موضوعات داغ

آیا وام 25 میلیونی نجات بخش خواهد بود؟

عکس مطلب اول
همانطورکه می دانید، از اول هفته دولت اعلام کرده که قصد دارد یک وام 25 میلیون تومانی را با بازپرداخت 7 ساله برای خرید خودرو بپردازد و اگرچه بعد از آن بعضی کارشناسان گفتند که اصلاً اعطای چنین وامی غیر ممکن است اما با تایید بانک مرکزی مشخص شد که قطعاً چنین وامی برای خودرو خواهد بود و به زودی فروش خودروهای ساخت داخل روان تر از گذشته می شود.
اما در این قسمت قصد نداریم که به جزئیات این وام بپردازیم و می خواهیم یک صحبت خودمانی داشته باشیم که آیا این وام می تواند شرایط سخت صنعت خودروسازی کشور را نجات دهد یا خیر؟ و آیا به نظر شما کمپین نخریدن خودرو با این وام کنار می آید و دست از نخریدن خودرو بر می دارد و یا اینکه کماکان به روند اعتراضی خود نسبت به این صنعت ادامه می دهد؟ و به صورت کلی پیش بینی شما از اعطای چنین وامی برای بخش خودروسازی چیست و نتیجه آن به کجا ختم می شود؟

نظرات کاربران

73 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/7/27
اين وام فقط سرپوشي برگراني خودرو هاي داخليست،به جاي رقم وام بالا قيمت خودرو كاهش پيدا كند مردم راحتتر تصميم به خريد ميگيرند
1394/7/27
برادر مشکل فقط قیمت نیست..کیفیت خودرو...ایمنی خودرو...به روز بودن خودرو...خدمات پس از فروش...همگی باید تامین بشه!
1394/7/27
حرف شما متين
1394/7/27
از نظر من هيچ كمپيني از همون اول براي نخريدن خودرو وجود نداشته!!!!هركي پول داره،داره ماشينش و مي خره.....
بايد واقع بين بود،،،،از نظر من اگه خريد خودرو اينقدر كاهش پيدا كرده و با ركودي اين چنين بي سابقه روبرو شده فقط و فقط به خاطر وضعيت بد اقتصادي مردم هست خيليا تو خرج و مخارج زندگيشون موندن خيلي ها نمي تونن ماه و به اخر برسونن با درامدي كه دارن حتي خيلي ها توان بر طرف كردن نياز هاي روز مره خودشونم ندارن...حالا بيان ماشين بخرن ؟؟؟ خوب زورشون نمي رسه از كجا بيارن؟؟؟ حقوق پايين و گراني باعث كاهش توان خريد مردم و در ادامه باعث كاهش رفاه عمومي شده به نظر من فقط و فقط وضعيت بد اقتصادي مردم باعث ركود شده....نه تنها در خودرو بلكه رو همه چيز تأثير گذاشته من و بابم توي كار ساختمان هستيم خدا شاهد ٢ساله،دوستان ٢سال خيليه،٢تا اپارتمان ٤طبقه ساختيم باور بفرماييد حتي ١نفر حتي ١نفر نيومده اصلا واحداي مار و ببينه،ببينه ما چي ساختيم؟ چه جورو ساختيم؟چه برسه بخواد بياد پاي معامله...!!!پس حالا كه اين اپارتمان ها و هزاران زمين و اپارتمان موجود مثل ماله ما فروش نمي ره بيايم بگيم چون كيفيت ساختمان سازي توي ايران پايينه پس حتما كمپين نخريدن خونه رَاه افتاده...!!!!نه نه نه به هيچ وجه.....مردم پول توي دستشون نيست توان خريد و رفاه به شدت پايين اومده كه اين ركود بي سابقه و وحشتناك نه تنها توي ماشين،توي زمين مسكن و حتي صنعت و كارهاي خصوصي تاثير مخرب گذاشته...
و به نظر من اين وام مي تونه متاسفانه متاسفانه دوباره چرخ خودرو سازي ايران رو به راه بندازه....
1394/7/27
هدف ما بالاتر از این هاست :

کاهش قیمت ها تا سطح جهانی و منطقی

مدیران عزیز صنعت خودرو سازی کشور :ما همچنان ادامه میدیم
1394/7/27
25 میلیون وام خودرو بازپرداخت 42 میلیون و قسط ماهی 500 هزار تومان...یعنی 17 میلیون سود به دولت می دهی و 15 میلیون افت قیمت خودرو بعد ۵ سال می شود 32 میلیون ضرر برای صاحب خودرو شدن و ۷ سال فشار پرداخت قسط 500 هزار تومانی بر دوش مردم...واقعا مردم را دولت چه فرض کرده است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
1394/7/27
سلام ممنون از سایت خوبتون
راجع به این موضوع باید بگم اگه مردم با این وام حرکتیو که مدتها براش زحمت کشیدن رو خنثی کنند کلاهی به مراتب گشاد تر به سرشون رفته حالا که زمان نتیجه و به ثمر رسیدن این کمیپن است تا آخر باید ادامه داد شان ایرانی فراتراز پرایدو پژو ودناوسمنداست باید ماشین امریکایی و ژاپنی با قیمت معقول جلوی پای ایرانیها به صورت از دم قسط گداشته بشه نه کمتر از این ....
و خودرو ساز داخلی 30 سال سود کرد 1درصد افزایش کیفیت نداد ما نمیتونیم به خودروی ساخت داخل فکر کنیم
1394/7/27
البته با توجه به نرخ سود 16 درصد و زمان 7 ساله بازپرداخت...با یه حساب سرانگشتی 25 میلیون رو باید حدود 55 میلیون پس بدیم.حالا فکر کن یه دنا برداریم که نقدش 42 تومنه..ماشین بعده 7 سال برامون 17+55 که میشه 72 تومن تموم میشه.حالا قسط رو دادیم و میخوایم ماشین رو بفروشیم البته اگه با توجه به کیفیته موتور و بدنش تا اون موقع اوراقی نباشه نهایت تو بازار 60 درصد قیمته روزش میخرن.یعنی ضرر اندر ضرر.اینا تله موشه نه راه پیشرفت
1394/7/27
آقا سامان حساب سرانگشتی شما مشکل داره برادر. 7 سال با سود 16 درصد سالیانه در محاسبه مبلف که به کل باید برگردانیم به این صورت که شما میگید نیست. به اندازه نصف سال بازپرداخت ضربدر شود، میشه کل درصد اضافه ای که باید بر گردانید. برای این وام، شما 14 میلیون اضافه برگردانید. یعنی برای 25 میلیون طی 7 سال 39 میلیون بر میگردانید. به عبارتی ماهانه 466 هزار تومان قسط خواهید داد که چنین وامی اگر کارتان به بانک ها افتاده باشد، یک وام با بهره عالی خواهد بود. حالا برسد که کلاً این مبلغ ناچیز است.
1394/7/27
آقا احسان.سامان کاملا درست میگه تو برو اینجا https://www.bmi.ir/Fa/perfitNEW.aspx?smnuid=54

