موضوعات داغ

معرفی شورلت بولت EV همراه با جزییات

عکس مطلب اول
شرکت خودروسازی شورلت از خودروی تمام الکتریکی خود با نام بولت Bolt EV در جدیدترین دوره از نمایشگاه کالاهای مصرفی الکترونیکی CES 2016 لاس وگاس پرده برداری کرد. ولی بدون جزییاتی دقیق فنی که حالا در نمایشگاه بین المللی اتومبیل دیترویت 2016 به ارائه آن‌ها پرداخته است.
اگر کانسپتی که تحت همین نام در سال گذشته معرفی شد را در کنار محصول نهایی قرار دهیم و مقایسه‌ای کوتاه از لحاظ ظاهری میان این دو داشته باشیم، تنها سگمنت هاچ بک آن‌ها باقی می‌ماند که شباهتی به یکدیگر دارند، در غیر این صورت از لحاظ شباهت ظاهری زمین تا آسمان با یکدیگر فرق دارند. در نسخه کانسپت عموما شورلت جلوپنجره را حذف کرده بود و تنها یک باریکه‌ای را برای نمونه در میان دو چراغ پیشانی کوچک ترسیم کرده بود، ولی حالا هم جلوپنجره‌ای میان دو چراغ پیشانی نصب شده و هم جلوپنجره‌ای بزرگ بر روی سپر، البته این جلوپنجره‌ها صرفا برای قشنگی هستند و هوایی از خود عبور نمی‌دهند. چراغ‌های پیشانی هم در نمونه کانسپت باریک و کشیده بود، ولی حالا پهن و جمع و جور طراحی شده که زیبایی بیشتری نسبت به نسخه کانسپت دارد.
در عقب کابین هم به همین منوال، شورلت از یک طرح جسورانه استفاده کرده و طراحی این بخش را هم از نو پایه ریزی کرده است. تنها یک بخش از طراحی مدل کانسپت در طرح نهایی هم دیده می‌شود و آن هم خط برجسته شانه این هاچ بک است که باز هم با تغییراتی کوچک، از گلگیرهای جلویی شروع شده و تا انتهای بدنه کشیده شده است.
در خصوص مشخصات فنی هم که در مقاله پیشین اطلاعاتی در اختیار ما گذاشته نشده بود، ولی حالا می‌دانیم که شورلت برای تامین نیروی حرکتی این خودرو از یک موتور الکتریکی 200 اسب بخاری با گشتاوری 271 نیوتن متری استفاده کرده که باز نیروی همین موتور از باتری‌های لیتیوم یونی 60 کیلووات ساعتی تامین می‌شود. در عمل هم این هاچ بک الکتریکی توانسته شتاب 0 تا 96 کیلومتر بر ساعتی را در کمتر از 7 ثانیه طی کند و سرعت خود را به مرز 146 کیلومتر بر ساعت نزدیک کند و تنها با یکبار شارژ کامل باتری‌ها هم قادر به پیمایش حداکثر مسافتی 321 کیلومتری در شرایط استاندارد باشد.
در خصوص باتری‌ها هم گفته شده که از نوع لیتیوم یونی نیکل ساخته شده و وزنی حدودا 435 کیلوگرمی دارند که برای اطمینان خاطر مشتریان، شرکت سازنده تنها باتری‌ها را تا 8 سال یا معادل مسافتی 100 هزار کیلومتری گارانتی کرده است. زمانی هم که باتری‌ها تخلیه می‌شود، با یک مبدل شارژ 7.2 کیلوواتی و استفاده از برق 240 ولتی می‌توان با کمتر از دو ساعت شارژ، بر روی محدوده حرکتی 80 کیلومتری حساب باز کرد و تنها با شارژ نیم ساعت باتری‌ها توسط شارژر DC سفارشی هم می‌‌توان محدوده حرکت 145 کیلومتری را تضمین کرد.
از لحاظ تکنولوژی و فن آوری هم شورلت اعلام کرده که از سیستم هوشمند شارژ بی سیم برای موبایل‌های هوشمند و یا دیگر وسایل الکترونیکی پیشرفته با قابلیت شارژ بی سیم، سیستم سرگرمی جدید MyLink و در آخر هم سیستم ناوبری یا همان GPS قوی و بهبود یافته استفاده کرده که حتی جایگاه‌های مخصوص شارژ و کوتاه‌ترین مسیر برای رسیدن به آن‌ها را هم نشان می‌دهد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/10/28
ای بابا چی شد بررسی تیوولی؟