موضوعات داغ

هگزا، شاسی بلند جدید تاتا

عکس مطلب اول
شرکت خودروسازی تاتا به عنوان بزرگ‌ترین شرکت خودروسازی کشور هند در جدید‌ترین دوره از نمایشگاه خودروی هند 2016، از شاسی بلندی جدید خود تحت عنوان هگزا پرده برداری کرد که سال گذشته کانسپت آن را با تغییراتی در طراحی معرفی کرده بود.
شاسی بلند هگزا یا Hexa، خودروی شاسی بلند تقریبا سایز کوچک شرکت خودروسازی تاتا است که در مقایسه با طرح کانسپت سال گذشته خود، با تغییراتی در چراغ‌های پیشانی، ورودی هوای روی سپر، خروجی‌های اگزوز و تغییرات در چند قسمت دیگر معرفی شده است. طراحی داخلی این خودرو را هم می‌توان انقلابی از سوی تاتا در طراحی اتومبیل تلقی کرد که از بیشتر طراحی‌های اروپایی و آمریکایی و حتی آسیایی بهتر بوده و می‌تواند پشتوانه‌ای خوب برای حضور بین المللی محصولات این خودروساز هندی فراهم کند.
از امکانات جانبی و ایمنی خودرو هم می‌توان به دوربین دید عقب، روکش چرمی صندلی‌ها، کروز کنترل و کیت ایمنی شامل کیسه هوا، سیستم ترمز ضدقفل ABS، سیستم کنترل دینامیک خودرو و سیستم کنترل کشش تطبیقی در چهار حالت "آسایش، پویا، اتوماتنیک و آفرودی" اشاره کرد که از مهم‌ترین‌های یک خودرو بخصوص شاسی بلند تاتا هگزا به شمار می‌روند.
در بخش مولد قدرتی هم تاتا گفته که از یک پیشرانه 2.2 لیتری توربودیزل با توان خروجی 154 اسب بخاری در قدرت و 400 نیوتن متری در گشتاور استفاده کرده که نیروی تولیدی آن به واسطه جعبه دنده‌ای شش سرعته دستی استاندارد یا شش سرعته اتوماتیک سفارشی به خروجی و چرخ‌های محرک منتقل می‌شود.
در آخر هم شرکت خودروسازی تاتا عنوان کرد که این خودرو یعنی شاسی بلند هگزا را از نیمه دوم سال جاری میلادی در نمایندگی‌های مجاز این خودروساز در سراسر هند عرضه خواهد کرد.

نظرات کاربران

6 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/11/16
سلام لطفا نقد و بررسی گریت وال هاوالm4 را در سایت قرار دهید با تشکر فراوان
1394/11/16
یعنی واقعا که!!!!!!!!هندم آره ولی ما هنوز نههههههه!!!!!!!
1394/11/16
واقعا که به چه خفتی رسیدیم که باید در مورد ماشین هندی مطلب بخونیم
1394/11/16
والا حقيقتش من نگاش كه ميكنم جلو پنجره ،ستون و چراغ هاي جلوي اسپرتيج رو بشدت بيادم مياره و طراحي پشتش هم يه نيم نگاهي به سئات آلهامبرا داره،ولي از نظر طراحي پختست و احساس عدم تناسب آنچناني به آدم نميده البته اين نظر بندس،ولي طراحي داخليش قابل قبوله
1394/11/17
انصافا طراحی پخته و متریال با کیفتی داره مخصوصا داخل خودرو ...
1394/11/17
دم کشور هند گرم
بعضیا مسخره میکنن که هندم آرهههه
مگه هند کشور کوچیکیه ؟؟ یا پیشرفته نیس ؟؟
چرا هند نه
اتفاقا لیاقتش رو دارن نزدیک 1 میلیار نفر آدم با هزار جور مذهب و دین در چه آرامشی کنار هم زندگی میکنن
انشالله که ایران هم بتونه همچین خودروهایی تولید کنه