موضوعات داغ

تویوتا ویرا، شاسی بلند آینده تویوتا

عکس مطلب اول
شرکت خودروسازی تویوتا از یک مفهومی جدید تحت عنوان ویرا (Vira) پرده برداری کرد که دارای سه درب اصلی بوده و در کلاس کراس اوورها قرار می‌گیرد.
براساس گفته‌های شرکت سازنده و تایید رسمی آن‌ها، این کانسپت نامی تحت عنوان ویرا (Vira) خواهد داشت که نام آن برگرفته از دو خودروی تویوتا ویتز (Vitz) یا همان تویوتا یاریس خودمان و تویوتا RAV4 است. علت انتخاب چنین نامی از ترکیب این دو نام هم ترکیب واقعی پلتفرم‌های تویوتا یاریس سوپرمینی با کراس اوور RAV4 است که باعث بدست آمدن کراس اووری سقف کوتاه شده که جلوه‌ای اسپرت گونه از این کراس اوور به نمایش گذاشته است. به هرحال باوجود ترکیب پلتفرمی تویوتا یاریس با RAV4، طراحان هیچ الگوبرداری از طراحی این دو اتومبیل نکرده‌اند و به طور مستقل یک طراحی اختصاصی برای این کراس اوور سقف کوتاه ترتیب داده‌اند که در جلو شاهد جلوپنجره‌ای ذوزنقه‌ای شکل بزرگ و مجموعه سپری یک تکه هستیم که در دو طرف آن چراغ‌هایی باریک و ورودی‌های بزرگ هوا با تیغه‌هایی کرومی قالب گیری شده است. در عقب هم تویوتا ویرا بیشتر یک طراحی شوتینگ بریک به خود گرفته که تقریبا ساده و قابل هضم توسعه یافته که انتظار بیشتری از طراحان برای یک طراحی بهتر و زنده‌تر می‌رفت. از همین نمای عقبی هم می‌توان دید که طراحان یک سقف شیب دار و گلگیرهایی عضلانی برای خودرو طراحی کرده‌اند تا خصلت اسپرت این کراس اوور را افزایش دهند. در زیر شاسی هم رینگ‌هایی بزرگ قرار گرفته که از پشت آن‌ها دیسک و کالیبراسون آبی رنگ بزرگ سیستم ترمز قابل مشاهده هستند.
از لحاظ فنی هم شرکت خودروسازی تویوتا بر روی این مقاله به عنوان یک پیش نمایش حساب باز کرده و چندان اطلاعاتی منتشر نکرده است، ولی می‌توان انتظار سیستم محرکی الکتریکی یا حداقل پلاگین هیبریدی را داشت که احتمال تنها الکتریکی بودن آن به خاطر کانسپت بودنش بیشتر می‌رود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد