موضوعات داغ

رقابت جگوار XJR با جت انسانی در دوبی

عکس مطلب اول
به یاد داریم در یکی از برنامه‌های تاپ گیر، ریچارد هموند به همراه یکی از قهرمانان رالی WRC مسابقه‌ای را با یک جت انسانی (جت‌هایی کوچک چند موتوره بر روی باله‌هایی شبیه به بادبادک نصب می‌شود و مثل بال پرنده به پشت یک انسان وصل می‌شود و شروع به کار آن از درون هلیکوپتر یا هواپیماست و پایان کار آن هم با خاموش کردن موتور و باز کردن چتر نجات است) ترتیب دادند و طی یک مسیر مشخص شده، جت انسانی توانست بر ریچارد همون و راننده رالی غلبه کند. حالا بعد از گذشت تقریباً یکسال، این ایده مجدداً توسط بریتانیایی‌ها تکرار شده، ولی این بار توسط شرکت خودروسازی جگوار و به صورت خودجوش که در آن یک جت انسانی با یک جگوار XJR مسابقه می‌دهد تا توانایی‌های این جگوار وحشی بریتانیایی در قالب یک ویدیو به نمایش گذاشته شود.
در این کلیپ، مسیر مسابقه جاده‌ای تقریبا 3 کیلومتری (دقیقش 2.81 کیلومتر) در بیابان‌های دوبی انتخاب شده است و شرایط مسابقه قدری برای جگوار دشوار خواهد بود، چون حداکثر سرعت جت انسانی در آسمان حدود 313 کیلومتر بر ساعت برآورد شده، ولی جگوار می‌تواند به حداکثر سرعتی 280 کیلومتر بر ساعتی برسد. برای مشاهده نتیجه هم بهتر است خودتان در ادامه ویدیوی مورد نظر را مشاهده کنید، هرچند ما که آخر متوجه نشدیم کدامیک برنده شد!
به عنوان یادرآوری هم عرض کنیم که جگوار XJR از یک موتور 5 لیتری V8 در زیر کاپوت خود سود می‌برد که می‌تواند برای ثبت شتاب صفر تا صدی 4.4 ثانیه‌ای و حداکثر سرعتی 280 کیلومتر بر ساعتی، حداکثر قدرتی 550 اسب بخاری را به همراه گشتاوری 680 نیوتن متری تولید کند.
در ادامه شما را دعوت به تماشای این ویدیوی زیبا و هیجانی می‌کنیم:

Loading the MediaPack player...

نظرات کاربران

6 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/9/21
Wooow
1394/9/21
پناه بر خدا، اخر الزومنه
1394/9/22
پرایدازاین دوتا سریع تر میره !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
1394/9/22
شما چجوری دیدین ؟ پخش نمیشه,لطفا رسیدگی شود
1394/9/22
سلام... من نمیتونم ویدئو تو سایت ببینم ارور can not load m3u8 میده لطفا راهنمایی کنید ... مرسی
1394/9/23
برنده جت انسانی بود بصورت سایه ای که از بالا دیده میشد کمی جلوتر از سایه عقبی ( جاگوار ) بود