یه ذره محاسبه یاد بگیر داداش من
حجت تو کجاییی؟
1394/7/27
کماکان باید نخرید
1394/7/27
خبر بد
طبق روال عادی و عادات اجتماعی که بهش خو کردیم اگر پیش بره ، احتمال اینکه متقاضان زیادی اقدام به خرید خودرو با این وام کنن زیاده ( متاسفانه)
خبر خوب
پس از انتشار خبر ، اغلب سایتهای خبری رو دیدم و کامنتهای مردم رو خوندم ، ظاهرا مطالبه کیفی از خودرو سازها خیلی بیشتر از انتظارات قیمتی هست و شاید این ترفند هم برای جذب مشتری شکست بخوره (انشا الله)
به هرحال اگر این وام بتونه مشاری ها رو اغوا کنه ، بیشترین ضرر رو خود خریدار ها خواهند کرد . از طرفی خودرو سازها نیاز به بهبود کیفی و مدیریت رو نیازی اساسی نخواهند دید و از سویی خودرو هایی که توی انبار مونده و معلوم نیست چطور نگهداری شده با بر چسب مدل 94 و 95 تحویل میشه و مردم بعد مدت کوتاهی باید در تعمیرگاه ها صف بکشن!!
1394/7/27
این وام هیچ دردی رو درمان نمیکنه و فقط به دولت ضرر مالی وارد میکنه
در ضمن کمپین نخریدن خودرویی در کار نیست این چیز ها همش حرفه...ولی دلیل اینکه آمار خرید خودروی صفر کاهش جدی داشته اینه که مردم قدرت خرید ماشین با این قیمت ها رو ندارن الان اگه آمار واردات خودرو های خارجی رو هم نگاه کنین کاهش وحشتناکی داشتند و این میتونه قدرت کم مردم برای خرید خودروی صفر یا حتی کارکرده رو نشون بده.
1394/7/27
سلام. کاملا موافقم.
1394/7/27
اگر حوصله دارید 7 سال ماهی 450 تومن بریزید تو شکم خودروسازا، بسم الله...
1394/7/27
فقط 450 هزار تومان نیست. ماهیانه 500 هزار تومان هم خرج یک خودروی بی کیفیت باید بکنیم
1394/7/27
اگه انقدر دولت پول داره همچین وامی بده چرا ارزو مایین نمیاره قیمت ماشین تکون بخوره؟!این نشون میده دولت پول داره نمیخواد قیمتارو بیاره پایین حتی این طرح هم به نفع خودروسازای داخلی هستش باز سودش به جیب خودشونه.هرکی میره ماشین صفر میخره ازشون خیانت میکنه به بقیه
1394/7/27
جوابیه کمپین تحریم خودروی صفر در مورد وام 25 میلیون تومانی

مردم عزیز و هوشیار آگاه باشید که این وام نیرنگ جدید خودرو سازان برای دور زدن کمپین می باشد و اگر در این جنگ موفق بشوند و کمپین شکست بخورد ما که هیچ ، نسل های آینده ما هم محکوم به خرید خودروهای بی کیفیت با قیمت بالا می باشند
ولی اگر ما در این جنگ پیروز شویم ، خودمان و نسل های آینده را از چنگال دزدان و خونخواران نجات میدهیم ...

پس تحریم خودرو ویترین موفقیت ماست ...

جزئیات وام :
مبلغ وام : ٢٥ ميليون تومان
باز پرداخت : ٧ ساله ( ٨٤ ماه )
مبلغ سود پرداختي در ٧ سال : ١٦،٧٠٠،٠٠٠ تومان
مبلغ قسط : ماهيانه ٤٩٦،٥٠٠ تومان تا ٨٤ ماه !!!

حالا تصور كنيد قصد خريد "تيبا" را داريد كه همين الآن با قيمت گزاف ٢٥،٠٠٠،٠٠٠ تومان مورد اعتراض مي باشد ، بعد از ٧ سال كه تمام خودروهاي دنيا پيشرفت فوق العاده اي كرده اند شما "تيبا" سوار ميشويد كه ٤١،٧٠٠،٠٠٠ تومان براي شما تمام شده است !!!

به نظر شما ٧ سال ديگر خودروي تيبا در بين خودروهاي جهاني با قيمت ٤١،٧٠٠،٠٠٠ تومان چه جايگاهي دارد !؟
اصلأ جايگاهي دارد !!!؟

اندكي صبر ...
سحر نزديك است ...

كمپين مردمي تحريم خودروي صفر
_________________________

كانال تلگرام :

https://telegram.me/tahrim_meli


پيج لاين :

http://line.me/ti/p/%40sft1881d


ربات تلگرام :

https://telegram.me/tahrimbot


اينستاگرام :

