موضوعات داغ

هوندا اودیسه، ون لوکس بازار ایران

عکس مطلب اول
گلرنگ موتور فامیلی، شرکت وارد کننده محصولات هوندا در ایران، در جریان ششمین دوره از نمایشگاه خودروی کرمان از خودرویی قدیمی در بازارهای جهانی، ولی نام آشنا در بازار داخلی کشور پرده برداری کرد.
هوندا اودیسه (Odyssey J)، خودروی جدید بازار ایران در سگمنت ون خانوادگی MPV است که پس از هوندا CR-V، هوندا آکورد، هوندا سیویک و هوندا سیتی، به عنوان پنجمین خودروی هوندا پس از تحریم‌ها وارد سبد خودرویی کشور خواهد شد که براساس اعلام گلرنگ موتور فامیلی، در دو تیپ 7 صندلی (EX-V) و 8 صندلی (EX) از اوایل سال 95 (با موعد 90 روزه) به مشتریان عرضه خواهد شد.
در ابتدا گفتیم که این خودرو محصولی شناخته شده در بازارهای جهانی است، به این دلیل که برند هوندا اودیسه در 22 سال پیش، یعنی در سال 1994 میلادی متولد شد و تا سال 1998 هم نسل اول آن تولید و وارد بازار آمریکا شد. در ابتدا این خودرو به طور انحصاری برای بازار آمریکا ارائه می‌شد، ولی با مشاهده فروش خوب این محصول در آمریکا، هوندا برآن شد تا مدلی دیگر را هم برای بازارهای جهانی طراحی کند.

ون لوکس و گران قیمت هوندا در بازار ایران

هوندا اودیسه، در واقع اولین خودروی ون خانوادگی شرکت خودروسازی هوندا است که در هر دو طرف خود از درب‌هایی کشویی سود می‌برد که این کار ورود و خروج سرنشینان به داخل کابین را راحت‌تر می‌کند. از طرفی هم درون کابین این خودرو 7 صندلی یا 8 صندلی مجزا طراحی شده که ظرفیت حمل مسافر بیشتری را در اختیار مالک خود قرار می‌دهد. ابعاد کلی این ون خانوادگی هم 4830 میلی متر در طول، 1800 میلی متر در عرض و 1304 میلی متر هم در ارتفاع است که با فاصله بین دو محور 2900 میلی متری خود، فضای باز و جاداری را در داخل کابین فراهم کرده است.
از نظر مشخصات فنی هر دو نسخه 7 صندلی و 8 صندلی هوندا اودیسه از یک پیشرانه 2.4 لیتری 16 سوپاپ K24W سود می‌برند که در دور موتور 6300 می‌تواند 173 اسب بخار قدرت و همچنین در دور موتور 4000 هم حداکثر 225 نیوتن متر گشتاور تولید کند. در این خودرو نیروی تولیدی هم با کمک جعبه دنده‌ای اتوماتیک انتقال متداول CVT سازماندهی شده و به چرخ‌های جلویی این ون 1.7 تنی ارسال می‌شود.
در خصوص قیمت گذاری این ون خانوادگی هم با توجه به قیمت جهانی و قوانین واردات خودرو، می‌توان انتظار قیمتی بیش از 200 میلیون تومان را برای این ون خانوادگی تقریبا لوکس داشت.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد