موضوعات داغ

اخذ مجوز اوپل اینزیگنیا برای واردات

عکس مطلب اول
پس از اخذ مجوز واردات کراس اوور اوپل موکا، دومین محصول این کمپانی هم مجوز واردات به بازار کشور را دریافت کرد، ولی در کلاس سدان‌ها و با نام اینزیگنیا (Insignia) که بلافاصله پس از اخذ مجوز، توان موتور قیمت نهایی آن را برای عرضه در بازار داخلی کشور اعلام کرد.
براساس اعلام توان موتور، اوپل اینزیگنیا با قیمتی تمام شده 271 میلیون و 800 هزار تومانی به فروش خواهد رسید که برای ثبت نام آن می‌بایست اول در زمان ثبت نام 135 میلیون و 800 هزار تومان از کل مبلغ آن واریز شود و در پیش پرداخت دوم هم باید 68 میلیون دیگر به حساب نمایندگی خرید این محصول واریز کرد، مانده قابل پرداخت هم 68 میلیون تومان دیگر باقی می‌ماند که به احتمال زیاد پس از دریافت خودرو بعد از گذشت 90 روز کاری باید پرداخت کرد. سود مشارکت در خرید این خودرو 19 درصد، سود انصراف 14 درصد و سود تاخیر احتمالی هم 24 درصد است.
همانطور که گفتیم، توان موتور قیمت 271 میلیون و 800 هزار تومانی را برای اوپل اینزیگنیا در نظر گرفته و این یعنی اینکه در بازار داخلی کشور باید در برابر رقیبان قدری همچون مرسدس بنز E200 استاندارد و لکسوس ES250 صف آرایی کند که به نظر چندان کار راحتی نخواهد بود. اوپل اینزیگنیا مجوز گرفته برای بازار داخلی کشور پیشرانه‌ای 2 لیتری توربوشارژر خواهد داشت که در محدوده 5300 دور بر دقیقه قدرتی 250 اسب بخاری و در دور 2500 هم گشتاوری 400 نیوتن متری تولید می‌کند و با جعبه دنده‌ای اتوماتیک 6 سرعته تیپ ترونیک، نیروی تولیدی را به هر چهار چرخ خودرو ارسال می‌کند تا حداکثر سرعتی 254 کیلومتر بر ساعتی برای اینزیگنیا بدست آید. مصرف سوخت این پیشرانه هم در هر 100 کیلومتر مسافت پیموده شده، 8.3 لیتر اعلام شده است.


با پرداخت چنین پولی در عوض امکانات و تجهیزات مهمی نظیر رینگ‌های 18 اینچی، دوربین 130 درجه، سهولت در دسترسی به تمامی آپشن‌ها از طریق کلیدهای روی فرمان، سیستم تعلیق هوشمند تطبیقی، وضعیت رانندگی در سه حالت "اسپرت"، "مسافرتی" و "شهری"، کروز کنترل هوشمند، دوربین دید عقب و نمای محیطی با دید 130 درجه، حسگرهای پارک جلو و عقب، سامانه ناوبری یا GPS، رادارهای جلو، سیستم ورود بدون کلید به داخل کابین، فرمان تلسکوپی با تنظیم کننده برقی، استارت دکمه‌ای، سیستم تهویه مطبوع دوگانه، نمایشگر 8 اینچی تمام لمسی متصل به 6 بلندگوی مجزا و تلفن بلوتوث و ورودی‌های USB و AUX، موس هوشمند با قابلیت تشخیص حروف انگلیسی، صندلی‌های راحت برقی، چراغ‌های هوشمند، حسگر باران، قابلیت دسترسی به محفظه صندوق عقب، برف پاکن یخ زدا، حسگر فشار باد تایرها، خروجی 12 ولت برق و... نصیبتان خواهد شد.
از لحاظ ایمنی هم اوپل اینزیگنیا 8 ایربگ جلو و پرده‌ای و جانبی، سیستم کنترل پایداری ESP، سیستم ترمز ضدقفل ABS ، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، سیستم ترمز موتور TC و ترمز پارک الکتریکی، کمربندهای پیش کشنده 3 نقطه‌ای، پشت سری‌های فعال در هنگام تصادف و جایگاه مخصوص صندلی کودک خواهد داشت.
حال باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا با رفع تحریم ها و ارایه دو محصول جدید توسط توان خودرو، اوپل می تواند به جایگاه واقعی خود در بازار ایران باز گردد یا خیر؟

Loading the MediaPack player...

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد