موضوعات داغ

برادران MX-5 برای لاس وگاس آماده می‌شوند

عکس مطلب اول
مزدا MX-5 اسپایدر و مزدا MX-5 اسپیدستر، دو خودروی مفهومی هستند که ماه گذشته شرکت خودروسازی ژاپنی مزدا تیزری تصویری گنگ از آن ارائه کرده بود، ولی حالا این دو خوروی مفهومی پرده از چهره خود برداشته و خود را آماده حضور در جدیدترین دوره از نمایشگاه بین المللی اتومبیل‌های تقویت شده "سما" واقع در لاس وگاس کرده‌‌اند. در ادامه با ما همراه باشید.
اول از همه نسخه "اسپایدر"، خودرویی کروکی با سقفی متحرک است که این بار سقفی پارچه‌ای برای آن در نظر گرفته شده است، به همین خاطر نام آن نیز به سبک ایتالیایی "اسپایدر" نامیده شده است. این خودرو در عمل وزنی 1043 کیلوگرمی داشته و بدنه آن توسط رنگ نقره‌ای جیوه‌ای نقاشی شده است که جلوه خاصی به خودرو داده است. علاوه بر این، در قسمت بیرونی خودرو رینگ‌هایی 17 اینچی پوشیده شده توسط لاستیک‌های یوکوهاما، سیستم ترمزی برمبو مجهز به چهار پیستون کالیبراستون با روتور بادی در نظر گرفته شده و در داخل کابین آن هم از روکش‌های چرمی طبیعی "پریما" استفاده شده است.
بعد از اسپایدر، "اسپیدستر" دومین خودروی مفهومی مزدا برای حضور در نمایشگاه سما است که با توجه به تصویر، به سبک خودروهایی همچون آریل اتم و رضوانی بیست، یعنی بدون سقف و شیشه جلو طراحی شده است و همین حذف قطعات موجب بدست آمدن وزنی 943 کیلوگرمی از مزدا MX-5 شده که در چابکی و عملکرد آن قطعا تاثیر بسزایی داشته است. همچون اسپایدر، نسخه اسپیدستر مزدا MX-5 نیز در مقایسه با نسخه استاندارد، به مجموعه رینگ‌های 16 اینچی، صندلی‌های فیبرکربنی در داخل کابین، درب ورود و خروج سرنشینان و همچنین درب کاپوت ساخته شده از فیبرکربن و روکش‌‌‌های چرمی آلکانتارا برای اثاثه و لوازم داخلی کابین مجهز شده و برای بهبود عملکرد آن نیز از ترمزهای برمبو چهار پیستونه درست مثل اسپایدر و همچنین از سیستم تعلیقی نشسته‌تر با ارتفاعی 30 میلی متری کمتر، استفاده شده است.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/8/14
این مزخرف چیه چرا شیشه جلو نداره؟؟؟
جلو پنجرشو خواستن از النترا تقلیق کنن که خوب از آب در نیومده
وزنشم مثل 206 Sd هست خخخخخخخخ
کی آخه پولشو میده برا این
یکم برن از جنسیس یاد بگیرن تا بفهمن کوپه واقعی یعنی چی
1394/8/15

آن کس که نداند و نداند که نداند
در جهل مرکب ابدالدهر بماند
1394/8/15
چی داری میگی دوست عزیز… جنسیس کوپه چیه دیگه !؟اون حلبی رو با این مقایسه نکن . جلوش یک درصد شبیه النترا نیست و مزدا هیچ وقت همچین رسوایی رو قبول نمیکنه که بیاد از روی یه کره ای تقلید کنه
1394/8/16
این خودرو جزو بر فروش ترین خودروی امریکاست قیمتش حدود 90 میلیون به پول خودمونه ما که ایبنجا مزدا 6 هم نداریم در پایان هم اقا سینا فکر نکنم شما بالای 13 سال سن داشته باشی جواب شما رو جناب الفا فرمودند