https://instagram.com/tahrim_khodro_sefr

در اين موفقيت تاريخى
سهيم باش و بگذار
نسل آينده به نيكى
از گذشتگانشان ياد كنند
🙏🏼🙏🏼🙏🏼
1394/7/27
گرونی خودرو ها بخشی از ماجراست. بحث اصلی سر کیفیت خودرو،بحث امنیت، بحث عقب موندگی از صنعت خودرو سازی جهانیه. به نظر من این کمپین باید ادامه داشته باشد تا جایی که این مشکلات برطرف بشه و اگر هم نمی تونن برطرف کنن بهتره که از این صنعت بکشن بیرون.
1394/7/27
من با اشکان کاملا موافقم و درمورد کییفیت باید عرض کنم ک بنظر من هیچ وقت درست نمیشه وباید دولت تعرفه ها ی خودرو های خارجی لغو بکنه ک اونم نمیکنه حالا ک اینطوریه مردم شریف باید ب کمپین خود ادامه بدن.
1394/7/27
سیاست همیشه دولت همینه!بجای حل مساله پاک کردن صورت سواله!!! قیمت و کیفیت و بازار بسته جای خودشه و میگن وام میدیم و شما برید پول ماهیانه بدین ولی قیمت تغییر نکنه!
1394/7/27
همه مشکل جامعه ما اینه که مردم هم کاری ندارن از همون اول هم هر وقت چیزی تو ایران گرون شد مردم بد تر سراغش رفتن به جای نخریدن. اینها هم از همین فرصت ها استفاده میکنن و اخلاق مردم هم میدونن و میدونن مردم اگر توان مالیشو داشته باشن بازم می خرن الاننم اگر خرید کم شده فقط به خاطر ضعف مالی مردم نه کمپین چون کمپینی وجود نداره به همین خاطر اینا با وام و از قبیل این کارا میخوان دوباره مردم رو به خرید بکش چون می دونن اخلاق ما ایرانیا چطوریه در حالی که بیشترین خسارت را خریدار میبینه ینی ما
1394/7/27
این وام هیچ فایده ایی نداره. طبق خبری که ایسنا منتشر کرد باز پرداخت وام 25 میلیونی حداقل با اصل پول 42 میلیون میشه
یعنی اگه بخوای 206 اس دی بخری (37 میلیون)
با وام 25 میلیونی .چیزی حدود 54 میلیون یه اس دی درمیاد واسمون
واقعا می ارزه؟؟؟؟؟؟؟
1394/7/27
بنظرم ماجرا اصلا به صورت مسئله هم نمیرسه چه برسه به اعطای وام و .. . میگین چرا ؟

چون بانک ها پولی ندارن که وام بدهند !!!
یعنی پول هست اما نه دست مردم دست عده ای خاص ... !!


تصور من اینه که این خبر دولت ، صرفا یک تیتر تبلیغاتی برای ایجاد جذب سرمایه به بازار خودرو هست بیشتر نیست
البته مردم ما باهوش تر از این حرفا هستن

