موضوعات داغ

اسپرت راید، اولین اتومبیل ساخت یاماها

عکس مطلب اول
یاماها، شرکتی ژاپنی معروف و معتبر در عرصه موتورسیکلت سازی که حالا با معرفی یک کانسپت خودروی اسپرت در چهل و چهارمین دوره از نمایشگاه بین المللی اتومبییل‌های کانسپت توکیو ژاپن، آمده تا در عرصه خودروسازی نیز عرض اندام کند و در این حوزه از صنعت بزرگ خودروسازی، توانایی‌‌های خود را به نمایش بگذارد، با ما همراه باشید تا شما را با اولین اتومبیل تاریخ شرکت موتورسیکلت سازی و حالا خودروسازی یاماها آشنا کنیم.
براساس اعلام رسمی شرکت سازنده، طرحی که پیش روی شما قرار گرفته است در یک مدت زمان 5 ماهه طراحی و توسعه پیدا کرده است و دارای ابعادی 3900 میلی متری در طول، 1720 میلی متری در عرض و ارتفاعی 1170 میلی متری در ارتفاع بوده و بدنه آن هم توسط فیبرکربن توسعه و تکامل پیدا کرده و در سینه آن هم از یک موتور 3 سیلندر 1 لیتری کوچک 80 اسبی استفاده شده است.
از لحاظ طراحی نیز می‌توان گفت که چهره این اتومبیل از سوی شرکتی که برای اولین بار اقدام به تولید تومبیل کرده و آن هم اتومبیلی در سگمنت اسپرت، چهره‌ای خشن و جذاب و متناسب با خودروهای اسپرت، ولی کمی ریزاندام، دارد که به خوبی نکات آیرودینامیکی در آن رعایت شده و همواره به چهره آرایی و زیبایی آن هم توجه شده است که نشانه آن را می‌توان در خطوط و برآمدگی‌های روی کاپوت و آینه‌هایی آیرودینامیکی و همچنین چراغ‌های نواری شکل پیشرفته و ورودی‌های بزرگ روی سپر با تیغه‌ای بزرگ در زیر آن، مشاهده کرد. البته طراحی جلویی خودرو جذاب و قابل قبول است، ولی طراحی عقبی آن با وجود رعایت مسائل آیرودینامیکی، چندان چنگی به دل نمی‌‌زند که این مسئله برای شماها ممکن است متفاوت باشد.

نظرات کاربران

6 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/8/7
ماشینش زیاد جالب نیس نمیچسبه
1394/8/7
to iran tablesh jast mikharan miran saate 2 shab to khoabona vase heyata mikoban besh
1394/8/7
این طراحی با 80 اسب ؟
یاماها تامین کننده موتور نوبل ام 600 بود که حداکثر سرعت 361 کیلومتر در ساعت داشت ! حالا چرا واسه ماشین خودش این کار رو کرده برام جای سواله !
1394/8/7
از یاماها فقط طبلش به ما ایرانیا میرسه که تو محرم استفاده کنیم
1394/8/8
اون از هوندا با موتور طراحی کردنش که گند زده به تیم فرمول یک مک لارن هوندا که احتمالا فصل اینده مک لارن از دستش راحت میشه اینم از یاماها که موتور 80 اسبی انداخته تو ماکت مک لارن ام پی 4
1394/8/10
بیشتر شبیه به پاگاني هايورا هست تا مک لارن ام پی ۴ ولی واقعا ۸۰ اسب بخار رو کجای دلم بزارم