موضوعات داغ

M2، جدیدترین عضو خانواده بی ام و

عکس مطلب اول
شرکت خودروسازی آلمانی بی‌ ام و رسماً از نسخه 2016 کوپه M2 پرده برداری کرد. پس بدون مقدمه چینی بیشتر به بررسی این فرزند کوچک بی ام و می پردازیم.
در کارنامه کاری شرکت خودروسازی بی ام و، این اولین باری است که این کمپانی آلمانی از برند و نام "M2" برای تولید محصولاتش استفاده می‌کند، از این رو این برند را می‌توان یک خودروی کوچک کوپه با چشم اندازی روشن تصور کرد که در چهره آرایی خود به یک طراحی کاملاً تهاجمی مجهز شده است. از یک سپر تهاجمی با ورودی‌های بزرگ هوا در وسط و دو طرف آن، چشم‌هایی اخم آلود با مردمک‌های مشکی رنگ، جلوپنجرهای متقارن مشکی رنگ با حاشیه‌های کرومی گرفته تا چهار خروجی اگزوز اسپرت جفت در دو طرف سپر و دیفیوزری نسبتاً بزرگ در میان آن و همچنین اسپویلری کوچک ثابت، که بر روی درب صندوق عقب نصب شده است. کل این مجموعه و شاسی بدنه نیز بر روی چهار عدد رینگ 19 اینچی آلومینیومی سوار شده که توسط لاستیک‌های اسپرت کوتاه میشلین پایلوت سوپر اسپرت پوشیده شده‌اند.
در بخش مولد قدرتی این کوپه بی ام و نیز یک موتور 3 لیتری شش سیلندر توربوشارژردار توئین پاور متصل به یک جعبه دنده 6 سرعته دستی آرام گرفته که در صورت بیدار کردن آن، حداکثر 365 اسب بخار (268 کیلووات) قدرت و حداکثر 464 نیوتن متر گشتاور در حالت استاندارد و 499 نیوتن متر گشتاور با اوور درایو را برای ثبت شتابی صفر تا صد 4.5 ثانیه‌ای و حداکثر سرعتی 250 کیلومتر بر ساعتی با محدود کننده الکترونیکی، روانه چرخ‌های محرک خودرو می‌کند. در ضمن شرکت سازنده جعبه دنده‌ای 7 سرعته دو کلاچه سری M را هم در نظر گرفته که به صورت سفارشی بر روی خودرو نصب شده و حداقل شتاب صفر تا صد را به 4.3 ثانیه کاهش می‌دهد.
از دیگر ویژگی‌های این اتومبیل نیز می‌توان به سیستم تعلیق آلومینیومی، سیستم فرمان برقی سری M، دیفرانسیل لغزش محدود سری M و یک سیستم ترمزی با عملکرد بالا که به دیسک‌های خنک شونده سوراخ دار و چهار پیستون در جلو و دو پیستون در عقب مجهز شده است، اشاره کرد.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/7/24
دایرهاش تو قسمت عقب خودرو خیلی یجوریه
1394/7/25
ببخشید منظورم تایرهاش بود..
1394/7/24
عجب چیزیه ، خوراک لایی کشیدن ، کل کل کردن توی شهره :-)))) ، ولی از شوخی بگذریم کاشکی وضع کشورمون و همه ی مردم خوب بود که بتونیم راحت هچنین ماشینایی رو بخریم ، به امید اینده ی خوب :-) .
1394/7/24
کل صنعت ایران به اندازه تکنولوژی ترمزش نیست!!!
1394/7/25
البته منظورتون از صنعت فكر مي كنم فقط صنعت خودرو بوده....
چون ما تو صنايعي مثل مس پتروشيمي و صنايع نفتي و صنايع وابسته به اون و صنايع نظامي (دريايي زميني هوايي) حرفاي زيادي تو دنيا براي گفتن داريم.....قرار نيست اگه صنعت خودرومون (البته اگه بشه اسمشو گذاشت صنعت!!!) داغون بقيه صنايع خوبمونم ببريم زير سوْال...