خودروسازها ورشکسته شدن ، دولت فقط سعی داره به هر نحوی جلوی علنی شدن آن را بگیره !!!
1394/7/27
علت کمپین نخریدن خودرو نداشتن پول نیست
مردم دیگه از خودروهای 20 سال پیش و دمده خسته شدند
من بعید میدونم این پول بتونه کمکی بکنه
1394/7/28
اتفاقا دلیل اصلی نبود پوله .
1394/7/27
مساله قیمت خودرو نیست موضوع اینه که دولت نمی خواد قبول کنه جان انسانها خیلی از پول ارزشش بیشتره، سالها خانواده ها در جاده ها بخاطر تصادفات ناشی از نقص فنی خودرو داغدار شده اند و هزینه های اجتماعی که مردم ایران تا حالا بابت حفظ منافع دو خودروساز سودجو و خدا نشناس داده اند از تصور خارج است. همه جای دنیا مجلس نماینده مردم ضعیفه و به دنبال اجبار دولتها به در نظر گرفتن منافع مردم هست ولی در ایران نماینده مجلس دنبال افزایش تعرفه واردات خودرو به نفع خودروسازهای داخلی و ضرر همه مردم هست. آخه به کی بگم ای خداااااااااااا
1394/7/27
فرض کنید شخصی یک پراید دست دوم قراضه دارد . تصمیم میگیرد آن را 8 میلیون تومان بفروشد و یک پراید نو 20 میلیون تومانی را با پرداخت 4 میلیون تومان نقد و مابقی اقساط ماهی 316 هزار تومان طی 84 ماه ( در مجموع به قیمت نهایی 30 میلیون 570 هزار تومان ) بخرد . ظاهر کار خوب نشان میدهد ولی به نکات زیر باید توجه کرد :
1- اگر کسی بخواهد پراید قراضه وی را 8 میلیون بخرد خوب خودش میرود با پرداخت 4 میلیون نقد یک پراید اقساطی نو میخرد .
2- سند پراید نو خریداری شده تا زمانی که آخرین قسط آن بعد از 7 سال پرداخت نشود به خریدار تحویل داده نخواهد شد . یعنی خریدار اختیار فروش خودرو خود را ندارد و هر وقت بخواهد نمی تواند آنرا به پول تبدیل کند .
3- اگر کمپین نخریدن خودرو داخلی شکسته شود و مردم به سمت خرید خودرو اقساطی هجوم ببرند ، شرکتهای خودرو ساز قیمت هر خودرو را تا 25 درصد بالا میبرند . یعنی پراید 20 میلیونی امروز را به قیمت 25 میلیون به مردم میفروشند .
4- خواست به حق مردم در خصوص افزایش کیفیت خودروهای داخلی تحقق پیدا نخواهد کرد و مجددا خودرو سازان داخلی خودروهای بی کیفیت را تولید انبوه میکنند و مردم گزینه ای غیر از انتخاب خودرو بی کیفیت و گران نخواهند داشت .
در مجموع این مردم هستند که ضرر خواهند کرد . من امیدوارم بجای اینگونه رفتارهای تحریک آمیز ، دولت نگرش خود را عوض نموده و دستور دهد شرکتهای خودرو سازی داخلی خودرو های با کیفیت جهانی و با قیمتهای معقول برابر با قیمتهای دوبی در اختیار مردم قرار دهند .
1394/7/27
احسان 6131 اولا قسطش دقیقا در میاد 493000 تومن و این یعنی 17 تومن سود که مجموعا بعد 7 سال در واقع 42 میلیون تومن برگردوندی. بعد بنا به چه دلیل میگی وام خوبیه؟؟؟ من یه وام تجهیزات مسکن پارسال گرفتم با 5 تومن سپرده 3 ماهه که بهم 10 تومن داد با بهره16 درصد و 36 ماهه. امسال 20 تومن گذاشتم موسسه آرمان، بعد 5 ماه بهم 40 تومن داد با بهره 14درصد. باید خوب بگردی وگرنه برای شما و مردم همین وامهای بیخود خوبه. ضمن اینکه وامهایی که من گرفتم اصلا نیاز به فاکتور نداره. شما اگه این وام را بگیری مجبوری اتومبیل را اول فاکتور کنی. پول خام که بهت نمیدن.
1394/7/27
سلام خدمت خودرو بانکی های گل. اولا در پاسخ اونایی که میگن کمپین نخریدن خودرویی در کار نیست باید بگم که اتفاقا یکی از دلائل اینکه دولت چنین وامی رو به مردم بده همینه. چون اگه اینطور نبود پس 6 ماه پیش چرا وام 25 میلیونی در کار نبود. پس بدونیند که اثرات کمپین تازه داره شروع میشه. بله در کنار کمپین نبود نقدینگی در جامعه هم تاثیر گذاره ولی اینکه مثل قبل مردم دار و ندارشون رو بفروشن و ماشین صفر سوار شن در کار نیست چون اولا گرونه و ثانیا بی کیفیت و ثالثا تکراری و دمده شده. در نهایت به هیچ وجه خودروی صفر چه نقدی و چه حتی با وام 25 میلیونی نخرید چون با پیشرفت کمپین قطعا اوضاع بازار خوردو بهتر و در ضمن شرایط فروش و کیفیت و قیمت هم پایین میاد. پس همچنان با قدرن خریدن خودروی صفر ممنوع حتی با این شرایط تا زمانی که کیفیت بالا بره و قیمت متناسب بشه و حقوق مصرف کننده رعایت بشه با تشکر. خرید خودروی صفر ممنوع .
1394/7/27
من کلا با این کمپین مخالف بودم.هستم و خواهم بود چون معتقدم ضررش بیشتر از سودشه
1394/7/28
درود بر شما؟ چه ضرری؟ خودرو سازان ایرانی در کل خودرو ساز نیستند. خودرو 30 الی 40 سال پیش یک کشور دیگه را با قطعات چینی و هندی منتاژ کردن که خودرو سازی نیست. میدونی چند نفر در سال بر اثر به روز نبودن و کیفیت پایین این خودروها ؛ جان خود را از دست میدهند؟ چرا خود را به روز نمیکنند؟ چرا از تکنولوژی دور ماندهاند؟ جواب چپاول و زورگویی
1394/7/27
عجب دولتی داریم
.بجای اینکه بفکر مردم باشه بفکر سود خودش و جیب خودروسازاست که البته خودروسازها هم متعلق به دولته..این حرکتها و سیاستهای دولت یعنی کمپین نخریدن خودرو شدیدا اثرگذار بوده چند ماه دیگه پیش بریم خبرهای خوبی میشنویم . فقط تورو خدااااااا خودرو صفر ممنوووووووووووع ... به گوش همه ایرانیا برسونید
1394/7/27
دوستان بیاییم واقع گرا باشیم ماایرانی هستیم من مطمینم یه عده واسه همین وامم که شده تحریم یا کمپینو ترک میکنن و ماشین ایرانی میگیرن اما چرا دولت به جای اینکه یه فکر اساسی واسه کیفیت خودرو تولید داخل بخصوص دو شرکت دولتی بکنه این کارو کرده شاید دلدلش اینکه دولتیها مردم ایران خوب شناختن وخواستن یه تیر تو تاریکی بندازن این کار به نظر من یه توهین به مردم ایرانه ویه جورایی یه رشوه واسه خرید خودرو داخلی است .
به جای اینکه کیفیت وتنوع محصولات بالا ببرن این کارو کردن مگه خودرو سازی ما از هندی ها و چینی ها چی کم داره مگه اینجا کشوری نیست که یه زمانی ماشین های زنرال موتور و نیسان تولید می کرده با یه سرچ تو اینترنت میشه فهمید که با پول پراید چه ماشین های بهتری هندی ها سوار میشن .
مشکل خودروسازی تو دولتی بودنش تا دولت از این دو شرکت حمایت کنه همینه که هست
باید این دو خودروساز خصوصی بشن میبینیم که کرمان موتور یه شرکت خصوصیه که درسته ماشین چینی میسازه اما حداقل کیفیت ماشیناش در برابر قیمتش واقعا خوبه.
دولت ما نمیاد هزینه کنه واسه افزایش کیفیت میاد با وام ۷ساله و افزایش نرخ واردات این خودرو های اشغالشون رو به مردم میندازن نتیجش چی میشه این همه ادم تو تصادفات کشته میشن واقعا چرا شاید دولتیها فراموش کردن اگه این مردکم نباشن اونا هم پشت میز ریاست نمیشینن.
راستی دوستان مگه تعرفه واردات خودرو تو ایران چند درصد افزایش یافته که یه ماشینی مثل اوتلندر تو منطقه ازاد ۸۰ تومنه ولی داخل کشور ۲۲۰ تومنه!
شاید بهتر بود به جای تدبیر و امید اسم این دولتو میزاشتن تدبیربرای دروغ
1394/7/27
تمام این مسائل به کنار.
