موضوعات داغ

آیا بی ام و سری 7 جدید به ایران می‌آید؟

عکس مطلب اول
با لغو تحریم‌های مختلف از جمله صنعت خودروسازی، امید به حضور خودروسازان بزرگ جهانی و محصولاتشان در کشور بالا رفته است، ولی در این میان سوالی به وجود آمده که آیا با توجه به قانون منع واردات خودروهای لوکس براساس حجم موتور، لوکس‌ترین باواریایی حال حاضر جهان یعنی ب ام و سری 7 جدید می‌تواند به ایران بیاید؟
به تازگی شرکت خوروسازی ب ام و نسخه‌ای از ب ام و سری 7 را با کد 730i در بازار ترکیه عرضه کرده که از پیشرانه‌ای چهار سیلندر توربوشارژر بنزینی سود می‌برد. این پیشرانه حجمی 2 لیتری داشته و می‌تواند قدرتی 258 اسب بخاری و گشتاوری 400 نیوتن متری تولید کند و این یعنی اینکه این خودروی لوکس آلمان‌ها می‌تواند با چنین پیشرانه‌ای وارد بازار کشور ما هم بشود. هرچند نسخه‌ای لوکس‌تر با فاصله بین دو محور بیشتر هم با کد 730Li وجود دارد.
موتور جدید 2 لیتری توربوشارژر ارائه شده بر روی سری 7 هم تنها با یک جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک عرضه خواهد شد که شتابی صفر تا صد 6.3 ثانیه‌ای را به ارمغان خواهد آورد و این در حالی است که تنها 0.8 ثانیه کندتر از مدل 740i به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست یافته است.
از لحاظ بهره‌وری و اقتصاد سوخت هم این پیشرانه عملکردی فوق العاده داشته و توانسته با مصرف تنها 5.8 لیتر سوخت به طور متوسط تا مسافتی 100 کیلومتری دوام بیاورد و در کنار آن، حداکثر 134 گرم گازهای آلاینده در هر کیلومتر تولید کند.
این پیشرانه چهار سیلندر همچنین برای اولین بار است که در چنین خودرویی استفاده شده و پیش از این به همراه موتوری الکتریکی در مدل 740e انجام وظیفه می‌کرد. در ابتدا هم قرار بود ب ام و سری 7 با پیشرانه چهار سیلندر 2 لیتری تنها در بازار چین عرضه شود، ولی حالا راهی بازار ترکیه هم شده و در آینده‌ای نه چندان دور هم می‌توان منتظر ورود آن به بازار داخلی کشور بود، البته اگر قانون جدیدی برای ممنوعیت واردات آن ترتیب داده نشود.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/11/8
البته آئودی هم باورایایی محسوب میشه. شهر اینگول اشتات مثل مونیخ در ایالت باواریاس.
خیلیا فکر میکنن آ8 لوکس تر از سری 7 می باشد. منم موافقم.
1394/11/8
من چند روز پیش تو هاشمیه (مشهد) یه 760 دیدم
عجب چیزیه
1394/11/9
سلام
این ماشینا بیادم فرق چندانی به حال 95% مردم ما نمیکنه.فقط باید با حسرت تو خیابونا فخر فروشی صاحباشون رو ببینیم
1394/11/9
پیشرانه‌ای چهار سیلندر توربوشارژر بنزینی سود می‌برد. این پیشرانه حجمی 2 لیتری داشته و می‌تواند قدرتی 258 اسب بخاری و گشتاوری 400 نیوتن متری تولید کند ....موتور جدید 2 لیتری توربوشارژر ارائه شده بر روی سری 7 هم تنها با یک جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک عرضه خواهد شد که شتابی صفر تا صد 6.3 ثانیه‌ای را به ارمغان خواهد آورد... این ماشین وزنش چقده؟ چطور ممکنه از دولیتر توربو این همه کارایی ؟ شگفتاااا که ما کجاییمو اونا کجا
1394/11/9
بعد اینجا ملت خودشونو واسه موتور 2 لیترتوربو 217 اسب بخاری ام جی gs کشتن!!!!! با اون کیفیت افتضاح داخلش.