موضوعات داغ

خودرو سال بعد گران می شود

عکس مطلب اول
قطعاً قیمت خودرو به فاکتورهای مختلفی وابسته است. از تعرفه واردات خودرو گرفته تا عوارض اسقاط خودروهای فرسوده و در انتها قیمت دلار. حال با به فرجام رسیدن برجام بسیاری از مردم در انتظار ورود خودروهای جدید و کاهش قیمت ها هستند که البته انتظار اول کاملاً به جا است و هر روز خبری جدید در مورد ورود برند و محصولی تازه به بازار تشنه ایران به گوش می رسد. اما در مورد انتظار دوم باید گفت که با نیم نگاهی به تحلیل های اقتصادی که بعد از برجام انجام شده، نمی توان خیلی انتظار کاهش نرخ ارز را داشت و شاید اتفاقی که دولت به دنبال آن باشد، تثبیت بیشتر قیمت دلار و تک نرخی کردن آن است.
اما همانطورکه اخیراً در روزهای گذشته در اخبار این صنعت شنیده اید، بودجه سال 95، تیر خلاص را به ارزن شدن خودرو زد و افزایش 5 درصدی را در سال آتی اعلام کرد که گویای افزایش قیمت خودروهای وارداتی در سال 95 است.
صدالبته قیمت خودروهای وارداتی به دلیل فاکتورهای مختلف و تعرفه های رنگارنگ سر به فلک کشیده و قیمت واقعی این نوع خودروها بسیار کمتر از قیمت واقعی آن ها است اما حال با شرایط به وجود آمده و اتفاقات پش رو، شاید برای بسیاری از مصرف کنندگان واقعی که به دنبال خرید خودرو برای استفاده شخصی هستند توصیه شود که اگر به انتظار ورود خودروی جدید و مورد علاقه خود نیستند و هم اکنون خودروی مورد نظرشان در بازار است، قبل از این موج گرانی که در سال بعد بازار خودروهای وارداتی را در بر می گیرد، خرید خود را انجام دهند و بعضی کارشناسان این موج گرانی را باعث تورم و رکود بیشتر در بازار نه چندان پررونق خودرو می دانند.

نظرات کاربران

36 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/11/4
بابا کلی جنس هست میتونن گرون کنن چرا گیر دادن به ماشین شانس نداریم که...
1394/11/4
از اونور بانک مرکزی دلارو بالا نگهمیداره جیب خودشو پر میکنه از اینطرف دولت تعرفه رو بالا میبره....یه سفره پهنه هر کی یه تیکه نون بر میداره.عمر ما ها هم میگذره و همش دیدمون به اینه آینده چی میشه.این مردم میتونن ماشین خوب سوار شن یا نه.چیزی که من میبینیم اینه که ماشینای بی کیفیت چینیا ایرانو میگیرن و هیچوقت ماشینای مثل تویوتا مزدا هیوندای کیا فولکس واگن اوپل نیسان که ماشینای مردم عادی هر کشوری هستن تو ایران به اون شکل نخواهد بود.
1394/11/4
بسیار متن جهت داری بود!!!
اره دیگه بخرن تا اوناییکه گرون خریدن ضرر نکنن!!
1394/11/4
با نظرت موافق نیستم
هفت پیش همه خبرگزاری ها گفتن که 5 درصد سال بعد گرون میشه
به نظر من هم هر کی می خواد بخره الان بخره بهتره، سال بعد تازه مالیات هم بیشتر میشه که توی این متن بهش اشاره نشده بود
1394/11/4
100 درصد موافقم.
سال بعد قول می دهم افزایش قطعی است.
(این حرف من رو یادتون باشه اگر نشد تا ابد من رو لعنت کنید)
1-افزایش 5 درصدی هزینه به خاطر تعرفه واردات خودرو(شده حدود 105%)
2-افزایش مالیات
3-افزایش قیمت بیمه و شماره گذاری
4-تورم
5-بی ارزش شدن بیش از پیش پول
6-بالارفتن قیمت دلار
7-کاهش قیمت نفت
8-تعطیلی بیش از 40 درصد تولیدات داخلی
9-رکود بی سابقه در کل اقتصاد ایران از سال 1357 تا به امروز که حتی در دوره ی جنک نیز همچنین رکودی نبوده.
10-افزایش قیمت انرژی و به سبب اون افزایش قیمت خودرو
11- از همه مهم تر آقا زاده های عزیز ماشین جدید می خوان و پول بیشتر پس مردم دست به جیب بشن.