من به عنوان یک ایرانی با وضع مالی متوسط شایدم ضعیف (مثل اکثر مردم) طی ده سال گذشته انواع خودرو های ساخت داخل را داشته ام و در حال حاضر هم پراید مدل ۸۸ دارم و به شدتم دلم میخواد عوضش کنم. فقط یک دلیل به من بگید که بخوام پراید کنونی خودمو که میدونم کیفیتش از مدل های جدید بالاتره را بفروشم و بازم پراید یا یکی دیگه از ماشین هایی که قبلا همه را داشتم و متاسفانه با هیچ کدوم خاطره ی خوبی ندارم را بخرم. فقط یک دلیل می خوام!
اخه چه طور به گوش این آقایون از ما بهترون برسونیم. بابا جان ماشیناتون کیفیت که ندارند قیمتشون که سر به فلک میزاره نزدیک بیست سال هم میشه همشونو تو خیابون دیدیم به خدا دیگه حالم بهم میخوره از این ماشینا تمام درز و جای پیچشونم کل ملت حفظ شدن از بس این آشغالها را دیدند.
تصمیم گرفته بودم یه دونه از همین درشکه های چینی بخرم که سگش شرف داره به ماشین های ایرانی منتهی فعلا به احترام هموطنانم دست نگه داشتم .
1394/7/28
نظر دوستمون كاملا درسته مسئولين صنعت خودرو بايد بفهمن كه مشتري ماشيني كه ٢٥ ساله داره با همين ظاهر توليد ميشه رو به زور وام و پيش فروش پلكاني و طلايي اين حرفا نمي خره كارخانه ها بايد خودرو هاي متوسط دنيا رو بتونن با قيمت جهاني توليد و عرضه كنن اين خواسته زيادي از يه كارخانه به قدمت ايران خودرو نيست اگه آقايون نمي تونن و واقعا به فكر كاركنان خودشون و حقوق ملت هستن مديريت رو بدن به يه شركت خارجي ببينن با همين كاركنان و كارخانه با چه قيمتي چه ماشينهاي توليد مي كنن
1394/7/27
فرض کنید خودرو سازان داخلی بتوانند برای سال 94 یک میلیون خودرو تولید کنند و مردم هم با وام 25 میلیون تومانی تمام آن خودروها را بخرند . وامی که دولت برای خرید این خودروها میدهد معادل 25هزار میلیارد تومان است ( یعنی 25.000.000.000.000 تومان ) . این عدد بر حسب دلار 3500 تومان میشود 7 میلیارد دلار .
اگر دولت ما این 7 میلیارد دلار را صرف تولید خودرو با کیفیت در سطح جهانی کند میتواند کل بازار خودرو دنیا را با صادرات خود هدف بگیرد . دولت ما چه اصراری دارد که بازار داخلی را تشویق به خرید خودروهای بونجل کند ؟
1394/7/27
اگه ما ادعاي ساختن سانتريفيوژ داريم، سانتريفيوژي كه در ثانيه ١٢٠٠ دور ميزنه، پس اگه خودرو سازا هم مجبور بشن و شرايط رقابت رو آزاد بگذارن به خداونديه خدا ميتونىم خودرو در حد بي ام و .... بسازيم ولي حيف كه يه تعدادي دست از سودجويشون و سوء استفاده از مؤقعيتشون برنميدارن
1394/7/27
مشتریان خودرو قبلا یک بی عدالتی رو باید تحمل میکردند و ان قیمت نامتعارف خودرو هستش اما بعد از دریافت وام باید دو بی عدالتی رو همزمان تحمل کنند یکی گرانی خودرو ودومی نرخ بالای وام می باشد که بدتر از خود خودرو غیر استاندارد است وام بالای 4٪ در هیچ جای جهان شناخته شده نیست
1394/7/27
با سلام.چند وقتی پیش حادثه ای اتفاق افتاد که چهار روز نه فقط ایران بلکه چندین کشور اسلامی را عزادار کرد و اون هم حادثه منا بود.اینکه حاجیانی رو هم ریخته را دیدیم که به دلیل بی توجهی از شدت گرما و نبود آب لب سوز جان دادند.اما چرا کشور ما اون صحنه رو بارها وبارها نشان داد اما نشان نداد که عده ای که شاید در سال بیش از 100 برابر این بود که در خودرو های داخلی در تصادفاتی که اگر خودرو خارجی بود شاید خون از دماغ مسافران جاری نمی شد جان به جان آفرین تسلیم کردند.چه خوانواده هایی که در آتش خودرو های داخلی سوختند.چه بچه هایی که بی مادر شدند.چه پدر و مادرهایی که بی فرزند شدند.آیا حق ملت بزرگی مثل ما این است.کاش برسد روزی که تمام سازندگان خودرو با این کیفیت را درون خودرو هاشان قرار دهند و به جاده ها بفرستند تا اون وقت قدر کیفیت و امنیت را برای جان خریداران احساس کنند.امیدوارم که جایگاه ملت ما به جایی که تعلق دارد برسد.با ارزوی موفقیت ملت دلیر ایران.شاد و خوشحال باشید.
1394/7/27
آقا وقتی کسی مشکل رو ریشه ای نگاه نمیکنه همین میشه که یک عده بی گناه اینجا میسوزن وقتی خودرو ساز داخلی هیچ تلاشی برای افزایش کیفیت و تنوع طراحی و ایجاد سایت های بزرگ تحقیقاتی خودرو در کشور نمیکنه و بیشتر اون آقا زاده ها که سهام دار و عضو هیئت مدیره شرکت های خودرو سازی هستن با حداقل سرمایه گذاری سر مردم بدبخت کلاه میذارن و زمین و زمان رو به تحریم ربط میدن بدتر این هم باید سر این خودرو سازها بیاد تا یک تغییرات اساسی درش اتفاق بیفته حالا دولت مرتب بیاد کمک چند هزار میلیاردی به اینا بکنه صورت مسئله رو که نمیشه پاک کرد مشکل از مدیرت و زیاده خواهی دولت که راهی نامتعارف برای درآمد زایی خودش انتخاب کرده که با جان و مال مردم مرتبط هست خلاصه اگر مردم تا زمان ارسال لایحه بودجه به مجلس صبر کنن اون موقع دولت میفهمه که کجای کاره و نباید خواست مردم رو نادیده بگیره و لیاقت یک ایرانی هست که یک خودروی با کیفیت سوار بشه که حداقلش اگر خدایی نکرده تصادف کرد جانش در امان باشه
1394/7/27
مطمئنم یه سری خائن و نادون دوباره میرن خودرو میخرن و این وام باعث میشه کیفیت خودرو بشدت پایین بیاد.
1394/7/28
خیلی معذرت خواهی میکنم ولی به مرگ گرفتنمون که به تب راضی بشیم:| ینی اومدن قیمت خودرو رو نگه داشتن و همه ی مردمو میخان وام دار خودشون بکنن بابا دست مریزاد:|
کسی نمیخره خیالتون راحت
1394/7/28
بمدت بیش از 35 سال است که داریم خودروی بی کیفیت میخریم
دیگر کافیست . این لگن سازان در هیچ کشوری محبوبیت و مقبولیت ندارند و کسی خریدار خودروهایشان نیستند .
فقط و فقط ما ایرانیها خریدار هستیم بنابراین ما هستیم که قاعده و قانون بازی را تعیین میکنیم . ما میگوییم که باید واردات خودرو بدون گمرکی و آزاد شود . ما میگوییم که قیمتها باید یکسوم شوند . تا اینها نشود خودرو نمیخریم . بماند در انبارهایتان تا بپوسند زیر آفتاب و بارالن و تگرگ خراب میشند . سهام شماها از بین میرود ما مردم دیگر احتیاجی به این خودروهای بیکیفیت نداریم . در سال 2016 چرا باید سوار بر ماشینهای تولیدی کدل 1988 شویم ؟ آیا اینقدر بی ارزش و بی احترام هستیم ؟؟!!! خودروسازان بزودی نابود و ورشکسته میشوند . کسانیکه با تولیداتشان سالانه 22000 نفر کسته میشدند . از تعداد کشتهه های جنگ 8 ساله هم بیشتر شده !!! تازه مدیران عزیز هم پرمدعا و طلبکار هستند و مدام از گرانتر شدن حرف میزنند . گران کنین ماشین را 5 برابر کنین وقتی که ما مردم نخریم روی دستتان میماند و میپوسد چون هیچ کشوری خردارتان نیست و موضوع کمپین داخلی هم دیگر کشورها فهمیده اند و آبرویتان همه جاها رفته . با وام و وعده وعید دست از کمپین و اتحاد ملی برنمیداریم . تا نابودی کامل ایران خوردو و سایپا و .... خودرو نمیخریم و با همین خودروهایمات تردد میکنیم
1394/7/28
سلام دوستان وتشکر از سایت خوبتون
فرض کنید وام رو گرفتید و ماشین خریدید اولا سند پیش بانک میمونه و نمیتونید ماشین رو بفروشید یا قولنامه ای بفروشید یا به اشنا بدید در هر حالت باید خودرو رو به قیمت پایین تری بفروشید حالا فرض کنید فروختید اون موقع بدونید تنها کسی نیستید که اینکارو کرده پس قیمت خودرو پایین میاد شما ضرر اندر ضرر میشید
