موضوعات داغ

نتیجه نظرسنجی کمپین نخریدن خودروی صفر

عکس مطلب اول
چند وقتی است که کمپین نخریدن خودروی صفر از سوی مردم در جریان افتاده است. در ابتدا بعضی به بی اهمیت بودن آن اشاره می کردند اما رفته رفته تاثیر آن چنان شد که فشار زیادی به صنعت خودروی داخلی و حتی به واردکنندگان وارد شد و آنها را مجاب به عکس العمل کرد.
بعضی شرکت ها اقدام به اعلام شرایط فروش جدید برای خودروهای خود کردند و بعضی دیگر قیمت محصولات خود را کاهش دادند. بزرگ ترین اقدامی که برای نجات خودروسازان داخلی انجام شد اعطای وام 25 میلیون تومانی توسط دولت برای خریداران خودروی داخلی بود اما این اقدام نیز پس از چند روز واکنش هایی داشت و نوش دارو بودن آن در هاله ای از ابهام قرار گرفت.
در آخرین روز شهریورماه یعنی حدود 45 روز پیش، در سایت خودروبانک اقدام به نظرسنجی در مورد این کمپین کردیم و نظر شما را در مورد نتیجه آن پرسیدیم. نظر سنجی با عنوان "کمپین نخریدن خودرو صفر به کجا ختم می شود؟" بود و گزینه های مختلفی برای جواب داشت. در این صفحه نیز بحث های داغ و زیادی در میان گذاشته شد و صحبت های زیادی از سوی کاربران مطرح شد.
در این نظرسنجی که دقیقاً 11 هزار و 113 نفر شرکت کردند، نتایج جالبی بدست آمد و اجماع نظر در مورد نتیجه این کمپین قابل تأمل است. از این تعداد دقیقاً 5910 نفر به گزینه ای رأی دادند که نتیجه کمپین را ورشکست شدن دو خودروساز داخلی بیان کرده است یعنی 53.1 درصد شرکت کنندگان که نشان از این دارد که مردم تأثیر این کمپین را چنان می دانند که موجب بسته شدن دو خودروساز بزرگ کشور می شود.
اما بعد از آن شرکت کنندگان با 2022 رأی به کاهش قیمت تمامی محصولات داخل و خارجی رأی داده اند یعنی 18.1 درصد کل آرا و بعد از آن گزینه کاهش تعرفه واردات قرار دارد.
اما موضوع جالب در مورد این نظر سنجی که تعداد قابل توجهی از کاربران در آن شرکت کردند، این است که برخلاف بعضی نظرها، مردم قدرت کمپین را زیاد می دانند و شاید از اینکه مجبور شده اند زیر دست تنها دو خودروساز محصولات تکراری آنها را برای سال های پیاپی با شیب منفی کیفیتی سوار شوند خسته شده اند(!) و بر این عقیده اند که مردم نیز همانند بسیاری از بازارهای آزاد دنیا دوست دارند از جدیدترین تکنولوژی و سطح رفاهی خودروها آن هم با قیمتی منطقی بهره مند شوند.
البته قطعاً همین حضور خودروسازان برای کشور و در سطح کلان منفعت هایی دارد مثل اشتغال زایی و یا امتناع از خروج ارز از کشور اما در نهایت با هر گونه مشکل و قصور توجیه پذیر و یا ناپذیر، محصولی که به دست مردم می رسد باعث دلخردگی آنها شده و به عنوان یک مصرف کننده به صورت خودجوش تقاضای شرایط دیگری در بازار درخواست می کنند.
فعلاً پرونده این کمپین هنوز روی میز است و تقابل خودروسازان و مردم کماکان ادامه دارد اما سوال اینجاست که در نهایت کار به کجا ختم می شود و آیا نوش دارویی وجود دارد که دو طرف دعوا را به یکدیگر آشتی دهد یا اینکه کار به جاهای باریک تر نیز کشیده می شود؟

نظرات کاربران

81 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/8/17
سلام ایرانیان
ایرانی و آریایی لیاقت بهترینها رو داره افتخار بهترین خودرو سازان جهان باید این باشه که محصولاتشون در رکاب مردم ایران باشه...پیش به سوی موفقیت
1394/8/17
سلام و تشکر از اعلام نتیجه .
امروز یکی از دوستانم که نمایندگی ایران خودرو داره صحبت میکرد از دیروز که هنوز ثبت نام خودرو با وام شروع نشده بیشتر از 200 نفر برای خرید خودروی اقساطی با وام 25 میلیونی مراجعه کردند !

ملت عزیز ایران 7 سال باید قسط بدین اونم ماهیانه 500 هزار تومان والا همش ضرره ..
1394/8/17
دوست عزیز امروز 17/08/94 اعلام شد که وام 25 میلیونی باز پرداختش شده 4 ساله و ماهی 708 هزار تومان!!!! خودشون هم توش موندن که قراره این همه اعتبار از کجا بیارن و چگونه اعمالش کنن.
1394/8/17
همیشه یه عده کمی هستن تو هر طرحی شرکت کنن دلیل نمیشه همه اینجوری کنن

این طرح بدون شک شکست میخوره
باز اگه 7ساله بود با ماهی 478 تومن قبلی
قشر بیشتری توان دادانشو داشتن
الان که شده 710 خیلا که حقوقشون زیر 1200 هست نمیتونن بخرن
1394/8/17
مشکل اینجاست که دولت پشت این دو خودروسازه و کاملا حمایت میکنه ازشون.من خودم بشدت موافق این کمپینم ولی فکر نمیکنم به جایی برسه چون نماینده دولت چند هفته پیش رفته بود ایرانخودرو قراره به ایراخودرو کمک میلیاردی کنه.این دقیقه همون ضرر کاهش فروش ایرانخودرو هستش که دارن میدن که سرپا نگهش دارن.
امیدوارم بالاخره به نتیجه برسه
1394/8/17
ایران خودرو رو نمیدونم ولی نمایندگی های سایپا اهواز در خواب هستند دو سه سال پیش ماشین صفر ازشون تحویل گرفتیم به یک ماه نرسیده درهاش خراب شد سیستم برقش قاطی کرد بدنه اش چند جا تو نمایندگی به دست با کفایت کارکنان اونجا ضربه خورد و ... خداییش قیمت رو بیارند پایین وام بدن.... صورت مساله رو که نمیشه پاک کرد یعنی تا چند سال دیگه میتونن برای قشر کم درآمد فقط پراید و پژو قلابی تولید کنن چند سال ؟
1394/8/17

دوستان فرمول صحیح محاسبه به شرح زیر است خواهشا محاسبات عجیب و غریب نفرمایید تا موجب گمراهی مردم نشود
دوست عزیز سود این وام 16 درصد سالانه می باشد.
یعنی در حالت 7 ساله می شود 7×16 = 112%
درنتیجه
25م ×16%= 4م برای هرسال
4م×7=28 م برای 7سال
28 م سود وام +25م اصل وام
مبلغ قابل پرداخت در 7 سال می شود 53 میلیون
53م ÷84ماه=630 هزار تومان برای هر ماه
اگر بخواهید دنا بخرید با قیمت مصوب 42 م شرایط به صورت زیر است.
17 م نقد + 53م وام و سود آن در طی 7سال=70میلیون

و بعد از 7 سال سند خودرو از رهن خارج می شود وشما می توانید آن را بفروشید.
به خاطر کیفیت بالای محصولات داخلی اگر بعد از 7سال چیزی از خودرو مانده باشد حدود 10 میلیون به فروش می رسد
1394/8/17
شما خودتم درست حساب نکردی...فرمولت علمی و حسابداری نیست!
ارزش پولی یک سپرده یا وام ( 25 م) با نرخ سود 16 درصد بعد از 7 سال میشه معادل 70 میلیون تومن...در حالی که شما 53 میلیون محاسبه کردی.
1394/8/17
آقای Reza

اصل فرمایشات شما صحیح است
فقط در محاسبات ، فرمول را اشتباه حساب کرده اید
در محاسبات سود نصف مدت باز پرداخت ملاک عمل بوده و این به علت استهلاک اصل وام حین پرداخت اقساط می باشد
لذا محاسبات به این شکل اصلاح می گردد

25000000 * 16% * 3.5 = 14000000 سود
اضافه میشود اصل وام به مبلغ 25000000 = 39 میلیون تومان اصل و فرع مجموعا
39 تقسیم بر 84 ماه = مبلغ هر قسط 464000 تومان
1394/8/17
داداش این حرف اخرت کم کم بیست و پنج میلیون تن وزن داشت :|
1394/8/17
دقیقا محاسبه "امیر" درسته
دوستان لطفا اگه از کسی ایراد میگیرن حداقل خودشون اندک مطالعه ای در مورد موضوع مورد نظر داشته باشن
1394/8/18
سود16 درصد برا هر ساله در صورتی که دلار بالا پاین نشه تو این7سال همون سوده16 درسد برای مبلغ اولیه روبدی اگه دیر کرد داشته باشی تو این مدت.راستی حساب اینم کنیم ک وام گرفتن ازبانک در صورتی هست ک بانک یا جایی دیگه بدهکار نباشی.متمعنا همه بدهی رو دارن به 50%بانکها فرشو کن برای یه خودروی7ملیونی بعد7 سال کنشه پرداخت کرد میان دست میزارن رو املاک
1394/8/17
بزار كار به جاهاي باريك بكشه ،تاببينيم چي ميشه!
1394/8/17
خرید خودرو تا نصف شدن قیمت و افزایش کیفیت ممنوع، افرادی هم که گول این وام کمر شکن رو خوردن به زودی پشیمون میشن که پراید رو ۴۰ میلیون خریدن
1394/8/17
آفرین به ملت.حال کردم دمتون گرم.خودم هم رای داده بودم به ورشکسته شدنشون.
اگر ورشکسته بشن:
تعرفه ی گمرک که به دلیل انحصاری بودن بازار هست و اینکه شرایط برای دو خودرو ساز محیا بشه.این تعرفه کم میشه چون دیگه کارخونه ای نیست تا بخوانتعرفه بزارن که محصولاتش به فروش بره پس قیمت خودروی خارجی کاهش می یابد.
دیگه فرغون سوار نمیشیم و محصولات با کیفیت آسیایی یا اروپایی یا شایدم خدا کریم ((((آمریکایی)))سوار شدیم.
انتقاممون رو ازشون بابت عزیزانی که از ما گرفتند و پول خوری هایی که خودشون و نمایندگی هاشون انجام دادن میگیریم
انشالله واردات ماشین با حجم بالای 2500 سی سی هم آزاد میشه چون حق ماست.
اتحادمون رو نشون دادیم
آینده ای بهتر از برای بچه هامون درست کردیم و جون اونا رو به خاطر یه فرغون 20 میلیونی به خطر ننداختیم.
ایران مال ماست.ما هستیم که ایران رو باید بسازیم.
خرید خودروی صفر چه خارجی چه داخلی=خیانت به آینده ی خودمون . بچه هامون.به ملتمون و اهانت به خون عزیزانی که به خاطر این دو خودروساز از بین رفتند.
حالا برید پراید 40 میلیونی یا دنای 70 میلیونی بخرید.فقط حداقل کاری که میکنید با کلاه ایمنی سوار شید.
درود بر سایت خودروبانک و عزیزانی که زحمت میکشن توی این سایت و اطلاع رسانی می کنند.امرتون خوب است و خیر.دمتون گرم.دستتون رو میبوسم مرسی.بهترین سایت خودرویی ایران هستید.درود بر شما که واقعا ایرانی هستید و دلتون برای مردم سوخته.مرسی خودروبانک یه دنیا ممنون.
1394/8/17
ما از خدامون هست که این دو خودروساز(مونتاژکار!!!) ورشکست بشن ولی مطمئن باشید که این اتفاق نمیفته !!!
چون تنها 50 یا حداکثر 60 درصد مردم از این وضع ناراضی هستن و خواستار تغییر وضعیت هستن و به نشانه اعتراض خودروی داخلی نمیخرن ولی بقیه مردم که تعدادشون هم خیلی زیاد هست ، یا اصلا از کمپین خبری ندارن!!! یا میگن باید از تولیدات داخلی حمایت کنیم!!! یا میگن تولیدات داخلی هیچ مشکلی ندارن و همه چیز آرومه و...!!!
پس در نتیجه این بقیه مردم که تعدادشون هم خیلی زیاد هست اجازه نمیدن که این دو مونتاژکار ورشکست بشن .
به دومین کامنت (محمدرضا) یه نگاه بکنید تا ببینید چه وضعیه !!! متاسفانه
البته به قول نویسنده خودروبانک ، امیدوارم کار به جاهای باریک تر بکشه !!!
1394/8/17
تا الان که جواب داده.خیلی هم عالی جواب داده.برای اینکه بیشتر جواب بده باید اطلاع رسانی بشه.
1394/8/17
آقا مهدی عزیز سلام
حتما این ایه قران رو زیاد شنیدی که میگه خداوند سرنوشت هیچ ملتی رو تغییر نمیده مگر اینکه خودشون بخوان.این نهضت مثل هر نهضت دیگه ای برای پیروز شدن نیاز به زمان داره. به نظر من 50-60 درصد برای یه جنبش حدوداً یکساله خیلی هم بالاست.نگران نباش رشد آگاهی تو کشور ما خیلی سریعتر از جاهای دیگه ست بزودی این کمپین به نتایج خوبی میرسه.فقط باید به صبر مقاومت و امیدواری واطلاع رسانی خودمون ادامه بدیم.
1394/8/17
من شدیدا به ماشین احتیاج دارم پولم دارم ولی با اتحاد هموطنان عزیزم مقتدرانه جلوی شرکتهای سرمایه دار و ظالم می ایستم تا ثابت بشه نمیتونند هر بلایی بخواند سر این مردم بدبخت بیارند تکبییییییییر
1394/8/17
درود بر تو و امثال تو
داداش ماشین دست دوم تمیز بگیر...تریجا زیر سال 90 باشه...
موفق باشی
1394/8/17
منم دقیققا شرایط شما رو دارم.میخواستم برم فاو ثبت نام کنم که این وضعیت پیش اومد.منم با مردم همکاری میکنم.چون منم یکی از این مردم و ملت هستم.منم ایرانی هستم
1394/8/17
ما سمند 89 داریم اما بخاطر این کمپین نمی خریم تا این دزدا حالیشون بشه مردم ایران آدمن لیاقتشون بیشتر از این حرفاست
1394/8/17
سلام... با اینکه خودم خیلی دوست دارم نتیجه ی این نظرسنجی به واقعیت تبدیل بشه ولی باید قبول کرد کسانی که در این نظرسنجی شرکت کردن بسیار احساسی رای دادن که به یه همچین نتایجی ختم شده و باید گفت احتمال تبدیل شدن نظر اکثریت به واقعیت تقریبا صفر است به دلیل دولتی بودن خودروسازی داخلی و حمایتهای بی چونو چرا و کورکورانه از این صنعت که هیچوقت اجازه ورشکستگی دو خودروساز داخلی رو نمیده و نمونه بارزش همین وام 25 میلیونی که این روزا صحبتش زیاده و چون قسطش تقریبا کمه عده زیادی که به چشمشون نمیبینن که بتونن مثلا برای پراید 20 میلیون پول نقد جمع کنن الان با 4 میلیون میتونن صاحب پراید بشن این وامو میگیرن و فعلا با این وام فروش خودروهای داخلی رونق میگیره تا سال بعد ببینن چه اتفاقی میافته (دولت میگه از این ستون به اون ستون فرجه)...