12-کمک های بیش از بیش به مردم مظلوم گوشه و کنار جهان
برجام و این حرف ها هم کشک بود و هست و خواهد بود.
پیوستن به WTO همش کشک و دروغه.
قرار داد با پژو و رنو و سوزوکی هم کشک محضه.
فقط باعث می شه 4 تا آشفال دیگه با قیمت بیشتر وارد کشور بشه.
نمونش تولید دوباره 207(206 فیس لیفت)که مال 7 سال پیشه.
مملکت رو رانت و فساد مالی و هزاران دلیل دیگه فلج کرده.
به وعده های مسئولین کذاب اعم از x و y گوش نکن چون فقط به فکر منافع خودشون هستند.
تحریم ها تو بهترین حالت باعث میشه جیب یک عده آقا زاده بیشتر و راحت تر پر بشه.
همین و بس.
اگر روزی دیدی آب سربالایی رفت و یا خورشید از مغرب طلوع کرد بدان و آگاه باش قیمت ها کاهش پیدا می کنه.
1394/11/4
اینکه کلاً ماشین اینجا گرونه رو راست میگه، ولی من ترجیح میدم صبر کنم ببینم سال بعد چیا میان تو بازار، الان کلی ماشین جدید داره میاد توی بازار که جالب هستند، حالا 5 تومن گرون تر ارزشش رو داره
1394/11/4
تاسف...
البته اونی ک پول ماشین خارجی داره این چیزا واسش مهم نیست! میدونم خیلیا حق مارو خوردن ولی بعضیام نه ب سختی دراووردن! دم اونایی گرم ک هرچی این دزدا بخوان دزدی کنن اونا عین خیالشون نیست! ب امید روزی.ک همه قوی شیم..
1394/11/4
قرار بود با برجام اتفاقات جدیدی در بازار رخ بده ولی فعلاکه هر روز از قیمت حامل های سوختی گرفته تا ماشین فقط همه چیز داره گرون میشه.
1394/11/4
بابا کجای کارین چین اومد دیدار کرد یه چند تا شعرم سرود تموم شد رفت .نکنه منتظرین جنس خوب بیاد تو این مملکت بعد تحریما.باید منتظر سیل عظیم جنسهای چینی به کشور باشیم.مگر اینکه ملت نخرن دمشونو بزارن رو کولشون برن
1394/11/4
تا وقتی که این ملت غیور و فهمیده و اهل درک با شنیدن خبر وام 25 میلیون تومانی هجوم میارن برای نجات و کمک به خودروسازها و جلوگیری از ورشکستگی آن ها... پنج درصد که خوبه... صد در صد هم گرون بشه بازم میخرن... بازم راضی هستن...از ماست که بر ماست
1394/11/4
خدا پدرتو بیامرزه هر چی میکشیم از دست همین خود مردمه
1394/11/4
من هنوز تو شوکم اون پیرمرده رفته بود وام بگیره وام تموم شد اخبار نشون داد داشت گریش میگرفت
1394/11/4
چی بگم واقعا دیگه هیچ حرفی برای گفتن نذاشتن فقط فقط فقط برای خودم و خودمون و خودشون متاسفم ..................................
1394/11/4
خودرو بانک عزیز چرا جدیدا همش در مورد گرانی خودرو مطلب میذاری؟!!! خبریه؟ هووووم؟ ای کلک!!
1394/11/4
فقط دارم درسمو میخونم تا اخر از این کشور برم ارزوی من خرید یه ماشین خوب بوده ولی مثل اینکه دیگه تو ایران نمیشه یعنی نمیتونم بخرم روزی قیمت خودرو تو ایران میاد پایین که مافیای خودرو که خودتونم میدونید کیا هستن به درک واصل بشن موفق باشید .
1394/11/4
بهترین کارو میکنی
1394/11/4
اگه همه مثل شما فکر کنن دیگه ایرانی باقی نمیمونه ، تغییر رو باید خود ما انجام بدیم کسی از آسمون نمیاد وضع ما رو تغییر بده،رفتن فقط پاک کردن صورت مسئله ست
1394/11/5
خودتم یه روز به این نتیجه میرسی آلفا
1394/11/4
هه باشه! خودرو بانک عزیز دیدی قیمت ماشین قطعا میاد پایین از سایتت استفاده کردی برای جلو گیری افت قیمتا. ولی عزیزم نگران نباش نه کسی ماشین میخره نه کسی به حرفت گوش میده!
1394/11/4
ازماست که برماست این ملت همین دولت قابلشه ملتی که همه چیز روقبول کنه باید همچین بلاهای سرش بیاد
1394/11/4
واقعا متاسفم. من فکر می کردم که سایت شما با دیگر سایت های مشابه کاملا متفاوت هست. اما وقتی این مطلب و خوندم واقعا متاسف شدم. شما با نوشتن این مطلب یکی از عوامل موج گرانی در سال آینده خواهید شد. به جای اینکه با این جریان هم سو نشوید، دقیقا دارید راه را برای گرانی بیشتر هموار می کنید. در این میان مردم بدبخت هستند که باید به ساز مافیای دولتی و غیر دولتی خودرو بسازن و پول زحمتکشی خودشان را به پای خودروهای وارداتی و داخلی بریزن. واقعا برای شما متاسفم.
1394/11/4
آرش جان فكر كنم شما داري تند ميري يكم،
اينكه سال بعد ماشين گرون بشه يا نه، نه دست من و تو هست نه دست چهار تا سايت خودرويي،
سنگ خودروبانك رو هم به سينه نميزنم ولي منصفانه ترين سايت خودرويي هست كه ميشناسم،
اين مقاله هم گفته خودرو گرون ميشه (كه وقتي ٥ درصد گمرك زياد ميشه معلومه كه گرون ميشه)
اصلاً هم نميشه توقع داشت قيمت دلار بياد پايين كه اين هم كاملا واضحه، وگرنه اگه بياد پايين كلي از صنايع ورشكست ميشن، وگرنه كي دوست داره ماشين ارزون بشه؟ قطعاً همه دوست دارن
1394/11/4
5 درصد میشه 5 میلیون به ازای هر 100 میلیون که کاملا ناچیزه ،بطور مثال شما اگه میخوای ماشین 100 میلیونی بخری (در بدترین حالت)بذارش بانک تا سال دیگه 22 میلیون سود میده میشه 122 تومن ، 105 بده واسه ماشینی که قراره جدید بیاد یا گرون شه 17 هم بذار جیبت .
پ ن : از خرید توسان به شدت بپرهیزید،مافیا و دلال های عزیز چون تعداد زیادی اتاق قدیم رو دستشون باد کرده فعلا اجازه ورود اتاق جدید رو نمیدن ، همین که یه مقدار از اینا رو رد کنن اتاق جدید میاد و این مدل کلی افت میکنه،اتاق جدید تو منطقه وارد شده از نظر کیفیت زمین تا آسمون با اتاق قدیم فرق داره.
1394/11/4
چه بخواهید قبول کنید و چه نخواهید سال دیگه هجوم محصولات متنوع وارداتی و انتخاب های فراوان برای مردم خواهد بود و این کار رو برای وارد کنندگانی که بیشرمانه قیمتها رو بالا میبردن و هر کاری خواستن میکردند تنگ خواهد کرد .مثل بلایی که جک اس 5 سر محصولات کراس اور کره اورد..این وسط نقش من و شما در سال آینده بسیار پر رنگ خواهد بود : ما باید عقل و منطق رو تو انتخابهامون دخیل کنیم و حالا که داره تنوع محصولات کره ای و اروپایی و حتی چینی های با کیفیت تر و رقابتی بیشتر میشه هر خودرویی رو با هر قیمتی نخریم تا مجبور به فروش محصولات با قیمت واقعی تر بشن .مثل همون تخفیف وحشتناکی که جیلی و ام جی وداستر مجبور به انجامش شدن .حرف آخر اینکه الان دیگه بیشتر هموطنانمون درک اینو دارن و آگاه شدن که آقا وقتی تو انزلی و ارس و اروند اپتیما 70 میلیونه باید ما هم این ماشین رو با این قیمت بخریم چون همین قیمت میرزه و نه بیشتر.پس آگاهی بدیم به دوستان و زیر بار این قیمت های فضایی نریم که در آخر مطمئن باشید برای فروش محصولاتشون به جون هم خواهند افتاد و مزایده زیر قیمتی میزارن تا منو شما یی که با هزار زحمت و رنج پولی فراهم کردیم بیاییم و ازشون خودرو بخریم.
1394/11/5
آخه جک اس فایو غیر از توربو چی داره؟!شرمم میاد مردمم به یه چینی انقدر تعصب دارن.یه لگن
1394/11/4
آره بابا گرون کنید خیالتون راحت
بچه ی تو که در هر صورت پورشه زیر پاشه حالا دیگه چه فرقی میکنی بقیه چه بلایی داره سرشون میاد...
1394/11/4
تو آسان موتور سانتافه ثبت نام کردم.از موعد تحویل خودرو من 4 ماه میگذره هنوز که تحویل ندادن هیچ میگن به قیمت روز محاسبه میکنیم.میگم میخوام انصراف بدم و طبق قرارااد 20 روزه پول و سودشو یهم بدید میگن حداقل 3 ماه باید منتظر گرفتن پولت بمونی.به سازمان حمایت مصرف کننده هم رفتم اما همشون دستشون تو یه کاسست.همکار من هم تو اطلس خودرو ریو ثبت نام کرده.نزدیک 6 ماه از موعد تحویلش میگذره وماشین بهش ندادن.پولتون رو دست شرکتهای گرامی ندید که مجبور شید روزی هزار بار خودتون رو لعنت کنید.خدا کنه هر چه زودتر در این شرکتها تخته بشه تا کمتر بتونن دزدی کنن.
1394/11/4
جالبه شرکت اطلس خودرو از شهریور ماه تا الان بصورت هر دو ماه یکبار داره بطور متوسط 20 میلیون میکشه رو محصولاتش (خصوصا اپتیما و اسپورتیج). قیمت اپتیما رو شهریور کرده بود 148 تومن، آبان شد 168 تومن (قیمت دلار هم ثابت بود)، چند روز پیشم کردش 186 تومن. اینجور که معلومه طبق همین خبر خودرو بانک اظلس خودرو مقدمه چینی کرده که اویل سال دیگه قیمت اپتیما و اسپورتیج ببره بالای 200 تومن. حالا باز مردم برن تو این شرکتا خودرو ثبت نام کنن!!! از ماست که بر ماست!
1394/11/5
از هر شرکتی تو ایران ماشین بخری همین داستانه.آزاد باید بخری
1394/11/5
آقا پدر من رو هم در آوردن.به صغير و كبير رحم نميكنن.من نزديك 10 بار رفتم شركت هر دفعه دست به سرم كردن.با همشون گپ زدم.از يه آقايي به اسم مدرسيه تا مدير شركت آقاي اسلامي.دفعه آخر كه رفتم يه آقاي كل شيشه هاي شركت رو آورده بود پايين.نميدونم چهيكارش كرده بودن.واسه يه پيكانتو چه بلايي كه سرم نياوردن.ماشين رو اسفند 93 ثبت نام 4 ماهه كردم و خرداد 94 بهم دادن.تقريبا 16 ماه!
موقعي كه ماشين رو تحويل گرفتم قيمت ماشيناشون رو آوردن پايين.من با 16 ماه سود مشاركت ماشينم گرونتر از ماشين تحويل فوري در اومد.ماشين رو كه تحويل دادن 1 ماه بعد موتور كلا تعطيل شد.بردمش نمايندگي محسنيان گفتش تو اين مدت 16 ماه كه ماشين تو سلفچگان بوده روغن ماشين رو عوض نكردن و روغن تبديل به واسكازين شده و موتور سوخته.ماشين بعد 16 ماه برام 65 ميليون تموم شد و بعد يك ماه با كاركرد 130 تا ، 50 ميليون همون نمايندگي ازم برداشت.پولتون رو به هيچ عنوان دست شركت اطلس خودرو ندين
1394/11/5
مايه ي تاسف هست. سايت شما شده تريبون دلالها و واردكننده ها و فقط از آب گل آلود ماهى ميگيريد!
1394/11/5
تمام کارشناسان خودرو میگن حتی دلار هم گرون بشه باز قیمت خودروهای وارداتی کمی افت میکنه چون که هزینه واردات میاد پاین بعد خودرو بانک میگه گرون میشه واقعا عجیبهههههههههههههههههههههههههه
1394/11/5
با سلام
به امید خدا ماشین قیمتش میاد پایین
صبر کنید
1394/11/5
ظاهرا خودرو بانك عزيز يه چند ده تايي ماشين تو پاركينگاش مونده و با قيمت خوب و مورد انتظار فروش نميره كه اينجوري فقط يك روي سكه رو بلد ميكنه
1394/11/6
ایول، خودرو بازهم گرون میشه . واقعا آدم لذت میبره وقتی همچین خبرهایی رو میخونه .
1395/6/15
باز هم کلاف سر در گم صنایع خودرو.22 تیپ مختلف پراید.
کجای دنیا از یک نوع ماشین 22 تیپ مختلف زاییده شده.
من که ندیدم.اگه دوستان دیدن بفرمایند چه خودرویی اینهمه تنوع داشته؟
واسه خودش رکورد گینسه.