موضوعات داغ

سوبارو در اندیشه تولید خودروهای پاک

عکس مطلب اول
منبع نزدیک به سوبارو از تولید نسخه‌ای هیبریدی برمبنای سدان WRX STI خبر دادند که به احتمال زیاد تا سال 2017 میلادی طرح آن تکمیل شده به مرحله تولید یا معرفی برسد.
از میان محصولات تولیدی سوبارو، ایمپرزای جدید که چندی پیش معرفی شد و خبری از آن در سایت کار کردیم، از پلتفرمی مشترک جهانی تحت عنوان SGP استفاده می‌کند که تنها پیشرانه‌های محدودی بر روی آن نصب می‌شود، ولی سوبارو WRX STI یک پلتفرم جداگانه و مستقل دارد که در این خصوص دست سازندگان را برای طراحی یک موتور هیبریدی بر روی آن باز گذاشته است.
براساس اطلاعات منتشر شده از این منبع آگاه، سوبارو در حال کار بر روی موتوری هیبریدی است که پیشرانه درون سوز آن را موتوری 2 لیتری توربوشارژردار بوکسر در کنار موتوری الکتریکی تشکیل می‌دهد. جالب‌تر از این‌ها نیز چهارچرخ محرک بودن این اتومبیل است که وظیفه چرخاندن محور عقب به موتور الکتریکی و وظیفه گرداندن چرخ‌های جلو هم به پیشرانه درون سوز 2 لیتری آن محول شده است. البته همچنان می توان باتری های موتور الکتریکی را توسط پیشرانه درون سوز شارژ کرد.
در خصوص پیشرانه 2 لیتری هم اینچنین گفته‌اند که می‌تواند با تعاملی میان موتور الکتریکی، حداکثر قدرتی 326 اسب بخاری تولید کند و توسط جعبه دنده‌ای شش سرعته اتوماتیک دوکلاچه، این نیروی تولیدی را به چرخ‌های جلویی برساند. از طرف دیگر هم موتورهای الکتریکی به طور مستقیم اقدام به ارسال نیرو به چرخ‌های عقبی می‌کنند. میزان مصرف سوخت این سیستم محرک هم کمتر از 6.5 لیتر در هر صد کیلمتر اعلام شده است.
در آخر هم گفتنی است که تمامی اطلاعات ذکر شده در بالا، توسط منبع نزدیک به کمپانی سوبارو منتشر شده است و شرکت سازنده تا به الان صحبتی در رابطه با این اطلاعات و اقدام به رد یا تایید آن‌ها نکرده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد