موضوعات داغ

سوبارو فارستر توربو به ایران می آید

عکس مطلب اول
سیف خودرو، نمایندگی انحصاری محصولات سوبارو ژاپن در ایران، مجوز واردات و عرضه نسخه 2 لیتری توربوشارژر سوبارو فارستر را دریافت کرد.
در رابطه با این پیشرانه می‌توان گفت که همچون سایر پیشرانه‌های سوبارو فارستر، این موتور 2 لیتری توربوشارژر در چهار سیلندر و به صورت تخت یا خوابیده (شبیه به پیشرانه‌های پورشه باکستر و کیمن و 911) است که دارای حجم دقیق 1998 سی سی بوده و از 16 سوپاپ (4 سوپاپ در هر سیلندر) سود می‌برد. با روشن کردن موتور و رساندن دور آن به 5600 دور بر دقیقه می‌توان 241 اسب بخار قدرت و با نوسان دور بین 2400 الی 3600 دور بر دقیقه می‌توان حداکثر 350 نیوتن متر گشتاور از آن استخراج کرد. نیروی تولیدی نیز به کمک جعبه دنده‌ای انتقال متداول CVT به چرخ‌های محرک خودرو ارسال می‌شود.
از لحاظ فنی و تجهیزاتی سوبارو فارستر دارای ابعادی 4595 میلی متری در طول، 1735 میلی متری در ارتفاع، فاصله بین دو محور 2640 میلی متری و ارتفاع کف خودرو تا سطح زمین 220 میلی متری است که از این حجم نسبتا بالا وزنی خالص 1615 کیلوگرمی بدست آمده است. نیروی تولیدی هم توسط سیستم حرکت متقارن و هوشمند تمام چرخ‌های سوبارو برای ایجاد حداکثر کشش و شتاب، همزمان و بی وقفه به تمام چرخ‌ها منتقل می‌شود و در شرایط حساس مثل حرکت در جاده‌های لغزنده، می‌تواند نیرو را به میزان مناسب و به صورت هوشمنانه به هر یک از چرخ‌ها منتقل کند.


از لحاظ ایمنی سوبارو فارستر در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد، اول از همه برای این اتومبیل 7 کیسه هوای ایمنی و سیستم تقویت اسکلت بدنه اتاق، سیستم ترمز دیسکی خنک شونده مجهز به ABS و EBD، سیستم کمکی ترمز ناگهانی BOS، سیستم کنترل پایداری VDC و شیب سنج و... در نظر گرفته شده است. در تمامی خودروهای سوبارو بخصوص فارستر جهت محافظت از جان سرنشینان، سیستم انتقال قدرت طوری طراحی شده که هنگام برخورد شدید (تصادف) از جلو، مانع ورود موتور و گیربکس به داخل کابین می‌شود و به صورت اهرم مانند خم شده و حرکتی رو به پایین دارند، درست مثل ستون فرمان که در هنگام تصادفات خم می‌شود.
در زیر می توانید ویدیویی را مشاهده کنید که سایت Autotrader پنج دلیل را برای خرید سوبارو فارستر بیان می کند. قطعاً شتاب 6 ثانیه ای برای همه جذاب و قابلیت های آفرود و سطح تکنولوژی محصولات سوبارو بر کسی پوشیده نیست اما اگر به قیمت اعلامی سیف خودرو برای فارستر توربو نگاهی بیندازید، متوجه می شوید که برچسب 245 میلیونی می توانید بسیار را به فکر فرو برد. در ایران به غیر از قابلیت های آفرود و سطح تجهیزات بازار دست دوم و مقبولیت یک خودرو از فاکتورهای بسیار مهم است که متاسفانه سیف خودرو به عنوان نماینده این برند در ایران نتوانسته آنطورکه شایسته سوبارو است، این برند را در ایران معرفی و عرضه کند و مطمئناً با تمام قابلیت ها و جذابیت هایی که فارستر توربو دارد، کار بسیار سختی در برابر دیگر رقبا مخصوصاً تویوتا RAV4 خواهد داشت.

Loading the MediaPack player...

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد