موضوعات داغ

کیا با شاسی بلند به دیترویت می‌رود

عکس مطلب اول
بیشتر از یک هفته دیگر تا برگزاری نمایشگاه بین المللی اتومبیل دیترویت در آمریکای شمالی باقی نمانده است، از این رو بعضی از شرکت‌های خودروسازی به معرفی آنلاین محصولات خود و برخی دیگر هم به ارائه پیش نمایش می‌پردازند. شرکت خوردوسازی کیا هم از آن دسته از خودروسازانی است که می‌خواهد قند را در دل مخاطبانش آب کند، به همین دلیل پیش نمایشی نصف و نیمه از محصول جدید خود که می‌خواهد در نمایشگاه بین المللی اتومبیل دیترویت به نمایش درآورد، منتشر کرده است تا زمینه‌ای بهتر برای جلب توجه به سوی محصولش فراهم کند.
براساس تصویری که به عنوان پیش نمایش از سوی کیا ارائه شده است، خواهیم دید که این کانسپت در دسته شاسی بلندهای بزرگ SUV قرار می‌گیرد. با اولین نگاه به همین تصویر ارائه شده، ماشین شناخته شده شرکت انگلیسی لندروور یعنی لندروور دیسکاوری یا رنجروور تداعی‌گر می‌شود که عمده دلیل آن به خاطر بدنه عضلانی و طراحی نمایی عقب آن است که در نمای نیم رخ، شباهتی بی حد و مرز با شاسی بلند لندروور در فرم ساخت دارد. از این‌ها بگذریم، می‌بینید که طراحان چرخ‌هایی بزرگ برای چرخ‌ها انتخاب کرده‌اند و با توجه به دستگیره‌های نقش بسته بر روی درب‌های ورود و خروج سرنشینان، به نظر می‌رسد که به صورت متقارن و خلاف جهت یکدیگر و شبیه به درب‌های رولزرویس گوست باز شوند. حاشیه پنجره‌ها را هم نوارهایی کرومی گرفته که قطعا زیبایی خاصی را به همراه خواهند داشت.
طرح این شاسی بلند هم براساس گفته‌های شرکت کیا، توسط استودیو طراحی کالیفرنیا توسعه پیدا کرده که به قول خودشان، زبان طراحی جسورانه و متفاوتی از کیا بر روی آن پیاده شده است که همراه با آن، فن آوری‌های پیشرفته فراوانی وعده داده شده است. از لحاظ فنی هم هیچ اطلاعاتی حتی به صورت شایعه منتشر نشده است، ولی احتمال هیبریدی یا پلاگین هیبریدی بودن آن بسیار زیاد خواهد بود.
به هرحال تا شرکت خودروسازی کیا پرده از رخ این شاسی بلند برندارد، نمی‌توان نظری قطعی در رابطه با بخش‌های مختلف آن داد، به همین دلیل منتظر می‌مانیم تا کیا این محصول را رسما به جهانیان نشان دهد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/10/18
یاد لندرور افتادم