حالا از اول فرض کنید خودرو ارزون بشه بخاطر لقو تحریم و یا شاید خودرو نخریدن مردم حالا شمایید و یه لگن که دارید ماهی پونصد قصت میدید و غصشو میخورید که داره ارزوتر از زمان خرید شما فروش میره مثلا فکر کنید پراید خریدین بیست تومن چهار میلیون دادین بقیش قصط حالا ماشینتون یساله گذشته و صفرش پونزده تومنه تو این. یسال ماهی چهارصد تومنم قصط دادین
1394/7/28
به نظر من دولت با این کار نشون داد که چه سود کلانی از این دو خودرو ساز در میاره و حالا که فروش اونها با رکود همراه بوده داره دست و پا میزنه
مشکل پول نیست به هر حال هر کس یه جوری پولش رو جور میکنه
مشکل کیفیت ساخت پایین، عدم رعایت نکات ایمنی و سلامتی برای سرنشینان خودروهاست
خودروهایی با ظاهری تکراری و خسته کننده که تنها با تغییر چراغ و چند چیز دیگه می خوان اونا رو جدید نشون بدن
همین خودروی دنا قرار بود چندین سال پیش نسل جدید سمند باشه ولی چی شد!!! ایران خودرو دید فروش محصولاتش رو داره پس تصمیم گرفت با اسمی دیگه و یک قیمت بالاتر یه محصول دیگه برای فروش داشته باشه
این خودروها اولی ترین امکانات یک خوردرو رو هم ندارند
1394/7/28
به نظر بنده این وام هیچ فایده ای ندارد زیرا اگر هم کمپین نخریدن خودرو با این وام کنار بیاید کیفیت خودروهای داخلی هیچ تغییری نخواهد کرد به تجربه ثابت شده که دولتها و بانک مرکزی با دادن وام های مختلف از جمله خرید خودرو و خرید کالا به فروش خودرو کمک نمودند اما خریداران با مشکلات خودروهای داخلی مواجه شدند و هیچ رشد اصولی در صنعت خودرو بوجود نیامده که هیچ بلکه آلودگی های زیست محیطی ، صوتی و اجتماعی دامنگیر کلیه آحاد ملت شده است اگر کار پایه و اساسی بخواهد انجام شود تنها راه آن گسترش شبکه حمل ونقل عمومی در شهر های بزرگ و همچنین بین شهری می باشد در غیر اینصورت تولید خودرو و فروش آن از طریق اعطا وام هیچ فایده ای برای اقتصاد کشور نداشته و به مرور مشکلات عظیمی را بمراتب شدیدتر و با لطمات بیشتر شاهد و متحمل خواهیم شد
1394/7/28
دو ماه قبل قیمت رنو کولیوس 177 میلیون تومان بود . الان شده 157 میلیون تومان . هر چقدر هم که آدم پولدار باشه ولی وقتی قیمت ماشینش 20 میلیون کم میشه مسلما ناراحت میشه . حالا مردم ما حق انتخاب دارند . با وام 25 میلیون تومانی خودرو بی کیفیت الکی گران بخرند یا اینکه صبر کنند تا خودرو سازان داخلی مجبور شوند قیمت خودروهای بونجل خود را تا نصف کاهش دهند .
1394/7/28
ماشینی که ایمنی ندارد نباید خرید حتی اگر 1 میلیون باشد
1394/7/28
اقا جان مرگ یکبار شیون هم یکبار.ماشین های بی کیفیت داخلی اون هم با قیمت بالا نمیخریم تا ببین این اقایون با این محصولاتشون چه میکننددولت هم با اینکار داره خواسته ملت رو زیر پا میذاره پس یکبار هم که شده تا شکست قیمت ها اتحاد خودمون رو حفط کنیم بگذاریم محصولاتشون تو کارخونه خاک بخوره تا همیشه یادشون باشه که باید به خواسته ما احترام بگذارند پراید اگه یورو 5 بشه با کیفیت هم بشه بازم باید بیاد زیر 10 میلیون تومان.ختم کلام
1394/7/28
بحث فقط قیمت نیست. کیفیت پایین ؛ به روز نبودن و قدیمی بودن و ظاهری عقب مانده . مصرف بالا و بدتر از هم قطعات چینی . شما برو تمام نمایندگیها اگه یک موتور ایرانی یا کره ای فن پراید تونستی تهیه کنی؟ همه قطعات چینی یا هندی است. پس هدف این فرغون سازها؛ تولید داخل نیست . بلکه چپاول و زورگویی است
1394/7/28
خودرو سازان داخلی روی هر خودرو 200 درصد سود میبرند . به عنوان مثال تولید هر خودروی پراید برای سایپا 6.5 میلیون تومان هزینه میبرد و به قیمت 20 میلیون تومان توسط شرکت به مردم فروخته میشود .
به همین دلیل است که دولت با تدبیر وام 25 میلیون تومانی میخواهد بازار مرده فروش خودرو داخلی را دوباره زنده کند .
1394/7/28
این خبر مربوط به دوشنبه 27 مهر 94 است :
سایپا قیمت دو خودرو چینی را 13/5 میلیون تومان کاهش داد .
1- قیمت کارخانه‌ای چانگان CS35 با 13 میلیون و 450 هزار تومان کاهش از 88 میلیون 400 هزار تومان به 74 میلیون و 950 هزار تومان رسیده است.
2- همچنین قیمت کارخانه‌ای چانگان ایدو نیز از 83 میلیون و 500 هزار تومان به 69 میلیون و 950 هزار تومان رسیده است که کاهش 13 میلیون و 550 هزار تومانی قیمت این خودرو را نشان می‌دهد.
همانطور که مردم عزیزمون میبینند خودرو سازان داخلی شروع کردند به شکستن قیمتها و این تازه آغاز ماجراست .
دلیل اینکه دولت تدبیر و امید با دستپاچگی میخواهد وام 25 میلیونی برای خرید خودرو بدهد اینست که جلوی پایین آمدن قیمتها را بگیرد .
1394/7/29
این وام همون پولهای بلوکه شدس که داره میده مردم تا ۳سال دیگه ۵برابرشو بگیره از ملت.پس چی فکر کردی
1394/7/28
به سه مورد محصولات ایران خودرو از نظر قیمت داخلی و صادراتی توجه کنید ( با فرض قیمت هر دلار 3450 تومان ) :
1- پژو پارس قیمت داخلی 34 میلیون و 300 هزار تومان . قیمت صادراتی 22 میلیون و 950 هزار تومان
2- پژو 405 قیمت داخلی 27 میلیون و 900 هزار تومان . قیمت صادراتی 20 میلیون و 700 هزار تومان
3- تندر 90 قیمت داخلی 45 میلیون و 970 هزار تومان . قیمت صادراتی 26 میلیون و 316 هزار تومان
این در حالی است که کیفیت محصولات صادراتی ایران خودرو به مراتب بالاتر از داخلی ها است و اگر یک لامپ کوچک آن سوخته باشد مشتری خارجی میتواند ماشین را پس داده و یک ماشین نو ببرد .
از طرف دیگر هزینه های حمل و نقل و گمرکی برای صادرات این محصول هم بالاست .
پس ببینید شرکتهای خودروساز داخلی چه سودی را از فروش خودرو به مردم کور و کچل خودمان میبرند .
1394/7/28
سلام مجدد
بنظر بنده این وام بحرحال بر ضد خود خودرو سازان خواهد بود همینطور که برخی از دوستان هم گفتند دلیل رکود خودرو تنها کمپین نخریدن خودرو نیست شرایط ضعیف اقتصادی مردم هم هست و در این شرایط اگر مردم وام بگیرند ورود خودروهای جدید به بازار باعث کاهش قیمت خواهد شد و در صورت نگرفتن وام به دلیل خواندن دست خودرو سازان بازهم فشار بروی خودروسازان باقی میمونه و مجبورن وا بدن اخرش
1394/7/28
چرا بايد اين همه از اين فرغون سازها حمايت كنند ؟
خوب بيايند بگويند 150 ميليون وام خريد خونه ميديم
مگر نه اين كه ده ها رشته شغلي (خصوصا افراد ضعيف جامعه) در گير امر خانه هستند و خانه دار شدن بسيار لازم و مربوط به يك طول عمر است ، در صورتي كه عمده پول خودرو به جيب سرمايه داران مي رود.
چرا بايد همين خودرو هاي وامونده و آفتاب خورده در انبار ها را كه نه كيفيت دارند نه امكانات ،
و با همون قيمت هاي مورد نظر فرغون سازها بخريم ؟؟؟؟!!!
1394/7/28
هر کاری کنن نخواهیم خرید.
تازه کمپین داره نتیجه میده.
نگین خودرو که 20 میلیون اورد پایین یکی از محصولاتشو.
ادامه خواهیم داد..فرقی نداره چه وطنی چه خارجی.
باید قیمت ها بیاد پایین.
زنده باد کمپین.
1394/7/28
جوابیه کمپین تحریم خودروی صفر در مورد وام 25 میلیون تومانی

مردم عزیز و هوشیار آگاه باشید که این وام نیرنگ جدید خودرو سازان برای دور زدن کمپین می باشد و اگر در این جنگ موفق بشوند و کمپین شکست بخورد ما که هیچ ، نسل های آینده ما هم محکوم به خرید خودروهای بی کیفیت با قیمت بالا می باشند
ولی اگر ما در این جنگ پیروز شویم ، خودمان و نسل های آینده را از چنگال دزدان و خونخواران نجات میدهیم ...

پس تحریم خودرو ویترین موفقیت ماست ...

جزئیات وام :
مبلغ وام : ٢٥ ميليون تومان
باز پرداخت : ٧ ساله ( ٨٤ ماه )
مبلغ سود پرداختي در ٧ سال : ١٦،٧٠٠،٠٠٠ تومان
مبلغ قسط : ماهيانه ٤٩٦،٥٠٠ تومان تا ٨٤ ماه !!!

حالا تصور كنيد قصد خريد "تيبا" را داريد كه همين الآن با قيمت گزاف ٢٥،٠٠٠،٠٠٠ تومان مورد اعتراض مي باشد ، بعد از ٧ سال كه تمام خودروهاي دنيا پيشرفت فوق العاده اي كرده اند شما "تيبا" سوار ميشويد كه ٤١،٧٠٠،٠٠٠ تومان براي شما تمام شده است !!!

به نظر شما ٧ سال ديگر خودروي تيبا در بين خودروهاي جهاني با قيمت ٤١،٧٠٠،٠٠٠ تومان چه جايگاهي دارد !؟
اصلأ جايگاهي دارد !!!؟

اندكي صبر ...
سحر نزديك است ...

كمپين مردمي تحريم خودروي صفر
1394/7/28
وام کارساز نیست اولا که همه مکافات وام گرفتن رو میدانند ثانیا به جای راه حل های مقطعی باید به فکر افزایش کفیت پیشرفت و کاهش قیمت خودروهای داخلی باشند
خرید خودروی صفر داخلی ممنوع
1394/7/28
سلام به دوستان
از نگاه من این کار راه یکی از بدترین راه حل های ممکن هست که نتیجه ی آن برای آینده ی خودروسازی کشور فو ق العاده خطر ناک است، چرا که مانع از اصلاح ساختار و سیاست های این صنعت می شود. دولت اگر آینده نگری پیشه کند می بیند که اگر امروز تغییر هزینه بری در این صنعت انجاتم دهد ، فردا سرمایه ای بزرگ به دست آورده. این صنعت نیاز به بومی سازی و اعتماد به نسل جوان و حضور در بازار رقابتی (نه انحصاری) دارد.
1394/7/28
خرید خودرو صفر تا نصف شدن قیمت و افزایش کیفیت ممنوع
1394/7/29
به نظر من خرید چنین خودروهایینوعی خودکشی است حالا بماند بعد 7 سال خودرو که نداری بلکه یک فرقون دست دوم از زده خارج شده دارید یه یه سنار ارزش نداره بعدش دوباره وام و یک ماشین دیگه اگه راست میگن با قیمت صادراتیش به مردم بفروشن که لااقل امیدی داشته باشیم مگه برا صادرات چند هزار دستگاه میفرستن بعدش اگه به نرخ صادراتی فروش کنند صدها هزار دستگاه فروختنو ملت هم از دولت کلید خرسندتر میشن اگه دروغ میگم بگید خداییش
1394/7/28
سلام
فقط میتونم بگم فعلا ماشین نخرید بزارین پراید بشه 9میلیون.
1394/7/28
نه کمپین دست از نخریدن خودرو بر نمیداره و باید ادامه بدهد.به هر حال این هم شگردی دیگه هست واسه فرار از این بحران ! اگر مردم راضی شوند هیچ وقت طعم ارزان شدن خودرو را نخواهند چشیدوباید واسه یک خودروی بسیار قدیمی و مزخرف سالیان سال زیر قسط بروند و سود کلان قسط را هم بپردازند.
1394/7/29
به نظر من این وامها فایده ای نداره ، کمپین درست شده فقط بخاطر اتحاد مردم نیست که تا اینجای کار موفق بوده، بلکه قیمت ماشین نسبت به درآمد مردم بسیار رشد کرده، یعنی هرکاری هم که بکنن مردم انقدر پول ندارن که بدن ماشین! من خودم کارمندم ماکسیمم ماهی 2 تومن درآمدمه. با این وضع مخارج، هیچی از درآمدم برای ماشین نمی مونه!
1394/7/29
با بی کیفیتی هم اگر بتوان کنار امد با دزدی نمیتوان
1394/7/29
دو هفته بعد از آغاز کمپین
خودروسازان: ما از این ترفندهای دلال مابانه زیاد دیدم و بیدی نیستیم که با این فس فس ها بلرزیم.

یکماه بعد از آغاز کمپین
خودروسازان: دست هایی در کار هست تا چرخ های اقتصادی داخل را از کار بیاندازد اما ما هرگز اجازه نخواهیم داد.

یکماه و نیم بعد
خودروسازان: اگر کسی فکر کرده خودرو ارزان می شود، کور خوانده! خودرو همین الان هم ارزان است و ما کلی ضرر می دهیم.

دوماه بعد
خودروسازان: مردم فریب این دلال های چینی پرست را نخورند، شده خودرو تولید نکنیم اما ارزانش نمی کنیم.

70 روز بعد
خودروسازان: تسهیلات ویژه عید تا عید برای خرید انواع محصولات ما. از عید نوروزی که گذشت تا عید نوروزی که میاد. 30 درصد نقد، 70 درصد وام بلند مدت.

80 روز بعد
خودروسازان: هر کسی در ماه آینده از محصولات ما بخرد، یکسال بنزینش را هم می دهیم. بشتابید تا طرح عید تا عید تمام نشده است.

90 روز بعد
خودروسازان: فروش استثنایی ما آغاز شد، از دم قسط. بدون ضامن و با چک. بدون سود، شما فقط کافیست ماشین خود را انتخاب کنید.

100 روز بعد
خودروسازان: 20 دقیقه ای صاحب خودرو شوید؛ در هر کجای ایران که باشید تنها کافیست به اینترنت وصل شوید و خودروی خود را سفارش دهید، بعد از 20 دقیقه پلاک شده و با باک پر بنزین جلوی درب منزل شماست. خرید اقساطی با وام.

120 روز بعد
خودروسازان: طرح یکی بخر، یکی ببر کلید خورد. مردم عزیز ما اگر یک خودروی سمند بخرند، یک پراید هدیه می گیرند. بشتابید با تسهیلات ویژه در خدمت شما هستیم.

130 روز بعد
خودروسازان: کافی است به کمپین خرید خودرو بپیوندید، بهترین خودروی ما با راننده در اختیار شماست. بدون هزینه اضافی.

140 بعد
خودروسازان: خرید از شما، خودرو و یکماه تور آنتالیا از ما. بشتابید تا طرح عید تا عید هنوز هست، بعدا شاید نبود.

150 روز بعد
خودروی خود را یا یک ماساژور حرفه ای و اورجینال تحویل بگیرید. دیگر نگران خستگی و جای پارک نباشید او هم ماشین را نگه می دارد و هم خستگی شما را در می کند. طرح خرید شبانه خودرو را امتحان کنید.

160 روز بعد
خودروسازان: 30 میلیون وام 5 درصد 3 ساله برای خرید خودروی 20میلیونی و 50 میلیون وام 7 درصد 4ساله برای خرید خودروی 35 میلیونی. طرح ماه مهر خودروسازان را از دست ندهید.

170 روز بعد
خودروسازان: خودروی خود را با استندآپ کمدی کمدین محبوب خود بخرید. فقط کافیست بخرید، 10 دقیقه اجرای زنده جلوی ماشین هدیه ما به شما خریداران است. بخرید.


و این داستان گویا ادامه دارد...
1394/7/29
گل گفتی!!!!!!!!!!!
1394/7/29
تازه اگر دادن این وام خوب باشه مربوط میشه به بحث قیمت... خب کیفیت و خدمات پس از فروش که با وام حل نمیشه... ضمنا توجه کنید من سرم اومده 2 ماه قسطشو ندی ماشینت توقیف میشه توسط ایران فرغون... اگر راست میگن وام با 4 درصد نزول بدن من خبر دارم همین امسال به کارمندای شهرداری تا200 میلیون وام بلاعوض خانه دادن خب بیان 25 نخواستیم 10 میلیون وام بدون نزول بدن به مردم ... تازه اینا ماشینایین که از زمان احمدی نژاد موندن تو پارکینگ یعنی لاستیک و تسمه و ... همه رو باید تعویض کنید .... نمیخریم به زودی تسلیم میشن این روشها یعنی اینکه هنوز به فکر کلاهبردارین
1394/8/17
وام با سود، ربا هستس و حرام میباشد. خودروی که با ربا خریداری بشه تابوت خواهد بود . اومد نداره ، بیایم به هر چه وامهای ربوی دست رد بزنیم. و حاملهای مرگ را نخریم. تا زندگی پاک داشته باشیم.
1394/8/20
با سلام به دوستان بنده نظرات همه رو خوندم هر کدوم به یک نوعی جالب و کاملا درست بود وکاری ندارم و منم میگم فقط نخرین یه فرغون بهت میدن به اسم پراید که برادر تنی عزرائیله و هر روزم یه اسم و یک مدل جدید که فرقش با مدل قبلی فقط تو طرح چراغشه کلی هم ناز دارن خداییش نخرین تا درشو تخته کنن خدا قوت.
1394/8/20
می گویند کمپینگ شکست خورده ولی من می گویم کمپینگ موفق بوده دلیل ان هم فروش اقساطی خودرو با وام 4-7 ساله است واین شروعی است برای موفقیت