موضوعات داغ

GT کانسپت، اسپرت ارزان اوپل

عکس مطلب اول
شرکت خودروسازی اوپل برای تایید حضور خود در نمایشگاه بین المللی اتومبیل ژنو 2016 که از سوم ماه مارس سال جاری میلادی یعنی حدودا یک ماه دیگر آغاز بکار می‌کند، از خودرویی مفهومی تحت عنوان GT کانسپت به صورت آنلاین پرده برداری کرد تا نمایش زنده آن را در نمایشگاه ژنو برگزار کند.
در قدم اول با وجود اینکه این خودرو در مرحله ابتدایی قرار دارد و به عنوان یک طرح کانسپت از آن یاد می‌شود، شرکت خودروسازی اوپل اعلام کرده از پیشرانه‌ای 3 سیلندر 1 لیتری در زیر کاپوت این خودرو استفاده خواهد کرد که توان تولید حداکثر قدرتی 145 اسب بخاری را داشته و نیروی تولیدی خود را هم تنها توسط جعبه دنده‌ای شش سرعته، به چرخ‌های عقبی پس از عبور از دیفرانسیلی مکانیکی، منتقل می‌کند. پس با این حساب با خودرویی مینی اسپرت طرف هستیم که همچون تویوتا جی تی 86 احتمالا با قیمتی ارزان که اکثرا توان خرید آن را داشته باشند، به بازار عرضه می‌شود. گفتنی است که شتاب صفر تا صد هم با چنین پیشرانه‌ای 8 ثانیه اعلام شده و حداکثر سرعتی 215 کیلومتر بر ساعتی را هم با کمک پیشرانه‌ای سه سیلندر 1 لیتری به ثبت رسانده است.
از لحاظ طراحی هم جدای از طراحی عضلانی و قوس‌دار و صد البته آیرودینامیکی آن، شاهد طراحی مدرنیته و درب‌های بدون دستگیره و ستون‌های بدون آینه جانبی آن هستیم که در این خصوص شرکت سازنده گفته که از پنل‌هایی لمسی در بالای درب‌ها به جای دستگیره و همچنین از دوربین‌هایی پشت قوس چرخ‌ها استفاده کرده که تصویر گرفته شده از آن‌ها در دو صفحه نمایشگر نصب شده در چپ و راست کابین نمایش داده می‌شود.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/11/10
جالبه . ظاهر چابک و تند و تیز و همینطور مدرن داره.
1394/11/10
سلام.با نصف موتور مگان همون قدرت را داره.!!!
1394/11/10
موتور 3 سیلندر یک لیتری با توان 145 اسب قدرت.این یعنی شاهکار مهندسی چطوری از همچین موتوری این قدرت رو گرفتن.
1394/11/11
قرمز کردن چرخ های جلو بیننده رو به اشتباه میندازه که نکنه دیفرانسیل جلوئه...