موضوعات داغ

هوندا سیویک کوپه، کوپه‌تر از همیشه

عکس مطلب اول
هوندا سیویک کوپه برای خودنمایی در سال 2016 میلادی معرفی شد. خودرویی اصیل ژاپنی با کارنامه‌ای درخشان (برند سیویک) که نسخه پیشین آن در سال 2013 میلادی معرفی و در سال 2014 میلادی هم به بازار عرضه شد، ولی حالا هوندا سیویک کوپه با چهره‌ای کوپه‌وار و خصوصیاتی منطبق با خودروهای کوپه (برعکس مدل پیشین) در سر تیتر وب سایت‌های معتبر خودرویی دنیا قرار گرفته است. در ادامه با ما همراه باشید تا مروری کلی بر این خودروی ژاپنی هوندا داشته باشیم.
در بحث طراحی اگر نسخه 2014 هوندا سیویک کوپه را به خاطر داشته باشید، متوجه تغییرات عمده میان نسخه 2014 با نسخه 2016 خواهید شد، ولی اگر بخواهیم خیلی خلاصه به آن‌ها بپردازیم، می‌توان گفت که نسخه جدید هوندا سیویک در قسمت جلویی خود به یک جلوپنجره پهن‌تر کرومی رنگ، مجموعه سپری بروزرسانی شده با ورودی‌های بزرگ‌تر قالب گیری شده بر روی آن و چراغ‌های جدید تمام LED زیباتر مجهز شده است. ولی بخش عمده تغییرات هوندا سیویک کوپه مربوط به نیم تنه عقبی آن می‌شود، چون از طرفی چرغ‌های عقب از نسخه سیویک تایپ R الگوبرداری شده و یک اسپویلر کوچکی هم بر روی درب پنجم نصب شده و همچنین از طرفی هم سقف خودرو کشیده‌تر از نسخه پیشین طراحی شده که برجذابیت این اتومبیل افزوده و شکل و شمایل آن را برعکس نسخه 2014، به خودروهای کوپه نزدیک‌تر کرده است.
در راستای پوست اندازی بزرگ طراحی بیرونی، در داخل کابین هم شاهد تغییرات و بهبودهایی از قبیل طراحی داخلی بسیار بهبود یافته و روکش‌های صندلی باکیفیت‌تر، یک سیستم کنترل آب و هوای اتوماتیک، گرمکن صندلی‌های جلو، خوشه ابزار دیجیتال و یک صفحه نمایشگر 7 اینچی سازگار با آندروید و اپل کار پلی می‌شود. به لطف کشیده‌تر کردن سقف خودرو نیز حدود 5 اینچ به فضای پای سرنشینان عقب اضافه شده و حدود 8.4 فوت/ مکعب هم به فضای بار افزوده شده که به عبارتی می‌شود 127 میلی متر فضای پای بیشتر و 2.5 متر مکعب هم فضای بیشتر برای محفظه بار.
در زیر کاپوت این کوپه هوندا هم دو پیشرانه 2 لیتری و 1.5 لیتری بنزینی چهار سیلندر مورد استفاده قرار گرفته که پیشرانه 2 لیتری آن می‌تواند 158 اسب بخار قدرت و 186 نیوتن متر گشتاور تولید کند، ولی پیشرانه 1.5 لیتری به لطف سود بردن از یک توربوشارژر، نیرویی بیشتر از پیشرانه 2 لیتری یعنی حدود 174 اسب بخار قدرت و 219 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/8/28
هوندا = کیفیت خالص 👌