نقدی هم به توضیحات نگارنده این متن دارم اونجا که فرمودن: "قطعاً همین حضور خودروسازان برای کشور و در سطح کلان منفعت هایی دارد مثل اشتغال زایی و یا امتناع از خروج ارز از کشور" دوست عزیز نگارنده از شما که در این حوزه فعالیت میکنید چنین اظهار نظری بعید است... اگر خودروسازان داخلی دولتی نبودن و حمایتهای همه جانبه نبود و باعث میشد خودروسازها پیشرفت کنن و به طراحیها و تکنولوژیهای روز برسن و مثل کره جنوبی به همه دنیا خودرو صادر کنن منفعت کلانش برای کشور بیشتر بود و بیشتر اشتغال زایی میکرد و یا الانی که فقط در داخل بفروش میرسونن؟!!!...
اگر صحبت از منافع کشور در سطح کلانه واقعا در سطح کلان منافع برای کل مردم بهش نگاه کنیم نه فقط در سطح حکومت و دولت...
1394/8/17
تا چه حد میتونن حمایت کنن؟تا کجا؟تا چه زمانی؟حمایت تا کی؟میخوان این همه خودرو رو چیکار کنن وقتی کسی نره؟مطمئن باش ملت نخرن اونا هیچ کاری نمیتونن بکنن و بالاخره یه جایی میمونن.فقط کار کار خودمونه.این کار از عهده ی کسی جز ما برنمیاد
1394/8/17
تسهیلات خرید خودرو: 25 میلیون
وام ازدواج: 3 میلیون
دقیقا مشخصه برا دولت آینده خودروسازی مهمتره یا ازدواج جوان ها!!
جای تاسف داره
1394/8/18
متاسفانه دولت روحانی از روزی که اومده فقط و فقط به توافق ژنو فکر کرده و هیچ واکنشی به هیچ چیزی نشون نداده . حتی آزمون های استخدامی رو هم تعطیل کرده.
1394/8/17
دولت میخواد با این وام 25میلیونی مردم رو برای خرید خودرو صفر تحریک کنه ولی به نظر من مردم باید به حرکت خودشون ادامه بدن و تا موقعی که قیمت ماشین ها پایین بیاد یا کیفیت بهتر شه
چه با وام چه بی وام فرقی نمیکنه چون باز هم شما دارید واسه یه چیز بی ارزش پول زیادی می دی. الان با توجه به سود وام پول تموم شده ماشین واسه شما بیشترهم میشه
1394/8/17
کسانی که برن و خودرو صفر بی کیفیت داخلی چه با وام چه بی وام یا خودرو خارجی گرانتر از واقعیت بخرند ،
لطفا از این به بعد در هیچ جا و در هیچ شرایتی از کیفیت پایین خودروها،گمرکی بالا،بی توجهی مسئولان،مقایسه اروپا با ایران،و دیگر مشگلات حرف نزنند.
چون اون زمان و مکانی که باید حرفتونو میزدین نزدین.پس هرچی که سرتون بیاد مسئولش خودتونین.
1394/8/17
مدت ها بود منتظر جواب نظر سنجی بودم
و این نتیجه از قبل پیش بینی میشد
اما به عنوان یک فرد که داری فوق لیسانس کامپیوتر از دانشگاه رازی کرمانشاه هستم و در حال حاظر بیکار برای استخدام به خیلی از شرکتها و ادارات سر زدم
چندوقت پیش راهم به شهرک صنعتی خورد و با شرکت قطعه سازی در شهر اشنا شدم که قرداد مستقیم با سایپا و ایران خودرو داشت برای تولید چند قطعه ی کوچیک پلاستیکی بگذریم .....همین شرکت با 300 پرسنل بخاطر همین بحران ها و تحریم ها مجبور شده بود 70 نفر رو تعدیل کنن و 70 نفر یعنی کلی خانواده از نون خوردن افتادن متاسفانه کشور ما مثل کشور های غربی و اروپایی از بیمه ها و بسته های حمایتی قوی برخوردار نیست که مثل کشور های اروپایی کارخانه های بزرگ تعدیل نیرو کنن اما از نظر مالی برای اون کارگرها مشکلی پیش نیاد
اینجا ایران اگه فقط ایران خودرو ورشکست بشه نزدیک به سه میلیون نفر آس پآس میشن چون واقعا الان هزینه ها خیلی سنگینه
حالا واقعا حق با اکثریت مردمه اما به احتمال 100 درصد راحل های بهتری برای احیا و نجات صنعت خودروسازی و رضایت مردم ایران بشه
باشد که هر ایرانی یک خودروی ایمن با کیفیت در خور لیاقت ایرانی داشته باشه
1394/8/17
داداش من صحبت من با شما اونجاست که شما قصد خیرخواهی داری ولی ریشه ی موضوع رو افتزدایی نمیکنی بجای اینکه خودمونو گول بزنیم شمامونو باز کنیم و یکبار برای همیشه زندگیمونو راحت کنیم،شما فرمودی 70 نفر من میگم سالانه هزاران نفر در اثر تصادف برای نقص فنی خودرو وایمن نبودن ان جانشونو از دست میدن:)
1394/8/18
آقا جان مردم خیلی برای زنده موندن این دو تا شرکت خون دادند نه در جبهه که در هر کوی و برزن هر جاده و اتوبان
1394/8/18
کجای دنیا 80 میلیون نفر فدای 40 هزار نفر میشن؟!
