس
1394/7/7
سلام جناب اقاي شمس
شما اگر خواهان إيجاد تغيير در كسي يا چيزي هستيد اول از همه بايد از خودتون شروع كنيد
شما توي يه كامنت چند خطه كل اعضاي اين سايتو كه بعضا سالهاست توي اين سايت فعالند رو متهم به دروغ گويي كرديد و بهشون تهمت زديد(اين كار دقيقا همون كاري بود كه شما ازش شكايت كرده بوديد) و ما رو دلقك خطاب كرديد... وسپس به سايت خودرو بانك تهمت طرفداري از گروه خاصي رو زديد...
هر موقع ياد گرفتيد به نظر ديگران احترام بذاريد حالا چه اون نظر رأست يا دروغ صحيح يا غلط بأشه و در مقابل نظرات مخالفتون كمي انعطاف بيشتري داشتم باشيد اون موقع مي توانيد از ديگران هم اين توقع رو داشته باشيد
اينجا هر كسي هر تجربه اي كه از سواري گرفتن از ماشين داره به اشتراك مي زاره حالا چه راست چه دروغ ما همه عقل دارين و مي تونيم با سبك سنگين كردن فرق اين دو رو بفهميم
در مورد اين موضوع هم كه مي فرماييد (اينجا انگار همه ميلياردر هاي تهراني هستند و ماشين روز دنيا رو سوار مي شن) كاري به بقيه ندارم در رابطه با خودم مي گم من بچه شهرستانم (كرمان) و به هيچ عنوان هم از خانواده ثروتمندي نيستم پس لطفا قبل از اظهار فضل كردن كمي حرفتون رو بسنجيد
به اميد اون روز
يا علي
1394/7/7
از نحوه معرفی و تبلیغ ام جی شاسی بلند جدید و همچنین لیفان x50 تو این سایت در مقایسه با نحوه معرفی برلیانس ، کاملاً مشخصه که خودرو بانک چقدر بی طرف عمل میکنه !!!!
1394/7/7
کسیکه میگه کره ای روندم اخ نگفته بیاد پیشه من یه دور من بزنم ببینم چه جوری اخ نمیگه این کارو با جنسیس دوستم کردم محور عقبشو اورد پایین بعد تعمیرم کار نکرد گذاشت نمایشگاه بای بای
1394/7/7
حیف جنازه که با این ببرن !!!
1394/11/16
خخخخخ مردی با سمند یا ال ۹۰ نعش کش میبرننت
1394/11/16
خخخخخ مردی با سمند یا ال ۹۰ نعش کش میبرننت
1395/7/2
اقا سعید اولاا نه سمندو نه ال 90 تا حالا نعش کش نبوردن و با بنز استیژن میبرن یا نیسان کابین دار یا هم تویوتا قدیمی ها دومن این جملات و حرف ها درست نیستن اقا سروش و سعید
1394/7/12
توی نمایشگاه از نزدیک براندازش کردم کیفیت داخلش جالب نیست و مشخصه بعد از مدتی استفاده تغییر رنگ میده خیلی دلباز و راحت و جادار نیست، قدری از 206 بزرگتره، ولی کیفیت رنگش از محصولات کرمان موتور بالاتره، صندوق فوق العاده جاداری داره، و فرمان برقی هم در نوع خودش جالبه
1394/10/16
این ماشینم مثل تیبا اهرم بستن خروجی دریچه هوا درقسمت وسط (برای کولر یابخاری ) نداره .بسی جای تاسفه
1395/3/31
داره آقا چرا دقت نمیکنی بقیه رو هم به اشتباه میندازی.وسط ولوم سمت راست که واسه سرعت فن هست رو باید فشار داد
1394/11/23
سلام. راست میگنا. دقت کنین! یه دکمه واسه بستن دریچه هوا نداره. مثل تیبا.
آقا من ۶ ماهه دنا دارم. فوق العاده بود این ماشین‌. اگه سانروف داشت دیگه عالی میشد. کماکه کروز کنترل دقیق داره و همه چینی ها اونو ندارن. مانیتور بزرگ و صندلی های ۸ حرکته برقی مشتی‌. کدوم چینی جفت صندلیاش ۸ حرکت برقیه؟؟؟ فضای کابین داخلش لوکس لوکسه. تا الان دوبار پشتیبان ماشین زنگ زده بهم از ایرانخودرو. و یک بار هم از وزارت صنعت و معدن بابت نظرسنجی دنا که به گفته خودشون پروژه ملی هست. در کل یه ایرانی خوب با خدمات پس از فروش خوبه. مرسی ایرانخودرو بابت این خودروی خوب وطنی...
1394/12/27
حرفهات شبیه یه شوخی بیشتر
دنا!!!!
اگه به کسی پول میدادن میگفتن که یه کاری کن تا صنعت ایران خودرو و زمین بخوره اینقدر خوب نمیتونست گند بزنه به کل مجموعه... دنا بیشتر شبیه یه شوخی میمومه ما کلا خودرو زیر 50 میلیون خوب نداااااریم فکر کن رنو اومده خودرو زیر 50 میلیون ساندرو و زده ساندروووو صد رحمت به پیکان خودمون والا
ببین خودرو زیر 50 میلیون جز چینی که خوب و بد هم داره اصلا چیزی پیدا نمیکنی خیالت راحت خودتونم با این حرفها گول نزنید صنعت خودروسازی ما فقط مونتاژ عزیزم...
خودرو های کره ای وارداتی هم بله بهتر از همه اینهاست اما اگه بخوایی تا 100 تا پول بدی که اونم کسی که ژاپنی و آلمانی سوار میشه قبول نداره....
هر چی پول بدی آش میخوری...
1394/11/27
سلام. من یه پرشیا مدل 85 دارم و میخوام بفروشم و این ماشینو بخرم. البته بین دنا و برلیانس اتومات موندن ولی بیشتر رو برلیانس متمرکزم. از نظرات دوستان هم نمیشه نتیجه گیری کرد چون یه سری ها برلیانس رو پسندیدن و یه سری دنا، بیصبرانه منتظر بررسی ویدیویی برلیانس اچ 330 اتوماتیک از خودرو بانک هستم تا بتونم بهتر تصمیم بگیرم. با تشکر از سایتوخوبتون
1394/11/29
من برلیانس دارم تو کفی خوبه مخصوصا تو پیچ ها خیلی راحت رانندگی میکنی ولی تو گردنه ها از محصولات ایران خودرو ضعیف تره ولی با تمام این تفاوت ها برا من بهتر از محصولات تکرا
1395/1/7
من خیلی دوست دارم خودروی ساخت کشور خودمو بخرم اما چه کنم که دیگه اعتماد ندارم تنها من نه دیگه خیلی از مردم اعتماد نمیکنن کارمون به کجا رسیده که به خودروی چینی که اشغال تولید میکنه بیشتر اعتماد میکنن تا به ایرانی
1395/2/18
با سلام ب دوستانی ک رانندگی با برلیانسو تجربه کردن میخواستم بدونم این خودرو توی سینکشی و سربالایی چطور عمل میکنه ؟؟
1395/4/8
با سلام خدمت شما مخاطبان خودرو بانک،من خودم مهر94 دنا خریدم از ماه ابان شروع به صدا دادن کرد ،ماه بعد کلا سیستم قفل مرکزی قاطی کرد درحال رانندگی همش خود به خود باز و بسته میشد ،تسمه تایمشو 5 بار از طریق نمایندگیهای مجاز ایران خودرو عوض کردم بازم صدا میداد انگار موتور گازی جلو ماشین بسته بودن،خیلی داخل اتاقش صدا میداد،بسیار عذاب اور بود،ولی الان برلیانس 330 اتومات دارم فوق العادس ،ازطریق ابکو تونستم هم شیشه های دودی شرکتی ،هم رنگ متالیک،هم کروس کنترل ،هم مانیتور براش اورجینال نصب کنم ،از لحاظ ظاهری فوق العادس ،مقایسه ای نمیتونم بین دنا و برلیانس کنم چون واقعا برلیانس رو نمیشه تو رده دنا برا مقایسه گذاشت خیلی بالاتره،دنده اتومات و سانروفش کل سیستم و هیکل دنا رو می ارزه
1395/4/11
به لحاظ ظاهری همیشه سلیقه دخیله
برای مثال پدر من ال نود رو بسیار زیبا میدونه.
هشتاد در صد از شما الان معتقدید بابام بد سلیقه است.
بنابراین اگر بخوایم برلیانس رو با دنا به لحاظ ظاهری مقایسه کنیم به جایی نمیرسیم در بحث چون سلیقه ی هر کسی برای خودش متر و معیار هست.
اما به لحاظ موتوری برلیانس با موتور 1500 سی سی از کمپانی میتسوبیشی ،انصافا و خدامابینی خیلی بهتر از دنای ef7 با وعده ی بزک نمیر از توربو شارژی 1400 سی سی میباشد که تا گوساله گاو شود دل صاحبش اب شود.
به لحاظ امکانات داخلی یک خودرو هم دنا یه مونیتور جلو تره از برلیانس.
اما پس از مونیتور تنها برگ برنده دنا نسبت به برلیانس اینه که افت قیمت کمتری نسبت به برلیانس داره و این داستان دو سال اینده خیلی برلیانسی ها رو اذیت خواهد کرد.
در مورد خدمات پس از فروش هم عارضم که هم بنز و هم بی ام دابلیو خدمات تو ایران نداره چون نیازی به خدمات نداره.
در همین راستا شرافتا ،تولیدات دهاتهای چین به لحاظ کیفیت و دوام شرف داره به تولیدات قلعه حسن خان.
تجربه شده در عمل.
برید تحقیق کنید ببینید برای مثال فامیلتون با سمند چند بار رفته نمایندگی تا حالا.بعدش اون یکی با لیفان چند بار رفته؟
خودتون متوجه میشید بعدش که خدمات چقدر به کار میاد و کجا به کار میاد.
با محصولات ایران خودرو بیشتر گذرتون به دباغ خونه می افته تا محصولات چینی.
داشتیم و دیدیم.

از این صحبتا که بگذریم هر جوره که تحقیق و سواری کنی برلیالنس از دنا سرتره بخدا هر کی هم قبول نداره دو تا بیست کیلومتر وقت بزاره و یکیشو دنا سوار شه و اون یکیش رو برلیانس تا خودش بفهمه که به خدا ما کمونیست نیستیم و با ایران خودرو هم دشمنی نداریم.
در ضمن اقایون
همینه که هست
یعنی واقعا همینه که هست
افتاد؟
موید باشید.
1396/4/17
عالی بود سپاس
1395/4/22
درود به همه
طبق آمار ارائه شده توسط خود چینی ها در چین فقط 25% خودروهای مصرفی ساخت چین هستند ، این نکته مهمه چون بنظرم آنها همانقدر که از صنعتشون دفاع و حمایت میکنند به همان اندازه برای پول خودشون هم ارزش قائل هستند بنابراین برای صادرات محصولاتشان بخصوص به ایران که یک بازار کاملا انحصاری است بسیار پرقدرت وارد شده اند
در اینجا بی مسئولیتی مدیران صنعت خودروی ایران بسیار مشهود است که فقط به سود لحظه ای خودشان اهمیت میدهند و عملا خیانتی به منابع ملی ایران میکنند که متاسفانه متاسفانه عمدا یا سهوا از سوی مراجع ذی صلاح بالاتر نادیده گرفته شده و می شود.
