موضوعات داغ

پورشه 911 توربو با قدرت با 800 اسب بخار

عکس مطلب اول
تیونر آلمانی ویمر با انتخاب پورشه 911 توربو و تقویت آن، قدرت این نواده ژرمن‌ها را در قلمرو سوپر اسپرت‌ها افزایش داده و در ادامه نام 997 را برای نشان دادن قدرت بهتر آن جایگزین 911 کرده است.
اولین چیزی که در این خودرو تغییرات گسترده‌ای به خود دیده، پیشرانه محرک 3.6 لیتری شش سیلندر 911 توربوست که یک زمانی در حالت استاندارد خود می‌توانست 473 اسب بخاری قدرت و 680 نیوتن متر گشتاور تولید کند، ولی حالا ویمر نبض پیشرانه را بدست گرفته و با تقویت قسمت‌های مختلف پیشرانه، قدرت تولیدی آن را به 828 اسب بخار و گشتاور تولیدی آن را هم به 870 نیوتن متر رسانده تا شتاب 0 تا 200 کیلومتر بر ساعت را بتواند در عرض تنها 10 ثانیه پر کند و با حداکثر سرعتی 348 کیلومتر بر ساعتی به راه خود ادامه دهد.
قسمت‌های مختلف پیشرانه هم که مشمول این تغییرات گسترده شده‌اند شامل توربوشارژرهای دوقلوی تقویت شده، لوازم الکترونیکی بهبود یافته، اطلاعات دستکاری شده ECU، تعویض شمع و جای شمعی سیلندرها، تقویت لوله‌های تحت فشار سوخت و دیگر کایعات به همراه پمپ‌های قوی‌تر، سیستم اگزوزی سبک‌تر ساخته شده از فولاد ضدزنگ، کاتالیزورهای اسپرت، شیر الکترونیکی و در آخر هم یک سیستم کلاچ اسپرت می‌شود که پیشرانه را در تولید چنین قدرتی همراهی می‌کنند.
مضاف بر تغییرات قدرتی، طراحی ظاهری این 997 (911) نیز تغییراتی به خود دیده که نخواهیم زیاد طولانی شود، شامل رینگ‌های 19 اینچی OZ الترا لگرا با لاستیک‌های میشلن، سیستم ترمز تقویت شده و بدنه طلایی رنگ پر زرق و برق آن می‌شود.
برای تهیه پورشه 997 توربو هم شرکت تیونینگ کننده یعنی ویمر، هزینه‌ای 42 هزار و 51 دلاری بابت تقویت پیشرانه و هزینه‌ای 8 هزار و 86 دلاری هم بابت رینگ و لاستیک و دیگر تغییرات ظاهری از متقاضیان دریافت خواهد کرد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/10/19
طراحی قسمت کاپوت عقب نسل قبلی بهتر بود