دست بردارین خواهشا
1394/8/18
به نظرت این درسته واسه این که چن هزار نفر برن سر کار ، جون هفتاد میلیون آدم بخاطر کیفیت و ایمنی پایین محصولات وطنی به خطر بیافته؟ تا بحال به این فکر کردی چن هزار نفر توی تصادفات با این خودروها کشته شدن ؟ جواب زن و بچه اینارو کی باید بده پس؟
1394/8/17
دوستان خوبم تا حالا به این نکته توجه کردید که چرا وام ازدواج 3 میلیون ولی وام خودرو 25 میلیون؟؟؟!!!
با اندکی تفکر میشه فهمید که هدف دولت ازدواج جوان ها نیست بلکه میخواد ماشین های بی کیفیت خودش رو به مردم بفروشه.
پس خواهشا گول وام رو نخورید.چه کسی تا به حال از بانک وام گرفته و موفق شده؟ اکثرا زمین خوردن.
((پس هموطن تو هم همراه شو و خودرو صفر رو تحریم کن ، تو لایق بهترینهایی))
1394/8/17
مثلی هست که میگه در دیزی بازه حیای گربه کجا رفته.!! خدایی خودرسازان مردم را چی فرض کردند که بیش از 20 سال است یک موتور و گیربکس بی کیفیت را روی بدنه های از رده خارج سوار می کند و نتیجه ان هم دور ریختن پول مردم از طریق مصرف بالای سوخت و رفتن به تعمیر گاه است.!!!
1394/8/17
دوستان این جور حرفا که اشتغال کشور به خطر میافته و ارز از کشور خارج میشه ترفند احساسی کردن دولته وگرنه اشتغالی نیست که نابود بشه:| پولی نمونده که خارج بشه قبلا دوستان زحمت خارج کردن و دادن:|
1394/8/17
اشتباه نکنید!هدف ورشکست کردن آنها نیست! بلکه تغییر سیاست های نادرست آنهاست. چراکه حیات خیلی از صنایع و مشاغل به صنعت خودروسازی وابسته است.
1394/8/17
با سلام
دوستان عزیز توجه داشته باشن که بعضی از افراد خاص در فضاهای مجازی و حقیقی برای بی تاثیر نشان دادن این حرکت مردمی صحبت های بی پایه و اساسی را مطرح می کنند که به هیچ عنوان حقیقت نداشته و صرفا هدف فوق را دنبال می کند.همین که این دو خودروساز ظرف مدت کوتاهی از آن مواضع گستاخانه مثل پایین نیامدن قیمت ها و ادعای تطابق کیفیتشان با محصولات جهانی کوتاه آمده اند و به دادن تسهیلات و وام ناچار شده اند نشان دهنده ی فشار بسیار مضاعف این کمپین بر آن هاست زیرا حمایت های همه جانبه دولتی از این دو خودروساز بر کسی پوشیده نیست.نا امیدی و آیه یاس خواندن به نفع هیچ کس نیست.
1394/8/17
سلام به همگی
خب در جواب دوستان باید بگم که همون کاری که با سکه کردن همون کار رو هم با ماشین می کنند.
یادتونه که سکه 1.200.000 تومن بود بانک مرکزی می داد 540 تومن؟ بعدش موقع تحویل سکه از 1.200.000 تومن شد 580 تومن
خب مردم به فکر اینکه ماشین رو توی بازار آزاد به قیمت بالاتری بفروشند ثبت نام کرده اند ولی نمی دونند که خودرو هم به سرنوشت سکه دچار می شود.
این خط اینم نشون نگین که نگفتیم.
1394/8/18
ی داستان در مورد سفیر انگلیس و روسیه هست که ب گربه میخوان خردل بدن بخوره . اونو بگردین بخوانین بعد میفهمین دارن ب روش سفیر انگلیسی پراید بخورد ما میدن
1394/8/19
اره قبلا خوندم . دقیقا همین طوره .
