موضوعات داغ

شاسی بلند جدید هیدروژنی آئودی در دیترویت

عکس مطلب اول
چندی پیش بود که خبری مبنی بر تلاش آئودی برای جایگزین کردن سیستم‌های محرک نسل نو بر روی محصولاتش منتشر شد. براساس آخرین گزارشات بعمل آمده، گفته شده بود که آئودی در حال کار بر روی یک سیستم انتقال قدرت سلول سوختی با استفاده از هیدروژن به عنوان منبع انرژی جایگزین است، تا اینکه شرکت خودروسازی آلمانی آئودی رسما از این سیستم قدرتی بر روی شاسی بلند آئودی h-tron که پیش از این با نام e-tron شناخته می‌شد، در نمایشگاه بین المللی اتومبیل دیترویت 2016 پرده برداری کرد.
تا آنجایی که به طراحی ظاهری این اتومبیل مربوط می‌شود، آئودی h-tron نسبت به پلتفرم اصلی خود بر روی e-tron تغییرات چندان خاصی متحمل نشده است و فقط مجموعه سپر آن و ورودی‌های هوای روی آن با طراحی جدیدی روبه رو شده‌اند. در رابطه با پیشرانه ذکر شده هم آئودی اعلام کرده که این سیستم به همراه موتوری الکتریکی بر روی این شاسی بلند بکار گرفته خواهد شد که پیشرانه هیدروژی وظیفه چرخاندن چرخ‌های عقب و موتور الکتریکی هم وظیفه گرداندن چرخ‌های جلویی به آن محول خواهد شد. از لحاظ قدرتی هم موتور الکتریکی قدرتی 120 اسب بخاری و پیشرانه هیدروژنی هم قدرتی 188 اسب بخاری دارد.
در عملکرد هم آئودی h-tron موفق به ثبت شتابی صفر تا صد 7 ثانیه با محدوده حرکتی حدودا 600 کیلومتری تنها با یک مخزن پر هیدروژن و شارژ کامل باتری‌ها شده است. در ضمن برای پرکردن مخزن سوخت هم تنها به 4 دقیقه زمان نیاز دارید.
در خصوص تکنولوژی‌های بکار گرفته شده بر روی این شاسی بلند هم آئودی چنین گفته که از سیستم خودران استفاده شده در نسل بعدی آئودی A8 بر روی این خودرو هم استفاده خواهد کرد که در بزرگراه‌ها می‌تواند تا حداکثر سرعت 60 کیلومتر بر ساعت به خودی خود رانندگی کند و همچنین می‌توان به طور خودکار جای پارک خود را با فشردن یک دکمه فراهم کند.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/10/23
سلام.یه سوال غیر مرتبط داشتم.اگه کسی میدونه لطفا راهنمایی کنه .یه پژو 2000 داریم کشش سربالایی اون کم شده با این که تازه دادم کاربراتورش را سرویس کرد ولی فایده ای نداشت نمیدونم مشکل از کجاست اگه شمعاشو سوزنی کنم و یه دست وایر نو بندازم روش خوب می شه یا نه؟
1394/10/23
بیشتر ب سوخت بر می گرده پمپ بنزین و صافی بنزین
من ی gliمدل ۸۳ دارم بلوک سیلندر ک عوض کردم راه نمی رفت اول ی شمع چهار پلاتینه و وایر ریختم خوب نشد بعد سوزن رو شستم و پمپ بنزین بازم خوب نشد اخرش هر سوکت ک تو موتور بود در اوردم اب اسپره شستم بعد سنسور اکسیژن عوض کردم می گفتن سالمه ولی خودم عوض کردم بنزین خیلی کیفیت نداره روی عمل کرد تاثیر می زاره دیسک وصفحه سالم بود ولی الان بیشتر از انتظارم راه می ره مصرف هم خوب شده ( کم نفس بودن بیشتر برا سنسور اکسیژن ولی ل اگزوز چک کنی بد نیست موفق باشی