1395/7/23
سلام.خسته نباشید......خواستم خودرو برلیانس رو هرچه زود تر بررسی کنید من خیلی عاشق برنامتونم تشکر...و مشداق دیدن بررسی برلیانس هستم...تشکر.یاعلی
1395/7/26
بررسی،نقد یا قضاوت؟؟

با سلام .این پیج ها شده یه جایی واسه ابراز انواع و اقسام حرفا و نظرات و حتی توهین ها !!! بحث ماشین برلیانس ه .به هر حال من بعد از کلی تحقیق و بررسی یک برلیانسh330 اتوماتیک خریدم.و باید بگم در نسبت به پولی که پرداخت کردم ،امکانات و کیفیت این ماشین بسیار خوب و حتی یه جاهایی عالیه.ترم،روان،فرمان برقی،تهویه اتوماتیک،سان روف دو حالته برقی،کی لس ،گیربکس ساخت کره.موتور بی صدا و کم مصرف.سواری خوب و پایداری خوب.ترمز قابل اعتماد. استفاده از زنجیر تایم به جای تسمه و. خیلی چیزا ی دیگه که باید سوار بشین تا بدونین به هر حال من بعد از خرید دو سمند ل ایکس و سورن صفر کیلومتر.که همون هفته اول .گیربکس ناله میکرد و دیسک کلاچ بطور وحشتناک میلرزوند و همین ده روز پیش هم ماشین 405 یکی از همکارام آتیش گرفت خود به خود.تصمیم گرفتم دیگه ماشین ایرونی نگیرم.چون تاحالا ندیدم یه ماشین چینی خودش آتیش بگیره.این برلیانس هم فعلا همه چیزش چینیه. لطفا اگه کسی خواست نقدی به حرفام داشته باشه در مورد خوب و یا بد بودن برلیانس ،لااقل سوار این ماشین شده باشه. ممنون از سایت خودتون
1395/8/14
نهایت همه نیرو ها پیوستن است و نهایت فنی موتور گشتاوی که در دور کم به دست میاد گشتاور در دور 3800 رو با 5000 دنا مقایسه میکنن بعد میگن دنا بهتره مثل اینه که پای گاز اینو بگیرن دو پایی برن رو گاز دنا بعد بگن دنا بهتره الفا رومیو هم موتور 1300 داره ولی برید گشتاور رو چک کنید. برلیانس در دور موتور 3800 بازده موتور ملی در دور 5000 داره یعنی صدای سینه زنی موتور طبیعتا تو ماشین نمی یاد من وجدانا سمند ای اف سون دارم برلیانس یه چیز دیگه است . اما بطور کلی توصیه میکنم گشتاور زیر 170 با دور موتور زیر 4500 برای اتوماتیک اسپورتی انتخاب به صرفه ایه مثل b50f و یا J5 البته J5 ضعیف تر ولی خوب ارزونتر ه. برلیانس اتوماتیک مصرف سوخت کمتر داره شتاب کمتر قیمتش کمتره در مقایسه با رنو ساندرو مشخصات فنی کم نمی یاره ظاهر و اپشن هم سر تره سلیقه من اینه برای تمام سلایق دیگه ارزش قایلم همینه که جامعه یکنواخت نمیشه و مردم هم سلیقه بی ذوقند ارزوی بهترین ها رو برای همه مردم عزیزم دارم ولی با توجه به قدرت خرید خودم این نظر رو دارم
1397/4/18
عزیزان برلیانس سوار مبلارکتون باشه ماشین خوبی هست لطفا هر کی اطلاعات داره بگه که برلیانس 330 تسمه تایم هست یا زنجیر
1398/3/24
سلام نميخام توهين كنم
آشغال ترين ماشيناي چيني سگشون شرف داره به ماشيناي ايراني كه فقط دزدي از مردمو بلدن
البته ايراني هم نيستن چينيه مونتاژ ايرانه مثلا پژو فقط اسمش فرانسويه بقيش چين درجه ٣ هست الان ٧ ساله وضعيت اينجوريه