1394/8/18
اگه این کمپین شکست بخوره دیگه هیچ وقت نمیتونیم ب گرانی اعتراض کنیم چون روش پراکنده کردن مردم یاد گرفتن . متاسفانه بعضی ظاهرفقط میبین نمیان ب عمق مسیله دقت کنن با این کار داره چ بسر ما میاد . ۱. ماشینی که قرار بود با این کمپین ارزان بشه تقریبا دوبرابر شد .۲ وقتی مردم زیر قسط باشن فقط باید فکر جمع کردن قسط باشن و ....۳ . شرکت رنو و ... میبینن پراید داره ۴۰ میلیون فروش میره مجبور میشن محصولات بالای قیمت بدن تا صدای خودرو ساز ایرانی در نیاد 4. خودروساز خارجی فضای رقابت سالم نمیبینه پس سرمایه گذاری نمیکنه . .۵ بقیه ارگان و تولید کننده ها هم نرخ میبرن بالا چون یبار کمپین شکست خورده دیگه مردم طرفداری نمیکنن
1394/8/18
توبه گرگ مرگه
خودرو صفر نخرید
قیمت کارخانه هر خودرو با قیمت بازار تقریبا یه میلیون فرق داره با هزینه های دیگه (سفته ایاب ذهاب و بلوکه کردن مبلغی از پول)تقریبا میشه یکو نیم بعد تحویل غیر فوری اجباری بودن بیمه بدنه تا پنج سال همه چیزو در نظر بگیرید میبینید با یه حساب سر انگشتی از روز اول دارید چند میلیون ضرر میکنید اخه گناه ما چیه؟
تازه با بازپرداخت وام و سودش اصلا کاری ندارم که خودتون میدونید
1394/8/18
با سلام.امیدوارم این دو شرکت خودرو سازی روند افزایش کیفیت و کاهش قیمت خودروها در حد معقول و منطقی رو رویه کار خودشون قرار بدن، چون این دو خودرو ساز خائن به ملت هرگز ورشکست نخواهد شد چون مالک اصلی این شرکت ها دولته...! فقط تنها کاری که این کمپین خواهد کرد اینه که دولت رو مجاب کنه که مردم لایق بهترین ها هستند و باید به خودش بیاد.و خودرو سازها باید کیفیت رو افزایش و قیمت رو کاهش بدن...البته امیدوارم محصولات روز هم در این دو شرکت تولید بشه
1394/8/18
به همه اعلام کنيد که نخرند. حتي مردم را از بهره اين وام 25 تومان آگاه کنيد. اين خودروسازها خيلي پررو شده اند. حالا که دولت عرضه ندارد . همين همت و يکدلي مردم مي تواند کارساز باشد. ان شا الله اين مورد را در مورد دلالان مسکن و ساير زالو صفات کشور نيز اعمال خواهيم کرد.
1394/8/18
احسنت به آدم بافهم وشعورزدید به هدف نوبت دلالان مسکن وشرکتهای لبنیات مضرروآشغال فرامیرسد
1394/8/20
اقا کی گفته پراید بده؟
گاز میدی را میره
خو دیگه چی میخوای؟
1394/8/18
نابودی این دو تا شرکت صلوات
1394/8/18
از این طریق میخوان ملتو گول بزنن خودروهاشون یا بهتره بگم فرغون هاشونو رد کنن بره براشون هم اصلا جون مردم مهم نیس فقط فروش داشته باشن ما فقط ب قیمت اعتراض نکردیم کیفیت و قیمت هر دو برامون مهم هستش باید هر دو رو اصلاح کنن وگرنه همینه که هست والسلام
1394/8/18
دوستان حامی کمپین،
بیخود دلتون رو صابون نزنین، فک نکنین ملت متحد شدن واسه نخریدن ماشین صفر. نه بابا از این خبرا نیست، ما عقب مونده تر از این حرفها هستیم که در مقابل مشکلات و ظالم ها با هم متحد بشیم. این رکودی هم که تو بازار خودرو هست تنها مختص به بازار خودرو نیست بلکه کل بازار کشور راکد شده و دلیلش هم توافق هسته ای هست، چون ملت انتظار دارن قیمتها بیاد پایین. چه خیال احمقانه ای...
1394/8/18
چه عجب یه نفر به جای اون چیزی که دلش میخواد اتفاق بیافته ، اون واقعیتی که اتفاق افتاده رو گفت
1394/8/19
لطفا روحیه ملت رو تضعیف نکنید بالاخره باید از یه جایی شروع کرد. تا کی ظلم تا کی باج دادن ملت و پررو ترشدن یه عده . بسه بابا. باید به خودمون بیایم. زندگی مون شده ارباب و رعیتی. مثل رعیت هایی هستیم که هی توسری می خوریم. شرم آوره
1394/8/18
فقط میدونم که این کمپین هرچی باشه داره جواب میده.چون خیلی زود لحن حرفای وزیر وبقیه عوض شده،وام هم دادن که هول بازپرداخت 3ساله داشت وچون استقبال نشد بازپرداخت 4ساله کردن.
اگه یکم دیگه مقاوت کنیم و نخریم به نتیجه نهایی میرسیم که همون تغییر اساسی صنعت خودرو در کشوره.این کارایی که میکنن مسککنه و درمان قطعی نیست.خواهشابه هم بگیم فقط چندماه دیگه مقاومت کنن ونخرن
1394/8/18
از اين نمودار (كه نمي دانم واقعي هست يا نه) اين جور نشون داده ميشه كه هدف فقط ورشكست كردن خودرو سازهاست !!!
آيا واقعا مردم اين نظر را داده اند ؟ يعني مردم كيفيت و قيمت برايشان مهم نبوده است ؟
1394/8/18
پس کمپین چی شد ؟
تا ظهر امروز 5000 خودرو فروخته شد!!!
من تا الان فکر میکردم60درصد مردم طرفدار کمپین هستند و خودرو نمیخرند ولی الان فهمیدم کمتر از 10 درصد هستیم!!!
1394/8/18
گول این خبرها رو نخورید
1394/8/18
کی گفته خریدن مگه هرکی بگه 5000 تا راسته جو سازی خخخخخخخخخخخ
میخوان جو عوض کنن یعنی اینقدر ملتو خر فرض کردن
1394/8/19
اشتباه نکنید توانبارهایسایپا وایران خودرو یک میلیونو پانصد هزار عدد خودرو مونده رو دستشون
1394/8/19
@امین
چنتا ؟؟؟؟
1500000 تا ؟؟؟
شما میدونی کلا چنتا خودرو (اعم از ایرانی و خارجی و فرسوده و ... ) تو ایران تردد میکنه ؟؟
ینی تو این 6 ماهی که فروش نداشتن تونستن 1500000 تا ماشین تولید کنن ؟؟
یه همچین توانایی ای دارن ؟؟؟

شما خودت خندت نمیگیره از عدد اعلامی ات ؟
1394/8/21
کمپین پیروز است . کمپینی ها صبور باشید تاریخ نشان داده که هر زمان و هرکجای دنیا در هر مسئله ایی ملت ها متحد شده اند پیروزی با مردم بوده است مگر اینکه زود دلسرد شده باشند . پس صبور باشید همه با هم یک صدا :آشغال نمی خریم حتی مفت.
1394/8/29
هه ... ایرانیا رو نشناختی هنو؟!!
1394/8/18
کدوم وام اون که قیمت ماشینا از این هم که هست دو برابر میکنه
1394/8/18
با سلام
تو مملکتی که ادعای صنایع مادر مثل فولاد و پتروشیمی داریم و ادعای استعداد و هوش داریم و جدیدا هم اذعای بیشترین نیروی تحصیل کرده و فن اور داریم اونوقت قطعه ساز ها مون باید یکی یکی بیکار بشن کارگاه هامون هم بسته بشن تا اقایون بنجل های قطعات از چین بیارن و روی فرقون سوار کنن و گرون گرون و به خورد ما بدن اخه یکی نیست بگه ..... این اگه خیانت نیست پس اسمش چیه؟ تو رو به هرکی دوس دارین اگه کشور و عزت ملی رو دوست دارین به بقیه هم بگین همکاری کنن تا زود تر به نتیجه برسیم والا سود تو خرید قسطی و بازار اشفته نیست نیست سود میتونه در ورود سزمایه گذار تو بازار با ثبات باشه لیاقت ما بهترین برند هاست که تو ایران تولید بشه
1394/8/18
اینطور که من متوجه شدم انگار کمپین کمرش شکست با این کلکی که زدند
متاسفانه همون طور که مردم رو توی قضیه شکه گول زدند در مورد ماشین هم گول زدند.
وقتی می خوان ماشین رو تحویل بدند یهو قیمت ماشین می شکنه و خریدار کلی ضرر و و وام و قسط و .... بقیش با خودتون
1394/8/19
من خیلی بعید میدونم وقتی دوباره فروش ایران خودرو و سایپا راه افتاده قیمتا بشکنه
چه دلیلی داره بیان این کارو بکنن ؟؟
1394/8/21
همراه گرامی کمپین نخریدن خودرو لطفا توجه کنید که گیرم در سه روز 60000هزار خودرو هم فروخته باشند اصلا صدهزار بفروشن. کسانی که رفتن و خرید کردن یا کوته فکری کردن و یا خائن بوده اند و یا اصلا تو این فکرها و اخبار ها نبوده اند. این رو بدانید که این افراد هر روز نمیتونن خودرو خرید کنن و این نوشدارو برای همیشه ممکن نیست. این خودروسازها برای بقا باید تولید کنن و برای بقا باید آنچه تولید کرده اند رو بفروشن و این بار مستند. بله باید بهشون بگیم: اینبار جستی ملخک
1394/8/19
وای اگه این وام 25 میلیونی که تعدادش بیش از 5 هزارتاست رو برای اشتغال زایی به مردم میدادند، چقدر به نفع جوونا بود.
وای بر ما
1394/8/19
با اینکه موافق وام برای خودرو نبودم اما جوون با 25 ملیون مثلا چه کاری ایجاد میکرد ؟
چه اشتغال زایی میشد ؟؟
1394/8/20
قربان بالاخره یک سوپر مارکت کوچیک که میشه زد.نمیشه؟ نمیدونم ولی یه کاره مختصر و شروع که میشه کرد.
