موضوعات داغ

کیا نیرو، محصول هیبریدی کیا در شیکاگو

عکس مطلب اول
شرکت خودروسازی کره‌ای کیا که این روزها با دستانی پر در نمایشگاه بین المللی اتومبیل دیترویت 2016 حاضر شده است، به تازگی دو تصویر جدید به عنوان پیش نمایشی از خودروی جدید هیبریدی خوت تحت عنوان "نیرو (Niro)" منتشر کرده و در ادامه اعلام کرده که می‌خواهد این محصول را به طور رسمی در نمایشگاه بین المللی شیکاگو پیش رو معرفی و در معرض دید عموم قرار دهد.
پیش از انتشار این دو تصویر تیره و تار از هیبریدی "نیرو"، تصاویر جاسوسی متعددی از کیا نیرو در رسانه‌های خبری مرتبط با صنعت خودرو منتشر شده و همراه با آن هم شایعاتی بدست آمده است. نام این خودرو یعنی "نیرو" در واقع برای اولین بار در سال 2012 میلادی به عنوان طرحی کانسپت در یکی از نمایشگاه‌های بین المللی خودرویی اروپایی مطرح شد که طراحی ظاهری آن به نسبت خودروی موجود در تصاویر، دستخوش تغییراتی زیادی شده است. البته همچنان قوس زیر چراغ‌ها و فرم جلوپنجره رادیاتور همانند همان طرح کانسپت است، ولی برای واقعی کردن این طرح کانسپت نیاز به الگوهای طراحی واقعی هم هست که کیا به آن‌ها روی آورده است.
براساس اطلاعات بدست آمده از منابع خبری، این خودرو بر روی پلتفرم جدید و اختصاصی خود طراحی و توسعه پیدا کرده و درحالی است که به نظر می‌رسد کیا نیرو بر روی پلتفرمی مشترک با نسل جدید کیا اسپورتیج سوار شده باشد.
در خصوص مشخصات فنی هم از این جور مقالات نباید انتظاری داشت، ولی کیا اعلام کرده که پیشرانه بکار رفته در آن کمتر از 90 گرم گازهای آلاینده تولید می‌کند. در مورد خود پیشرانه هم شایعات چنین می‌گویند که از یک پیشرانه بنزینی کوچک در کنار موتوری الکتریکی استفاده خواهد شد که هنوز شرکت خودروسازی کیا صحبتی در این رابطه نکرده است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/10/27
کیا=پیتر شرایر=آئودی=پیشرفت روز افزون