1394/8/19
چرا پیام منو چاپ نمیکنید؟این میزان ترس واقعا زننده است !بی دلیل نیست هیچ تغییری صورت نمی گیره!
قیمتی بیشتر از قیمت جهانی برای اتومبیل در ایران با توجه به ورودیهای دلار از طریق نفت هیچ توجیهی به غیر از دزدی نداره! نداره! نداره!
1394/8/19
آقا گول اینا رو نخورین آشغاله ماشیناشون .تازه با این وام ها دارن سرتون کلاه میزارن.دارن به دروغ میگن که ماشین های فروش شرایطی با وام محدوده و میخوان تحریک کنن برای خرید سریعتر مردم .آقا محدود کجا بود دو ساله ماشیناشون انبار شده .محدود کجاست.دروغ میگن .هی سایت فروش رو میبندن تا تحریک رو بیشتر کنن .مردم گول نخورین
1394/8/19
ممنون ا خودرو بانک ..لطف کنید و در مورد کمپین و نخریدن خودرو و مقاومت مردم بیشتر وقت بذارین و سایت رو بیشتر به این موضوع اختصاص بدین تا مردم دلگرم بشن و بفهمن که تنها نیستن و همه محکم پای این کمپین و نرفتن زیر بار ظلم وایسادن.من یکی که وایسادم شماهم لطفا وا ندین.بخدا جواب میگیریم.وام و .... همه وسیله ای برای شکستن این کمپین ،ما دیگه فریب این کارهارو نمیخوریم
1394/8/19
واقعا چرابعضیا اینقدرساده هستنو به این راحتی آمارهای غلط و جوسازی خودروساز رو قبول میکنن؟!بابا اینا همشون دروغه با این چیزا میخان ملت نا امید بشنو خودشون دستواز تحریم بردارن!وقتی ایران خودرو برای نا امیدکردن مردم داره ماشیناشو سوار تریلی میکنی تمام شهر میگردونه دوباره برمیگردونه انبار تا مردم فک کنن همه خریدن و کمپین شکست خورده دادن همچین آمارای اشتباهی دور از انتظار تیست لطفا آگاه باشید
1394/8/20
درسته علی آقا .جواب اونایی که میگن کمپین با شکست روبرو شده اینه که اولا همین کمپین باعث شد دولت طرح وام رو پیشنهاد بده دوما اونایی که فهمیده هستند دنبال این وام نمیرن .واقعا باید یه کمپین دیگه راه انداخت به اسم کمپین خری بخر
1394/8/19
بزرگترین دشمن انسان ، جهل اوست.(امام علی ع)
از ماست که بر ماست.فقط همین رو میتونم بگم
1394/8/20
از ماست که بر ماست
1394/8/20
قیمت های پیش پرداخت همون قیمت تموم شده ماشیناست، بقیه سودشون رو هم که قسطی میگیرن!
واقعا برای اونایی که ثبت نام کردن متاسفم!
1394/8/20
احسنت به ملت غیور ایران که ۵ ماه خودرو سازارو تحریم کردن تا قیمت ها بیاد پایین و کیفیت بره بالا نه اینکه قیمت ها بیشتر بشه و کیفیت ثابت بمونه.یادشون رفت به جای اینکه سوار پراید ۲۰ میلیونی بشن،سوار پرشیا با کیفیت بالاتر بشن.با این کار به خودروسازا نشون دادیم که اگر یه حلب روغنی رو ۴تا لاستیک و یه فرمون بهش بچسبونن ما حاضریم ۱۰۰ میلیونم بابتش پول بدیم چه برسه به پراید ۳۰ میلیونی.مردم ایران نیازی به دشمن ندارن خودشون راحت سر همدیگرو میبرن.
1394/8/21
بابا یکی به این ملت بگه با همین پولی که میرید ماشین ایرانی و چینی بی کیفیت میخریدحالا چه نقدی چه باوام25 میلیونی تو همین کشور خودمون تو مناطق آزاد مردم حداقل ماشین کره ایی میخرن.والا به خدا ضلم. ضلم .... تا کی بابد به مرگ بگیرن که به تب راضی بشیم؟
1394/8/23
اخه میدونین چند درصد صادرات ایران رو خودرو تشکیل میده؟؟؟ اگه همین پراید نبود الان اینجا افغانستان بود. مردم المان وقتی کشورهای دیگه سیب زمینی المان رو نخریدند دو سه روز کلا سیب زمینی خوردند حالا ما هم اینجوری میکنیم حداقل فکر کارکنان خودرو ساز ها باشین که میخواین بیکار شن
1394/9/7
داداش ازون شعر معروفا گفتیا!!!!!
عب نداره فدات تو برو هم سیب زمینی بخر چون تازگیا جریان سیب زمینی توو مجلسم پیش اومد خخخخخخ.
هم میتونی بری کله محصولاته ویران خودرو سایپارو بخری ورشکست نشن هههههههههه.
آخه آإم تو ک شعورت نمیرسه اینو درک کنی آلمان چ احترامی ب مشتریاشو مردمش میذاره توو هر زمینه ای بایدم واسه حمایت همچین دولتی جون داد ن مث دولت ما فقط فکره غارت مردم بدبختن